A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNYEK SZAKSZERŰ ÖSSZEÁLLÍTÁSA

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatási szakképzési programok
Advertisements

2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Szervezetfejlesztési Program
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
Felnőttképzési tv. és a felsőoktatás Sum István OM
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
FELNŐTTKÉPZÉS HELYZETE I.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
A KÉPESÍTÉSI KERETRENDSZER A FELNŐTTKÉPZÉS SZEMPONTJÁBÓL
Képesítés – képesítési rendszer – képesítési keretrendszer Alcím Spartathlon km 36 Hour Time Limit.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Ágazati szakképzés változásai
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Szakképzési dokumentumok
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
2014. november Rendek Tímea
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Komplex vizsga Szolnok szeptember 3.. Modulrendszerű vizsgadelegálások száma 2014 Vizsgaelnöki delegálások száma kamarai szakképesítésekben: 4157.
Előadó: dr. Rádli Katalin Emberi Erőforrások Minisztériuma
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
A javaslattevők által készített szakmai programkövetelmények szakszerű kidolgozása, tartalmi és formai követelmények A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNYEK SZAKSZERŰ.
Vörös-Gubicza Zsanett MKIK fejlesztési koordinátor szeptember 06.
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
Fényreklámgyártó szakma hivatalos szakképzési lehetőségei Csányi Róbert NSZFH
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Magyar Képesítési Keretrendszer EURÓPAI MOBILITÁSI ÉS LLL ESZKÖZÖK, ALAPELVEK.
A Felsőoktatási Regisztrációs Központ és a felsőoktatás Bakonyi László, főigazgató.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
12. modul Szakmai követelmények 2 óra gyakorlat Dr. Henczi Lajos Madarász Erik Torma Gabriella Szakmai támogató: Schindler Rózsa.
MKIK – Rettegi Zsolt, felnőttképzési szakértő
12. modul Szakmai követelmények - 2 óra gyakorlat nexon
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Megjelent a végrehajtási rendelet!
Felnőttképzési követelmények a GINOP-6. prioritású pályázatok kapcsán
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
A magyar felnőttképzés rendszere - a szakértők szemével
eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNYEK SZAKSZERŰ ÖSSZEÁLLÍTÁSA MAGYAR KERESKEDELMI ÉS IPARKAMARA KONFERENCIÁJA A javaslattevők által készített szakmai programkövetelmények szakszerű kidolgozása, tartalmi és formai követelmények Dr. Farkas Éva egyetemi docens, felnőttképzési szakértő

A TÉMA RELEVANCIÁJA 1. A szakmai programkövetelmény javaslat 2013. december 17-től benyújtható, de még ma is nagy az információhiány 2. Az elmúlt közel másfél év tapasztalatainak megosztása 3. 2015. április 1 után már csak szakmai programkövetelmény alapján készített és szakmai programszakértő által minősített képzési programmal ellátott intézményi kérelmet fogad be az NSZFH 4. A 2015. március 31-éig benyújtott, programkövetelmény nélkül készített és engedélyezett képzési programok programkövetelmény szerinti módosításáról 2015. június 30-áig kell gondoskodnia a képző intézménynek és erről nyilatkoznia is szükséges az NSZFH felé 5. Szakmai programkövetelmény hiányában az NSZFH törli a nyilvántartásából a már engedélyezett B körös képzést 2

MIKOR ÉS MILYEN SZEREPEKBEN TALÁLKOZUNK A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNNYEL? Szakmai programkövetelmény kidolgozása Szakmai programkövetelményen alapuló képzési programot elkészítése Szakmai programkövetelmény véleményezése az MKIK felkérésére Szakmai programkövetelményen alapuló képzési programot előzetes minősítése Engedélyezési és/vagy ellenőrzési eljárásban való részvétel az NSZFH felkérésére egyéb szakmai képzések tekintetében 3

AZ ELŐADÁS TARTALMA A szakmai programkövetelmény helye a felnőttképzés rendszerében, jogi háttere, nyilvántartásba vétele A szakmai programkövetelmény tartalmi követelményei A követelmények tanulási eredmény alapú kidolgozása 4

A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNY HELYE A FELNŐTTKÉPZÉS RENDSZERÉBEN, JOGI HÁTTERE, NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELE 5

A FELNŐTTKÉPZÉSI TÖRVÉNY HATÁLYA A felnőttképzési törvény hatálya 4 képzési körre terjed ki: A) állam által elismert (OKJ-s) szakképesítés B) támogatott egyéb szakmai képzés általános nyelvi képzés és támogatott egyéb nyelvi képzés D) támogatott egyéb képzés 6

EGYÉB SZAKMAI KÉPZÉS FOGALMA A felnőttképzési törvény alapján az egyéb szakmai képzés olyan, államilag el nem ismert szakmai végzettség megszerzésére irányuló képzés, amely valamely foglalkozás, munkakör vagy munkatevékenység végzéséhez szükséges kompetencia megszerzésére, fejlesztésére irányul és nem a felnőttképzési törvény 2§ 16. pontja szerinti hatósági jellegű képzés. A szakmai végzettséggel megszerezhető kompetenciák új, önálló tevékenység, munkaterületi feladat ellátását teszik lehetővé vagy egy adott tevékenység, munkaterületi feladat magasabb szintű gyakorlását teszik lehetővé 7

SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNY BEVEZETÉSÉNEK CÉLJA A programkövetelmények bevezetésének, alkalmazásának célja az egységes követelményrendszer kialakítása a támogatott egyéb szakmai képzésekre. A szakmai programkövetelmények létrehozása teljesen új eleme a felnőttképzés szabályozásának, amely az egyéb szakmai képzések esetében is (hasonlóan az OKJ-s képzésekhez) egységes és minősített követelményrendszert, ezáltal nagyobb munkaerő-piaci presztízst biztosít. Jogszabályi háttere: 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet Alkalmazása: Támogatások felhasználása (hazai, uniós forrás) Szakmai presztízs

A KÉPZÉSI PROGRAM ALAPJA OKJ-s képzés SZVK és kerettanterv egyéb szakmai képzés szakmai programkövetelmény (59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet) nyelvi képzés nyelvi programkövetelmény egyéb képzés intézményi preferencia

A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNY SZAKMAI MEGKÖZELÍTÉSE Felnőttképzési program kereteinek tervezése Programkövetelmény kidolgozása és nyilvántartásba vétele (MKIK) Felnőttképzési program elkészítése, előzetes minősítése Engedélyezési eljárás (NSZFH) Képzési cél(rendszer) Programkövetelmény Képzési program

A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNY JOGI HÁTTERE a felnőttképzésről szóló 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzési tevékenység folytatásához szükséges engedélyezési eljárásról szóló 393/2013. (XI.12.) kormányrendelet a felnőttképzési szakmai programkövetelmények nyilvántartásba vételéről szóló 59/2013. (XII.13.) NGM rendelet az OKJ-ról szóló 150/2012. (VII. 6.) kormányrendelet a szakképesítésért felelős miniszter által kiadott – szakmai és vizsgakövetelményekről szóló – miniszteri rendeletek a szakképesítések követelménymoduljairól szóló 217/2012. (VIII. 9.) Kormányrendelet a felsőoktatásról szóló 2011. évi CCIV. törvény a felsőoktatási szakképzések követelményeiről szóló 39/2012. (XI. 21.) EMMI rendelet

A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNYEK NYILVÁNTARTÁSA elektronikus, a Kamara által vezetett, nyilvánosan közzétett (www.mkik.hu) nyilvántartásba vételről, annak módosításáról, valamint a nyilvántartásból történő törlésről öttagú bizottság dönt Nyilvántartásba vétel kezdeményezése bármely jogi személy, jogi személyiség nélküli gazdasági társaság, egyéni cég, egyéni vállalkozó ingyenes eljárási idő 30 nap, hiánypótlás 10 napon belül

A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNYEK NYILVÁNTARTÁSA Bizottsági döntés: elfogadás hiánypótlás (a hiánypótlás teljesítését ismételten bizottsági döntés követi) elutasítás Elutasítással szembeni kifogás lehetősége Amennyiben a programkövetelmény-javaslat a bizottsági vagy a miniszteri döntés alapján megfelelő, úgy bekerül a programkövetelmények nyilvántartásába.

A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNY NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELÉNEK ELUTASÍTÁSA nem egyéb szakmai képzés hiánypótlást követően sem felel meg a követelményeknek megnevezése megegyezik a nyilvántartásban szereplő szakmai programkövetelmény vagy az OKJ szerinti szakképesítés megnevezésével valamely modulja megtalálható az állam által elismert szakképesítések szakmai követelménymoduljairól szóló kormányrendeletben

A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNY NYILVÁNTARTÁSBA VÉTELÉNEK ELUTASÍTÁSA a szakmai kompetenciák legalább 60%-a megtalálható az OKJ-s szakképesítés vagy felsőoktatási szakképzés valamely követelménymoduljában Figyelem! A 150/2012. (VII. 6.) kormányrendelet 3§ (1) bekezdése alapján a kiemelt gazdasági jelentőséggel bíró folyamathoz kapcsolódó iskolarendszeren kívüli képzés OKJ-ben feltüntetett minimális képzési ideje – NSZFH-hoz benyújtott kérelem alapján – 30%-kal csökkenthető.

A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNY JAVASLAT TARTALMI KÖVETELMÉNYEI 16

A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNY JAVASLAT TARTALMI KÖVETELMÉNYEI Javaslattevő azonosító adatai Szakmai programkövetelmény és a szakmai végzettség megnevezése Fejlesztési cél új munkaterület adott munkaterület magasabb szintű gyakorlása 17

A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNY JAVASLAT TARTALMI KÖVETELMÉNYEI Szerkezet modulrendszerű nem modulrendszerű OKJ szerinti szakmacsoport megjelölése (egy jelölhető meg, a legjellemzőbb) MKKR szerinti szintjének meghatározása (az MKKR rendelet megjelenését követően) 18

A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNY JAVASLAT TARTALMI KÖVETELMÉNYEI Bemeneti feltételek (minimális feltételeket tartalmazzák) iskolai előképzettség szakmai előképzettség előírt gyakorlat egészségügyi alkalmasság (annak az orvosi szakvéleményre alapozott megállapítása, hogy a szakképzésbe bekapcsolódni szándékozó személy testi adottságai, egészségi és pszichikai állapota alapján képes önmaga és mások veszélyeztetése nélkül a választott szakma szerinti tevékenység, foglalkozás gyakorlására és a szakmai vizsgára való felkészülésre) egyéb feltételek 19

A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNY JAVASLAT TARTALMI KÖVETELMÉNYEI A tervezett képzés munkaerő-piaci relevanciája A szakmai végzettséggel ellátható legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület rövid leírása 20

A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNY JAVASLAT TARTALMI KÖVETELMÉNYEI A szakmai végzettséggel betölthető munkakör FEOR besorolása A szakmai végzettség megszerzését igazoló dokumentum kiadásának feltételei: összes modul sikeres teljesítése, záró beszámoló sikeres teljesítése (minősítése: megfelelt – nem felelt meg) 30%-nál kevesebb hiányzás képzés zárásaként tanúsítvány (59/2013. NGM rendelet 1. sz. melléklete szerint) 21

A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNY JAVASLAT TARTALMI KÖVETELMÉNYEI Modulonként kerül meghatározásra: Programkövetelmény modul megnevezése Képzési forma Képzési formától függő minimális és maximális óraszám Elméleti és gyakorlati képzési idő aránya Szakmai követelmények leírása tanulási eredményekben 22

KOHERENCIA KÖVETELMÉNYEK a programkövetelmény és a szakmai végzettség megnevezése és a megszerezhető tanulási eredmények és a munkaterület összhangja a szakmai követelmények (tanulási eredmények) és a munkaterület összhangja a bemeneti feltételek, a szakmai követelmények (tanulási eredmények) és a fejlesztési cél összhangja a szakmai követelmények (tanulási eredmények), a bemeneti feltételek és a képzési forma/képzési idő/elmélet-gyakorlat arány összhangja a követelmények (tanulási eredmények) kidolgozottsága (megfelelő alapot adjon a képzési programhoz)

KÉRDÉSEK

A KÖVETELMÉNYEK TANULÁSI EREDMÉNY ALAPÚ KIDOLGOZÁSA

TANULÁSI EREDMÉNYEK Arra vonatkozó kijelentések, hogy a felnőtt mit tud, mit ért, és mire képes, miután lezárt egy tanulási folyamatot, függetlenül attól, hogy hol, hogyan, mikor szerezte meg ezeket a kompetenciákat.

A TANULÁSI EREDMÉNY ALAPÚ GONDOLKODÁS ELŐNYEI jobban összhangba kerülhetnek a munkaerőpiac (tudás, készségek és kompetenciák iránti) szükségletei az oktatási és szakképzési szolgáltatásokkal; könnyebbé válik a nem-formális és az informális tanulás elismerése; könnyebbé válik a képesítések átvitele és felhasználása különböző képzési szintek és formák között; következetesebbé, átgondoltabbá teszi a képzés tervezését, a képzési program kivitelezését, a követelmények meghatározását; támogatja a tanulási és/vagy munkavállalási célú mobilitást, és a más intézményekben folytatott tanulmányok elismerésének folyamata leegyszerűsödik;

A TANULÁSI EREDMÉNY ALAPÚ GONDOLKODÁS ALKALMAZÁSI LEHETŐSÉGEI Szakmai programkövetelmények fejlesztése Képzési programok fejlesztése A képzésben résztvevők teljesítményének mérés-értékelése Előzetes tudás felmérése és beszámítása MKKR-be történő besorolás Mobilitási programok kialakítása

A TANULÁSI EREDMÉNYEK LEÍRÁSÁNAK ALAPELVEI szakképesítés/modul világos, egyértelmű megfogalmazás aktív, jól érthető igék használata az igék mérhető vagy megfigyelhető cselekvéseket írjanak le illeszkedés a kimeneti követelményhez eredmény központúság munkatevékenység alapúság

A TANULÁSI EREDMÉNYEK LEÍRÁSÁNAK ALAPELVEI aktív igék meghatározása és kontextusba helyezése a tanulási eredmények szintjének megjelölése a nem egyértelmű, általános meghatározások mellőzése minimálisan elvárt tudásszint meghatározása a képzésben résztvevő szempontjából

TANULÁSI EREDMÉNYEK A tanulási eredményeket és a tanulási egységeket az EKKR/MKKR-hez illeszkedő tudás+készég+attitűd+felelősség/autonómia rendszerében érdemes leírni és definiálni. X modul Tudás Készség Attitűd Autonómia, felelősség A képzésben résztvevő tudja, ismeri, érti, azonosítja, felismeri, megnevezi stb. A képzésben résztvevő képes….. összeállítani, bemutatni, kezelni, betartani A képzésben résztvevő kész, nyitott, el-fogadja, törekszik, határo-zottan stb. A képzésben résztvevő felelős/ felügyeli…. önállóan, vezetői irányítással, szokásos időtartam alatt

A TANULÁSI EREDMÉNYEK MEGFOGALMAZÁSA Tudás (kognitív) Ismeret jellegű elemek, egy munkaterülethez kapcsolódó tények, elvek, elméletek összessége, jellemzően a szakmai ismeretek birtoklása tartozik ide. Képesség A tudás alkalmazásának és a know-how használatának képessége feladatok elvégzése és problémamegoldás céljából; cselekvő szintű tudások, jellemzően a szakmai készségek, de a kézügyesség és a módszerek, anyagok, eszközök, felszerelések használata és annak módja is ide tartozik. Attitűd A szakmával, a munkával összefüggő felfogásbeli kérdések, a szakmai attitűdök, nézetek, viselkedési és magatartásformák, mint például: nyitott, kíváncsi, érdeklődő, hajlandó/kész valamire (pl. együttműködésre) stb. Felelősség, autonómia Minden tevékenységet jellemez az, hogy egy adott személy milyen önállósággal, milyen mértékű felelősségvállalással tudja végrehajtani.

PÉLDA A TANULÁSI EREDMÉNYEK MEGFOGALMAZÁSÁRA Szakértői szinten ismeri a felnőttképzési és kapcsolódó jogszabályokat (tudás) Szóban és írásban egyaránt megfogalmazza a nem megfelelőség alapját képező tényállást (képesség) Aktív igékkel fogalmazzuk meg (ismeri; megfogalmazza) Meghatározzuk a tanulási eredmény témakörét (jogszabályokat; tényállást) Kontextusát, összefüggéseit (felnőttképzési és kapcsolódó, nem megfelelőség alapját képező) Elérendő szintet (szakértői szinten, szóban és írásban)

PÉLDA A TANULÁSI EREDMÉNY LEÍRÁSÁRA (FELNŐTTKÉPZÉSI SZAKÉRTŐ) Tudás Képesség Attitűd Felelősség, autonómia Szakértői szinten ismeri a felnőttképzési és kapcsolódó jogszabályokat. Rendelkezik a különböző felnőttképzési helyzetek és dokumentumok elemzéséhez szükséges módszertani ismeretekkel. Azonosítja a szakértői munka során feltárt nem megfelelőség jogalapját. Képes a felnőttképzési jogszabályok a felnőttképzési engedélyezési és ellenőrzési eljárásokban történő alkalmazására. Képes az engedélyezési és ellenőrzési eljárás során a jogszabályok alapján döntéseket hozni. Szóban és írásban egyaránt megfogalmazza a nem megfelelőség alapját képező tényállást. Magára nézve kötelezőnek tartja a jogszabályi előírások betartását. Szabálykövetően, együttműködően viselkedik az engedélyezési és ellenőrzési eljárás során. Szakértői állásfoglalásaiért bármely jogi fórum előtt felelősséget vállal. Logikusan és összefüggéseiben látja a feladatokat. Ellenőrzési helyzetben önálló döntéseket hoz.

PÉLDA A TANULÁSI EREDMÉNY LEÍRÁSÁRA (JELEN KONFERENCIÁRA VONATKOZÓAN) Tudás Képesség Attitűd Felelősség, autonómia Megérti a SZPK célját, funkcióját, a felnőtt-képzési rendszerben elfoglalt helyét, a nyilvántartásba vétel eljárásrendjét Alkalmazói szinten ismeri az SZPK-ra vonatkozó jogszabályokat. Tisztában van az SZPK-val kapcsolatos jogi, szakmai és koherencia elvárásokkal Ismeri a tanulási eredmények írásának alapelveit. Képes SZPK szakszerű – a jogszabályi és szakmai követelményeknek megfelelő – összeállítására Képes a szakmai követelmények tanulási eredményekben történő meghatározására Képes az MKIK online felületének kezelésére Képes a következetes és átgondolt képzés tervezésre Magára nézve kötelezőnek tartja a jogszabályi előírások betartását. Nyitott a tanulási eredmény alapú gondolkodásra és a munkája során történő alkalmazására Szem előtt tartja a munkaerő-piaci igényeket Munkájára szakmailag igényes Képes megítélni, hogy az adott képzés az egyéb szakmai képzés képzési körbe tartozik-e Átlátja az SZPK különböző tartalmi elemei közötti összefüggéseket Képes koherens rendszerben gondolkodni Felelősséget vállal az egyéb szakmai képzés szakmai tartalmáért és meg-valósíthatóságáért

KÉRDÉSEK

KÖSZÖNÖM A MEGTISZTELŐ FIGYELMET!