Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Gyakorlati problémák a az „Út a munkához” program végrehajtásában Önkormányzati ügyintézőket oktatók részére Kovács Ibolya főosztályvezető Foglalkoztatási.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Gyakorlati problémák a az „Út a munkához” program végrehajtásában Önkormányzati ügyintézőket oktatók részére Kovács Ibolya főosztályvezető Foglalkoztatási."— Előadás másolata:

1 Gyakorlati problémák a az „Út a munkához” program végrehajtásában Önkormányzati ügyintézőket oktatók részére Kovács Ibolya főosztályvezető Foglalkoztatási és Szociális Hivatal Balatonboglár

2 1.) Felülvizsgálat Ügyfélreakció: kirívóan nem reagáltak, tudomásul vették, együttműködőek voltak, „nem volt ellenállás”, többen örültek, hogy dolgozhatnak, RSZS-ek közül is szeretnének dolgozni, aggódnak hogy legyen munka Módszerek: írásban történő behívás 95 %, telefonon egyeztetés, 18 önkormányzat 7940 felülvizsgálat, 81 % RÁT, 12,5 % RSZS, 6,5 % megszűnt, magasabb összegű segély: 1634 (22 %). Ha csak a 7449 jogosultat veszem alapul 87% RÁT és 13% RSZS RSZS-el együttműködő mindenütt a családsegítő.

3

4 Kérdések – problémák – válaszok
Szüneteltető határozat hiánya, mi legyen a RÁT –os szövegében a közcélú foglalkoztatásról? Mikor kell megszüntetni és mikortól megállapítani az új ellátást? Átmeneti szabályok bonyolultak, sok a hivatkozás. Ha január 1-én közfoglalkoztatott, mikor kell a felülvizsgálatot elvégezni? Az RSZS-el kötött megállapodás hatósági szerződésnek minősül-e? Le kell-e zárni az együttműködést és azt mikor? Hányan kaphatnak egy családban RÁT-ot, és RSZS-t? Igazságtalan, hogy még 1 évig magasabb összegű segélyt kap a RÁT-os, nem ösztönzi a munkára.

5 2.) Közfoglalkoztatási terv
Egyeztetések széles körben történtek: munkaügy, szociális intézmények, pénzügy, szociális kerekasztal, cigány kisebbségi önkormányzat, kistérségi társulás (munkacsoport), eddig is működő munkaszervezet Igényfelmérés a foglalkoztatásra, lakosság megkérdezése, Társulás esetén ki készíti el a tervet? Testületi döntés – papír alapú, több helyen honlapon megjelentetett, Többnyire a szociális iroda munkatársai készítették, a felülvizsgálattal egy időben Többen használták az ÁFSZ honlapján megjelent táblázatot és szöveget mintaként (mégsem egységesek)

6 Kérdések –problémák - válaszok
Csak közfoglalkoztatási terv elkészültével lehet foglalkoztatni? Munkaügyi szernek el kell-e fogadnia, a végleges változatot be kell-e küldeni? Mi lesz, ha a felülvizsgálat után változik a helyzet? Igényelhető-e a támogatás, ha eltér a tervtől a gyakorlat? Társulás esetében nem fogadja el a MÁK a tervet, csak településenként

7 3.) Közfoglalkoztatás Tevékenységek hagyományosak – változatosak
Többnyire betanított, fizikai munka: településüzemeltetés, karbantartás, köztisztaság, parkgondozás Adminisztráció, portaszolgálat, kézbesítés, irattár, szociális kisegítő, sofőr, könyvtári kisegítő, Egyediek: iskolabusz kísérő, pedagógus asszisztens, dajka, közterület őrzés, szociális földprogram – közösségi munka, sport szervező

8 Kérdések - problémák - válaszok
Ki szervezhet közcélú foglalkoztatást? Ki a munkáltató és kell-e különbséget tenni a munkáltató – foglalkoztató között? Milyen időtartamú legyen a közcélú munka? Szervezhető-e szakképesítéshez kötött tevékenységre közcélú? Nem tisztázott az állami feladatellátás, erdőgazdálkodás, víz, csapadék, árvízvédelem = közmunka Elveszi a feladatot a városgazdálkodástól, külső megbízottaktól

9 Munkaügyi – önkormányzati kapcsolatok
Kölcsönös kapcsolatfelvétel telefonon, en, személyes egyeztetés keretében Folyamatos, több műhely megbeszélés, részt vettek a szociálpolitikai kerekasztal ülésein, A munkaügyi kirendeltség meghívta az önkormányzatok képviselőit, segédanyagot szolgáltatott a várható új állástalanok létszámával, a képzési lehetőségekkel és egyéb induló programokkal kapcsolatban Együttműködési megállapodást írtak alá Két véglet: „eddig is jól működő, gyors, közvetlen kapcsolat volt, ez most sem változott, csak még intenzívebb lett – papírformátum a jellemző, de telefonos egyeztetés is működik”.

10 Problémák az indulásnál
Jogszabály értelmezés, Sok az egy ügyintézőre eső ügyfél, és a közfoglalkoztatás szervezése is feladat, Kevés idő állt rendelkezésre, 6 hónap kellett volna az új rendszer indításához, Nem láttuk az ügyfél útját a két szervezet között, így nehéz volt a tájékoztatás, Nehéz volt tisztázni a foglalkozató fogalmát, foglalkozás egészségügyi vizsgálat késett, Nincs elég munkalehetőség, akinek magas a RÁT igyekszik „kibújni” a közcélú munka alól, Fogalmak és folyamatok értelmezése még szükséges.

11 Képzések fogadtatása A képzés nagy segítség volt, sok ügyintéző nem kap személyes segítséget az új szabályokhoz Az ügyintézők feladatellátásához nélkülözhetetlen az előzetes felkészítés, nagy örömmel és érdeklődéssel, „túljelentkezéssel” fogadták. Nagy volt az érdeklődés, a résztvevők aktívak voltak, sok volt a kérdés. Hiányolták a gyakorlati példák bemutatását, Szükséges lenne megismételni, több alkalommal kellene konzultációt tartani. 61 helyszínen 2858 önkormányzati ügyintéző és 143 oktató került felkészítésre.

12 Adatbázis használata Egyszerű felület, meg kell tanulni, hogy mi, hol található. Esetenként lassú az ablakok váltása. Használata plusz feladatot ró az ügyintézőkre amennyiben nem lesz összekapcsolva a már működő programokkal. Kisebb településeken, ahol nem használnak programot ott segítséget ad a napi munkához Gyorsabb és pontosabb lesz az információáramlás, az ügyintézők feladataiban. A képzéseken technikai probléma nem volt, általában meg tudták csinálni a feladatsort


Letölteni ppt "Gyakorlati problémák a az „Út a munkához” program végrehajtásában Önkormányzati ügyintézőket oktatók részére Kovács Ibolya főosztályvezető Foglalkoztatási."

Hasonló előadás


Google Hirdetések