A KOMMUNIKÁCIÓ ELMÉLETE ÉS GYAKORLATA Előadó: LEHMANN LÁSZLÓ 2019.01.03. Pedagógiai előadás - kommunikáció
NÉHÁNY FONTOS TUDNIVALÓ A KOMMUNIKÁCIÓRÓL Szinte mindig kommunikálunk A verbális és a nem-verbális kommunikáció aránya a hatásosság szempontjából: negyed – háromnegyed A kommunikációnk legyen minél tudatosabb A kommunikáció nevelőeszköz 2019.01.03. Pedagógiai előadás - kommunikáció
A KOMMUNIKÁCIÓ SEMATIKUS ÁBRÁJA csatorna Adó Vevő kód és zörej 2019.01.03. Pedagógiai előadás - kommunikáció
A KOMMUNIKÁCIÓ FŐ TÍPUSAI Verbális kommunikáció (vagy hangadással történő kommunikáció vagy vokális kód) Non-verbális kommunikáció (vagy nem-verbális kommunikáció vagy metakommunikáció vagy metakód) 2019.01.03. Pedagógiai előadás - kommunikáció
A verbális kommunikáció „megnyilvánulási típusai” Hangszín Hangsúly (vagy nyomaték) Hangerő Hatásszünet Időtartam-jelölés Artikuláció Nyelvi forma (magázódás, tegeződés) 2019.01.03. Pedagógiai előadás - kommunikáció
A NON-VERBÁLIS KOMMUNIKÁCIÓ „ESZKÖZEI” Testtartás Térközszabályozás Mimika Pantomimika Gesztus Tekintettartás Érintés Környezet 2019.01.03. Pedagógiai előadás - kommunikáció
KÖSZÖNÖM A FIGYELMETEKET! LEHMANN LÁSZLÓ tudományos munkatárs, kutatócsoport-vezető, a neveléstudomány doktorandusza Nemzeti Utánpótlás-nevelési Intézet Pedagógiai Kutatócsoport 1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3. Tel.: 1/422-35-24, fax: 1/422-3520 E-mail: lehmann.laszlo@nupi.hu 2019.01.03. Pedagógiai előadás - kommunikáció