Az Ipar 4.0. – a tudásmenedzsment legújabb kihívásai az oktatásban avagy esettanulmány az oktatásról a „Jó” fogalmának tudományos értelmezése kapcsán.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
Advertisements

Lehetséges-e ma átfogó közoktatási reform a finanszírozás reformja nélkül? Hermann Zoltán MTA Közgazdaságtudományi Intézet Oktatási.
EUROSTUDENT V A felsőoktatás szociális dimenziója Kiss László Educatio Nonprofit Kft.
Logók és logfájlok Az online közönségmérés kihívásai.
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
A felsőoktatás (hozzáadott) értéke
Oktatási anyagok cseréje, internetes oktatás "Kutatás-fejlesztés a kárpát-medencei kisebbségi és nyugati magyar tudományos műhelyekben" Pongor Sándor.
Az EUROSTUDENT V felmérés Projekt megnevezése: Felsőoktatási szolgáltatások rendszerszintű fejlesztése 2. ütem (TÁMOP / ) Főkedvezményezett:
Köszöntjük az Internet a tudás szolgálatában, avagy „ A jó pap is holtig tanul” - de nem mindegy hogyan ! című konferencia résztvevőit! Eger, május.
A tudományos élet színterei I. Kutatási projekt I október 18.
A fejlesztés hatása a szervezetre
1 Tudás és/vagy kompetenciák? Végzős hallgatók részvétele a felnőttoktatásban Ábrahám Katalin – Tőzsér Zoltán Debreceni Egyetem Nevelés-és művelődéstudományi.
Egyetemi élethelyzetek – Campus-lét a Debreceni Egyetemen május 29. DAB Székház, Debrecen Thomas Mann u. 49. Hallgatói mobilitás a Debreceni Egyetemen.
Főző Attila László főszerkesztő-helyettes Számítógéppel segített kollaboratív tanulás.
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
Ajánlott irodalmak a szakértői rendszerek témakörében Hallgatói és oktatói referenciák: EGO (szakértői rendszerek online fejlesztése manuálisan)EGO MY-X.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
A statisztikai jártásság megközelítései, modellje A (felső)oktatás szerepe Peter Kovacs Associate professor Department of Statistics and Demography, Faculty.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Összehasonlító pedagógia
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
A felnőttképzés szerepe a vidék egyetemének stratégiájában
Kémia szakmódszertani kutatások a Debreceni Egyetemen Tóth Zoltán.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május Az intézmény partnerségi kapcsolatainak.
A VIR ÉS DPR RENDSZEREK SZEREPE AZ ÁGAZATI IRÁNYÍTÁSBAN DR. NÁDAI LÁSZLÓ főosztályvezető Tudománypolitikai Főosztály.
A TDK és a doktori képzés kapcsolatrendszerének fejlesztése Dr. Csernoch László az Országos Doktori Tanács elnöke.
FEMIP „Minőségfejlesztés a felsőoktatásban” TÁMOP / Bángi-Magyar Attila szakmai vezető OFI Szakmai Napok december 7.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
Innováció az oktatásban – szakmai konferencia Szabó Mária szeptember 22. Az oktatási és a szakpolitikai gyakorlat - műhely.
Szegedi Tudományegyetem Bolyai Intézet
HEFOP és projekteredmények, hasznosíthatóság és egymástól tanulás Dr. Podruzsik Szilárd.
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Let’s coach it!
 MoodleMOT  Duális képzés 2014  „A duális képzés célja, hogy a hallgatók a leendő szakképzettségüknek megfelelő munkahelyen, munkakörben összekapcsolják.
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
Új minőségfogalom a közoktatásban Környei László Budapest, augusztus 22..
A határ menti vállalati együttműködés kulturális gátjai – egy magyar szempontú elemzés Szőke Júlia Gazdasági tanár, abszolvált PhD hallgató Széchenyi István.
Csapó Benő SZTE Neveléstudományi Intézet MTA-SZTE Képességfejlesztés Kutatócsoport A PISA céljai, tudományos alapjai.
Csík Orsolya, Horváth László TÁMOP X. Pedagógiai Értékelési Konferencia Szeged április Kompetencia- és tanulási eredmények alapú képzési.
Innováció, big data, adatbányászat (Pitlik László, SZIE/INNOREG KMRIÜ)
SZIE GTK TTI KFI-csoport
A kezdetektől…. …”napjainkig” ( )
Most akkor ez mit is jelent? - számok és értelem
 Generációk együttműködése az oktatásban, avagy a generációk együttműködésére/együttmozgására utaló jelek tetten érése a Google Trends adatbázisa alapján.
KÜM – NEFE – GTF 2007 – EDF Program szemináriuma
Új fogalmak és jelenségek a felsőoktatás nemzetköziesedésében: összefüggések a bolognai folyamattal A nemzetköziesedés folyamata a magyar felsőoktatásban.
Pitlik László, Szani Ferenc, Balogh Anikó
A szociális vezetőképzés EDDIGI Tapasztalatairól
Robottanár fejlesztése és alkalmazása a geometria-oktatásban avagy, a black-box gondolkodásmód támogatása Pitlik Marcell A Tudományos Diákkörök XVII.
Hauser Zoltán szakmai vezető Oktatási Hivatal EFOP VEKOP
Szani Ferenc, Pitlik László, Balogh Anikó
Szekció: Pedagógusok és az IKT Vallomások
A SZIE GTK Gazdasági Informatika Tanszék projektjei
A hallgatók szociális helyzetének vizsgálata
Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (OIP 2018)
IRODALOMKUTATÁSI MÓDSZEREK Varga Attila Testnevelési Egyetem Sporttudományi Doktori Iskola PhD II. évfolyam Témavezető: Dr.Kokovay Ágnes
Rosling-animációk didaktikai potenciálja a tanításban/tanulásban
Játékosított keretrendszerben történő tanulásból nyert log-adatokra alapozó profilírozás Pitlik Mátyás, Pitlik László (sen) és Pitlik László (jun) ELTE/IK,
(SZIE MY-X, ELTE TTK, ELTE IK, BME GPK)
egyetemi docens, tanszékvezető, KJE
Az Ipar 4.0. – a tudásmenedzsment legújabb kihívásai az oktatásban avagy esettanulmány az oktatásról a „Jó” fogalmának tudományos értelmezése kapcsán.
A KLM modell története és jövője az e-tanulás erősödésének szempontjából Szekció: Digitális tanulási környezetek Vallomások Dr. Pitlik László, Nemes.
1 Tudásbázis követelmények a digitális korszakban Gyulay Tibor tudásmenedzsment szakértő előadása „A tacit (avagy a hallgatólagos tudás) jövője a negyedik.
Pitlik Marcell Németh Tamás Svastits Áron
Az intézményi pedagógiai innováció A református köznevelési intézmények vezetői és fenntartók képviselői számára szervezett intézményvezetői konferencia.
Előadás másolata:

Az Ipar 4.0. – a tudásmenedzsment legújabb kihívásai az oktatásban avagy esettanulmány az oktatásról a „Jó” fogalmának tudományos értelmezése kapcsán Balogh Anikó, Pitlik László, Szani Ferenc Apertus Nonprofit Kft. MTA GB Tudásmenedzsment Munkabizottság Konferenciája, Révkomárom, 2017.10.25.

https://youtu.be/1DhbYKdD_p0

MOTTÓ (az Ipar 4.0 automatizálási elvárásai mentén) Tudás/tudomány az, ami forráskódba átírható, minden más emberi aktivitás művészet… „Science is what we understand well enough to explain to a computer. Art is everything else we do.” (Knuth, 1992 – Stanford, LCSI) Donald Ervin Knuth (1938-) amerikai matematikus, a Stanford University professor emeritusa. Ő alkotta meg a TeX nyelvet.

A MOTTÓ ÜZENETE A TUDOMÁNY SZÁMÁRA A „Jó” fogalmáról Vizsgálatok Módszerek Jövőkép Konklúziók

A JÓ ÁLLAM Miért? Mit? Hogyan? Nemzeti Közszolgálati Egyetem Apertus Nonprofit Kft. Mit? A Jó Állam fogalma („good governance”) Jó kormányzás, jó közigazgatás Hogyan? Jó oktatás Jó oktató

VIZSGÁLATOK – JÓ ÁLLAM, JÓ KÖZIGAZGATÁS Számos jelentős nemzetközi szervezet (OECD, ENSZ, Világbank, Világgazdasági Fórum, IMD) foglalkozott a kérdéssel OECD összehasonlítja a tagországok tapasztalatait a különböző szakpolitikák terén a közös kihívásokra és problémákra választ keres meghatározza a „jó gyakorlatot” és sztenderdeket segít a hazai és nemzetközi politikák összehangolásában.

VIZSGÁLATOK- JÓ OKTATÁS PIAAC (Programme for the International Assessment of Adult Competencies – Nemzetközi Felnőtt Képesség- és Kompetenciamérési Program) részkészségek szintje az alacsony képességszintű felnőttek esetében, akár használnak számítógépet saját bevallásuk szerint, akár nem; a népesség megoszlása a szövegértés/szöveghasználat képessége szerint; a népesség megoszlása a számolási képesség szintje szerint; a felnőttek IT környezetben használt problémamegoldó stratégiái; a kompetenciamérésen mutatott eredmények és szociokulturális tényezők, más háttérváltozók, valamint affektív változók közötti összefüggések, a háttérkérdőívek és a munkahelyi JRA kérdőívek (kérdőívek a munkahelyen elvárt készségekről) adatainak összefüggése a mért kompetenciaszintekkel.

MÓDSZEREK Educontrol.hu - szakértői rendszer Többszintű fogalomrendszerek Magas fokon strukturált rendszereket objektivizálni Szoft attribútumok megfeleltetése objektív indikátoroknak Eszköz: mesterséges intelligencia

- EDUCONTROL / STEP21

APERTUS KUTATÁSOK Adatelemzésen alapuló adatvizualizáció A ProBono e-learning felületen oktatói aktivitás logolása Válaszok jósága, gondossága Pl. eltérő válaszokat ad a leadott hallgatói feladatokra A válaszok hossza A válaszok beírásának ideje, gyorsasága Az eredmények alapján az oktatói kiválóság, jóság definiálása Elmélet – gyakorlati felhasználás – érzékeny adatok

ADATVIZUALIZÁCIÓS PÉLDÁK

Oktatói gondosság Hozzászólások minősége alapján (hossza, száma, gyakorisága)

JÖVŐKÉP A teljes oktatási rendszerünk világszerte átalakul. Elmosódnak a határok Óvoda - általános iskola - középiskola/szakképzés - egyetem - felnőttképzés lineáris folyamata értelmét veszti. Hova helyezzünk egy 15 éves fiatalt aki a középiskolai tanulmányai mellett egy nemzetközi MOOC kurzuson tanul valamelyik világhírű egyetemen? Mi a helyzet azzal a sztárügyvéddel aki egyszer csak úgy gondolja, hogy az asztalosság teljesebb életet tesz számára lehetővé? Hogyan reagálhat erre az oktatási intézményrendszerünk - kiemelten a felsőoktatás - a jövőben?

A FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNY MEGVÁLTOZOTT SZEREPE Tudástranszfer Harmadik generációs egyetemek Egyetemek – tudásbázisok Online tudásközpontok Könyvtárak Adatbázisok E-learning rendszerek VIR-ek Dashboardok

KONKLÚZIÓK A mesterséges intelligenciák képesek az emberi fogalmak , vagyis pl. a „Jó” fogalmának adekvát leképezésére mérési adatok alapján több lépésben. A „Jó” (tanár, diák, tananyag, kurzus, stb.) fogalma mögött további emberi fogalmak húzódnak meg, melyek közvetlenül kapcsolódnak a mért jelenségekhez (log-adatokhoz).

KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET. Előzmények / Részletek: http://miau. gau