beruházás-tervezési ABCD

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MENTORHÁLÓZAT SZEREPE A KIVÁLTÁSI FOLYAMATBAN Intézményi Férőhely Kiváltást Támogató Országos Hálózati Találkozó November 17.
Advertisements

A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
1 „Országos Foglalkoztatási Közalapítvány INFORMÁCIÓS NAP 2009” Gosztolai Géza OFA- Hálózat Közép-dunántúli Regionális Iroda Székesfehérvár, július.
Követelményelemzés – követelményspecifikáció A szoftverfejlesztés kapcsán az elemzés speciálisan egy kezdeti szakaszt jelöl, amelynek alapvető feladata.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
A MEZŐFÖLD HELYI Közösség Helyi Fejlesztési Stratégiája elkészítésének mérföldkövei, a tervezés jelenlegi állása. Dég, február 24.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
„ Déli Napfény Hagyományőrző LEADER+ Térség” LEADER+ Térség” „Életminőség javítása a Szeged környéki településeken”
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
EGT Finanszírozási Mechanizmus Kulturális és természeti örökség megőrzése, megújítása program A kulturális és a művészeti sokszínűség előmozdítása.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Hogyan teljesíthetjük a HpT 13§B követelményeit Egy vállalati Compliance Adatbázis terve Dr Lőrincz István Associator Kft.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Open SKM Agency Kft. - „...a nyílt szabványok választása egyértelműen okos üzleti döntés...” „... az EU nem válhat a zárt forráskód rabjává,
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Gazdasági informatika - bevezető
Kortárs előadó-művészeti tevékenységek előmozdítása c. intézkedés
Kőszegi Forrás- Kőszeg
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
TÁJÉKOZTATÓ ÉS INDÍTÓ BESZÉLGETÉS A LABORVEZETŐKNEK ÉS MINŐSÉGÜGYI MEGBÍZOTTJAIKNAK SZÓLÓ TANFOLYAM TÉMÁIRÓL, SZERVEZÉSÉRŐL EŐZMÉNYEK Korábbi laborvezetői.
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
Egészségügyi Menedzserképző Központ
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Csongrád Megyei Önkormányzat Gyarmati Zoltán
Dr. Kovács László Főtitkár
Kertészet korszerűsítése - ültetvénytelepítés támogatására öntözés
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
megvalósíthatósági tanulmány
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Magyarország: logisztikai központ
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
TOP SO „Foglalkoztatási paktum Barcs és térségében” A Foglalkoztatási stratégia célrendszere tervezett programok BARCS VÁROS.
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ február 6.
Mátészalkai Szakképző Iskola
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
Szakmai köszöntő Dr. Csizmadia Zoltán tanszékvezető, egyetemi docens
A PDCA elv alkalmazása az információvédelmi irányítási rendszerekben 1
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály egyetemi tanár
Feladatrendszerek és közszolgáltatások alprogram
Áttekintés a HÉTFA Kutatóintézet Önkormányzati témájú kutatásaiból
„Adjunk esélyt mindenkinek
Környezeti Kontrolling
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
LEADER LEADER Intézkedések a Déli Napfény LEADER Egyesület területén
beruházás-tervezési ABCD
A Klebelsberg Központ legfontosabb feladatai és fejlesztései
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Balatonnal kapcsolatos projektek összefoglaló bemutatása
A GWP KKE régió aszálykezelési útmutatója
Baranya Megyei Önkormányzat
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Energetikai Intézkedési tervek végrehajtása
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
A SIKERTELENSÉG NÉHÁNY OKA
Előadás másolata:

beruházás-tervezési ABCD Rostás Zoltán 2018

Építéskivitelezési Tanszék – Rostás Zoltán 2019. január 16.

A(z építési) feladat megoldásának 4 LÉPÉSE A – audit (felmérés, meghallgatás)‏ B – benchmarking (viszonyítási pontok)‏ C – conception (koncepció kialakítása)‏ D – development (a fejlesztés lépései és forrásai)‏

A – AUDIT (helyzetelemzés) A1 – működés, igények A2 – szervezet, intézmény, emberi erőforrás A3 – gazdálkodás, finanszírozás, gazdasági potenciál A4 – infrastruktúra, eszközök és állapotuk

B – BENCHMARKING (példák elemzése) B1 – történeti példák, előzmények B2 – jogi környezet, szabályok és szabványok B3 – kortárs példák és minták B4 – helyettesítő, konkurrens tevékenységek, épületek

C – CONCEPTION (koncepció alkotás) C1 – tervezett működés, programok, tevékenységek C2 – szervezeti változtatások C3 – gazdálkodási intézkedések C4 – infrastruktúra (telek, épület, stb.)

D – DEVELOPMENT (megvalósítás) D1 – elvégzendő tevé-kenységek D2 – szükséges erőforrások és ütemezésük D3 – döntési és irányítási folyamatok D4 – kommunikáció és együttműködés

ABCD módszer

Építéskivitelezési Tanszék – Rostás Zoltán 2019. január 16.

Építéskivitelezési Tanszék – Rostás Zoltán 2019. január 16.

C - koncepció Kinek? Mit? Hová / hol? Milyet?

D - megvalósítás Kivel? Hogyan? MIkorra? Mennyiért?

Komplex- és diplomaterv modellje

1. lépés: AUDIT - helyzetelemzés

2. lépés: Benchmark - példák

3. lépés: C - koncepció

4. lépés: D - megvalósítás

Vezetői összefoglaló ELLENŐRZŐ KÉRDÉSEK Szükséges-e? Lehetséges-e? Érdemes-e? Érdekes-e?

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !