A 10. évfolyamos kimeneti kompetenciamérés eredményei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Advertisements

A kompetencia alapú moduláris szakképzés oktatási dokumentumai Tóth Lászlóné 2008.
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Fontosabb fogalmak Képesség :
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Kompetencia- mérés Somogyi József Általános Iskola
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
KOMPETENCIAMÉRÉSEK ÉS EREDMÉNYEIK
VERSENYKÉPES DEBRECENI EGYETEM A Diplomás Pályakövetési Rendszer eredményeinek beépítése az egyetemi döntési folyamatokba Dr. Szűcs Edit minőségbiztosítási.
TÓPARTI GIMNÁZIUM ÉS MŰVÉSZETI SZAKKÖZÉPISKOLA A évi ORSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉS eredményei A felmérés időpontja: május 29.
Folyamatleírások szerkesztésének gyakorlata, bemutatóval egybekötött gyakorlati képzés szeptember 22.
A sikeres tréning jellemzői A képzés szükségessége  gazdasági igények  piaci viszonyok  a munkakör is más lesz  vezetői, munkatársi elvárások.
Publikációs Portálrendszer Informatikai képzések tartalmi támogatása.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
A SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK IGAZGATÓINAK XIV. ORSZÁGOS FÓRUMA Szabó András: Az OKJ és az informatika.
Tanulási eredmények – papír vagy valóság? Bánki Horváth Mihály
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Kiválasztás: érvényesség, megbízhatóság az interjú és az Assesment Center módszere esetén Barta Bea
Pankucsi Szilárd Mérnöktanár Mérnök Informatikus
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Sajátos nevelési igény a fels ő oktatásban Sulyok Tamás f ő iskolai adjunktus Zsigmond Király F ő iskola.
A továbbképzések tapasztalatai Observans Képzési Szolgáltató Kft.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TÁMOP /1-2F „Mércénk az ember” Oktatásfejlesztési munkacsoport.
FELVETÉSEK A SZAKKÉPZÉS ÁTALAKÍTÁSÁHOZ Előadó: Szymczak Judit.
KÖZÖSSÉGI SZOLGÁLTATÁSOK - MÉRÉS-ÉRTÉKELÉS ALTERÜLET Liptákné Czakó Ildikó Országos Egyházi TISZK Nonprofit Kft. © Szöllősi és Társai.
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
A szakképzés fejlesztés jelenlegi állása
Kompetenciamérés a szakmai vizsgán - mérőeszközök Ujfalvy Andrásné Egészségügyi Szakképző és Továbbképző Intézet április 27.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
Informatikai fejlesztés a Somogy megyei TISZK részére Karsai László Commitment Zrt.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
A technológia megbízhatósága a gépesítés, automatizálás valódi célja In memoriam Dr. Brenner András.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Integráció és inklúzió
A digitális kompetencia mérése. IKT-alapú értékelés
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
A Dél-borsodi Akciócsoport LEADER programja Értékelési szempontok Tiszaújváros szeptember 30.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
Bethlen Gábor Szakképző Iskola és Kollégium Gyomaendrőd Hősök útja 40.
A PISA ÉS AZ O RSZÁGOS KOMPETENCIAMÉRÉSEK KAPCSOLATA ÉS FELHASZNÁLHATÓSÁGA Balázsi Ildikó.
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
Bemeneti kompetencia mérés SZAKISKOLAI KOMPETENCIAMÉRÉSEK Az előadás vázlata 1.Mérőeszközök -Jellemzők -Kompetenciák -Tevékenységek 2. Változások.
FIT-jelentés 2014 Kompetenciamérés eredményeinek elemzése.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Országos kompetenciamérés 6. évfolyam (2015)
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Megbízhatóság alapú menedzsment Jónás Tamás szeptember 3.
Az NSZFI szerepe a szakképzés megújításában
Bemeneti kompetencia mérés
A évi kompetenciamérés eredményeinek elemzése 2016
Szociális kompetencia
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Országos Kompetencia Mérés 2011
A mérés jövője, az eredmények intézményi felhasználása
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok
A teljesítménymenedzsment stratégiai kérdései
Előadás másolata:

A 10. évfolyamos kimeneti kompetenciamérés eredményei 2009. szeptember 09. Marczona Tamás Marczona Tamás

A mérés célja Visszajelzést adni a tanulónak arról, hogy mely kompetenciák terén kell fejlődnie ahhoz, hogy a szakképzésben sikereket érjen el, a záróvizsga után eredményes munkavállalóvá válhasson. Marczona Tamás

Mit mértünk? Alapja: az SZVK-ban jelölt „kompetenciák” Kiegészítés: ami elengedhetetlen a jelölt kompetenciákhoz, rutinokhoz amit a szakértők még fontosnak tartottak Kihagyás: ami teszttel nem,vagy csak nagyon körülményesen mérhető ami már mérve lett Marczona Tamás

Mivel mértünk? Több szakmacsoportnál használható papír alapú mérőlapok (2 db) Szakmacsoportra jellemző elektronikus mérőlapok (10 db) A kettő együttesen fedi le a kompetencia térképben szereplő tudáselemeket Marczona Tamás

A mérési eredmények összehasonlítása Marczona Tamás

Marczona Tamás

Marczona Tamás

Marczona Tamás

Értékelt tanulók száma A mérés fő adatai Mérőlap Értékelt tanulók száma Feladatok száma Megbízhatóság (Chronbach alfa) Állatok és növények 109 23 0,87 Élelmiszer-előállítás 617 32 0,84 Építészet 341 27 Elektromosság 110 34 0,85 Famegmunkálás 256 0,89 Fém megmunkálása, szerelése 612 28 0,82 Egyéb és humán szolgáltatás 143 0,90 Textil és bőr 98 25 0,91 Vétel és eladás 435 33 Vendéglátás 296 0,86 Összesen: 3017 Marczona Tamás

Feladatok megoldottsága mérőlaponként Marczona Tamás

Marczona Tamás

Marczona Tamás

Marczona Tamás

Marczona Tamás

Marczona Tamás

Marczona Tamás

Marczona Tamás

Marczona Tamás

Marczona Tamás

Marczona Tamás

Összefoglalás A 2008-as mérés eredményét kis mértékben módosítják csak a hibás adatok 2009-ben az 5 pont alatti eredmények és csak az egyik mérőlapot kitöltők ki lettek szűrve 2009-ben minden részkompetenciánál jelentős javulás tapasztalható, a szórás csökkent A javulás nem magyarázható csak a szűréssel! Nőtt a szakmai irányultságú kérdések aránya A szakmai kérdések általában alacsonyabb megoldottságúak. Tovább növeljük a szakmához közvetlenül kapcsolódó feladatok arányát Marczona Tamás

Köszönöm a figyelmet Marczona Tamás