Lehetünk-e ártatlanok ?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
Advertisements

Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
A távközlési piac állami felügyelete dr. Orosi Renáta Hírközlési Felügyelet Hírközlési Felügyelet.
Prof. Dr. Szabó Máté Dr. Lenkovics Barnabás
Szja % APEH Sajtótájékoztató dr. Juhász István elnökhelyettes Budapest, szeptember 15.
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
„Nyugdíjrendszerváltás 2010” avagy jogfosztás a nép nevében Szikra Dorottya, ELTE TÁTK Lakner Zoltán, ELTE TÁTK.
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Az önkormányzati gazdálkodás szabályai Debrecen,
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
Kereskedelmi jog II. IX. Előadás A csődeljárás.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
Kormányszóvivői tájékoztató Az Európai Unió Strukturális Alapjainak magyarországi teljesítménye dr. Baráth Etele európai ügyekért felelős tárca nélküli.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
A Nemzeti Civil Alapprogram szervezeti felépítése, feladat- és hatáskörök Előadó: dr. Ugron Gáspár.
Polgármesteri Akadémia A helyi önkormányzatok adósságrendezési eljárásáról Dr. Lóránt Zoltán főigazgató február
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Új közbeszerzési szabályok július 1-től
A köztisztviselők jogállásáról…
Jegyzői értekezlet június 29.. Jegyzői értekezlet 2011 június 29. A jogszabályok társadalmi előkészítése július 1-től hatályos az Ötv. 103/B.
Aktualitások: Konszolidáció és Gazdasági Bizottságok
KÖZPONTI MUNKAHELYMEGŐRZŐ TÁMOGATÁSI RENDSZER (1991. IV. tv. Flt; 6/1996. MÜM rendelet; 1/2009. MAT határozat) Németh Zsolt igazgató Nyugat-dunántúli Regionális.
Köz beszerez; ÉS? avagy informatikai biztonság a központosított közbeszerzésben.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
Kormányszóvivői tájékoztató A KORMÁNY NOVEMBER HAVI NYUGDÍJINTÉZKEDÉSEI szeptember 22.
Navigátor IC & ID Kft.. A munkabér szerkezete január 1-től.
Az emberi felhasználásra kerülő gyógyszerek rendeléséről és kiadásáról szóló 44/2004. (IV. 28.) ESZCSM rendelet módosítása január Előadó: dr. Radics.
Irányított Területi Kiegyenlítési Rendszer Ghyczy Gellért
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Szakmai beszámoló Bognár Márta tagozatvezető Bognár Márta tagozatvezető.
Az egészségügyi intézményrendszert érintő jogszabályi változások főbb következményei. Kapacitások és finanszírozás változásai dr. Koós Tamás Budapest,
ZRt.-vé alakulás Készítette: Budánovics Noémi. ZRt.-vé alakulás I. Tulajdonosi elhatározás II. Megvalósíthatósági tanulmány III. Közgyűlési döntés az.
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
Önkormányzati Egészségügyi Holding Zrt. Lehetünk-e ártatlanok ?
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló január-december Bognár Lászlóné tagozatvezető.
A szociális törvény várható változásai Dr. Felvinczi Katalin Budapest, július 11.
GINOP ÉFK GINOP ÉVI ÉFK TERVEZET. ÉFK TERVEZÉS – JOGSZABÁLYI HÁTTÉR 272/2014. (XI.5.) KORM. RENDELET 41/A-41/B. § 1.Az éves fejlesztési keret.
Önkormányzat és állam.
Pénzügyi tervezés, megtakarítások
A minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzéséről szóló kormányrendelet (B-súly rendelet) módosításának aktualitásai Komáromi Tamás (Healthware.
TÍZMILLIÁRDOKKAL KÁROSÍTOTTA MEG A MAGYAR CSALÁDOKAT A FIDESZ!
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 5.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 3.
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Dr. Kováts Beáta Főtanácsadó, Alkotmánybíróság l l l
A hivatalos statisztikáról szóló évi CLV. törvény bemutatása Dr
Kórházátalakítási pályázat
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
Pénzügyi Bizottság javaslatai: Terv. egy.* /Ft/
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Az OHÜ évi (előzetes) közszolgáltatói mérlege
Országgyűlési Képviselők választása április 8.
Közbeszerzési szabályok változása és
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
PROGRAMZÁRÁS EMVA –III. – IV. tengely 1.
Tájékoztatás jogszabály változásokról
1/15/2019 Az uniós bel- és igazságügyi informatikai rendszerekkel és az interoperabilitással kapcsolatos jogharmonizációs kérdések október 10. Belügyminisztérium.
Közbeszerzési Döntőbizottság
Előadás másolata:

Lehetünk-e ártatlanok ?

Kronológia I. „Ágyszámtörvény” hatályba lépés napja: 2007. január 1. 2006. évi CXXXII. törvény (Megjelent: Magyar Közlöny 2006/160. számában, 2006. 12.22.) Miniszteri Ajánlat : 2007. január 8. RET döntés: 2007. január 29. Miniszteri közig határozat: 2007. március 8. Ikt. száma: 5873-1/2007-1000MIN Beérkezett a Kórházba: 2007. március 12. Szerződésajánlat: 2007. március 30. Ágyszámtörvény   Az egészségügyi ellátórendszer fejlesztéséről szóló 2006. évi CXXXII. törvény (Megjelent: Magyar Közlöny 2006/160. számában, 2006. 12.22. napján, hatályba lépés napja: 2007. január 1., azzal, hogy az 1. számú és 2. számú mellékletben meghatározott kapacitásokra, valamint a (10) bekezdés alapján létrejött kapacitásokra a finanszírozási szerződéseket 2007. március 31-éig kellett megkötni. Miniszteri Ajánlat Az egészségügyért felelős miniszter az egészségbiztosítóval együttesen elkészített felosztási javaslatát RET számára 2007. január 01. napjától számított 8 napon belül, azaz legkésőbb 2007. január 09. napján küldte meg. RET döntés A RET javaslat megérkezésétől számított 20 napon belül dönthetett volna a normatívák és a hozzájuk tartozó ellátási területek egészségügyi szolgáltatók közötti felosztásáról. A RET a felosztási javaslatban foglaltaktól eltérő döntést is hozhatott volna, azonban 2007. január 29. napjáig érvényes döntést nem hozott. Miniszteri közig határozat Kelt: Bp., 2007. március 08. Ikt. száma: 5873-1/2007-1000MIN Beérkezett a Kórházba: 2007. március 12. Lényege: A Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat Kenézy Gyula Kórház - Rendelőintézet aktív és krónikus fekvőbeteg-szakellátási kapacitásának mennyiségét határozta meg, az ellátási területét állapította meg. Szerződés ajánlat: 2007 március 30. 14 óra TV nyilvánossága előtt hoztuk el a szerződést Alapszerződés nem változott a mellékletek változtak. A megajánlott finanszírozási kapacitás a lecsökkentett kapacitás 50%-a.

Kronológia II. A megajánlott finanszírozási kapacitás az egyébként már 36 %-al lecsökkentett ágykapacitás felénél is kevesebbre nyújt fedezetet. Az ajánlat az eredeti ágyszám 32 %-ra nyújt finanszírozást Aláírás megtagadása Alkudozás Miniszter leváltása Megállapodás: 2007. április 10. Az Országgyűlés az E. Alap 2006. évi a) bevételi főösszegét 1 533 263,1 millió forintban, b) kiadási főösszegét 1 691 471,6 millió forintban, c) hiányát 158 208,5 millió forintban állapította meg.   Az Országgyűlés az E. Alap 2006. évi költségvetésének végrehajtását a) 1 567 364,2 millió forint, b) 1 678 658,0 millió forint, c) 111 293,8 millió forint hagyta jóvá. Az Országgyűlés az E. Alap 2007. évi a) bevételi főösszegét 1 659 946,3 millió forintban, b) kiadási főösszegét 1 687 446,2 millió forintban, c) hiányát 27 499,9 millió forintban állapította meg. Az Országgyűlés az E. Alap 2007. évi költségvetésének végrehajtását a) 1 676 024,3 millió forint bevételi főösszeggel, b) 1 648 616,8 millió forint kiadási főösszeggel, c) 27 407,5 millió forint többlettel

Következmények I. Döntés a létszámleépítésről 2007. május 4. Fenntartói határozat 2007. május 31. (Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat Közgyűlésének 134/2007. (V. 31.) MÖK határozata, 199 fő, 258,18 álláshely megszüntetése.) Csoportos létszámleépítés kezdete 2007. aug. 1. A létszámleépítés tényleges végrehajtásáig 4x44 MFt, összesen 166 MFt bér úgy áramlott ki, hogy nem volt meg a fedezete. Döntés menedzsment 24 nap (HBMO értesítése 2007. május 4-e)   Döntés közgyűlés 27 nap (Hajdú-Bihar Megyei Önkormányzat Közgyűlésének 2007. május 31-ei ülésén hozott 134/2007. (V. 31.) MÖK határozata, 199 fő, 258,18 álláshely megszüntetése.) Csoportos létszámleépítés (30 nap) kezdő napja 2 hónap: 2007. augusztus 01. Összesen 44 millió Forint/hó bérre (járulékkal együtt) már nem volt fedezet Megelőzőleg létszámleépítés 2006 november 89 fő 2007 február 258 fő

A kórház költségvetését terhel: 172 Mft Következmények 2. Végkielégítések összege 242 MFt Felmentési idő második fele 118 MFt BM-től visszaigényelhető a kórház költségvetését nem, de a központi költségvetést terhelő tétel: 360 Mft Szabadságmegváltások 42 MFt Felmentési idő első felére jutó költség 118 MFt A végkielégítések és felmentési összegek előfinanszírozásának költségei 12MFt A kórház költségvetését terhel: 172 Mft Végkielégítések összege 183 M Ft (járulékkal: 242 M Ft)  Felmentési idő második fele 89,5 M Ft (járulékkal: 118 M Ft)  BM-től visszaigényelhető a kórház költségvetését nem, de a központi költségvetést terhelő tétel (2006 nov.29-én kaptuk meg) További létszámleépítések: 2006. Szeptember 89 fő 2007. Február 280 fő   Szabadságmegváltások

„Eredmények” Az okozott kár összességében meghaladta a 314 millió forintot Ennek megfelelően a szállító számlák kifizetése újabb 35 napot csúszott Végleges megoldás csak az intézmény gazdasági társasággá alakítása folyamán került sor (2007. december 1.) Kvázi „végelszámolás” során a vagyoni jogok tekintetében jogutód, korábbi fenntartó önkormányzat egyenlítette ki a szállítói követeléseket. (430 szállító ~2,5 Milliárd Ft tartozás, ebből 289 szállítóval kötöttünk megállapodást)

Elmarad A történelem ismétli önmagát? „EMAFT” jogszabály Az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet módosításáról szóló 58/2009. (III. 18.) Korm. rendelet, vagyis jelenleg a 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet tartalmazza a szabályokat.(Megjelent: Magyar Közlöny 2009/34. számában, 2009. 03.18. napján, hatályba lépés napja: 2007. április 1.) Szerződés megküldése 2009. május 6. Aláírás Elmarad

Az aláírás megtagadásának okai A történelem nem ismétli önmagát Az aláírás megtagadásának okai Alkotmánybíróság a 109/2008. (IX. 26.) AB határozata megsemmisítette a miniszternek a kapacitások meghatározásával kapcsolatos diszkrecionális jogkörét (mert a kapacitások felosztására kialakított eljárási rend nem felelt meg a jogállamiság követelményének:megállapította azt, hogy a miniszter részére korlátok nélküli, mérlegelési jogkör önkényes döntési jogot biztosított, kiüresedett a jogorvoslati jog.) megállapította, hogy a törvény nem határozta meg a miniszteri döntés kialakítása során figyelembe veendő szempontokat, azok meghatározását miniszteri rendeletre bízta, így az ilyen tárgyú rendeletet is hatályon kívül helyezte. A Legfelsőbb Bíróság határozata (az elsőfokú bíróság) a Fővárosi Bíróság 22.K.31.484/2007/15. számú ítéletét a miniszter 2007. március 08. napján kelt 5873-1/2007-1000MIN számú határozatára is kiterjedően hatályon kívül helyezte. Kelt:2009. március 24. Egyeztető tárgyalások meghiúsulása (2008. november 20., 2009. július 9.) AB döntés Az Alkotmánybíróság a 109/2008. (IX. 26.) AB határozatának rendelkező részében: megsemmisítette a miniszternek a kapacitások meghatározásával kapcsolatos diszkrecionális jogkörét (mert a kapacitások felosztására kialakított eljárási rend nem felelt meg a jogállamiság követelményének: megállapította azt, hogy a miniszter részére korlátok nélküli, mérlegelési jogkör önkényes döntési jogot biztosított, kiüresedett a jogorvoslati jog.) megállapította, hogy a törvény nem határozta meg a miniszteri döntés kialakítása során figyelembe veendő szempontokat, azok meghatározását miniszteri rendeletre bízta, így az ilyen tárgyú rendeletet is hatályon kívül helyezte.   LB döntés (Kelt:2009. március 24., érkezett 2009. április 29.) A Legfelsőbb Bíróság (az elsőfokú bíróság) a Fővárosi Bíróság 22.K.31.484/2007/15. számú ítéletét és a miniszter 2007. március 08. napján kelt 5873-1/2007-1000MIN számú határozatára is kiterjedően hatályon kívül helyezte.

Az igazi ok AB döntés Az Alkotmánybíróság a 109/2008. (IX. 26.) AB határozatának rendelkező részében: megsemmisítette a miniszternek a kapacitások meghatározásával kapcsolatos diszkrecionális jogkörét (mert a kapacitások felosztására kialakított eljárási rend nem felelt meg a jogállamiság követelményének: megállapította azt, hogy a miniszter részére korlátok nélküli, mérlegelési jogkör önkényes döntési jogot biztosított, kiüresedett a jogorvoslati jog.) megállapította, hogy a törvény nem határozta meg a miniszteri döntés kialakítása során figyelembe veendő szempontokat, azok meghatározását miniszteri rendeletre bízta, így az ilyen tárgyú rendeletet is hatályon kívül helyezte.   LB döntés (Kelt:2009. március 24., érkezett 2009. április 29.) A Legfelsőbb Bíróság (az elsőfokú bíróság) a Fővárosi Bíróság 22.K.31.484/2007/15. számú ítéletét és a miniszter 2007. március 08. napján kelt 5873-1/2007-1000MIN számú határozatára is kiterjedően hatályon kívül helyezte.

A történelem újra ismétli önmagát Ma 2009. szeptember 30-an lejár a szerződések finanszírozási mellékleteinek hatálya. Miközben mindenki a Kórházak 25 Milliárd Ft-os követeléséről és a Kormány 4,5 Milliárd Ft-os ajánlatáról beszél, hiányzik a működés szerződéses feltétele.

A történelem újra ismétli önmagát

Vannak-e tanulságok? Hinni kellene abban, - hogy vannak szabályok - hogy mindenkire vonatkozik - hogy mindenki megpróbálja betartani

Köszönöm a figyelmet