A közfoglalkoztatás tervezése és szervezése

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
1 „Út a munkához” program tapasztalatai Szűcs Erika Balatonvilágos november 10.
Advertisements

ÁROP /C/A A leghátrányosabb helyzetű kistérségek fejlesztési és együttműködési kapacitásainak megerősítése.
Területfejlesztési Klub
A SZOCIÁLIS TÁMOGATÁSI RENDSZER MUNKÁRA ÖSZTÖNZŐ ÁTALAKÍTÁSA ÚT A MUNKÁHOZ február.
A közfoglalkoztatás tervezése és szervezése
Polgármesteri Fórumok
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
1 Az Állami Foglalkoztatási Szolgálat feladatai az Út a munkához-program megvalósításában Budapest, január 19.
Tájékoztató a évi közfoglalkoztatási tervek adatainak elemzéséről Lengyel János főigazgató-helyettes Foglalkoztatási és Szociális Hivatal.
általános főig. helyettes
TÁMOP /A
A pénzbeli szociális ellátások változása 2010-ben A Szociális Igazgatási Mintahelyek.
1 „Út a munkához” program tapasztalatai Szűcs Erika Siófok szeptember 17.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
A szociális segély indokoltsági célzása – önkormányzati esettanulmányok tapasztalatai (vázlat) Bódis Lajos – Nagy Gyula.
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Dr. Bálint József JOSZ elnöke
Segélyezési rendszer átalakítása
Együttműködési lehetőségek és megoldások a foglalkoztatási és szociális terület munkájában Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális.
Közfoglalkoztatás ’2011 Szolnok, október 26. Dr. Czomba Sándor Foglalkoztatáspolitikáért felelős Államtitkár.
Munkaerőpiaci helyzet a Nyugat-Dunántúli régióban Sopron 2009 február 5.
FOGLALKOZTATÁSI PAKTUM, MINT A HELYI ÖSSZEFOGÁS FÓRUMA Gödöllő, március 9.
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Új Magyarország Vidékfejlesztési Program III. tengelyes nem horizontális intézkedéseinek és a IV. tengelyes intézkedéseinek végrehajtási folyamata.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
Közfoglalkoztatás és értékteremtés Szűcs Erika miniszteri megbízott Szociális és Munkaügyi Minisztérium Cegléd, április 15.
Közfoglalkoztatás a közép- magyarországi régióban 2010 Vass István főigazgató Tel: Fax: Közép-magyarországi Regionális.
TÁMOP /1/B Gyermekek és fiatalok integrációs programjai Csomópont - Ifjúsági Információs Pont kialakítás Álláskereső klub.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Út a munkához program Regionális Államigazgatási Kollégium március 20. Székesfehérvár.
Az önkormányzati feladatellátást támogató informatikai infrastruktúra felülvizsgálata (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés megvalósítása a.
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Kistérségi találkozók I-III hó. A munkaerő-piac jellemzői MegnevezésLétszám e főIndex % Foglalkoztatottak száma 425,198,5 Munkanélküliek száma 21,390,3.
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata.
„Út a munkához” program megvalósítása a Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás szervezésében Kecskemét, július 23. Kovács András.
1 „Út a munkához” program Szűcs Erika november 24. Budapest.
1 A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009 Szűcs Erika július 16. Miskolc.
„Út a munkához” program céljai, végrehajtási feladatai.
A közfoglalkoztatás tervezése és szervezése Kovács Ibolya szociálpolitikus - főosztályvezető Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
Az „Út a munkához” program tapasztalatai és eredményei a munkaügyi szervezet tevékenységében Székesfehérvár, július 14.
Kistérségi találkozók I-III hó. A munkaerő-piac jellemzői MegnevezésLétszám e főIndex % Foglalkoztatottak száma 425,198,5 Munkanélküliek száma 21,390,3.
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában Pirisi Károly főigazgató Foglalkoztatási és Szociális Hivatal.
Közfoglalkoztatás Nemzeti Közfoglalkoztatás Program.
„A Kirendeltség és az Önkormányzatok közötti információ és adatszolgáltatás gyakorlata a Paksi Kistérségben Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ.
„Út a munkához” program tapasztalatai
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Út a munkához program Pécs
Polgármesteri Fórumok
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Kecskemét, július 23. Kovács András
„Út a munkához”program
Székesfehérvár, július 14.
Új lehetőség? – Új lehetőség!
Jogszabályok alkalmazása, összehangolása és módosítása
Közfoglalkoztatás Szombathely városban Előadó: Horváth Olga.
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
A foglalkoztatáspolitika kihívásai Magyarországon 2009
Gyakorlati problémák a az „Út a munkához” program végrehajtásában Önkormányzati ügyintézőket oktatók részére Kovács Ibolya főosztályvezető Foglalkoztatási.
Előadás másolata:

A közfoglalkoztatás tervezése és szervezése Kovács Ibolya szociálpolitikus - főosztályvezető Foglalkoztatási és Szociális Hivatal www.afsz.hu

Önkormányzati feladatok Közfoglalkoztatás szervezése 1.) Előzmények: 2000. V.1-től akik szociálisan rászorultak, az önkormányzatoknak kell foglalkoztatási lehetőséget biztosítani, rendszeres szociális segélyben csak az részesülhet, aki a foglalkoztatást vállalja, legalább 30 nap és kötelező együttműködés 2.) 2009. 01.01. a települési önkormányzat feladata a közcélú munka megszervezése társulás, vagy más szerv útján is végezheti – megállapodás megkötése, a munkáltatói jogok megosztása közfoglalkoztatási terv készítése Közhasznú és közcélú munkaszervezés = munkaügy, önkormányzatok közös felelőssége

Közfoglalkoztatási terv Az önkormányzat és munkaügy együttműködésében készül el, egyéves időtartamra szól (2010. 02. 15.-ig) A tervezés folyamata: elemzés (munkaügyi adatok alapján), Aktív korúak értékelése, összetétele közfoglalkoztatási feladatok, tevékenységek összeállítása, lakossági vélemény kikérése, a feladatok személyhez kötött ütemezése Egyeztetése: előzetes véleményezés - kirendeltség, helyi szociálpolitikai kerekasztal (2010-től cigány kisebbségi önkormányzat) Jóváhagyott terv megküldése: munkaügyi kirendeltség (2010-től), MÁK (5 napon belül) Szankciók: MÁK visszatartja (nem tarthatja) az állami támogatás 15 %-át.

Közfoglalkoztatási terv tartalma Szt. 37/A. §. A terv tartalmazza: a RÁT-ra jogosultak képzettség szerinti összetételét, a közfoglalkoztatás keretében ellátandó közfeladatok megjelölését, várható ütemezését, a feladat ellátásához szükséges létszámot a finanszírozásra rendelkezésre álló forrásokat. Határidő: 2010. 02.15.-ig elfogadás (képviselőtestület, vagy társulás döntéshozó szerve) A közfoglalkoztatási terv módosítható, ha a körülményekben lényeges változás következik be (2010-től a foglalkoztatottak számában 10 %-os. A települési önkormányzatok a tervek elkészítésekor ne csak kizárólag a közcélú foglalkoztatásra vonatkozó adatokat vegyék figyelembe, hanem a közfoglalkoztatás másik két formájának a megtervezését is.

A tervezés folyamata 1.) 2009 év értékelése: a tervezési adatok összevetése a megvalósult adatokkal, a tényleges közfoglalkoztatással a tervezési folyamat értékelése jó volt-e, vagy azon kell változtatni? a tervben leírtak értékelése: munkaszervezés, bevontak száma, összetétele, tevékenységek, pénzügyi feltételek a tervben foglaltak megvalósulásának értékelése (eltérések okai, a gyakorlati végrehajtás, a közcélú foglalkoztatottak bevonhatósága, a foglalkoztatás átlagos időtartama, a be vonásra nem kerülők célcsoportja) 2.) A munkaerőpiaci, a helyi foglalkoztatási helyzet elemzése (munkaügyi adatok alapján) 3.) lakossági vélemény kikérése, igényfelmérés (társadalmi, egyéni – közösségi hatások) 4.) a foglalkoztatók munkaerőigényének egyeztetése 5.) tevékenységek összeállítása - a feladatok személyhez kötött ütemezése 6.) a lebonyolítás, szervezés megtervezése, 7.) az időszakos áttekintés ütemezése, időszaki egyeztetés a tényleges feladatellátással A közfoglalkoztatási terv egyeztetése: előzetes véleményezés munkaügyi kirendeltség, helyi szociálpolitikai kerekasztal

A terv készítésének gyakorlata Egyeztetések széles körben megtörténtek: munkaügy, szociális intézmények, pénzügy, szociális kerekasztal, cigány kisebbségi önkormányzat, kistérségi társulás (munkacsoport), eddig is működő munkaszervezet Igényfelmérés a foglalkoztatásra, lakosság megkérdezése kevés helyen történt meg Testületi döntés – papír alapú, több helyen honlapon megjelentetett (elektronikus elérhetőség) Többnyire a szociális iroda munkatársai készítették, a felülvizsgálattal egy időben Többen használták az ÁFSZ honlapján megjelent táblázatot és szöveget mintaként (mégsem egységesek)

Kérdések –problémák - válaszok Társulás esetén melyik önkormányzat készítse el a tervet, és kell-e külön önkormányzatonként is? Csak a közfoglalkoztatási terv elkészültével lehet foglalkoztatni, és csak annyit ami a tervben van? Munkaügyi kirendeltségnek el kell-e fogadnia, a végleges változatot be kell-e küldeni? Mikor módosítható, mi a „lényeges változás”? Igényelhető-e a támogatás, ha eltér a tervtől a gyakorlat? Ki szervezhet közcélú foglalkoztatást? Ki a munkáltató és kell-e különbséget tenni a munkáltató – foglalkoztató között? Milyen időtartamú legyen a közcélú munka? Szervezhető-e szakképesítéshez kötött tevékenységre közcélú?

A közfoglalkoztatás gyakorlata Tevékenységek hagyományosak – nem elég egyediek és változatosak Nincs elég munkalehetőség = Többnyire betanított, fizikai munka: településüzemeltetés, karbantartás, köztisztaság, parkgondozás, szakipari tevékenységekhez segítség, rendezvényszervezés Adminisztráció, portaszolgálat, kézbesítés, irattár, szociális kisegítő, sofőr, könyvtári kisegítő, vagyonvédelem Egyediek: iskolabusz kísérő, pedagógus asszisztens, dajka, közterület őrzés, utcafelelős, szociális földprogram – közösségi munka, sport szervező A munkáltató/foglalkoztató között nehéz tiszta helyzetet teremteni Nincs munkaszervezet, ezért a szociális ügyintézőkre hárul a munkáltatói feladatok adminisztrációja Értékteremtő munka-e a közcélú foglalkoztatás?

www.afsz.hu „Út a munkához” program Fontos! információkhoz jutás, jogszabályok teljes körű ismerete, összehangolt működés www.afsz.hu „Út a munkához” program