LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mi a kompetencia?.
Advertisements

© HOGYAN ÉRTÉKELI FEL A SZELLEMI VAGYON A CÉG ÉRTÉKÉT? dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r hetőség: AZ ELŐADÁS.
(A vezető magatartása, stílusa)
Csoport munka.
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
A kulcskompetenciák.
A megismerésről másként – konstruktivista pedagógia
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
7. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
A munka világával kapcsolatos tudás
Képesség? Kompetencia?.
Gordon W. Allport vonáselmélete
Szociális kompetencia
5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
A MŰVÉSZET: „A SZEMÉLYISÉG KÉPE” Dr.Pető Zoltán, Szeged
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
© "VERSENYKÉPESSÉG–FEJLŐDÉS–REFORM" konferencia november 7-8 KOMPETENCIA SZÁMVITELI ALAPOK dr. Laáb Ágnes BME, egyetemi docens, kandidátus elé r.
A könyvtár szerepe a tehetséggondozásban
A tanulási eredmények értelmezése és funkciója Vámos Ágnes (ELTE)
Rendészeti vezető-kiválasztás
Érzelmi Intelligencia, Kreativitás, Tudásmenedzsment
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Szervezeti kultúra Definíció: a szervezet tagjai által elfogadott közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere Hofstede:
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
Az intézményvezetők szerepe az oktatási intézmények fejlesztésében
Minőség menedzsment 6.előadás
A team-munka elméleti alapjai
„OLYANNAK LÁTOM MAGAM, MINT EGY
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Általános művészetpszichológia II. 2.rész
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
IKT-alapú programcsomag alkalmazása a szociális kompetencia fejlesztésében Készítette: Andiné Csorba Klára
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
Mi fán terem a pszichológia? Önismeret 1. előadás
Kompetenciák.
INTELLIGENCIA, KREATIVITÁS
Módszertan A pedagógus feladatai. Útkereső tanulók Az erkölcstan a tanulókra nem közlések befogadóiként, hanem a tanulási folyamat aktív – gondolkodó,
Önértékelés - életpálya - változó kompetenciák
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
HOGYAN ÉRTÉKELI FEL A SZELLEMI VAGYON A CÉG ÉRTÉKÉT?
Speciális gyermekvédelem
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Megjegyzések az Országos képesítési keretrendszer első–negyedik szintjének vitaanyagához Horváth Zsuzsanna — Ütőné Visi Judit Oktatáskutató és Fejlesztő.
Profil Training Kft. H-1112 Budapest Rétkerülő u. 9. Tel: +36/ Fax: +36/
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
Az önismeret fontossága a szenvedélybetegek gyógyítása területén
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Miből áll a tehetség? William Stern (1871–1938) hamburgi egyetem Intelligencia kvóciens: IQ =(mentális kor / biológiai kor )*100.
Miskolc, Szenior tudáskormányzás Cédrus-NET Konferencia 1 Szenior kompetencia-deficit Csutorás György - Matiscsákné dr. Lizák Marianna.
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Szolgáltatásmarketing előadás
Égigérő mesefa Biblioterápiás foglalkozások az életminőség javításáért
TÁRSAS KAPCSOLATOK – ÖNISMERET ALAKULÁSA.
Kompetencia kézikönyv A szakmai és személyes bemeneti kompetenciák mérésére vonatkozó módszertani ajánlások munkaadók számára.
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
Előadás másolata:

LÁTHATATLAN VAGYON MENEDZSELÉSE A PREZENTÁCIÓT LAÁB ÁGNES: MINDENNAPOS GA(RÁ)ZDÁLKODÁS A SZELLEMI VAGYONNAL CÍMŰ KÉZÍRATÁBÓL KÉSZÍTETTE LEHOCZKI ESZTER 2018-12-30 Lehoczky Eszter eszti.leho@gmail.com

KOMPETENCIÁK, KULCSKÉPESSÉGEK SZINERGIÁJA A láthatatlan vagyon erőforrás: egyes munkavállalók kompetenciáiból, kulcsképességeiből és ezek szinergiahatásából állnak Piaci versenyelőny Multiplikátor hatás Az egyéni képességek és kulcskompetenciák sikeres fejlesztése nagyrészt önismeret és reális önértékelés függvénye 2018-12-30 Lehoczky Eszter eszti.leho@gmail.com

Lehoczky Eszter eszti.leho@gmail.com Kompetenciák Általános szellemi képességek Kreatív képességek Kommunikációs képességek Munkavégzési, technikai képességek Akcióképességek Munkavégzés minőségét befolyásoló képességek Szociális képességek Önbecsüléssel összefüggő képességek 2018-12-30 Lehoczky Eszter eszti.leho@gmail.com

Lehoczky Eszter eszti.leho@gmail.com Johari ablak 2018-12-30 Lehoczky Eszter eszti.leho@gmail.com

Kompetenciák jéghegy modellje (Spencer) 2018-12-30 Lehoczky Eszter eszti.leho@gmail.com

A tudat horizontális topográfiáját 2018-12-30 Lehoczky Eszter eszti.leho@gmail.com

Érzelmi intelligencia magas intelligencia nem feltétlen vetíti előre a sikert Daniel Goleman az IQ a legjobb esetben is csak 20 százalékát teszi ki a sikeres életvitelt befolyásoló tényezőknek érettségi találkozó „szellemi fürgeség„ 2018-12-30 Lehoczky Eszter eszti.leho@gmail.com

AZ ÉRZELMI KOMPETENCIA SZERKEZETE (öt ujj modell) 2018-12-30 Lehoczky Eszter eszti.leho@gmail.com

Csapatjátékból elérhető szinergia teljesítménytöbblet elvárt, érzékelt és eljátszott szerepek viselkedésmódok A szerepek azok, amelyek elsődlegesen meghatározzák csoportbeli interakcióinkat önmagunkra (rivalizálás, párképzés, függőség) feladatra (kezdeményezés, információkérés, tisztázás) csoportfenntartásra (összhangteremtés, bátorítás, feszültségoldás) 2018-12-30 Lehoczky Eszter eszti.leho@gmail.com

BELBIN FÉLE TEAM-SZEREPEK 2018-12-30 Lehoczky Eszter eszti.leho@gmail.com

Kreativitásból származó szinergia kivételes szellemi teljesítmény „szabadalmaztatható találmány” feltéltei: az újdonság a gyakorlati alkalmazhatóság a haladás Azaz, az alkotás: eredeti gondolatok képzelőerő mások számára közvetíthető formában megvalósítani 2018-12-30 Lehoczky Eszter eszti.leho@gmail.com

A kreatív emberek gondolkodásmódja megismerőképesség divergens gondolkodási képesség konvergens gondolkodási képesség értékelési képesség Folyamata: Előkészítés Lappangás Megvilágosulás Igazolás 2018-12-30 Lehoczky Eszter eszti.leho@gmail.com

A kreatív ember személyisége Carl Rogers: az alkotó folyamat eredményes -ségének három belső feltétele van: a tapasztalat iránti nyitottság az értékek belső központja a játékosság tulajdonságai: Nonkonformitás Introverzió Önbecsülés Szociális-antiszociális magatartás Frusztráció-tolerancia Ambiguitástolerancia Humor 2018-12-30 Lehoczky Eszter eszti.leho@gmail.com

Felelősségmegosztásból származó szinergia az igazi vezető átlagos képességű munka- társaiból rendkívüli eredményeket létrehozó csapatot képes létrehozni vezetői értékrend Elkötelezettség személyes példamutatás 2018-12-30 Lehoczky Eszter eszti.leho@gmail.com