5. Kreatív tervezés és megvalósítás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

MILLIÁRDOK! FORINTOCSKÁK? figyelem: hatékony szponzoráció
Budapest, május 29. Bizalomépítés az alapoktól A public relations szerepe az egészségügyi kommunikációban.
A szponzorálás.
okostelefon alkalmazások a turizmusban
REKLÁMTERVEZÉS 2..
// Internet és KKV-k Fent vagyunk az Interneten! Hogyan tovább?! Dr. Nemes László, igazgató - Carnation Rt. Budapest, szeptember. 27.
FIGYELEM! hatékony szponzoráció Dr. BERKES Péter egyetemi adjunktus
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Válaszok válság idején: hogyan hat a válság a gyógyszeripari piackutatásra? Szerencsés Dóra Egészségügyi kutatások vezetője Millward Brown Healthcare.
Lilla útja a sikerig– a Lilla magazin kampánya szeptember 11.
A térkép és a propaganda kapcsolata Bobák Szilvia.
DPR kommunikáció alapelvei
Alternatív oktatási finanszírozási lehetőségek Beiskolázást (is) növelő marketing koncepciók és PR tevékenységek módszertana.
Keresőmarketing stratégiák
Az ötlettől a projekttervig
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
2. A marketing kommunikáció társtudományai és azok marketing kommunikációban hasznosítható eredményei Pszichológia Szociológia Esztétika.
Marketingkommunikáció
A reklámügynökség Budapest,
A kommunikációs mix elemei
6. Tétel Új üzletét szeretné reklámozni
Közösségi oldalak üzletszerzésre és reklámozásra.
1,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben'' XII. Országos Konferencia Budapest - Hotel Platánus, február
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Reklámozás, Public Relations
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
Az eseményszervezés formái, eszközei
DPR kiadványok tervezése, kivitelezése
2011. szeptember FIATALOK, REKLÁM, FOGYASZTÁS ESETTANULMÁNY Dr. Babocsay Ádám Millward Brown Hungary Kft. Kvalitatív kutatási igazgató.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Kommunikációs kampánytervezés
Kommunikációs kampánytervezés
Sajnos nincs a homlokukra írva… Szegmentált célcsoport elérés - jogszerűen.
KOMMUNIKÁCIÓS DILEMMÁK ÉS MEGOLDÁSOK A Sopron Régió Csatornázási és Szennyvíztisztítási Program tapasztalatai alapján március 17.
„Forró témák” a környezetvédelmi médiában, avagy merre tart ma a szakmai közérdeklődés? - Szelektív hulladékgyűjtési kommunikációs szakmai nap – 2010.február.
Termelésmenedzsment Production Management
A Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány „1%-os” kampányának bemutatása Budapest, január 30.
KAMPÁNYTERVEZÉS ALAPJAI – mit gondoljunk végig, mielőtt hirdetni kezdünk?
A közösségi agrármarketing lehetőségei a közösségi médiában
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
Bemutatkozik a Premier Kommunikációs Iroda A kommunikáció világában minden nap egy új Premier!
HÁZI DOLGOZAT SZOLGÁLTATÁSMARKETING IMÁZS PROFIL ELMŰ ÉS AZ E-ON
BEMUTATKOZÓ. A SZAKKOLLÉGIUMRÓL A KommON 2012-ben alakult a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen, elődszervezetei, a Mesterhallgatók Tanszéki.
Intézményi minőségfejlesztés (TÁMOP-3.1.8)
A sajtókommunikáció lehetőségei, főbb eszközök
Hallgatói kommunikációs csatornák, a hallgatók mozgósításának eszközei a sportszervezésben Debrecen, szeptember 3.Készítette: Barota László.
Haszon rendezvények médiaajánlat éves, a gazdasági életben helytálló vezetők Az adott téma iránt érdeklődők szűk, de releváns üzleti döntéshozók.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Reklámkutatás Reklámkutatás Feitel Balázs, ügyvezető igazgató Millward Brown Hungary Kft Budapest, Aradi utca 8-10., t , 70/ f.
Kommunikációs kampánytervezés 5. Kreatív tervezés és megvalósítás Margitay Tihamér Filozófia és Tudománytörténet Tanszék 1111 Budapest, Egry J. u. 1. E610.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
Reklámterv Hanzl Bence „A reklám annak művészete, hogy a fejet célozzuk meg, és a pénztárcát találjuk el.” Vance Oakley Packard.
ROAD SHOW SZERVEZÉSE Kőváriné Vida Ildikó PR vezető, kamarai tanácsos
3+1 lábú: kreatív + konzervatív ötletek ATL + BTL megjelenés Duális kampány 1,5 M Ft-os keret Budget A célcsoport szórakozási felületei Jelenlegi autójuk.
Innováció, vagyis kitörés a Minden- napokból.
A 99,4 SUNSHINE FM BEMUTATÁSA, FELÉPÍTÉSE
Haszon rendezvények médiaajánlat
„Adatbázis építés, adatállományok felhasználása, frissítése, targetálás; egy sikeres DM esettanulmány bemutatása” Vörös Gergely online média értékesítési.
Balogh Andrea Johanna MKSZ, Siófok április 27.
Az ötlettől a projekttervig
Kérdések a második zh-hoz
Az online marketing legújabb generációja
& Katona Norbert Médiatervezés.
Kommunikációs kampánytervezés
tervezés & projekt & átkötés (reminder)
7. Kreatív tervezés és megvalósítás
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

5. Kreatív tervezés és megvalósítás

Made for off-road

A reklám A reklám célja: nem a „kreativitás” maga Hanem a kreatív üzenet összekötése a termékkel és a vásárlással, azaz az eladás A kreatív reklám: ami kitűnik a reklámzajból: a médiatervezéssel és a kreatívkoncepcióval együtt Ráfordítás/eredmény arányában (szőnyegbombázás például eredményes, de nagyon sok erőforrás-ráfordítást igényel)

A kreatív anyag: elvárások Az üzleti és a kommunikációs célokat valósítsa meg: az adott üzenetet továbbítsa, a kívánt attitűdöt/viselkedést váltsa ki. A kijelölt célközönségnél legyen hatásos. Eltalálja az igényeit és szükségleteit. Emelkedjen ki a reklámzajból. Illeszkedjen a szervezethez, a termékhez, a médiumhoz és a kampány egészébe.

Kreatív tervezés/megvalósítás előzetes Ezek a lépések általánosak, de a hangsúlyok kampánytípusonként változnak Különböző kampánytípus, különböző sémák, kampányütemezések Bevezető, újrapozícionáló, ismertségnövelő, stb. Példák: Kreatív magazin - Médiamérleg Milyen médiatervezési és kreatív lehetőségei vannak például egy újrapozícionálásnak? Milyen szerepe van a termékfejlesztésnek? Hogyan viszonyulunk a korábbi márkaértékekhez? Hogyan párosítjuk az újjal? Milyen mértékben változattunk az imázson, arculaton?

Kreatív tervezés/megvalósítás I. Termék / Célcsoport / Insight (A fogyasztó igényének megragadása)/ Kommunikációs stratégiai terv/ Üzenet Brainstorming / Alapötlet / Központi elem (1db) 9 kérdés (lásd a köv. dián) vagy más eszköz A fő sémák, ábrázolási eszközök végiggondolása (Felnagyítás, ellentét, összehasonlítás, stb.) Koncepciók összegyűjtése Válogatás / Kiválasztás Összehangolás a médiafelületekkel Prezentálás / Bemutatás Igény szerint újraformálás

Kreatív tervezés/megvalósítás II. Munka kiosztása (marketingosztályon / ügynökségen / belül) grafikusok, szövegírók, filmes produkciós cégek, rendezvényszervezők, pr) Tesztelés Megvalósítás Követés, értékelés Utóértékelés

A kreatív anyag kialakításának lépései I. A 9 kérdés vezetésével: A cél: mit kéne elmondani? Egy darab egyértelmű üzenet Stratégia: hogyan gondolkodjunk róla? Mintegy negyven (+/-) jellemző kreatív stratégia Keret: hogyan működik az ötlet struktúrája? Ha megvan a struktúra, az alapján lehet formálni az ötletet Kapcsolódási területek: merre tudnám kiterjeszteni az ötletet? A struktúra, a tematika más mentén?

A kreatív anyag kialakításának lépései II. Nézőpont: milyen perspektívát foglaljak el? Idő, tér, nem, kor, stb. Idő: a terméket melyik fázisában mutatom be? Gyártás, használat, a felmerülő igény, az eredmény/következmény stb. Érzékek: átfordítható-e az ötlet más érzékszervekre? Médium: milyen más médiumokban működne az ötlet? Implementáció: illik a forma a tartalomhoz?

Az intézményi kapcsolati rendszer Megbízó / Feladat / Cél: Belső kommunikáció Pr / Hr / egyéb megbízott ügynökségek, alvállalkozók Külső kommunikáció Házon belül Ügynökséggel Médiaügynökség Kreatívügynökség Pr-ügynökség Alvállalkozók: BTL-ügynökség Rendezvényszervező Hostessügynökség Produkciós cég Utómunka-ügynökség

BTL: szóbeszéd generálása Nem vásárlás, szervezés Szóbeszédgenerálás: témák bedobása Feladat: megfelelő téma megfelelő helyre bedobása Fő eszközök: médiaismeret, jó kapcsolatok Esettanulmány: Noguchi: „Chello Babe”

Esettanulmány: Noguchi: Chello Babe (2001) Ügyfél: Chello, mint F1 szponzor Ügynökség: Noguchi Porter Novelli Feladat: a Chello mint internetszolgáltató ismertségének és az előfizetéseknek a növelése az F1 szponzorság által Kutatás 1 (célcsoport) a felmérés eredménye: 18-45 éves férfiak, érdekli őket a Forma-1, és… szeretik a boxok körül nyüzsgő szép nőket És csak 2 %-uk tudja a Chelloról, hogy internetszolgáltat Kutatás 2 (média): a célmédiumok 50 fontos újságírójával beszélgetés Miről/kiről írnának szívesen? Melyik (nő) médiaszemélyiség a legjobb megítélésű, legérdekesebbnek tartott? A válasz: Gregor Bernadett

Kivitelezés Ergo a fő kommunikációs eszköz: a lány, aki a boxban nyüzsög = G.B. Külön márkázott ruha Kommunikációs tréningek Exkluzív (kizárólagos) fotózás egy férfimagazinnak a boxban Célmédiumok meghívása az eseményre

Az egyáltalán „nem kreatív” kreatív: egy nő

Eredmények További interjúk 65 megjelenés képpel 3 nemzetközi lap 30 millió elérés (GRP) 37 millió forint reklámértékben (?) Chello ismertsége: 40% emelkedés Chello előfizetők: 20% emelkedés Bekerülési költség: a rendezvény megszervezése + telefon+GB

Termékfejlesztés és kreatív üzenet Tömegtermékek – általános célcsoport, általános üzenet „Love / Hate” márkák – speciális termék, speciális célcsoport, erre reflektáló üzenet Unicum Marmite

A kreatív tesztelése Előteszt 1: Hogyan hat a célközönségre a kreatív? Kvalitatív+kvantitatív vizsgálat A értelmezése, validitása kérdéses, mert nem éles körülmények között találkoznak vele a kérdezettek. Előteszt 2: Hogyan ítélik meg mások az anyagot? Hogyan valósítja meg az elvárásokat? Kvalitatív vizsgálat. (értelmezése kérdéses) Hogyan lehet fejleszteni a kreatívot ? (esetleg az üzenetet, a komm. célokat, média tervet, célközönséget, a terméket stb.)

A médiatervezési folyamat Termék / Célcsoport / Üzenet / Stratégiai terv Taktikai terv: Megjelenések pontos meghatározása Médium (részletes csatorna-, lap-, site-, és mozilista) Napszakeloszlás (tévé és rádió esetében) Elhelyezési extrák (blokkelső, jobb oldal, programkörnyezet, stb.) A megjelenés mennysége naponta, hetente, kampányszinten A kreatívanyag hossza, mérete megjelenésenként A kreatívanyag rotálásának módja Speciális elhelyezések: Pl. egyes műsorba ne tegyünk reklámot, negatív imázs miatt Árak, kedvezmények Ügynökségi jutalék vagy díj, ártárgyalás, alkudozás / ügynökségekkel, médiumokkal Megrendelés Visszaigazolás, pontosítás Anyagleadás Monitoring Számla ellenőrzése Utóértékelés