A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
Advertisements

Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
Keretrendszerek az online felnőttképzés támogatására Taletovics Márk DEXTER.
„ Jól csak a szívével lát az ember…!” Érzelmi nevelés a XXI. században.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
A FELNŐTTKÉPZÉSI A FELNŐTTKÉPZÉSI INTÉZMÉNYEK HATÉKONYSÁGÁNAK VIZSGÁLATA Felnőttképzők Szövetsége Borsi Árpád Budapest, december 10.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
Könyvvizsgálati dokumentumok áttekintése. Minden olyan információ, ami a könyvvizsgálói vélemény kialakításához fontos és lényeges a könyvvizsgálati dokumentáció.
Dr. Pók László SZECSKAY ÜGYVÉDI IRODA Köthetünk-e útján szerződést? „INFORMÁCIÓVÉDELEM MENEDZSELÉSE” LXII. SZAKMAI FÓRUM szeptember.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
Cochleáris Implantok állítása Kaposváron Biró Zsuzsanna Kaposvár.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A játékok tanítása, a játékvezetés, játékelméletek
A év értékelése és a év újdonságai
A szakiskolák aktuális problémái
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A tanulás támogatása és tanítása
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
WE PROVIDE SOLUTIONS.
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
„Az a tény, hogy anyanyelvem magyar, és magyarul beszélek, gondolkozom, írok, életem legnagyobb eseménye, melyhez nincs fogható.” (Kosztolányi Dezső)
Táncsics Mihály Szakközépiskola Szakiskola és Kollégium Veszprém
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Észlelés és egyéni döntéshozatal, tanulás
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Konfliktusok az iskolában
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
Hallásvizsgálati eljárások
Projektmunka Földrajzolok
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
A létminimum-számítás megújítása
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
A REFORMPEDAGÓGIAI ÉS ALTERNATÍV ISKOLÁKBAN
Kognitív viselkedés-tréning cukorbetegek és veszélyeztetettek számára
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
Jogszabályi háttér 30/2000. (IX.15.) GM rendelet
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Tantárgyfelosztás Mint az intézményi költségvetés alapdokumentuma
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
DARUS.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Felszín alatti vizek kémiai állapotfelmérése
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
BEMENETI KOMPETENCIAMÉRÉS:
A TANULÁSMÓDSZERTAN HELYE ÉS SZEREPE AZ ARANY JÁNOS TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAMBAN
Iskolai szociális segítő
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Üzlezi információelemző specializió
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Előadás másolata:

A TANULÁSMÓDSZERTAN ALAPJAI Előadó: LEHMANN LÁSZLÓ 2018.12.25. Sportpedagógia - tanulásmódszertan

Sportpedagógia - tanulásmódszertan Mire való az iskola? Tanulási önvizsgálat Tanuláshoz szükséges belső állapot Tanulást segítő külső körülmények Tanácsok a tanuláshoz Jó tanulási szokások Tanulást segítő módszerek 2018.12.25. Sportpedagógia - tanulásmódszertan

Sportpedagógia - tanulásmódszertan Egyéb tanácsok A tanulás belső föltételei A tanulást segítő külső körülmények A tanulást segítő módszerek Tanácsok a tanuláshoz Beszédművelés (kommunikáció) Értő olvasás, szövegfeldolgozás, szövegalkotás 2018.12.25. Sportpedagógia - tanulásmódszertan

A tanulás belső feltételei Pihent állapot – fél siker Fáradtság – regeneráció Pihenés módjai: gimnasztika, jóga, relaxációs gyakorlatok, autogén tréning 2018.12.25. Sportpedagógia - tanulásmódszertan

A tanulást segítő külső körülmények Rend legyen körülöttünk! Kényelmes körülmények között tanuljunk! Megfelelőek legyenek a fényviszonyok (ha lehet inkább természetes fénynél tanuljunk)! Biztosítsuk a csöndet (zene, csak megszakítás nélküli lágy ritmusú zene)! 2018.12.25. Sportpedagógia - tanulásmódszertan

A tanulást segítő módszerek Nyújtózkodás Relaxáció Koncentráció Elmélkedés 2018.12.25. Sportpedagógia - tanulásmódszertan

Sportpedagógia - tanulásmódszertan Tanácsok a tanuláshoz A tanulás lényege az „iskolai” tanulás Előkészület az órára Figyelem nélkül nincs megértés Az otthoni és az „iskolai” munka összefüggése Az első órától folyamatosan tanuljunk! A tanulás sorrendje (nehezebb, könnyebb, írásbeli) Memoriterek tanulása (típusai - önkéntelen és szándékos vagy mechanikus és gondolati) Soha ne magoljunk! Törekedjünk az értelmi megértésre! Ismétlések és önellenőrzés 2018.12.25. Sportpedagógia - tanulásmódszertan

Sportpedagógia - tanulásmódszertan Beszédművelés Helyesejtés Artikuláció Hangerő Hangsúlyozás Kapcsolattartás Véleménynyilvánítás Stb. 2018.12.25. Sportpedagógia - tanulásmódszertan

Értő olvasás, szövegfeldolgozás, szövegalkotás Néma olvasás Mechanikus, értelem nélküli néma olvasás Megértésre törekedő néma olvasás Hangos olvasás Felkészülés utáni hangos olvasás Felkészülés nélküli (blattoló) olvasás Felolvasás Szónoki beszéd Szövegfeldolgozás Szövegalkotás Szóbeli szövegalkotás Írásbeli szövegalkotás (fogalmazás) 2018.12.25. Sportpedagógia - tanulásmódszertan

A szövegfeldolgozás lépései A cím elolvasása, értelmezése Képek, ábrák, rajzok, grafikonok stb. értelmezése A szöveg tagolásának vizsgálata Adatkeresés Lényegkiemelés Tételmondat megkeresése Tételmondat átkódolása (vázlatírás) Átkódolt tételmondat kifejtése Felkészülés a szóbeli vagy írásbeli szövegalkotásra 2018.12.25. Sportpedagógia - tanulásmódszertan

Szövegalkotás néhány típusa (lépése) Félreproduktív szövegalkotás (szóban és írásban) Produktív szövegalkotás (szóban és írásban) Kreatív szövegalkotás (egyéni és csoportos) 2018.12.25. Sportpedagógia - tanulásmódszertan

KÖSZÖNÖM A FIGYELMETEKET! LEHMANN LÁSZLÓ tudományos munkatárs, kutatócsoport-vezető, a neveléstudomány doktorandusza Nemzeti Utánpótlás-nevelési Intézet Pedagógiai Kutatócsoport 1146 Budapest, Istvánmezei út 1-3. Tel.: 1/422-35-24, fax: 1/422-3520 E-mail: lehmann.laszlo@nupi.hu 2018.12.25. Sportpedagógia - tanulásmódszertan