Csak sokszor kell mondani…

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
A Horthy-korszak kezdete Trianoni békeszerződés. 1.Előzmények (a tanácsköztársaság bukása utáni időszak) a.) rövid életű, átmeneti kormányok alakulása.
Áttörés a hazai távközlésfejlesztésben A Matáv első évtizede Hogyan nőtt a hitelünk? Az út finanszírozása ( ) Készítette: Kis Péter.
SPECIÁLIS ANDRAGÓGIA A BÜNTETÉS- VÉGREHAJTÁSBAN Meditációs program a börtönben.
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
A „Legyen jobb a gyerekeknek” Nemzeti Stratégia aktuális kérdései Magyarországi feladatok a „Szegénység és társadalmi kirekesztés elleni küzdelem Európai.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
Az iskola, mint egészségfejlesztő műhely Setényi János
Kórélettani Intézet Nephrológiai Kutató és Képző Központ Elméleti Doktori Iskola - Semmelweis Egyetem Művészet Kórélettana Választható kreditpontos graduális.
Jó gyakorlatok a tanórán kívüli tevékenységekhez kapcsolódóan Kasza Georgina témavezető.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
Bölcsészettudomány › andragógia › anglisztika › germanisztika (néderlandisztika, német) › magyar › néprajz › pedagógia › pszichológia › romanisztika (francia,
Prof. Dr. Rosivall László
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Információs Társadalom Parlamentje, június 1., Budapest
Az „első lépés” TÁMOP
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Megjegyzések Dinya László vitaindító tanulmányához
Pedagógus szerep és változásai
Barcsák Marianna KPSZTI
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
A sport és testnevelés legfontosabb kézikönyvei, nyomtatott tájékoztató kiadványai Doktori Iskola Salamin Krisztina
Az emberi arcok Óramegbeszélés
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
dr. Szikra Dorottya ELTE Társadalomtudományi Kar, Budapest Intézet
Kispálné Horváth Mária
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyar Tudományos Művek Tára
Közösségek, iskolák, resztorativitás
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Kórházi könyvtárak lehetőségei a tudáspiacon
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
A hidegháború kora
GÉNTECHNIKÁK LABORATÓRIUM Bioetika
Rövid kalandozás a skandináv könyvtárak világában
A szociális gazdaság jogi háttere Szlovákiában
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
dr. Jeney László egyetemi adjunktus Európa regionális földrajza
Fazekas Ágnes – Halász Gábor-Horváth László
Ereky István Közjogi Kutatóközpont
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Az első hat év programja
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
13. GLOBALIZÁCIÓ ÉS GLOBÁLIS FOLYAMATOK.
DARUS.
Környezeti Kontrolling
SZAKMAI ÉLETRAJZ Dr. HÓDI Sándor
Új pályainformációs eszközök - filmek
A térbeli szintek hierarchikus rendszere
Az Európai Unió földrajzi vonatkozásai
Az iskolai szervezet és fejlesztése
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés
A 21. SZÁZADI TANÁR – TRENDEK, ELVÁRÁSOK, DILEMMÁK
2. csapat Bugát Pál és kortársai
Intézmény minőségirányítási programja
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Krízisintervenció A jövő nemzedékének segítői –
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Előadás másolata:

Csak sokszor kell mondani… Tudomány és Művészet Kórélettan V (VI) 2018/2019 I. félév Csak sokszor kell mondani… Prof. Dr. Rosivall László Semmelweis Egyetem, Kórélettani Intézet Elméleti és Transzlációs Orvostudományi Doktori Iskola Nemzetközi Nephrológiai Kutató és Képző Központ Teheráni Orvostudományi Egyetem

Informális kommunikáció csoportokon belül és között Szvetelszky Zsuzsa Csak sokszor kell mondani… Rosivall László Informális kommunikáció csoportokon belül és között Szvetelszky Zsuzsa

Semmelweis az anyák megmentője, aki legyőzte a kórt, de nem győzte meg a kort! Csak mintegy fél évszázad múlva… Semmelweis bronzba öntve megérkezett Tokióba

Fogalma, története, módszerei A meggyőzés Fogalma, története, módszerei Minden nap, minden pillanatban, minden szinten, ezért nehéz definiálni Sámánok, római szónokok, hittérítők, házalók, politikusok,, stb. Ki kit győz meg? – Mindenki mindenkit? a gyermek a szülőt, vagy a szülő a gyermeket az eladó a vásárlót, vagy a vásárló az eladót a kormány a polgárokat, vagy a polgárok a kormányokat Európa az országokat, vagy az országok Európát - A meggyőzés eszközei? szavakkal, beszéddel testbeszéddel ajándékkal, gyöngyökkel, pénzzel erőszakkal, háborúval

Nagy kérdések A meggyőzés leghatékonyabb eszköze a tiszta, logikai érvelés A meggyőzés leghatékonyabb eszköze az érzelmi befolyásolás a manipulálás függőség kialakítás, zsarolás erőszak, stb. A meggyőzés leghatékonyabb eszköze a lekenyerezés, ajándékozás A meggyőzés leghatékonyabb eszköze a fizikai erőszak A meggyőzés leghatékonyabb eszköze a pszichológiai felhasználása A hatalomnak a cél érdekében minden eszköz megengedhető kiabálás, agymosás félelemkeltés, büntetés

Speciális, de szokásos meggyőzések Diktatórikus, háborús propaganda szigorú cenzúrával és büntetéssel Diktatórikus állami propaganda szigorú cenzúrával és büntetéssel Diktatórikus maffia (helyi, nemzetközi) propaganda és eszközök Erőszakos szekták, vallások „Hol a zsarnokság van, ott zsarnokság van, ………………………… mert zsarnokság van az óvodákban, az apai tanácsban, az anya mosolyában, abban, ahogy a gyermek dadog az idegennek, ahogy, mielőtt súgtál, hátrafordultál,”

Népek Temploma szekta vezető: Jim Jones, Guayana, Jonestown, 1978 918-an - köztük 276 gyermek – tömeges öngyilkosság, gyilkosság Manipulálás, tudatos felkészítés, örültség, karizma, gyilkos-öngyilkos?

Két, az életből vett példa 1. Családi történet – áthangolás 2. Meggyőzés tudományos eszközök felhasználásával

Szvetelszky Zsuzsanna Kutatási területei : pletyka pszichológiája, informális hálózatok, vállalati kommunikáció. Szvetelszky Zsuzsanna PhD szociálpszichológus az ELTE PPK oktatója az MTA TK "Lendület" Kutatócsoport munkatársa LINK-Group Hálózatkutató Központ tagja

Könyvei: - A pletyka (2002, Gondolat Kiadói Kör, Kognitív Szeminárium sorozat. Budapest) - Mindenki harmadik (2004, Alibi Kiadó, Budapest) - A kapunyitási pániktól a nagymama-elméletig. A családi élet szerepváltozásai (2005, Pont Kiadó, Budapest) - Noé márkája. Variációk a tudatos vásárlásra (2008, Tudatos Vásárlók Egyesülete - Pont Kiadó, Budapest)

61 közlemény Szvetelszky, Zsuzsanna : Közösségi kételyek SZÁZADVÉG 84 : 2 pp. 27-36. , 10 p. (2017) Szvetelszky, Zsuzsanna ; Laik, Eszter (szerk.) Rejtett szervezetek: Az informális kommunikáció hatalma Budapest, Magyarország : Typotex (2017) ISBN: 9789632799346 OSZK Szvetelszky, Zsuzsanna Megszaladás LIGET: IRODALMI ÉS ÖKOLÓGIAI FOLYÓIRAT 2016 nov p. 1 (2016) Szvetelszky, Zsuzsanna Kettős erkölcs, kettős erkölcstelenség HVG EXTRA A nő : 2016/3 pp. 78-79. , 2 p. (2016) Szvetelszky, Zsuzsanna Cicaharc – a kettős verseny HVG EXTRA A nő : 2016/2 pp. 70-71. , 2 p. (2016) Szvetelszky, Zsuzsanna „Azt hittem, tudod…”: Titok és átláthatóság a netkorszakban HVG EXTRA - PSZICHOLÓGIA : 2016/3 pp. 14-15. , 2 p. (2016) Szvetelszky, Zsuzsanna Ahány testvér, annyi család HVG EXTRA - PSZICHOLÓGIA : 2016/4 pp. 28-30. , 3 p. (2016) Szvetelszky, Zsuzsanna A nem létező tökéletesség HVG EXTRA - PSZICHOLÓGIA : 2016/2 pp. 90-91. , 2 p. (2016) Szvetelszky, Zsuzsanna Néma gyereknek anyja se… MINDENNAPI PSZICHOLÓGIA 2016 dec - 2017 jan pp. 54-55. , 2 p. (2016) Szvetelszky, Zsuzsanna Az igazi „messziről jött ember” – és a virtuális MINDENNAPI PSZICHOLÓGIA okt-nov pp. 56-57. , 2 p. (2016) Szvetelszky, Zsuzsanna Ki lehet próféta és hol? MINDENNAPI PSZICHOLÓGIA augusztus-szeptember pp. 58-59. , 2 p. (2016) Szvetelszky, Zsuzsanna Imádom a munkámat! MINDENNAPI PSZICHOLÓGIA június-július pp. 55-57. , 3 p. (2016) Szvetelszky, Zsuzsanna Aki jó éjjel, az nappal is jó lesz? MINDENNAPI PSZICHOLÓGIA best of 1. pp. 22-25. , 4 p. (2016) Szvetelszky, Zsuzsanna Elterjed, majd eltűnik ALIBI HAT HÓNAPRA 17 pp. 84-87. , 4 p. (2016) Szvetelszky, Zsuzsanna A terjedés jellegzetességei: az intraperszonális szinttől a csoportközi transzformációig pp. 212-220. , 9 p. In: Balázs, Géza; Kovács, László; Szőke, Viktória (szerk.) Hálózatkutatás : Hálózatok és (inter)diszciplínák Budapest, Magyarország : Magyar Szemiotikai Társaság, Inter Nonprofit Kft, (2016) Szvetelszky, Zsuzsanna Hálózat nélkül nincs terjedés TERMÉSZET VILÁGA 146 : 1. különszám pp. 83-85. , 3 p. (2015) REAL-J Matarka Szvetelszky, Zsuzsanna Tudjuk, hogy tudjátok, hogy tudjuk: A hálózattudat, mint az elmeteória csoportszintű kiterjesztése SZÁZADVÉG 19 : 72 pp. 5-21. , 17 p. (2014) Szvetelszky, Zsuzsanna A hálózatok lélektanáról In: Túry, Ferenc (szerk.) Orvosi pszichológia Budapest, Magyarország : Medicina, (2014) Szvetelszky, Zsuzsanna Tehetség és hálózat pp. 95-101. In: Szávai, I (szerk.) Én ne lennék tehetséges? : A képességek felismerése és fejlesztése Budapest, Magyarország : Pont Kiadó, (2013) Szvetelszky, Zsuzsanna Térsebészet pp. 78-82. In: Veszelszki, Ágnes (szerk.) A világhálóba keveredett ember : hogyan változtatta meg az internet az ön gondolkodását? : esszékötet Budapest, Magyarország : ELTE Eötvös Kiadó, (2013) p. 370 61 közlemény