A felnőttképzés új szabályozása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Szakképzési hozzájárulás év. Legfontosabb változások Új törvény: évi CLV. törvény Módosult a felnőttképzésről, és a felsőoktatásról szóló.
Advertisements

Gazdasági vezetői jogállás Dr. Kőszegfalvi Edit. VEZETŐI FELADAT MUNKAVISZONYBAN 500 millió forintos bevétel, finanszírozási szerződéssel rendelkező eü.
Egyéb adók változásai Törvénytervezetek alapján. ART változásai 1) Munkáltatói adó-megállapítás, egyszerűsített bevallás lehetősége  Az új szabályok.
Az új Munka Törvénykönyvének legfontosabb változásai.
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
GINOP / „Út a munkaerőpiacra" GINOP Ifjúsági Garancia program A Veszprém Megyei Kormányhivatal részprojektjei 2016.
A Végrehajtó Ügynökség, a pályáztatást támogató elektronikus rendszerek, valamint az elszámolhatóság főbb kérdéseinek bemutatása Németh Veronika – NFFKÜ.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Miért és miből képezzünk munkaerőt? A szakképzési hozzájárulás hatékony felhasználásának lehetősége Eger, május 14.
KÖZHASZNÚSÁG MEGTARTÁSA, - MEGSZERZÉSE Molnár Elvira Bács-Kiskun Megyei Civil Információs Centrum 2014.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
A fogyasztóvédelemről szóló évi CLV. törvény módosításáról szóló évi LV. törvény A békéltető testületeket érintő változások Dr. Szomori Béla.
Képzéssel a munkahely megtartásáért Szentgotthárd március 27.
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Szőke István szakmai igazgató Pécs, január 29. A gazdasági válság foglalkoztatásra gyakorolt hatásának.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE, ÚJ FOGALMAI Laczkovich Jánosné Budapest, május 17.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Különadók 2011, Ágazati különadók 2010.december 4-től hatályos 2010.december 4-től hatályos Adókötelezettséggel érintett tevékenység kör: Adókötelezettséggel.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Tisztességes verseny a közbeszerzésben.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
Bűnüldözési és nyomozóhatósági jogkör. Előadás vázlata Jogi szabályozás NAV hatáskörébe tartozó bűncselekmények NAV nyomozóhatóságai Felderítés, nyomozás.
Az események bejelentésének és kezelésének folyamata Nagy Zsigmond, balesetvizsgáló október 19.
A TANULÓSZERZŐDÉS, MINT A DUÁLIS KÉPZÉS MOTORJA InnoLignum Sopron Erdészeti és Faipari Szakvásár és Rendezvénysorozat Szeptember 8. Soproni kereskedelmi.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Kereskedelmi jog V. Előadás Egyes társasági formák A korlátolt felelősségű társaság.
Gazdasági jog IV. Előadás Egyes társasági formák Közkeresleti társaság, betéti társaság.
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Pénztárgépek beszerzésének támogatása 2016
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
A rehabilitációt segítő támogatások, jogszabályi változások
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Összeállította: Horváth Józsefné
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Iratbetekintés, másolat készítés május 14-15
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Öröklési szerződés és Köteles rész
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének-támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
A kétszintű érettségi.
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
A FIZETÉSI MEGHAGYÁSOS ELJÁRÁSSAL ÖSSZEFÜGGŐ PEREK SZABÁLYAI
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Önkormányzati Pénzügy „Változások”-2010 Budapest
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ évi évközi változások
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
Adatszolgáltatás a számlákról
Hallgatói ösztöndíjak
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
Szakmai vizsgaelnöki pályáztatás, vizsgabizottsági jelentések
Az aktív korúak ellátására való jogosultság megállapítása
Szabálytalanságkezelés
REGIONÁLIS KÉPZÉS REGIONÁLIS KÉPZÉS.
Előadás másolata:

A felnőttképzés új szabályozása Rettegi Zsolt, felnőttképzési szakértő VMKIK szakképzési fórum – 2013.11.15.

Új felnőttképzési törvény Száma: 2013. évi LXXVII. Tv. Elfogadás dátuma: 2013. június 3. Kihirdetés dátuma: 2013. június 13. Magyar Közlöny száma: 2013. évi 96. szám Hatályba lépés két lépcsőben: 2013. július 01. 2013. szeptember 01. Végrehajtási rendeletei: 393/2013. (XI.12.) Korm. Rendelet …

Paradigmaváltás a felnőttképzésben Az állam követelménytámasztó ott, ahol tartalomszabályozási vonatkozásban jelen van (OKJ és KER szinthez kapcsolódó nyelvi képzés) finanszírozó a felnőttképzést folytató intézmény önkéntes partnerséget vállal (~ÁFA, ami szintén állami forrás) Az állam az intézményekkel szemben csak a partneri viszony alapján megvalósuló tevékenységet szabályozza Képzési körönként alternatív szabályozás megjelenése

Paradigmaváltás a felnőttképzésben Az engedélyezés közelebb kerül a valós tevékenységhez (folytatni kívánt képzési program alapú működésvizsgálat) Kiemeltebb ellenőrzési funkció A „kettős állami szabályozás” feloldása a hatályosság alapján Átlátható, összehasonlítható tartalomszabályozás érvényesítésének szándéka (programkövetelmények) Az átmeneti szabályozás az akkreditált intézményeket preferálja. A személyi és tárgyi feltételekben erős az „iskola” üzenet

Felnőttképzési tevékenység értelmezése (Fktv. 1.§ (2)) E törvény alkalmazásában felnőttképzési tevékenység a … meghatározott jogalanyoknak a … meghatározott természetes személyek iskolarendszeren kívüli képzésére irányuló tevékenysége, amely az (5)–(6) bekezdésben foglaltak kivételével a) a szakképzésről szóló törvény szerinti, állam által elismert szakképesítés (a továbbiakban: OKJ szerinti szakképesítés) megszerzésére irányuló szakmai képzés, b) az a) pont hatálya alá nem tartozó, támogatott egyéb szakmai képzés (megj.: OKJ-hoz vagy FEOR-hoz kapcsolódó), c) általános nyelvi képzés (megj.: KER szinthez kötődő) és támogatott egyéb nyelvi képzés, d) az a)–c) pont hatálya alá nem tartozó, támogatott egyéb képzés lehet.

Felnőttképzési tevékenység értelmezése (Fktv. 1.§ (3)) E törvény alkalmazásában – a (2) bekezdésben foglaltakon kívül – felnőttképzési tevékenység a … meghatározott jogalanyoknak a (2) bekezdés b)–d) pontja szerinti nem támogatott képzési tevékenysége, amennyiben a jogalany a képzést e törvényben foglaltak alapján szervezi.  az OKJ-s képzések, valamint az általános nyelvi képzések (KER szintjeiben megfogalmazott követelmények teljesítésére irányuló) akár támogatottak, akár nem, a tv. hatálya alá tartoznak.

Hatályosság alóli kivételek - eltérésekkel Jogszabály alapján szervezett képzések döntő többsége (személyes gondoskodást végző szakemberek továbbképzése pl. nem kivétel) Hatósági jellegű képzések Belső egyházi jogi személy által folytatott képzések (korábbi kivétel megmaradt) Belső képzések (lényegi eltérésekkel) Az Fktv. 1.§ (2)-(3)-ban meghatározottaknak nem minősülő képzési tevékenységek, akkor sem, ha a tv. jogalanyai folytatják.

Ami a hatályon kívüliekre is hatályos (eltérések) Mindenki kötelezett a statisztikai adatszolgáltatásra A hatályon kívüli felnőttképzési tevékenységet folytatók is részesedhetnek a tv. által nevesített forrásokban (költségvetés, EU, SZA, NFA). A belső képzést folytatók is kötelesek Felnőttképzési szerződést kötni (szűkített tartalommal) A tv. által meghatározott képzési dokumentációt vezetni Képzési program alapján folytatni tevékenységüket

Felnőttképzési tevékenység folytatásának feltételei (Fktv. 3.§) (1) … Felnőttképzési tevékenység határozatlan időre szóló engedély (a továbbiakban: engedély) birtokában végezhető. Az engedély kiadására, módosítására, kiegészítésére irányuló kérelmet vagy az engedély kiegészítésére irányuló bejelentést a hatóságnál (megj.: NMH) kell benyújtani. Megj.: Képzési tevékenység (Fktv. 2.§ 19.) : Szervezetten megvalósuló, célirányos kompetenciakialakítás és kompetenciafejlesztés

Engedélyezési eljárás (Fktv. 4-5.§) Eljárások: Engedély iránti kérelem Kérelem az engedély kiegészítésére Bejelentés az engedély kiegészítésére Az eljárás jogszabályi háttere: KET Kizárólag elektronikus kapcsolattartás a hatósággal Eljárási idő engedély kiadására, módosítására vagy kiegészítésére irányuló kérelem esetén 60 nap(on belül), bejelentés alapján történő kiegészítés 15 nap(on belül) - (megj.: eseteit kormányrendelet állapítja meg). Díj – rendelet szerinti (tervezet)

Az engedély feltételei (Fktv. 10 Az engedély feltételei (Fktv. 10.§) Engedély annak a jogalanynak adható, amely… - I. Rendelkezik a 12. §-ban meghatározott tartalmú, a kérelmében szereplő képzésekhez kidolgozott és felnőttképzési szakértő vagy felnőttképzési programszakértő által előzetesen minősített képzési programmal, a kérelmében szereplő képzés megvalósításához szükséges, valamint kormányrendeletben meghatározott személyi és tárgyi feltételekkel, a miniszter rendeletében meghatározott minőségbiztosítási keretrendszernek megfelelő minőségbiztosítási rendszerrel, felnőttképzési információs rendszer működtetéséhez szükséges feltételekkel, ügyfélszolgálati és panaszkezelési rendszer működtetéséhez szükséges feltételekkel,

Az engedély feltételei (Fktv. 10 Az engedély feltételei (Fktv. 10.§) Engedély annak a jogalanynak adható, amely… - II. tartalmilag ellenőrizhető, számszerűsíthető minőségcélokat határoz meg, igazolja, hogy kormányrendeletben meghatározott vagyoni biztosítékkal rendelkezik megj.: Egyéb támogatott képzés esetén (1.§ (2) bekezdés d) pont) csak a vastagon szedett feltételeknek kell megfelelni Felnőttképzési tevékenységet folytató, az államháztartásról szóló törvény szerinti központi költségvetési szervnek a vagyoni biztosítékra vonatkozó feltételt nem kell teljesítenie.

Felnőttképzési program alkalmazása (Fktv. 10.§ (4) a)) A felnőttképzést folytató intézménynek … az engedély megadását követő működése során az alábbi követelményeknek kell megfelelnie:  felnőttképzési tevékenységét az engedélyezett képzéseihez kidolgozott képzési programnak megfelelően kell folytatnia,

A képzési program – „OKJ” (Fktv. 12.§ (2) bekezdés) az 1. § (2) bekezdés a) pontjában foglalt képzés (megj.: „OKJ-s képzés”) megvalósítására irányuló kérelem esetén a szakképzésről szóló törvény szerinti szakmai és vizsgakövetelmények és az iskolai rendszerben oktatható szakképesítések esetében a vonatkozó kerettanterv tartalmi követelményei alapján kidolgozott, a modulzáró vizsgák szervezésének és dokumentálásának rendszerét is bemutató képzési program

A képzési program – „támogatott egyéb szakmai képzés, általános nyelvi és támogatott egyéb nyelvi képzés” (Fktv. 12.§ (2) bekezdés) az 1. § (2) bekezdés b) és c) pontjában foglalt képzés megvalósítására irányuló kérelem esetén a felnőttképzési szakmai programkövetelmények vagy nyelvi programkövetelmények nyilvántartásában szereplő program alapján kidolgozott képzési program

Felnőttképzési szakmai programkövetelmények (Fktv. 18.§) Célja e törvény 1. § (2) bekezdés b) pontja szerinti képzésekre (megj.: támogatott egyéb szakmai) vonatkozó egységes követelményrendszer kialakítása Nyilvántartása elektronikus, a Kamara által vezetett, nyilvánosan közzétett nyilvántartásba vételről, annak módosításáról, valamint a nyilvántartásból történő törlésről öttagú bizottság dönt

Felnőttképzési szakmai programkövetelmények (Fktv. 18.§) Nyilvántartásba vétel kezdeményezése Felnőttképzési szakmai programkövetelmények nyilvántartásba vételére vonatkozó javaslatot bármely jogi személy, jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, egyéni cég, egyéni vállalkozó benyújthat - kizárólag elektronikus formában - a nyilvántartást vezető szervhez. Jelenlegi szövegezés szerint természetes személy nem. A javaslattétel díjmentes

A felnőttképzési szerződés (Fktv. 13.§) Minden résztvevővel írásban kell megkötni. Tartalmaznia kell: a képzésnek az engedéllyel rendelkező képző intézmények nyilvántartásában szereplő megnevezését, nyilvántartásba vételi számát, a képzési csoport képzésének év, hónap, nap szerinti kezdési időpontját, haladásának tananyagegységekre bontott, óraszám és helyszín szerinti ütemezését, képzése befejezésének tervezett időpontjára vonatkozó adatokat, figyelembe véve az előzetesen megszerzett tudás beszámítását, c) a képzés elvégzésével megszerezhető dokumentum megjelölését,

A felnőttképzési szerződés (Fktv. 13.§) Tartalmaznia kell: az elméleti tanórákról, a gyakorlati képzésről, illetve a konzultációkról való megengedett hiányzás mértékét és ennek túllépése esetén a képzésben részt vevőt érintő következményeket, a gyakorlati képzés helyét, időtartamát, ütemezését, valamint a felnőtt számára a gyakorlati foglalkozással összefüggésben esetlegesen biztosított juttatásokat, a vizsga szervezésének módját, formáját, OKJ szerinti szakképesítés, illetve nyelvi képzés esetén az előírt vagy javasolt vizsgaszervező intézmény megnevezését,

A felnőttképzési szerződés (Fktv. 13.§) Tartalmaznia kell: a képzési díj – külön a vizsgaszervező intézmény által megjelölt vizsgadíj és az esetlegesen szükséges javítóvizsga díjának – mértékét és fizetésének módját, figyelembe véve az előzetesen megszerzett tudás beszámítását, valamint a képzési díj megfizetésének a képzés megvalósítása teljesítésével arányban álló ütemezését, a képzéshez nyújtott támogatás összegének költségvetési és európai uniós források szerint történő feltüntetését, a képzésben részt vevő felnőtt, illetve a felnőttképzést folytató intézmény szerződésszegésének következményeit.

A felnőttképzést folytató intézmény jogszabálysértő tevékenysége súlyosabban minősül, ha az intézmény (Fktv. 20.§ (11) bekezdés i) pont) nem biztosít a felnőttképzési szerződésben meghatározott elállási jog érvényesítésére a képzés megkezdését megelőzően legalább három munkanapot a képzésben részt vevő számára a képzési program megismerésére, vagy a szerződésben a képzés megkezdését követően biztosított elállási jog ellenében kikötött bánatpénz mértéke meghaladja a képzés teljes összegének havi időarányos részét, de legfeljebb a kötelező legkisebb munkabér húsz százalékát.

Minőségbiztosítási rendszer A felnőttképzést folytató intézmény képzési tevékenysége minőségének folyamatos javítása céljából a miniszter rendeletében meghatározott minőségbiztosítási keretrendszernek megfelelő minőségbiztosítási rendszert működtet A felnőttképzést folytató intézmény – a minőségbiztosítási rendszernek megfelelően – kétévenként legalább egyszer elvégezteti az intézmény tevékenységének külső értékelését. – Költségplusz ?! Igen/Nem ?!

Dokumentációs kötelezettségek – I. Felnőttképzési információs rendszer – a 2012. január 1.-én a támogatott képzésekre bevezetett szabályok szerint működik tovább az engedély alapján folytatott képzésekre (megj.: tágabb) – Fktv. 15.§ Képzésekről vezetett dokumentumok (megj.: lényegében változatlan) az elméleti tanórán, gyakorlati foglalkozáson, konzultáción vezetett, a képzésben részt vevő felnőtt által aláírt jelenléti ívek, valamint a képzésben résztvevővel elektronikus úton folytatott szakmai felkészítést, ellenőrzést igazoló dokumentumok, képzésben részt vevő felnőtt (tv. Alapján) kezelt személyi adatai valamint a képzés megkezdéséhez és folytatásához szükséges feltételeket igazoló eredeti dokumentumok vagy azoknak a felnőttképzést folytató intézmény által hitelesített másolatai,

Dokumentációs kötelezettségek – II. Képzésekről vezetett dokumentumok (megj.: lényegében változatlan) felnőttképzési szerződést, a képzési programot, a képzésnek a képzési program szerinti megvalósítását igazoló dokumentumok, valamint a résztvevők hiányzásait dokumentáló haladási napló, a képzésben részt vevő felnőttnek a sikeres vizsga letételét vagy a képzés elvégzését igazoló dokumentumának a kiállító által hitelesített másolatát vagy a felnőttképzést folytató intézmény vizsgaszervezése esetén a bizonyítvány átvételéről szóló elismervény eredeti példányát, a képzés megvalósításához szükséges személyi és tárgyi feltételek biztosítását szolgáló szerződések eredeti példányát, statisztikai adatszolgáltatási kötelezettség teljesítését igazoló adatlap eredeti példányát, az oktatók foglalkoztatásával összefüggő dokumentumokat (megj.: részben redundancia)

Tájékoztatási kötelezettség (Fktv. 17.§) A felnőttképzést folytató intézmény köteles az engedéllyel rendelkező képző intézmények nyilvántartásában szereplő nyilvántartási számát a tevékenysége gyakorlása során használt képzési dokumentációban, valamint a képzéssel kapcsolatos üzleti dokumentumokon folyamatosan használni, arról ügyfeleit tájékoztatni, tevékenységéről közreadott írásos tájékoztatójában, programfüzetében szerepeltetni, és az ügyfelek által jól látható módon kifüggeszteni – v.ö. F.ny.sz. a felnőttképzési tevékenységére vonatkozó tájékoztatóhoz, valamint a képzési programhoz való hozzáférést az ügyfelek, valamint az OKJ szerinti szakképesítések és egyéb szakmai képzések esetén az OKJ-ban szereplő szakmacsoport szerinti szakképesítésért felelős miniszter részére folyamatosan biztosítani – (megj.: ez részben új).

Ellenőrzés – I. A hatóság a felnőttképzési tevékenység folytatására vonatkozó jogszabályi előírások megtartását felnőttképzési szakértő és felnőttképzési programszakértő bevonásával ellenőrzi, és eljár ezek megsértése esetén. A hatóság az ellenőrzést szükség szerint, de kétévenként legalább egy alkalommal, az engedély megszerzését megelőzően képzési tevékenységet nem folytató intézmények esetén az engedély első két évében évente legalább egy alkalommal – az 1. § (2) bekezdés a)–b) pontja szerinti képzések esetén felnőttképzési programszakértő bevonásával – köteles lefolytatni

Ellenőrzés – II. Ha a felnőttképzést folytató intézmény a tevékenységét nem a jogszabálynak megfelelően végzi, vele szemben a hatóság a kötelező legkisebb munkabér havi összege ötszörösétől tízszereséig terjedő összegű bírságot szab ki súlyosabban minősülő jogszabálysértési esetekben a bírság mértéke nem lehet kevesebb a kötelező legkisebb munkabér havi összegének nyolcszorosa Súlyosabbnak minősülő esetek (köv.dia)

Súlyosabbnak minősülő jogszabálysértési esetek – I. nem köti meg a 13. §-ban meghatározott tartalmú felnőttképzési szerződést, vagy annak feltételei, tartalma nem felel meg a jogszabályban és a képzési programban foglaltaknak, nem rendelkezik a 12. § (1) bekezdésében meghatározott tartalmú képzési programmal, felnőttképzési tevékenységét nem a képzési programnak megfelelően folytatja, tájékoztatási kötelezettségeinek nem tesz eleget, adatszolgáltatási kötelezettségét nem teljesíti,

Súlyosabbnak minősülő jogszabálysértési esetek – II. a képzést – a hatóság tájékoztatásának elmulasztása mellett – nem valósítja meg, vagy a képzés megvalósítása a 15. § (1) bekezdés c) pont cb) alpontja szerinti ütemezéshez képest húsz százaléknál nagyobb mértékű elmaradást mutat, a képzés befejezését követő kilencven napon belül nem gondoskodik a képzés záróvizsgájának megvalósításáról, a képzés vagy a képzést lezáró vizsga sikeres befejezését követően és a képzés díjának teljes körű megfizetése ellenére hatvan napot meghaladó késedelemmel adja ki a képzés elvégzését vagy a vizsga sikeres befejezését igazoló dokumentumot, Elállási jog nem megfelelő érvényesítése (21. dia)

Átmeneti rendelkezések – I. A felnőttképzésről szóló 2001. évi CI. törvény alapján intézmény- akkreditációval rendelkező intézmények – a 31. § (3) bekezdésében foglalt eltéréssel – a felnőttképzést folytató intézmények nyilvántartásában 2013. augusztus 31. napján szereplő képzéseik alapján 2014. augusztus 31-ig, vagy – amennyiben az intézmény akkreditációja korábbi időpontban veszti hatályát – az intézményakkreditáció hatályának lejáratáig, a 2013. január 1-jét követően intézményakkreditációt szerzett intézmények esetében 2015. március 31-ig a 2013. augusztus 31-én hatályos jogszabályi rendelkezések alapján indíthatnak képzést. A képzés indításának a felnőttképzést folytató intézmény által megtartott első képzési nap minősül. Az e képzéseket végző intézmények felnőttképzési tevékenységével, valamint intézmény-, és programakkreditációjának ellenőrzésével kapcsolatos ügyekben a hatóság jár el a 2013. augusztus 31. napján hatályos jogszabályi rendelkezések alapján.

31. § (3) bekezdésében foglalt eltérés A felnőttképzést folytató intézmények a 23. § (1) bekezdés a)–b) pontja szerinti források terhére (megj.: központi költségvetés, EU) a 2013. szeptember 1-je előtt létrejött támogatási szerződés alapján végzett képzéseket a képzés megvalósítására a támogatási szerződésben megállapított időtartam végéig az Fktv. 2013. augusztus 31-én hatályos rendelkezései szerint folytathatják le. A támogatási szerződés létrejöttének időpontjában intézményakkreditációval és a vonatkozó képzésekre programakkreditációval rendelkező intézmények akkreditációja – az akkreditációs tanúsítványban szereplő hatálytól függetlenül – a képzések befejezéséig tart. Az e képzéseket végző intézmények felnőttképzési tevékenységével, valamint intézmény-, és programakkreditációjának ellenőrzésével kapcsolatos ügyekben a hatóság jár el a 2013. augusztus 31. napján hatályos jogszabályi rendelkezések alapján.

Átmeneti rendelkezések – II. PA ekvivalencia A felnőttképzést folytató intézményeknek az akkreditált felnőttképzési programok nyilvántartásában 2013. augusztus 31. napján szereplő képzési programjai 2014. augusztus 31-ig, a 2013. január 1-jét követően programakkreditációt szerzett intézmények esetében 2015. március 31-ig megfelelnek az e törvény szerint a felnőttképzési tevékenység folytatásához szükséges engedély kiadásának feltételeként a képzéshez előírt képzési programnak.

Átmeneti rendelkezések – III. PA-ból szakmai programkövetelmény A kamara a 18. §-ban, a hatóság a 19. §-ban foglaltaknak megfelelően 2014. március 31-ig megvizsgálja az akkreditált felnőttképzési programok nyilvántartásában 2013. augusztus 31. napján szereplő egyéb szakmai, valamint a nyelvi képzésre irányuló képzési programokat. A hatóság és a kamara vizsgálata annak megállapítására irányul, hogy az akkreditált képzési program – a program tartalmát érintő átalakítás nélkül – a 18–19. § szerinti felnőttképzési szakmai programkövetelmények, felnőttképzési nyelvi programkövetelmények nyilvántartásába való felvételhez felhasználható-e. A kamara és a hatóság a képzési program e törvény rendelkezéseinek megfelelő átalakítására – megjelölve annak szempontjait – a képzési programmal rendelkező intézményt kéri fel. A felkérést az intézmény nem köteles elfogadni.

Átmeneti rendelkezések – IV. Szakértői rendszer A felnőttképzési szakértői nyilvántartásban 2013. augusztus 31. napján szereplő személyek 2014. február 28-ig az e törvény szerinti felnőttképzési szakértői vagy felnőttképzési programszakértői tevékenységet végezhetik Ha a felnőttképzési szakértői tevékenység folytatásának részletes szabályairól szóló miniszteri rendeletben foglaltak alapján a felnőttképzési szakértő bejelentett szakterülete kizárólag a felnőttképzési programakkreditáció, abban az esetben csak felnőttképzési programszakértői tevékenységet végezhet a megjelölt időpontig. Nyelvi képzésekkel összefüggő felnőttképzési szakértői tevékenységet a felnőttképzési szakértői nyilvántartásban szereplő olyan személy végezhet, aki az érintett nyelvből nyelvtanári végzettséggel rendelkezik.

Átmeneti rendelkezések gyakorlati vonatkozása (összefoglalás) OKJ-s és KER szint teljesítésére irányuló képzés 2013. szeptember 1. után csak engedéllyel rendelkező (vagy 2013. augusztus 31.-én hatályos és legalább a képzés lezárásáig hatályban levő IA minősítéssel rendelkező) szervezet által folytatható. Fontos dátumok, határidők 2013. augusztus 31. – eddig a napig indított képzések még a 2001. évi CI. tv. szerint 2013. szeptember 1. – 2013. évi LXXVII. tv. szerinti képzés csak engedéllyel (vagy „ekvivalenciával”) 2014. február 28. – szakértői megfelelés lejárata 2014. augusztus 31. – IA/PA megfelelés lejárata (alapeset) 2015. március 31. – IA/PA megfelelés lejárata (2013. január 1.-ét követően szerzett akkreditáció esetén)

Átmeneti rendelkezések - ÁFA Fktv. 35. § (1) Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (a továbbiakban: Áfa tv.) 85. § (2) bekezdés b) pontjában a „szervezett és akkreditált” szövegrész helyébe az „engedélyezett és szervezett” szöveg lép. (teljes szöveg: a felnőttképzésről szóló törvény alapján engedélyezett és szervezett, illetőleg egyéb jogszabály alapján szervezett oktatás, képzés, továbbképzés, vizsgára való felkészítés és vizsgáztatás)

Átmeneti rendelkezések - ÁFA Fktv. 35. § (2) Az Áfa tv. a következő 285. §-sal egészül ki: „285. § (1) E törvénynek a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvénnyel módosított 85. § (2) bekezdés b) pontját azokban az esetekben kell először alkalmazni, amelyekben a felnőttképzést folytató intézmények által indított képzések indításának időpontja 2013. szeptember 1. napjára esik vagy azt követi.

Átmeneti rendelkezések - ÁFA Fktv. 35. § (2) Az Áfa tv. a következő 285. §-sal egészül ki …: 285. § (2) A felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény 30. § (2) bekezdése szerinti képzési programok tekintetében (A felnőttképzést folytató intézményeknek az akkreditált felnőttképzési programok nyilvántartásában 2013. augusztus 31. napján szereplő képzési programjai) e törvény 85. § (2) bekezdés b) pontjának 2013. augusztus 31. napján hatályos rendelkezéseit kell alkalmazni.”

Rettegi Zsolt www.rettegi.com Köszönöm a figyelmet! Rettegi Zsolt www.rettegi.com