Madách Imre drámája alapján Rendezte: Németh Antal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Olasz Nap Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Március 20. “Olasz Külkereskedelmi Intézet (ICE): Promóciós tevékenység és szolgáltatások.
Advertisements

MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
CSONGOR & TÜNDE Rendezte: Németh Antal. A CSONGOR ÉS TÜNDE SZERKEZETE  kétféleképpen is értelmezhető. A lineáris szerkezet lényegében a felvonásokkal.
Zala Megyei Irodája 2015-ben megvalósult programjaink.
KERESÉS ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁRI KATALÓGUSOKBAN Kiss Annamária Semmelweis Egyetem Központi Könyvtár 2013.
„Internetes kommunikáció” pótkurzus Készítette: Tóth Tímea Szak: Tantárgykódja: Tanár neve:
CSONGOR ÉS TÜNDE SÍK FERENC RENDEZÉSE. Készítők:Sopianae tigrisei.
Színháztörténeti helyzetelemzés A Nemzeti Színház első aranykorának megteremtője Paulay Ede. „Az általam javaslatba hozott egyén minden tekintetben megfelel.
A székesfehérvári fiatalok helyzete
Helyi védett értékek bemutatása
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Kállai Ferenc (eredetileg Krampner Ferenc; Gyoma, október 4
1Transzplantációs Alapítvány
A sport és testnevelés legfontosabb kézikönyvei, nyomtatott tájékoztató kiadványai Doktori Iskola Salamin Krisztina
Paulay Ede: Csongor és Tünde
Csongor és Tünde- Paulay Ede rendezése
Zrínyi Ilona Elevi: Kajcsa Mónika si Mihály Denissza
Mayer József Budapest február 27.
DR. GÉGÉNYNÉ HORVÁTH TÜNDE
Vörösmarty MIHÁLY :Csongor és Tünde
Kispálné Horváth Mária
Vörösmarty Mihály: Csongor és Tünde Paulay Ede rendezésében
Előadó prof. Dr. Kerek Ferenc február 3.
Csongor és Tünde Rendezte: Paulay Ede.
Csongor és Tünde / A varázsfuvola
SZÁMVITEL.
Csongor és tünde Paulay ede rendezése.
KERESÉS ELEKTRONIKUS KÖNYVTÁRI KATALÓGUSOKBAN
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Madách Az ember tragédiája elemzés
Monostoriné Hörcsik Renáta
májusi dolgaink: a Bálint S. Művelődési Házban
Korszerű és innovatív mérnökképzés!
Írta: Vörösmarty Mihály
Csongor és Tünde: Paulay Ede rendezése
Diplomás Pályakövetési Rendszer
Madách Imre Madách Imre Ifjúság, tanulás 1823-ban született a Hont vármegyei Alsósztregován. Pesten jogot tanul, bekapcsolódik.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
1883. Szeptember 21. Nemzeti Színház Paulay Ede rendezése
Merre tovább a középiskola után?
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Új pályainformációs eszközök - filmek
Programjaink fizikából a es tanévben
„Be van fejezve a nagy mű, igen. A gép forog, az alkotó pihen.”
Paulay Ede Az ember tragédiája.
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
1960 körül Európa számos országában folytak már számítógépes nyelvészeti kutatások. A szá-mítógépes alkalmazáshoz a létezőknél sokkal pontosabb nyelvtanokra,
M : a h d c r A á e z e b m tragédiája Ede Paulay rendezésében.
Paulay Ede rendezésében
Egy emberöltő Az ember tragédiája szolgálatában
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
Az ember tragédiája Iglódi István rendezésével
Iglódi István rendezése
Az ember tragédiája Németh Antal rendezésében
2. csapat Bugát Pál és kortársai
Országos középiskolai vízügyi roadshow
Paulay Ede életének legsikeresebb rendezése
Madách Imre: Az ember tragédiája ŐSBEMUTATÓ szeptember 21.
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
Madách Imre Az ember tragédiája Paulay Ede rendezésével.
Színházi élet - Németh Antal
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
Útravaló verseimmel Madách Imre Utolsónak szánt költeménye,
Vallási-és közoktatási Minisztérium Népművelődési Csoport Budapest
Németh Antal pályázata
Oféliák színháza.
Pályázat a nemzeti színház igazgatói posztjára
Előadás másolata:

Madách Imre drámája alapján Rendezte: Németh Antal Az ember tragédiája Madách Imre drámája alapján Rendezte: Németh Antal Nemzeti Színház 1937

Madách Imre: Az ember tragédiája Madách Imre, 1859. február 17 - 1860. március 20. A Tragédia az emberiség és az egyes ember sorsáról való töprengés drámai költeménye – „Hallottunk már mi sokszor ily beszédet, S legott házunkra az üszök repült.” Az ősbemutató óta: több mint 130 év alatt számos magyar és külföldi színházban játszották, csak a Nemzeti Színházban nyolcszor újították fel.

Az 1937-es előadás rendezője: Dr. Németh Antal rendező (kb. 200 db rendezés), egyetemi tanár, színházigazgató, színháztörténeti író Irodalmi és művészettörténeti egyetemi tanulmányok: a budapesti és a berlini egyetem. Színháztudományi tanulmányok: Bécs, Berlin, München, Párizs és Köln. 1935-1944 július: a Nemzeti Színház igazgatója. Korszerű rendezésű, új szcenikai megoldásokat hozó előadásokkal újította meg a színház műsorát és játékstílusát. 1944: Országos Magyar Királyi Színházvezető- és Rendezőképző Akadémia alapítása. „Amint elzúgtok lábaim alatt.”

Németh Antal a Tragédiáért: „Mi nagyszerű kép tárult fel szememnek!” nyolc megvalósult és négy asztalfiókban maradt rendezés a mű népszerűsítése külföldi rendezésekkel, vendégjátékokkal 1933: kötet a Tragédia ötvenéves színpadi útjáról 1935: a Magyar Rádióban a mű hangjátékváltozata 1938: a mű lemezfelvétele 1944: a Madách életéről készített film: Egy ember tragédiája a Tragédiából tervezett táncjátékváltozatról szőtt tervei és a film sajnos nem valósultak meg Az 1937-es előadás létrejöttében közreműködtek: díszlet: Horváth János – Varga Mátyás, jelmez: Nagyajtay Teréz zene: Farkas Ferenc, koreográfia: Milloss Aurél

Ádám: Lehotay (Lehoczky) Árpád „S a gyöngétől mit kérhet az erős?” 1896 Lőcse – 1953 Budapest Színész, rendező, színházigazgató, színészpedagógus, egyetemi tanár Sokoldalú színész: klasszikus és a modern szerepek Műegyetem: gépészmérnöki végzettség Hevesi Sándor fedezi fel, és viszi be a Nemzeti Színházba - 1926-1944: a Nemzeti Színház tagja Nevéhez színházi szerepek, filmek, rendezések fűződnek

Éva: Tőkés Anna „Jobbra, a lugosban.” 1903 Marosvásárhely - 1966 Budapest Kossuth-díjas, érdemes és kiváló művész A kolozsvári színiiskola elvégzése után Budapesten a Renaissance Színházban lép fel először, majd a Nemzeti Színházhoz kerül, ennek 1925-től haláláig tagja. Ösztönös színészi tehetség, Jászai Mari művészetének közvetlen folytatója. A legkiválóbbakat klasszikus tragédiákban alkotta. Gyakran szerepelt filmen és rádióban is.

Lucifer: Csortos Gyula 1883 Munkács - 1945 Budapest Színész 1927: szerződteti a Nemzeti Színház, amelynek 1933-ig, majd 1935–től haláláig a tagja. Sokféle szerepkörben, számtalan színházi stílushoz alkalmazkodva önálló hangú és arculatú művész-egyéniség. Nevéhez rengeteg játékfilm, némafilm és színházi szerep fűződik. „Megállj, ne oly sietve.”

Németh Antal Tragédia–rendezései 1. 1933 München Vetített hátterek alkalmazása. Római Operaház (terv) Látványos operai hatások érvényesítéseinek gondolatai. Veronai Aréna (terv) Káprázatos tervek a monumentális szabadtéri színpad kihasználására. 2. 1934 Budai Színkör A müncheni előadás egyszerűsített változata. Szűkös anyagi keretek, kompromisszumok. 3. 1937 Hamburg „Hamburg volt a budapesti előa­dás gyakorlati főpróbája.” 4. 1937. 10. 21. Nemzeti Színház, Budapest Legnagyobb szabású Tragédia-rendezése, amely pályája egyik csúcspontja. A Nemzeti Színház százéves évfordulójára készült. Látványos, mozgalmas, forgószínpados, sok szereplős, "operai" elképzelést valósított meg. Nagy szerepe volt a világításnak, amelyet vetítéssel egészített ki. A londoni szín haláltáncának döbbenetes erejű megjelenítése, Milloss Aurél tánckoreográfiájával az előadás fénypontja lett. Ez a feldolgozás új im­pulzusokat adott számára a későbbi rendezésekhez. 5. 1939 Nemzeti Kamaraszínház Az előadás leegyszerűsödik, miseszerűvé, szertartásjellegűvé válik. 6. 1940 Frankfurt Visszatér a dinamikus, jelzésszerű háttérvetítés alkalmazására, továbbfejlesztve a kamaraszínházi előadás képeit. 7. 1942 A „középváltozat”: Egyszerre próbál megfelelni a technikailag igényes, korszerű nagyszínházi kívánalmaknak és a kamaraszínpad meghittségének. 8. 1943 Bern Kompromisszumok, keserű tapasztalatok. „Körültem minden úgy él, úgy mosolyg”