Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Innováció az oktatásban – szakmai konferencia Szabó Mária 2011. szeptember 22. Az oktatási és a szakpolitikai gyakorlat - műhely.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Innováció az oktatásban – szakmai konferencia Szabó Mária 2011. szeptember 22. Az oktatási és a szakpolitikai gyakorlat - műhely."— Előadás másolata:

1 Innováció az oktatásban – szakmai konferencia Szabó Mária 2011. szeptember 22. Az oktatási és a szakpolitikai gyakorlat - műhely

2 A résztvevők  Levezető elnök: Pakucs János – Olajterv Holding  Vitaindító: Győri János – ELTE PPK Interkulturális Pszichológiai és Pedagógiai Központ  Felkért hozzászóló: Merényi Ádám – Microsoft Magyarország Kft, oktatási üzletág  Rapportör: Szabó Mária - OFI  A műhely tagjai: 13 fő (ebből 4 férfi, 3 gyakorló pedagógus) a tudásháromszög mindhárom pontjának képviselői

3 A vitaindító  Kutatási eredményeken alapuló oktatási innováció Stanford Egyetem : alapkutatás - alkalmazott kutatás – gyakorlati megvalósítás Hejőkeresztúr : magyarországi adaptáció +kiegészítő módszerek (bevezetés és kiterjesztés: 10 év!) A gazdaság és az oktatáspolitika összefogása a kiterjesztés érdekében : KÜRT, H20 Vodafon, Zwack:  Nem kutatáson alapuló innovációk: kutató diákok, tanórakutatás

4 A vitaindító 2. Kérdések: –Rendszerszerűség és tervezh etetlen ség –A tudás fogalma (explicit, kodifikált – tacit) - t udáshiány és tudástermelés - t anulás és tanulók (tanár, szervezet, vezető) –Spontán és nem spontán innovációk gyakorlati kanalizálása –A fejlesztések iránya (alulról, fölülről, kevert) –Lineáris és iteratív innovációs folyamatok –A nemzeti oktatási rendszeren belüli és azokat átmetsző innováció –Oktatásirányítás és oktatásügyi innováció –Innováció és technika –Közvetítő szervezetek (brokerage) hiánya –Zsolnai József

5 A felkért hozzászóló Az oktatás tartalma: a munkaerőpiacon használható tudás, tanulni tudás, angol nyelv, módszere: 1:1-ben való tanulás, egyéni aktivitás/tanulás – frontális oktatás eszközei: pl. IT Az oktatási innováció vonatkozhat mindhárom területre. Az oktatási eszközök fejlesztésének nincs piaca, de innováció a meglévő (IT) eszközök becsatornázása (pl. facebook, NASA adatbázis, digitális fényképezés) Kérdések: Mi van a Dominó iskolával és Törökbálinttal?

6 A műhely  Az angoltanárok gyakorlatközössége az innováció gerjesztője (módszerek, nemzetközi kapcsolatok, szakmai szervezet, konferenciák) és fenntartója  Az oktatási ágazat egy egymásba ágyazott komplex rendszer, ahol minden mindennel összefügg (pedagógusképzés, továbbképzés, a saját tapasztalat szerepe, horizontális tanulás, jó gyakorlatok terjesztése - referenciaintézmények)  Számos központi fejlesztés valósult meg az utóbbi 10-15 évben, fennmaradásuk esetleges - a rendszer működési zavarai (esetlegesség, időbeni szétesettség) gátolják az innovációt és annak terjedését  Külső források - pályázatok

7 Konklúzió  Innováció: új dolog, ami valakinek a hasznára válik  Oktatási innováció: az oktatásban dolgozók használják és általa eredményesebb lesz az oktatás  Oktatási innováció iránya a jövőkép és a hasznosság  Rendszerszintű fejlesztésre van szükség  Nem lineáris változás!  A személyek szerepe (vezető, pedagógus)  Külső források + hatékonyság és eredményességvizsgálat szükségessége

8 Az innováció folyamata

9 Köszönöm a figyelmet! szabo.maria@ofi.hu


Letölteni ppt "Innováció az oktatásban – szakmai konferencia Szabó Mária 2011. szeptember 22. Az oktatási és a szakpolitikai gyakorlat - műhely."

Hasonló előadás


Google Hirdetések