Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A KLM modell története és jövője az e-tanulás erősödésének szempontjából Szekció: Digitális tanulási környezetek Vallomások Dr. Pitlik László, Nemes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A KLM modell története és jövője az e-tanulás erősödésének szempontjából Szekció: Digitális tanulási környezetek Vallomások Dr. Pitlik László, Nemes."— Előadás másolata:

1 A KLM modell története és jövője az e-tanulás erősödésének szempontjából Szekció: Digitális tanulási környezetek Vallomások Dr. Pitlik László, Nemes László Apertus Nonprofit Kft. Oktatás-Informatika-Pedagógia konferencia (OIP 2018) Debrecen, 1

2 Mi a közgyűjtemény, ki mit gyűjt, milyen jellemzőik vannak?!
Könyvtár/Múzeum A kulturális örökséghez tartozó javak múltunk és jelenünk megismerésének pótolhatatlan forrásai, a nemzeti és az egyetemes kulturális örökség egészének elválaszthatatlan összetevői; szellemi birtokbavételük minden ember alapvető joga Az információs társadalom és a demokratikus jogállam működésének alapfeltétele a könyvtári rendszer, amelyen keresztül az információk szabadon, bárki számára hozzáférhetők. A könyvtári ellátás fenntartása és fejlesztése az állampolgárok és a társadalom egésze szempontjából szükséges, a könyvtári és információs szolgáltatás állami fenntartása stratégiai jelentőségű. A könyvtári rendszernek az állampolgárok érdekeit kell szolgálnia. Levéltár A történelmi múlt megismerésének elsődleges forrásául szolgáló, illetőleg a közfeladatok folyamatos ellátásához és az állampolgári jogok érvényesítéséhez nélkülözhetetlen, a nemzet kulturális örökségének részét képező levéltári anyag védelmének, folytonos gyarapításának és használatának alapvető szabályairól a következő törvényt alkotja: Történet: Andris kérése - Érettségi vs/& gemifikáció -

3 Hitelesség A nyomtatás előtt: hiteles helyek, az írás/olvasás és hitelesítés korlátozott volt Változás: Gutenberg-galaxisban Neumann-galaxisban Most: könnyű adatokhoz, információhoz jutni, kihívás hitelesség, relevancia, idő, felbontás Történet: BM 3/4 vs 4/4 Milyen az ember? nem kalibrálható, mindenkor intuitív, helyzet specifikus → soha nem reprodukálható mérést végez (ami táptalaja a spontán butaságnak és a tudatos visszaéléseknek). -vs- log adatok

4 Digitalizálódás a gyűjteményekben és az oktatásban, lehetőségek és kihívások
Először elemek (visszamenőleg) Majd folyamatok Digital born elemek létrejötte Történet: MoneyBall Tanár (adtosítjuk) nem tud mindenből legjobb lenni (antagonisztikus) a csoport a csoportkohézióval. Money ball minden statisztika együtt mind valamit és ezek részeinek eredői mást mondanak.

5 Mit jelent az e tanulás gyűjteményi szempontból:
Import információ, adatok Exportálható adatok, amelyek az adatvagyon-gazdálkodás területére visz Step 21 az első lépés az operacionalizált döntéstámogatáshoz - csak vonjuk le az embert mint tényezőt. Történet: 1., Hogy éli meg a diák a tanfelügyelőt 2., BM 3/1 & MarkMy professor

6 Jövő útjai Tárolás, Újrahasznosítás, rendszerezés, hitelesítés
Szolgáltatói platformok közeledése, egybeolvadás, Szabványok, automatizálás Történet: NagyFeró - Tornatanár: törekedni kell rá

7 a megtisztelő figyelmet!
Köszönjük a megtisztelő figyelmet! Turing tesztet kell végeznünk a gépel


Letölteni ppt "A KLM modell története és jövője az e-tanulás erősödésének szempontjából Szekció: Digitális tanulási környezetek Vallomások Dr. Pitlik László, Nemes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések