Kompetencia alapú szakoktatás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁJÉKOZTATÁS A SZAKMAI VIZSGARENDSZEREK KUTATÁSÁRÓL Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék Az FKA-KT 4/2006. sz. téma, Megvalósíthatósági.
Horizontális tanulás intézményi hálózati együttműködés
„Ezt egy életen át kell játszani”
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Értékelés a pedagógiában
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
TOVÁBBTANULÁS 2012 Felvételi eljárás a középfokú intézményekbe a es tanévre.
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
A gyakorlatvezető mentor
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
NYUGAT-MAGYARORSZÁGI EGYETEM REGIONÁLIS PEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÓ KÖZPONT 1 A KOMPETENCIA ALAPÚ PEDAGÓGUSKÉPZÉS ELŐKÉSZÍTÉSÉNEK (HEFOP PROJEKT) EREDMÉNYEI.
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
A továbbképzések tapasztalatai Observans Képzési Szolgáltató Kft.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
A szakképzés helyzete Magyarországon
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A beiskolázás előkészítése
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Dr. Schiffer Csilla: Kooperáció és koordináció
A SZAKMAI PEDAGÓGUSKÉPZÉS HELYZETE Tóth Béláné október.
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM „A” komponens Schottner Péterné komponensvezető
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Hollandia 2007.okt Képzési szerkezet Általános iskola (8) 4 éves kortól 12 éves korig VMBO (4) szakmai előkészítő képzés HAVO (5) általános középfokú.
HAZAI REGIONÁLIS SZAKMAI VIZSGAKÖZPONT HÁLÓZAT ELKÉPZELÉSEK Dr. Hideg Éva Budapesti Corvinus Egyetem, Jövőkutatás Tanszék „Szakképzési és felnőttképzési.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Szakiskolai fejlesztési program
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Szent László Középiskola Szekszárd
Norvégiai szakmai út október
2007.okt Készítette: Kohány Szabolcs
2007.okt Készítette: Dóczi Balázs
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Kamarai gyakorlati oktatói képzés és vizsga
Előadás másolata:

Kompetencia alapú szakoktatás Tanulmányút Hollandiában 2007. október 21 – 28. Készítette: Szőcs Szilvia

Intézmény-fenntartói rendszer Minisztérium Tudásközpontok: MBO, Aequor COLO: a tudásközpontok szövetsége Regionális oktatási központok: ROC, AOC Vállalati gyakorlati képző központok Vállalatok Iskolák

Hollandia oktatási rendszere Egyetem (4év) HBO(4) Magasabb szakmai oktatás MBO(1-4) Szakmai oktatás Felnőttképzés VWO(6év) Egyetemi előkészítő (10-15%) HAVO(5év) Általános középiskola (20-30%) VMBO(4év) Szakmai előkészítő oktatás (60%) Általános iskola (8 év) 4-12 éves korig Nappali rendszerű szakiskolai képzés Inas-képzés egyenrangú végzettséget ad, csak az elmélet és a gyakorlat aránya más

Hollandia szakképzési rendszere MBO(1-4) Szakmai oktatás szintjei 4.szint: Elszámoltathatóak a feladataikért, erről a szintről lehet szakosodni vagy a menedzseri pálya felé menni (pl: csoportvezető) 3.szint: Önálló feladatokat végeznek, amiért felelősek, kommunikációs és tervezési feladatot is végeznek, összetettebb feladatok ellátására alkalmasak 2.szint: Alapvető szakmai szint, saját feladatot végez egy csapat részeként 1.szint: Asszisztens, segédmunkás szint, csak közvetlen felügyelet alatt tud dolgozni egyszerű munkafolyamatokban

Mérés-értékelés Hollandiában Diákok értékelése Az általános iskola végén írott tesztek alapján mehetnek továbbtanulni a gyerekek Portfolió: Minden tanuló rendelkezik saját portfolióval, amely a haladását és a már megszerzett kompetenciáit tükrözi, ebből derül ki, hogy mikor mehet vizsgázni. Az alapokat nagyon jól el kell sajátítani, csak akkor mehet tovább A portfolió alapján lehet átlépni egyik iskolatípusból a másikba

Mérés-értékelés Hollandiában 3. Vizsgáztatás Elmélet: feleletválasztós teszt vagy nyílt végű kérdések papíron vagy számítógépen Gyakorlat: valós vagy szimulált helyzetekben szervezett vizsgákon a szakmai tudás mellett a megjelölt kompetenciák meglétét ellenőrzik és az emberi kapcsolatokat is figyelembe veszik A vizsgafeladatokat a képzőközpontok állítják össze, a vizsga végén a tanár a diákkal együtt értékel, a vizsgáztatók függetlenek A végső minősítés: „megfelelt” vagy „nem felelt meg” A vizsgák szervezése nagyon drága, ezért általában csak kétszer lehet próbálkozni

Mérés-értékelés Hollandiában Pedagógus-értékelés 2006. aug.: új törvény a tanári hivatásról - 7 oktatási kompetencia meghatározása Interperszonális Pedagógiai Legyen szakértő saját tárgyában és annak módszertanában Szervezési képesség Együttműködés a kollégákkal Együttműködés a környezettel (szülők, intézmények, szolgáltatók) Saját szakmai képességeinek ismerete A minőség a tanár személyes felelőssége Minden iskola számon tartja tanárai kompetenciáit Az iskola felelős az élethosszig tartó tanulásért a tanár szempontjából

Összegzés A tanulók az önálló feladatmegoldásokon keresztül teljesen egyénre szabott oktatást kapnak, egyéni képességeik szerint haladhatnak. Ösztönzőleg hat, hogy ugyanazt a végzettséget, ha jól halad megszerezheti 3 év alatt, de 5 év alatt is. Az oktatási központokban és az iskolákban minden eszköz rendelkezésre áll (szemléltető eszközök, számítógépek, gépek) Nincsenek klasszikus osztályok és tantermek, 15 tanulóval 3 tanár foglalkozik, a tanár feladata az önálló munka segítése A közismereti tárgyak a szakmai feladatokba vannak beépítve

Hága

Oktatási minisztérium

Hága városnézés

Sajtgyártás

Amszterdam

Rijks Múzeum