A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
A kereskedelem a termelés és a fogyasztás közé beépülő közvetítő funkció, amely biztosítja, hogy a megtermelt javak eljussanak a fogyasztóhoz, illetve a termelő eladhassa eladásra termelt áruját.
A szükségletek csoportosítása A szükséglet kielégítésének sorrendje szerint A szükséglet-kielégítés tárgya szerint A kiváltó ok alapján A szükséglet mennyisége szempontjából
A kereslet Fizetőképes Nem fizetőképes Ár
A kereslet fajtái Kielégített Nem kielégített Lappangó Nyílt
A kereslet nagyságát és szerkezetét meghatározó tényezők Technikai és tudományos fejlődés Áruk élettartama Jövedelmi viszonyok Árak nagysága és arányai rugalmasság Demográfiai, történelmi, társadalmi tényezők Kínálat nagysága, összetétele
Pótalkatrész, javítás, kiegészítők Fogyasztás Pótalkatrész, javítás, kiegészítők Megelégedettség Fogyasztói szokások Kereslet Új kereslet
A kereskedelem feladatai Disztribúciós (elosztási) funkció Térbeli különbségek áthidalása Időbeli eltérések áthidalása Termelési és fogyasztási szerkezet összehangolása Termeltetés, javító-karbantartó szolgáltatás Fogyasztó és a forgalmazott áru minőségének védelme Fogyasztás befolyásolása (reklám, akciók, stb.) Finanszírozási és hitelfunkció Árukezelési funkció Transzformációs tevékenység Piaci funkció Disztribúciós (elosztási) funkció