A tudáspiacok.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

Készítette: Pósa Szabolcs Németh Gábor
Működhet-e hatékonyan a társadalmi ügyek piaca? Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár Budapest, Nemzetiségi és Civil Társadalmi Kapcsolatokért.
B – csoport E-kereskedelem logisztikája és E-logisztika
Az egészséget támogató kommunikáció lehetőségei és eszközei
Látássérült munkavállalók és munkaadóik felkészítése Siketvakok Országos Egyesülete AMSZ LFR program Látássérült Személyek Foglalkozási Rehabilitációja.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Hivatásos csapatsportágak értékteremtése - számokban (Magyarországon)
Mi az, hogy biztosítási alkusz, az alkusz helye és szerepe - egy nemzetközi alkusz szemszögéből n Az Alkusz szerepe, az alkuszi etika. n A szolgáltatási.
Modláné Görgényi Ildikó. Vidékfejlesztés A gazdaság folyamataiban látható és minden érintett számára érezhető javulás következzen be. Minőségi, a környezet-
Tudástranszfer.
A személyek szabad áramlásának közpolitikai elemzése
E-learning és a multimédia
A HAND Szövetség javaslatai a NEFE- stratégia és NEFE- törvény kialakításához Bullain Nilda Európai Nonprofit Jogi Központ Kht. (ECNL)
A kurzus programja Dátum Témakör december Piaci elégtelenségek
Üzleti piacok, üzleti vásárlók (ipari marketing)
Versengő tézisek a fenntartható fejlődésről: a piaci és az alternatív gazdasági modell Boda Zsolt MTA PTI, BCE, Védegylet.
Szentlélek jöjj, a világ vár!. Egység Lelke Béke Lelke.
Előadó: Kopacz Tamás, ügyvezető helyettes - Mapei Kft.
Szeretettel köszöntöm az Etikus cégek üzleti fórumán megjelenteket!
Regionális innovációs fejlesztési lehetőségek az Új Magyarország Fejlesztési Tervben Kleinheincz Ferenc főosztályvezető, Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
Mikro és kisvállalkozások szerepe a rövid ellátási láncban Gyaraky Zoltán főosztályvezető Élelmiszer-feldolgozási Főosztály.
Titokzatos vásárlók.
TIME TO DECIDE ÉS MAGYAR KÖZLEKEDÉSPOLITIKA Fleischer Tamás MTA Világgazdasági Kutatóintézet
Határon átnyúló vállalkozásfejlesztési kapcsolatok.
Lux Judit CSc Neokorporatív gyakorlat és mediáció Magyarországon(4) december 12.
Corvinus Egyetem 1 Az önerős vállalati fejlesztő tevékenység és a vállalat köré szerveződő hálózatok tevékenységének összehangolása MTA Vezetés- és Szervezéstudományi.
Tudásmegosztás az üzleti döntések új korszakában
Varázsszer, józan ész, vagy klasszikus problémák új köntösben
A vidéki tér sikertényezői
MTA Regionális Kutatások Központja Szociális gazdaság a gyakorlatban Dr. G.Fekete Éva főmunkatárs, osztályvezető MTA Regionális Kutatások Központja, Miskolc.
Tudástranszfer.
A minősítés és a standardok szükségessége a civil szektorban Szekér András „Bizalom és átláthatóság a civil szektorban” konferencia.
Amiről szégyenlősen nem beszélünk korrupció és árverseny Korrupció, kiváltó okok, következmények és azok hatása a kereskedő és az importőr piacára. A felhozott.
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
9. A személyes eladás (Personal Selling)
Közkincs kerekasztal a kecskeméti Kistérségben Szakmai konferencia június 9. Kecskemét.
A rendszerváltozás és a tranzíciós gazdaság
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
A pénzügyi felügyelés fő irányai Európában Dr. Szász Károly elnök Új kihívások előtt a biztosítási piacok A Magyar Biztosítók Szövetségének I. Biztosítási.
A képzés fejlesztését, korszerűsítését indokolttá tevő szakmai fejlődésről Sz. dr. Nyitrai Ágnes Apor Vilmos Katolikus Főiskola,
Online értékesítési modellek
Egyesületek gazdálkodásának innovatív lehetőségei Budapest, Stocker Miklós.
ÁVF Társadalmi részvétel 1.
Workshop, megcélozva közép- és kelet-Európát Budapest, Magyarország május 15.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
HÉTFA Kutatóintézet és Elemző Központ A gazdasági növekedés társadalmi feltételei: értékek, intézmények, kizáródás, tudás, egészség - Panelbeszélgetés.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Készítette Kaponya Gergely 2014/2015 I félév Msc
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Az én befogadó munkahelyem Fogyatékkal élő egyetemisták, főiskolások munkavállalási preferenciái MMK Campus kutatás november február.
A KOMOLYZENEI CSR TRENDJEINEK HAZAI ÉS NEMZETKÖZI ÖSSZEHASONLÍTÁSA Ásványi Katalin PhD Egyetemi adjunktus.
WORKFLOW MENEDZSMENT MUNKAFOLYAMAT KEZELÉS
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
ÉPÍTSÜK FEL KÖZÖSEN A VILÁG LEGNAGYOBB, 160 MILLIÓ FŐS ONLINE HÁLÓZATÁT!
1 Tudásmenedzsment piactér KKV-nak (az „Okos Vállalkozás” koncepciója) Gyulay Tibor Tudásmenedzsment szakértő.
A magyar KKV-k regionális versenyképessége A KKV-k segítése – támogatás, avagy befektetés? Miklóssy Ferenc elnök Hajdú-Bihar megyei Kereskedelmi és Iparkamara.
ÜGYFELEK ÉS CSOMAGOK: mindenki elégedett? A fogyasztók és a bizalom kérdése.
Előadó: Badinszky Péter SZIE GTK Termelésökonómia és Menedzsment Tanszék Csongrád Megyei Agrárinformációs Rendszer AGRÁRINFORMATIKAI KÉPZÉSI PROGRAM Szeged,
Szociokulturális és identitáselemek a versenyképességben
Képzési modul Hálózatépítés
Konfliktus fogalma: az értékek vagy érdekek összeütközése.
Village.
Hatékony kereskedés és marketing az interneten
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
A piac és a piacgazdaság
Alaptézéseink A tervezés közösségi ügy és kulturálisan értelmezett fejlesztő tevékenység A tervezési folyamatban való részvétel, az érintettség kompetenssé.
A tudáspiacok.
Előadás másolata:

A tudáspiacok

A tudás piaca A szervezeteken belül a tudásnak valódi piaca van. A tudás cseréje során is mérlegeljük a hasznokat, veszteségeket. A tudás piaca sem tiszta kompetitív piac

Szereplői Vásárlók: Eladók: Tudásügynökök (közvetítők) problémát akarnak megoldani emberi tőke fejlesztése Eladók: Át tudják-e adni? Értékes-e a vevő számára? Nem túlspecializált-e? (mások számára használhatatlan) Át akarják-e adni? Tudásügynökök (közvetítők) Menedzserek (tudásterületek közt mozognak), könyvtárosok… Általában alábecsülik az értéküket Ha saját értéküket felismerik, értékesíteni tudják közvetítői szolgáltatásukat

Az árrendszer Mit kapunk cserébe? Reciprocitás Hírnév Altruizmus Reciprok altruizmus: azonnali ellenszolgáltatás nélkül nyújtja a tudást, de cserébe azt várja, hogy később, ha neki van szüksége tudásra a hasznonélvező vagy más ezt szintén közvetlen ellenszolgáltatás nélkül nyújtsa neki.

Bizalom A tudáspiac működésének feltétele. Miben kell bízni? A bizalom legyen látható Legyen jelen mindenütt Először a legfelső szinten érvényesüljön

Jelzések a tudáspiacon Rang és végzettség Informális hálózatok Szakmai közösségek

A tudáspiac hiányosságai Hiányos információk: Hely Árrendszer Tudásaszimmetria A tudás helyhez kötöttsége

A tudáspiac torzulásai Monopóliumok Mesterséges hiány: Öncélú felhalmozás Létszámcsökkenés (tudásmegőrző programok technikák által csökkenthető) Cserekorlátok: Elfogadás hiánya Hiányzó infrastruktúra

Hatékony tudáspiacok kiépítése IT Piacterek kiépítése: társalgók, „vásárok”, „csevegők”/vitafórumok… A tudáspiaci érték megteremtése

A tudáspiacok járulékos előnyei Munkamorál növelése Szervezeti koherencia növelése Gazdagabb tudáskészletek Teljesítményorientáció növelése, hierarchiák „kikerülése” Piaci kategóriák alkalmazása