SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5 SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5.3. előadás
Az önértékelés végrehajtása Hol járunk a folyamatban? 2.1. Adottságok és Eredmények összesítése 2.2. Értékelő könyv készítése 2.3. Megvalósítandó fejlesztések kijelölése 2.4. Tantestületi előterjesztés
2.2. Értékelő könyv készítése Megállapítások Adottságok kritériumonként: Erősségek meghatározása (5-8) Fejlesztendő területek meghatározása (5-8) Csak Adottságok kritériumokra készül! De az Eredmények oldali adatokat is vizsgálja!
Erősség – Fejlesztendő terület Mi lehet erősség az Adottságoknál? Mi lehet fejlesztendő az Adottságoknál? Mi lehet erősség az Eredményeknél? Mi lehet fejlesztendő az Eredményeknél?
Értékelő könyv készítése Az Önértékelési dokumentumok alapján készül Egyéni felkészülés alapján – csoportos értékelés Adottságok kritériumaihoz rendelten történik (5 kritériumra) Eredmények kritériumokhoz tartozó információkat is tartalmaznia kell Nem tartalmazhat többlet információt az önértékeléshez képest Tényekkel való alátámasztás szükséges A nagyobb jelentőségű erősség és fejlesztendő terület kerüljön rögzítésre (átlagosan 5-8)
Értékelő könyv Kritérium száma, és címe: Erősségek: Azonosítás: Erősségek indoklása: 1. 2. 3. Fejlesztendő területek: Fejlesztendő területek indoklása: Megjegyzések (elemzést segítő ötletek, megállapítások):
SZÖM I. FOLYAMAT 2. 3. LÉPÉS MEGVALÓSÍTANDÓ FEJLESZTÉSEK KIJELÖLÉSE 2 SZÖM I. FOLYAMAT 2.3. LÉPÉS MEGVALÓSÍTANDÓ FEJLESZTÉSEK KIJELÖLÉSE 2.3.1. Erősségek és fejlesztendő területek összesítése 2.3.2. Fejlesztendő területek rangsorolása
2.3.1. Erősségek és fejlesztendő területek összesítése Belső kapcsolatok, kritériumok közötti összefüggések vizsgálata Azonos ok(ok)ra visszavezethető erősségek és fejlesztendő területek vizsgálata Adottságok és Eredmények között kapcsolat vizsgálata Keletkező dokumentum: „Erősségek és fejlesztendő területek összesített listája”
2.3.1. Összesített lista készítése Az Értékelő könyv alapján készül 3-4 oldal ERŐSSÉGEK: 1. 2. 3. 4. 5. FEJLESZTENDŐ TERÜLETEK: 1. 2. 3. 4. 5.
2.3.2. Fejlesztendő területek rangsorolása Csak a fejlesztendő területekkel dolgozunk tovább Fejlesztendő terület kiválasztása, amellyel foglalkozni kíván az intézmény Különböző módszerekkel történhet Keletkező dokumentum: „Fejlesztendő területek szűkített listája”
SZÖM I. FOLYAMAT 2.5. LÉPÉS TANTESTÜLETI ELŐTERJESZTÉS
2.5. Tantestületi előterjesztés A munka folyamatának és módszertanának áttekintése; Az önértékelés főbb megállapításai - az önértékelés tárgyát képező területen az intézmény - főbb erősségei - főbb fejlesztendő területei; Fejlesztendő területekre tett javaslatok; Főbb megállapítások, tanulságok ismertetése .
2.5. Tantestületi előterjesztés Döntés: az önértékelési projekt eredményének elfogadása; fejlesztendő területek kiválasztása, melyekre célokat tűznek ki és elindítják a fejlesztést.
Kérdések
Köszönöm a figyelmet!