Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Érték-e még a család? SzülőSuli 1.
Advertisements

Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Szent Pál Korintusiaknak írt 1.levele 13.
A szeretet himnusz értelmezése
Benedek Elek  „a nagy mesemondó”.
Az Élet Igéje április.
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Az első Kolonics, a sportlegenda c. kiállítás küldetésnyilatkozata Kiállításunk célja, hogy méltó emléket állítson a 2008-ban elhunyt Kolonics György.
Mesék az oktatásban és a nevelésben
Készítette: Raczkó Viktória
A pontos idő: 14:2714:2714:2714:2714:27 ORHIDEÁK ORHIDEÁK Zene: Autumn Rose Kattints.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.
Felkészítés az örömeteli együttműködésre otthon és az iskolában
Fiatal anyák a gyermekvédelmi szakellátásban
A Z IKCS TEVÉKENYSÉGE TÁMOP integrÁLOM Kovácsné Borbély Zsuzsa.
Létezik valamilyen emberi alkotás, amely megközelíti a természet szépségét? Talán a zene! Kapcsolja be a hangszórókat!
Ahogy én tolmácsolnám nektek…
Világomban minden rendben van
Óvodai tanterv a 3 és 7 évesek számára
Áldott,Békés Ünnepeket Kívánok!
Versenyfelhívás! A Városi Könyvtár a Reneszánsz éve és a Népmese napja alkalmából rajzversenyt hirdet az általános iskola 1-2. osztályosai számára. A rajzok.
Zene: Claydeman Klikkelj!
A mesék világa Tudnivalók a mesékről.
Névnapodra Szeretettel!
Gabriel Garcia Márquez: 13 jó tanács az élethez
A GYÖNYÖRŰ NŐ Életfilozófia.
Napra Valentin.
Céline Dion és Andrea Bocelli
Istenünk, sok-sok feszültség,
Jó reggelt- Isten hozott !.
JÓ REGGELT !. Zeng, lelkem, ez új reggelt, A nap, ím, ismét fölkelt. Ó, nap, mily gyönyörű vagy, Az Úr jósága mily nagy! Az Úr hatalma intett, Újra világosság.
„Mi dolgunk a világban?”
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
XXX. Jubileumi Országos Tudományos Diákköri Konferencia V. Országos Művészeti Diákköri Konferencia Sopron április
Ez a Tantra Indiából érkezett.. Mindegy, hogy babonás vagy-e vagy sem, érdemes elolvasnod. Ez egy nepáli Tantra Totem és szerencsét hoz. Négy nappal azután,
NŐ A GYÖNYÖRŰ Szerkesztette: Dr. Hídvégi Márta pszichológus.
ÁLMODJ Kapcsold be a hangszórót és dőlj hátra! Ne klikkelj! 
A pontos idő: 18:58.
Mai üzenetünk Teremtő erőink.
Három hetet meghaladó projekt-hét Neked, rólad, hozzád szól a dal
Találkozni jöttem Veled, Istenem Te jól ismersz engem, s én kitárom a szívem Itt vagyok Istenem,
Zene: Szűcs Judit - Ha belehalok százszor is
Kiégés prevenció Testi-lelki-szellemi törvényszerűségek a betegség és az egészség hátterében dr. Darnói Tibor.
Tantra Indiából
 Sajó Képzési és Humán Fejlesztési Központ Alapítvány  Bükk 900 Természetbarát Egyesület Jókai Mór Református Magyar - Angol Két Tanítási Nyelvű Általános.
Tenger takarja lábnyomát, Szelek szárnyán suhan.
A népköltészet A nép közösen alkotott, megőrzött, szájhagyomány útján terjedő költészete. A népköltészeti alkotások szerzője ismeretlen. A szóbeli terjedés.
Szülők iskolája program ÉVFOLYAM SZÜLŐI KÖZÖSSÉGE SZÁMÁRA.
KIVONULÁS KÖNYVE 3:6 – 3:20 exodus az elhívás. ISTEN JELENLÉTÉBEN - Angyalok: Abban az esztendőben, amikor Uzzijjá király meghalt, láttam az Urat. Trónján.
Minden iskola alapvető érdeke, hogy eredményes és sikeres legyen! Mert:  Vonzónak kell lennie  Láthatóan jó eredményeket kell produkálnia  Az alapdokumentumokban.
„ÚT A JÖVŐBE” Pályaválasztást segítő, pályaorientációs program a gyermekotthonokban és lakásotthonokban nevelkedő gyermekek számára.
Óvodáskorúak irodalma II. évfolyam óvodapedagógus szakirány.
(olvasmány). „Örül a szívem és ujjong a lelkem, testem is biztonságban van. Megismerteted velem az élet útját, Teljes öröm van tenálad.” (Zsoltárok 16,
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
I-091.
Készítette: Szabó Gizella Az álmok nyomában című cikkhez
Kapcsolja be a hangszórókat! Automatikus diatovábbítás.
A család ahonnan jövök.
Kapcsold be a hangszórót és dőlj hátra!
(Kattintásra is működik!)
a hét verse Wootsch Benedek: Az új Hajnal illés anna sára ajánlja
1. Boldogok a lelki szegények:
Főnix – me Hol élünk? Hogy élünk? Demográfiai kór- és körkép
45 lecke az életben Norvegija – Šiaurės pašvaistė Music: snowdream
Szent Pál Korintusiaknak írt 1.levele 13.
Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében.
A teremtő és gondviselő Atya
Előadás másolata:

Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében EFOP-3.4.3-16-2016-00015 FŐNIX- ME

A mesék személyiségformáló ereje Dia címsor Havasi Virág A mesék személyiségformáló ereje Miskolc, Főnix Közéleti Akadémia 2019. február 28.

Mit tudnak a mesék? A mese igaz szó A képzelet és valóság összefonódásaiként születtek, születnek, vágyainkból, fantáziáinkból, érzelmeinkből, ösztöneinkből Tudást- gyakran szimbólumokba rejtetten- közvetítenek a világról, értékeket jelenítenek meg Motivációt erősítenek (mert a mesékben a jó elnyeri jutalmát, érdemes útra kelni, megküzdeni, stb ) A mesék megszínesítik az életünk esztétikájukkal és fantáziavilágukkal, szórakoztatnak, megnyugtatnak, megvigasztalnak. A mesék közvetítették a vallásos tudat elemeit, a történelmi emlékezetet, a hiedelemvilágot, a társadalmi emlékezetet, személyes élményeket. A bennük megfogalmazódó bölcsességek révén választ találhat a hallgató saját problémáira.

Milyen mesék? Népmesék Személyes történetek A múltban a mesemondás és hallgatás gyakran közösségi eseményhez kötődött (pl. halottvirrasztáskor, csoportos munkavégzés és annak szünetei, téli esték, fonóbeli együttlét, stb.). A mesemondás a generációk közötti kommunikáció eszköze is volt A mese helye és szerepe mára megváltozott, funkcióit részben más jelenségek vették át. A mese a gyermekvilág rész lett Ma a mese újrafelfedezésének időszakát is éljük, érdeklődnek iránta pedagógusok, pszichológusok, tudatos szülők Képzelet/hallgatott mese, Képalkotás, mesehallgatási transz Családi történetek ismerete- önbecsülés, reziliencia (alkalmazkodóképesség) A gyerekkel nőjön a történet, átkeretezés Babanapló, fotókra megjegyzések, időkapszula Akkor működik egy közösség, ha vannak közös történetek, ezért alkalmakat kell teremteni a történetek keletkezésére. Az ellenség az a személy, akinek a történetét nem ismerem Történetek-választörténetek Mese slam, personal story telling Esti mese tárgya a gyerek saját élete is lehet

életkor terápiában Állatmesék (300: életbölcsesség, társadalmi fonákság, erkölcs igazság) Rövidebb: 3-4 Terjedelmesebb: 4-5 Felszínre kerüljön, kimondódjon a probléma, gyorssegély Egyén-közösség, másság Tükör (saját negatív tulajdonság) Morális kérdések Tündérmesék (450) 5-6 A sorsot megfordító, változásra késztető Legendamesék (100) Közvetlen környezetről: 3-4 Felszínre kerüljön, kimondódjon a probléma Novellamesék (150) Testrészekről szóló 3-4 Igazságos király, okos legény/leány: 4-5 Aktuális élethelyzettel rokonítható Rászedett ördög (200: verseny, társulás, rászed 5-6, kamaszkor Falucsúfolók (150) Tréfás mesék 4-5 Tükör (saját negatív tulajdonság Hazugságmesék (125) Félénk, szorongó páciensek képzeletének felszabadítása, terápia alkotó fázisa Formulamesék (400) 3-4 Nyelvi tartalommal kapcsolatfelvételt tesz lehetővé

Intelligencia területek (Howard Gardner) Nyelvi Logikai-matematikai Téri Zenei Testi-kinesztéziás Interperszonális Intraperszonális Naturalista A „nagy kérdések” intelligenciái: Spirituális (örök értékek felismerése, boldogság) Egzisztenciális (ki vagyok én és mi végre vagyok itt a földön)

Meseország térképe

A kedvenc mese Játsszunk utazást (ismétlés) Hamupipőke A kisgömböc Feladat: mi maradt ki a meséből? Pilinszky János: Fabula Hol volt, hol nem volt, élt egyszer egy magányos farkas. Magányosabb az angyaloknál. Elvetődött egyszer egy faluba, és beleszeretett az első házba, amit meglátott. Már a falát is megszerette, a kőművesek simogatását, de az ablak megállította. A szobában emberek ültek. Istenen kívül soha senki olyan szépnek nem látta őket, mint ez a tisztaszívű állat. Éjszaka aztán be is ment a házba, megállt a szoba közepén, s nem mozdult onnan soha többé. Nyitott szemmel állt egész éjszaka, s reggel is, mikor agyonverték.

Kádár Annamária mesei tízparancsolata Lássam meg és fogadjam el a csodákat, varázslatot. Éljek szerendipikusan (az értékes dolgok megtalálásának képessége). Merjek elindulni. Ha nálam a hamuban sült pogi és atyai-anyai áldás, baj nem érhet, a többi majd kialakul. A saját utam keressem, azon haladjak, ne siessek, a rövidítések, kényelmesebb megoldások zsákutcák. Segítsek, ha kérik, sőt fel is ajánlhatom a segítséget. Tudjak segítséget kérni, elfogadni. A jóság, hitelesség, őszinteség néha az adott pillanatban nem éri meg, de az égig érő fára felkapaszkodni csak így lehet.

6. Tiszteljem az ellenségeim, szemtől-szemben küzdjek 6. Tiszteljem az ellenségeim, szemtől-szemben küzdjek. Fogadjam el a vereséget, én sem vagyok legyőzhetetlen. 7. Küzdjek azért, ami fontos, ne adjam fel, ha elveszítek egy csatát. 8. Mutassam ki érzelmeim, így sebezhető leszek, mégis sebezhetelen. 9. Ne ítéljek felszínesen, a gebe gyakran elvarázsolt paripa. 10. Ne féljek a veszteségtől és kudarctól, ezek az utazás részei és gyakran többet tanulunk belőle, mint a sikerekből.

Mese értelmezések

Szervezetek A Meseszó Magyar Mesemondó és Szövegfolklór Egyesület országos népmesemondó találkozókat és népmese konferenciákat szervez, meseesteket tart, mesés programjaival részt vesz az Ördögkatlan fesztiválon, és mesemondókat képez A Meseközpont,/ Világszép Alapítvány: a gyermekvédelmi gondoskodásban élő gyerekek támogatása és mesékkel való megismertetése, családi mesedélutánok, táborok gyermekotthonban élő kamasz lányoknak és külön kamasz fiúknak, nevelőszülős családoknak, nevelőszülőknél élő kamasz gyerekeknek, kisiskolásoknak és ovisoknak, felnőtteknek szóló meseestek, önkéntes mesélő képzés (Palóznak, Budapest, Miskolc, Nagybarca, Halmaj, Gencsapáti, mesélnek családok átmeneti otthonában, idősotthonokban, iskolákban)

Holnemvolt Mesemondó Alapítvány: mesemondó slam, mesemondó műhelyek (workshopokat), meseköreiben külföldi mesemondókat fogad és 2011-től megrendezi a Holnemvolt Fesztivált Szávitri alapítvány: Aranyalma mesekonferencia, meseestek, „Színrelépő” Boldizsár Ildikó, Antalfai Márta, Bajzáth Mária

Itt a vége, fuss el véle! „Az ember közösségi lény, és a történetmesélés, a „rólunk-nekünk szóló” történetek megosztása univerzális emberi igény. A népmese közösségteremtő és -megtartó erejével a csodás tájak és történések között is a legvalóságosabb valóságba visz, és ha sűrű, sötét erdőben járnánk, akkor is reményt ad.” (mesekozpont.hu ) Az emberekben benne van „a történet iránti éhség és közösség iránti vágy. Mesélni és mesét hallgatni mindenki tud, lehet mesélni a szívünk alatti magzatnak és a túlra indulónak.” (Bajzáth Mária)