Brassói Sándor Oktatási Hivatal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az OH TÁMOP fejlesztései
Advertisements

26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
A pedagógusminősítési rendszer
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A KIR rendszer bemutatása Közoktatási Információs Rendszer
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A pedagógusminősítési és tanfelügyeleti rendszer bevezetése
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
szerepe a köznevelésben
A kerettantervek fejlesztése
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Jogszabályi változások, aktuális feladatok Partnerség és együttműködés az informatikai támogató rendszer bevezetéséhez kapcsolódóan Emberi Erőforrások.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI szerepe pedagógiai szakmai szolgáltatások megújításában Hancock Márta Budapest február.
2014. június 12. Lackó Péter Clarity
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Pedagógus minősítési vizsgák és eljárások meghatározása
Az Oktatási Hivatal új szervezeti felépítése, feladatainak bővülése
A tanév rendje 2015/2016-os tanév.
Szülői értekezlet A középfokú iskolákba történő jelentkezés rendje és a felvételi eljárás gyakorlati tudnivalói szeptember óra.
A 2014/15-ös tanév mérései Nemzetközi szint: PISA mérés (15 éves tanulók.) Országos mérések: A köznevelési törvény, a 20/2012 (VIII.31.)EMMI rendelet,
Pályaválasztási szülői értekezlet
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Minősítésre jelentkezés Mire jelentkezünk? A jogszabályok szerint mindig a következő évi minősítési eljárásokra jelentkezünk. Vagyis aki idén jelentkezik,
Az Oktatási Hivatal által koordinált állami köznevelési feladatok a 2016/2017-es tanévben Brassói Sándor Köznevelési elnökhelyettes.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Pedagógiai szakszolgálatok és pedagógiai szakmai szolgáltatók a tehetséggondozásban Kállai Gabriella.
Az NSZI minőségirányítási rendszerét a BVQI tanúsította A tanév aktuális rendje és feladatai Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes augusztus.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ a 2017/2018-as tanévre szeptember 14. Balázs Lászlóné igazgatóhelyettes.
Szülői értekezlet A KÖZÉPFOKÚ ISKOLÁKBA TÖRTÉNŐ JELENTKEZÉS RENDJE ÉS A FELVÉTELI ELJÁRÁS GYAKORLATI TUDNIVALÓI.
1 Országos szakképzési tanévnyitó igazgatói értekezlet 2010/2011. tanév A tanév rendje és aktuális feladatai Mihálka Nóra vizsgadokumentációs irodavezető.
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
Egységes elvek szerint szervezett pedagógiai-szakmai szolgáltatások
AZ OKTATÁSI HIVATAL ÉS A SZAKÉRTŐK EGYÜTTMŰKÖDÉSE
Felvételi a középfokú iskolákba
Érettségi tájékoztató 2016/2017
Az Oktatási Hivatal főbb feladatai a 2017/2018. tanév során
EGY PESSZIMISTA MINDEN LEHETŐSÉGBEN LÁTJA A NEHÉZSÉGET, EGY OPTIMISTA MINDEN NEHÉZSÉGBEN MEGLÁTJA A LEHETŐSÉGET Dr. GLOVICZKI ZOLTÁN SONKÁD, június.
Egy nyílt levél elő- és utóélete
Barcsák Marianna KPSZTI
Beiratkozás – átsorolás: magyar állami ösztöndíj nyilatkozat
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
Általános iskola eredménye, értékelése
A Székesfehérvári Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018.tanév során Fejér megyében Galambos Zsuzsanna főosztályvezető.
A Szolnoki Pedagógiai Oktatási Központ szervezésében megvalósuló szakmai programok a 2017/2018. tanév során Szabó Róza főosztályvezető Oktatási Hivatal.
főosztályvezető-helyettes
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
A felvételi eljárás elemei
KPSZTI pedagógiai-szakmai szolgáltató
IRÁNY A PÁLYA! november 14. „Az emberi nemnek az a hivatása, hogy munkáljon, alkosson, teremtsen.” Széchenyi István.
2018/2019 tanév.
a középfokú iskolai felvételi eljárás rendje
Tanévkezdő 2013/14.
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Középfokú felvételi eljárás
Felvételi a középfokú iskolákban a 2014/2015. tanévben
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Beiskolázás a „Gundel”-ben
Középfokú felvételi eljárás
Pályaválasztási szülői értekezlet
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Brassói Sándor Oktatási Hivatal A 2018/2019-es tanév feladatai Brassói Sándor Oktatási Hivatal

2018/2019. évi tanév rendjéről szóló 13/2018. (VI. 14 2018/2019. évi tanév rendjéről szóló 13/2018. (VI.14.) EMMI rendelet új elemei Megjelent, a tanév hossza nem változott. Nevelőtestületi értekezleten elemezni, értékelni kell az országos kompetenciamérés, a nyelvi mérés, valamint a lemorzsolódással veszélyeztetett tanulókkal kapcsolatos támogató rendszer utolsó rendelkezésre álló adatait. A jegyzőkönyvet meg kell küldeni az iskolaszéknek, az intézményi tanácsnak és a fenntartónak. {4.§ (3) bek.} Tanítás nélküli munkanap Az alapfokú művészeti iskola is rendelkezhet hat tanítás nélküli munkanap felhasználásáról {5.§}

Változások a KIR személyi nyilvántartásban I. Oktatási azonosító számok egységesítése Az Nkt. 44. § (4) bekezdése értelmében egy személynek egy oktatási azonosító száma lehet. Ennek biztosítása érdekében a KIR személyi nyilvántartásban, valamint a felsőoktatási információs rendszer személyi törzsében több különböző oktatási azonosító számmal szereplő személyeknél egy érvényes oktatási azonosító szám került kijelölésre. Adatösszekapcsolás a BM által vezetett személyiadat- és lakcímnyilvántartással Az Nkt. 44. § (6) és (11) bekezdésében foglaltak alapján a személyiadat- és lakcímnyilvántartást vezető szerv nyilvántartásban megtörtént: a tanulók és alkalmazottak beazonosítása a beazonosított személyek személyazonosító- és lakcím adatainak validációja a beazonosított személyek személyazonosító- és lakcím adatainak automatikus frissítése.

Változások a KIR személyi nyilvántartásban II. Az Nkt. 44. § (5) bekezdésének 2018. szeptember 1-jétől hatályos változása alapján a KIR személyi nyilvántartásban 2018. szeptember 1- jétől a tanulók azon adatát is rögzíteni szükséges, hogy melyik évfolyamon, mely országban vett részt a 9. § (4) bekezdése alapján szervezett határon túli kiránduláson. A határon túli kirándulások adatainak rögzítését a KIR személyi nyilvántartás tanulói adatlapján a Jogviszony adatok menüponton belül az Igénybevett szolgáltatások alatt található Határon túli kirándulások elnevezésű adatblokkban tudják az intézmények elvégezni. A határon túli kirándulások rögzítéséhez kapcsolódó funkciók: egy tanulóhoz több kirándulás is rögzíthető az adatrögzítés során nem csak egyénileg rögzíthető az adat, lehetőség van csoportos kérelemfeladásra is a felületen lehetőség van a kirándulás adatainak exportálására is az Exportok menüponton belül

Továbbfejlesztett Integrált nyomon követő rendszer (INYR) a pedagógiai szakszolgálatok számára INYR-OPTIMALIZÁLÁS • jogosultság-egyszerűsítés • mesterjelszó-kezelő integrációja • szakterületi ellátási életutak • papíralapú adminisztráció támogatása, kiváltása • KIR-ellátotti adatok automatikus szinkronizálása • áttekinthető ellátási és tevékenységi bejegyzések kezelése • GDPR-érvényesítés ÚJ, HASZNOS FUNKCIÓK • forgalminapló-export • munkanapló-export • csoportok adminisztrálása • törzslapok létrehozása • a KIR-STAT-adatok exportjának előkészítése (a 2019-es KIR-STAT elkészítéséhez)

Szakmai ellenőrzések – a tanév rendje szerint 13/2018. (VI. 14.) EMMI rend. a 2018/2019-es tanév rendjéről 12. § (1) A Hivatal 2019. január 2. és 2019. március 29. között szakmai ellenőrzés keretében megvizsgálja az óvodákban az óvodába járási kötelezettség teljesítését és dokumentálását. (2) Az ellenőrzésről készült jelentést a Hivatal 2019. június 28-ig küldi meg az oktatásért felelős miniszter részére.

Szakmai ellenőrzések - alulteljesítők A 20/2012. (VIII. 31.) EMMI rendelet alapján az országos méréseken alulteljesítő intézmények intézkedési terve jóváhagyásának menete: Az OH megküldi az eredményeket a fenntartónak. A fenntartó értesíti az alulteljesítő iskoláját, hogy intézkedési tervet kell készítenie. Az iskola elkészíti az intézkedési tervet, majd megküldi a fenntartónak (1. kör) – csak neki, az OH-nak nem! Ha 3 év múlva ismét alulteljesít az iskola, az OH a fenntartót felhívja intézkedési terv készítésére. A felhívástól számított 3 hónapon belül a fenntartó megküldi intézkedési tervét az OH-nak (2. kör) – csak ekkor kell!

Minősítések alakulása 2014-2018 Megszerzett besorolási fokozat Összes (fő) Pedagógus I. 10 215 Pedagógus II. 56 551 Mesterpedagógus 9 817 Kutatótanár 212 NOKS – Pedagógus I. fokozat 128 A 326/2013. (VIII. 30.) Korm. rendelet 39/K. §-a alapján automatikusan Pedagógus II. fokozatba került 26 990 Összesen 103 913 Minősítésre vár* 76 000 * A nem kötelező Mester és Kutatótanár fokozatok nélkül

Pedagógusminősítés 2019 A jelentkezők száma: 18.573 fő Az eljárásba bekerültek száma: 17.459 fő Az eljárásba be nem kerülés miatt az EMMI-hez kérelmet benyújtók száma: 89 fő Portfólió-zárás: 2018. november 25. (vasárnapra esik) A 2019. évi időpontok publikálása: 2018. december 15.

Tanfelügyelet 2019 Intézményi ellenőrzés: 2.877 A tervbe kerülés elve: az összes intézmény harmada; olyan intézmények kerültek be a tervbe, amelyek vezetőinek már megtörtént a vezetői ellenőrzése, vagy még 2018-ban, illetve 2019-ben sor kerül a vezetői ellenőrzésére. Vezetői ellenőrzés: 2.228 A tervbe kerülés elve: akik 2019-ben az öt éves vezetői megbízásuk harmadik, negyedik évét teljesítik. Pedagógusellenőrzés: 792 A tervbe kerülés elve: olyan köznevelési intézmények pedagógusai, amelyekben a tanulók legalább 40%-a lemorzsolódással veszélyeztetett, és még nem vettek részt minősítésben és tanfelügyeleti eljárásban. A tervbe kerülésről az értesítéseket 2018. július 26-án kiküldtük.

Országos tanulmányi versenyek Érettségi vizsgák A 2018/2019-es tanévben az érettségi vizsgákban jelentős változás nem várható. A vizsgaidőpontok megjelentek a tanév rendjében. A szakgimnáziumokban már folyik a felkészülés a 2020. évi érettségi változásokra. Országos tanulmányi versenyek Az eljárásrendek változatlanok: Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny (OKTV) országos művészeti versenyek SNI tanulók versenyei

Középfokú felvételi eljárás Országos mérések A hazai országos mérések rendje változatlan (időpontok a tanév rendjében): Országos kompetenciamérés (OKM) DIFER idegen nyelvi mérés (6–8.: angol, német) célnyelvi mérések a két tanítási nyelvű iskolákban (6–8.) NETFIT Nemzetközi mérések: TIMSS 2019 – 4. és 8. évfolyam, 2 fő terület (matematika és természettudomány) Folytatódik a Hivatalnak az OKM felhasználási, elemzési lehetőségeivel kapcsolatos továbbképzési programja. Középfokú felvételi eljárás Az eljárásban nincsenek érdemi változások. Az időpontok, határidők megjelentek a tanév rendjében.

Köznevelési programok Minden program esetében az OH folytatja a szokásos és bevált kommunikációs gyakorlatát: Részletes tájékoztató anyagok a honlapon (www.oktatas.hu). Célzott elektronikus levelek az adott programban érintett intézményeknek. Az iskolák szervezési folyamatait (is) támogató szoftverek üzemeltetése. Elektronikus kommunikációs felületek folyamatos működtetése (kérdés- felelet). A közvetlen kommunikáció lehetőségének biztosítása (telefon). OH naptár az iskoláknak (augusztus 28-től, kb. 5000 példányban). A POK-ok bevonása az iskolákkal való közvetlen kapcsolattartásba.

A lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók támogatásához kapcsolódó korai jelző- és pedagógiai támogatórendszer Feladatok Határidők A nevelési-oktatási intézmények adatszolgáltatása (5–12. évfolyam) február 10. A POK-ok értékelik az intézményi szintű beavatkozásokat, és támogató pedagógiai-szakmai szolgáltatásokat nyújtanak a nevelési-oktatási intézményeknek március 31. Az OH tájékoztatja a fenntartót és a nevelési-oktatási intézményt az adott félév adatairól április 30. június 30. augusztus 10. augusztus 31. Az OH tájékoztatást ad a miniszternek a megelőző tanév járási szintű adatainak megoszlásáról, és áttekintést ad az intézmény, valamint a pedagógiai-szakmai szolgáltatás részéről megtett intézkedésekről október 30. NKT: 4. § 37. LEMORZSOLÓDÁSSAL VESZÉLYEZTETETT TANULÓ: AZ A TANULÓ, AKINEK AZ ADOTT TANÉVBEN A TANULMÁNYI ÁTLAGEREDMÉNYE KÖZEPES TELJESÍTMÉNY ALATTI VAGY A MEGELŐZŐ TANÉVI ÁTLAGEREDMÉNYÉHEZ KÉPEST LEGALÁBB 1,1 MÉRTÉKŰ ROMLÁST MUTAT, ÉS ESETÉBEN KOMPLEX, RENDSZERSZINTŰ PEDAGÓVÁLIK SZÜKSÉGESSÉ.

A jelzőrendszer adatai a 2017/2018-as tanév második félévéről Országos adatok: 66.121 lemorzsolódással veszélyeztetett tanuló (az össztanulói létszámhoz viszonyítva 8,86%) közülük: az elégtelen osztályzatot kapott tanulók száma: 32.829 fő az évismétlésre kötelezett tanulók száma: 12.740 fő A 2016/2017-es tanév második féléves adatai: lemorzsolódással veszélyeztetett tanulók száma: 80.900 fő (10,85%) elégtelen osztályzatot kapott tanulók száma: 40.637 fő évismétlésre kötelezett tanulók száma: 14.688 fő

A 2017/2018-as tanév második félévi adatai

A szaktanácsadói kapacitás jellemzői 2018.07.30-án 1912 fő mesterpedagógus szerepel a szaktanácsadói névjegyzékben, ebből 151 főnek megszűnt, vagy tartósan távol van a jogviszonya. Az 1912 fő mesterpedagógus közül az Oktatási Hivatal 1447 fővel kötött szerződést, a POK-ok által június végén beküldött nyilvántartási rendszerek alapján, ezekből 115 vezető szaktanácsadó. A többi mester szaktanácsadó nem állami fenntartású intézményben dolgozik.

Az országos szaktanácsadás feladatai 2018-ban POK 2018.06.30. szaktanácsadók száma beosztott feladat megbízólevél kiadva teljesítésigazolás kiadva Békéscsabai POK 72 992 540 423 Budapesti POK 337 6.391 6.386 2.358 Debreceni POK 60 539 360 Egri POK 65 595 588 498 Győri POK 100 2.335 1.778 1.331 Kaposvári POK 77 1.190 808 671 Miskolci POK 73 876 875 537 Nemzetiségi POK 36 221 161 118 Nyíregyházi POK 461 408 Pécsi POK 53 469 465 438 Salgótarjáni POK 45 402 369 Szegedi POK 150 2.763 1.388 1.104 Székesfehérvári POK 91 1.286 1.011 385 Szolnoki POK 130 1.062 982 727 Zalaegerszegi POK 86 1.695 897 796 Összesen 1.447 21.283 17.102 10.523 POK Igények 2017 Békescsabai POK 1677 Budapesti POK 4880 Debreceni POK 2453 Egri POK 1447 Győri POK 2785 Kaposvári POK 1992 Miskolci POK 2507 Nemzetiségi POK 566 Nyíregyházi POK 2251 Pécsi POK 2000 Salgótarjáni POK 1750 Szegedi POK 4296 Székesfehérvári POK 3017 Szolnoki POK 2862 Zalaegerszegi POK 1682 összesen 36165 2018. 06. 30-ai állapot.

Szaktanácsadói kapacitás bővítése 2018 évi rendkívüli mesterpedagógusi minősítés alapján 2018 rendkívüli eljárásra 353 fő pályázott A pályázók 637 hiányterületre adták be a pályázatokat 172 fő kapott elutasítást 181 fő került be a szaktanácsadói képzésekbe, akik a képzés sikeres befejezése után részt vesznek a rendkívüli minősítési eljáráson 2019-től mint új szaktanácsadókkal bővül a szaktanácsadói feladatellátás

Témahetek a 2018/2019. tanévben A témaheteket az EMMI a tanév rendjéről szóló rendeletben az alábbi időpontokban hirdette meg: Pénzügyi és vállalkozói témahét (Pénz7): 2019. február 25. és 2019. március 1. között Fenntarthatósági Témahét 2019. március 18. és 2019. március 22. között Digitális Témahét 2019. április 8. és 2019. április 12. között Pénz7: Befektetések a fókusztéma Fenntarthatósági Témahét: Víz és közlekedés a fókuszban Digitális Témahét: A médiatudatosság programelem kiemelhető További információ: www.penz7.hu www.digitalistemahet.hu www.fenntarthatosagi.temahet.hu

Nkt. módosítás – tervezett (!) Óraszámok, terhelés újragondolása Pedagógusterhelés kérdőív Adminisztrációs terhek csökkentése (jelenléti ív) Az egyéni teljesítmény fokozottabb elismerése (eltérítés) A pályára lépés, a pályára visszatérés ösztönzése Megteremtődik a célfeladat kifizetésének lehetősége Vezetői életpálya: pótlékok növelése, ezen felül érdemi ösztönző bevezetése Szigorítás várható a magántanulói jogviszony terén a visszaélések felszámolása érdekében A tanulmányi idő lerövidítése esetében az osztályozó vizsgákat független vizsgabizottság előtt kell teljesíteni

SIKERES TANÉVET KÍVÁNOK!