A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Agrárgazdaságtan I. Előadás
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
Turizmuspolitika Turizmus irányítási eszközei: Turizmuspolitika
Általános áruismeret A minőség
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Nemzetközi gazdaságstatisztika
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
A turizmus rendszer környezete
A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!
Kereskedelem Szakmacsoport
A piac Szakiskola.
Fogalma, összefüggések
Árpolitika a turizmusban
Regionális gazdaságtan 4.
A gazdasági fejlettség mutatói
2011. március 20. Disztribúciós hálózat Zsibrita Mátyás –
A TÁRSADALMI ALAPFUNKCIÓK TÉRBELI RENDSZERE Wood, G.: Stone City, Iowa, 1930, Joslyn Art Museum, Art Institute of Omaha Collect.
Bevezetés a közgazdaságtanba I.2006/2007. tanév, 1. félév 3. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
A kurzus programja Dátum Témakör december Piaci elégtelenségek
Bevezetés a közgazdaságtanba2006/2007. tanév, 1. félév 2. előadás 1 A kurzus programja DátumTémakör szeptember Bevezetés. A közgazdaságtan alapfogalmai.
A ppt fájlokat a GTK honlapján…
Sikeres, egészséges vagy örömteli szervezet? Készítette: Frank Ádám.
4. Előadás Vállalatgazdálkodási alapok
Logisztika 6.előadás.
Piaci kereslet és kínálat
A külső környezet elemzése
Településmarketing Értékaudit.
Mikroökonómia II. előadás. Szükséglet-termelés kapcsolata Szükséglet-termelés kapcsolata Szükségletek néhány osztályozása Szükségletek néhány osztályozása.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Termelés  Fogyasztás
III. A logisztika jövője
Marketing alapismeret
A marketing alapjai.
FOGYASZTÓI MAGATARTÁS
Elméleti közgazdaságtan
A marketing piac tartalma
Közgazdasági elméletek története
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Az értékesítési rendszer
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
RÉGIÓK ÉS REGIONÁLIS KÖZIGAZGATÁS EURÓPÁBAN Horváth Gyula.
Kereslet-rugalmassági számítások
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
AZ „AUTÓK SZOCIOLÓGIÁJA” Rémai Dániel 2007 Minden jog fenntartva!
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Készletgazdálkodás és logisztika
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Az üzleti vállalkozások környezete A gazdaság kettős funkciója: Anyagi szükségletek kielégítése Alapot teremt, hogy működjenek a közszolgáltatások (egészségügy,
AZ ÉRTÉKESÍTÉSI RENDSZER ELEMEI. A marketingcsatornák önálló szervezetek olyan csoportjai, amelyek abban a folyamatban vesznek részt, amelynek eredményeképpen.
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
A PIAC.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
 Üzleti szervezetek, vállalkozások, vállalatok fogalma  Üzleti szervezetek: azok a fogyasztói igényt kielégítő szervezetek, amelyek gazdasági erőforrásaikkal.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Szolgáltatásmarketing előadás
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A külső környezet elemzése
Az életszínvonal és a kereskedelem kapcsolata
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Bevezető előadás.
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Néhány közgazdaságtani ismeret átismétlése
Életmód, szabadidő A fogalmak tisztázása.
Előadás másolata:

A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban

A kereskedelem a termelés és a fogyasztás közé beépülő közvetítő funkció, amely biztosítja, hogy a megtermelt javak eljussanak a fogyasztóhoz, illetve a termelő eladhassa eladásra termelt áruját.

A szükségletek csoportosítása A szükséglet kielégítésének sorrendje szerint A szükséglet-kielégítés tárgya szerint A kiváltó ok alapján A szükséglet mennyisége szempontjából

A kereslet Fizetőképes Nem fizetőképes Ár

A kereslet fajtái Kielégített Nem kielégített Lappangó Nyílt

A kereslet nagyságát és szerkezetét meghatározó tényezők Technikai és tudományos fejlődés Áruk élettartama Jövedelmi viszonyok Árak nagysága és arányai  rugalmasság Demográfiai, történelmi, társadalmi tényezők Kínálat nagysága, összetétele

Pótalkatrész, javítás, kiegészítők Fogyasztás Pótalkatrész, javítás, kiegészítők Megelégedettség Fogyasztói szokások Kereslet Új kereslet

A kereskedelem feladatai Disztribúciós (elosztási) funkció Térbeli különbségek áthidalása Időbeli eltérések áthidalása Termelési és fogyasztási szerkezet összehangolása Termeltetés, javító-karbantartó szolgáltatás Fogyasztó és a forgalmazott áru minőségének védelme Fogyasztás befolyásolása (reklám, akciók, stb.) Finanszírozási és hitelfunkció Árukezelési funkció Transzformációs tevékenység Piaci funkció Disztribúciós (elosztási) funkció