Országgyűlési Képviselők választása április 8.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
JELENTÉS a Nemzeti Civil Alapprogram működésének- támogatásának hatásáról, figyelemmel a társadalmi és civil kapcsolatok fejlődésére, egyes kiemelt fontosságú.
Advertisements

Projektek pénzügyi végrehajtása. Pénzügyi megvalósítás alapvető dokumentumai  Támogatási szerződés  Szakmai és pénzügyi végrehajtásra vonatkozó előírásokat.
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
főigazgató-helyettes
Gordos Márta Európai Együttműködési Programok Igazgatósága
Felkészülés a évi országgyűlési képviselő-választásra
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
Humán rendszerek, közszféra
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
A program megvalósulását az Országos Foglalkoztatási Közalapítvány támogatja. „ROMÁK A MUNKAERŐPIACON” konferencia Pécs, szeptember Előadó:
A pénzügyi és gazdálkodási felelősségvállalás szabályozása
A választási eljárásról szóló évi XXXVI. törvény jogalkalmazói szemmel dr. Molnár Ildikó címzetes főjegyző szeptember 19.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Önkormányzati Pénzügy „Változások”-2010 Budapest
A törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
Fejlesztési Igazgatóság
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
ELSŐ SZINTŰ ELLENŐRZÉS ALAPJAI South East Europe Programban
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment IV. Modul A kultúra gazdaságtana.
ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE Az ellenőrzés jogi háttere
A projektek megvalósítása II. A projekt pénzügyi megvalósítása A támogatás lehívása 8. modul Ponácz György Márk SAKK-tréner.
Áfa, bevételi bizonylatok, a vállalkozás tevékenységével szorosan összefüggő kiadási bizonylatok.
Szervezetfejlesztési Program
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Jogszabályi háttér Alaptörvény Alaptörvény átmeneti rendelkezései
Dr. Pintérné Csermák Jolán, szakértő, bejegyzett könyvvizsgáló
Döntések a magyar parlamentben 2. Kormányzati és politikai döntéshozatal  kurtán 2012.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
A projektek megvalósításának pénzügyi kérdéseiről.
Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” c. 2002/2003 évi Phare program FIZETÉSI KÉRELMEK TIPIKUS HIBÁI Hayde Nóra, pénzügyi menedzser VÁTI Kht.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
főigazgató-helyettes
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
1 Változások az önkormányzatok évi tervezésének, gazdálkodásának szabályozásában.
A Nemzeti Civil Alapprogram szervezeti felépítése, feladat- és hatáskörök Előadó: dr. Ugron Gáspár.
A választási eljárásról szóló évi XXXVI. törvény EP választásra vonatkozó különös részi szabályai Előadó: Dr. Molnár Krisztián főjegyző, TVI vezető.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Az államháztartásról szóló törvény
Helyhatósági és nemzetiségi választások október 12. FELKÉSZÜLÉS A POLGÁRMESTEREK, HELYI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK ÉS A NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Helyhatósági és nemzetiségi választások október 12. FELKÉSZÜLÉS A POLGÁRMESTEREK, HELYI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK ÉS A NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK.
KÖZHASZNÚ SZERVEZETEK. irányadó jogszabályok: az egyesületi jogról, a közhasznú jogállásról, valamint a civil szervezetek működéséről és támogatásáról.
A megsz ű n ő nemzetiségi önkormányzatokkal kapcsolatos feladatok jegyz ő i értekezlet Kecskemét, szeptember 24. El ő adó: Varga-Gy ő rfi Dóra.
MKIK MKIK mellett független szervezetként működő Teljesítésigazolási Szakértői Szerv (TSZSZ) október 9.
Helyhatósági és nemzetiségi választások október 12. FELKÉSZÜLÉS A POLGÁRMESTEREK, HELYI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK ÉS A NEMZETISÉGI ÖNKORMÁNYZATI KÉPVISELŐK.
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Bérelszámolási rendszerek
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
A választási feladatok ellátásával összefüggő aktuális információk Jegyzői Értekezlet december 3.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Költségvetési szervezetek évi beszámolója. Vonatkozó jogszabályok: (1/2) évi XXXVIII. törvény az államháztartásról - 292/2009. (XII. 19.)
1 Számvitel- pénzkezelés, vagyon elszámolás 2 Bevezetés Számviteli törvény változásai Indoka.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
Az államháztartási számvitel évi változása.
Egyházak számvitele Horányi Márton. 296/2013. Korm. rendelet évi CCVI. tv Törvényi háttér:
Országos népszavazás október 2. A HVI SZAVAZÁSSAL KAPCSOLATOS FELADATAI.
TVI Az országos népszavazás pénzügyi előkészítése, a pénzügyi elszámolásokkal kapcsolatos feladatok.
Az állami támogatások versenyszempontú ellenőrzése Magyarországon
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
E-ügyintézés az adózásban 2006.
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Közbeszerzési Döntőbizottság
Előadás másolata:

Országgyűlési Képviselők választása 2018. április 8. Területi Választási Iroda Választási értekezlet 2018. február 6.

Amiről ma szó lesz… Jogszabályi háttér Belső szabályozási feladatok Támogatási előleg érkezése Elszámolás feladatai a VPIR rendszerben Ellenőrzési feladatok Fontos információk

Jogszabályi háttér A választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény (Ve.) Az országgyűlési képviselők választása költségeinek normatíváiról, tételeiről, elszámolási és belső ellenőrzési rendjéről szóló 2/2018. (I.3.) IM rendelet Az államháztartásról szóló 2011. évi CXCV. törvény Az államháztartásról szóló törvény végrehajtásáról szóló 368/2011. (XII.31.) Korm. rendelet

Belső szabályozási feladatok A HVI, OEVI vezetője felelős a a választási eljárás tekintetében a kötelezettségvállalási, pénzügyi ellenjegyzési, teljesítésigazolási, érvényesítés, utalványozás rendjének szabályozásáért; A választás pénzügyi tervezéséért; A számviteli és a feladattípusú pénzügyi elszámolásáért; A választás pénzügyi lebonyolításáért, a pénzeszközök célhoz kötött felhasználásáért és ellenőrzéséért

A pénzügyi fedezetet biztosító előleg- és utólagos normatívák A választási feladatra biztosított előleg utalása két részletben történik dologi kiadás előlege – választást megelőző 30. napig Személyi juttatás előlege – választást megelőző 9. napig Felmerült többlet költségek finanszírozása utólagosan

Többlebtámogatási jogcímek (IM rendelet 5. §): A pénzügyi fedezetet biztosító utólagos normatívák Többlebtámogatási jogcímek (IM rendelet 5. §): Jegyzőkönyvvezetők számának a HVI vezetőjének által történő megállapítása (Ve. 52. § (2) bekezdése) A szavazatszámláló bizottságba bevont póttagok Nem állami, nem önkormányzati tulajdonú szavazóhelyiségek bérlete A Ve. 15. §-a szerinti kiadások A HVI által a belföldi vagy külföldi postacímre megküldött értesítők költségei Választópolgárok értesítésével kapcsolatos egyéb költségek, határozatok, döntések nyomtatása, kézbesítése Ajánlóívek nyomtatása

Pénzügyi feladatvégzés megszervezése A pénzügyi feladatok megvalósítása A pénzügyi feladatokat a választási pénzügyi informatikai rendszerben (VPIR) elektronikusan kell rögzíteni A HVI-knél kerül rögzítésre a feladattípusú elszámolólap Feltételek biztosítása: A rendszert használók körének (személyének) meghatározása

Pénzügyi – elszámolás Pénzügyi elszámolás I. A választás céljára biztosított pénzeszközöket elkülönítetten kell nyilvántartani. Kormányzati funkcióra könyvelni. A költségvetési szerv a pénzeszközök felhasználásáról kiadás nemenként (többletköltségekről és a feladatelmaradásról bruttó módon jogcímenként) számol el, és a tényleges pénzforgalomról részletező nyilvántartást vezet. A HVI a támogatásokról a részletező nyilvántartással összhangban az TVI vezetője részére elszámol (feladattípusú elszámolás), melynek alapja a tényleges kifizetések összege. Az elszámolás időpontjáig nem teljesült kiadásokról a kötelezettségvállalások alapján, szükség esetén időarányos költségmegosztással, költségbecsléssel kell elszámolni.

Személyi juttatások I. 1. HVI, OEVI tagok személyi juttatására vonatkozó rendelkezések: A HVI, az OEVI vezetője a HVI és az OEVI tagjai személyi juttatására vonatkozó javaslatát az informatikai rendszerben rögzíti Elszámolásával együtt felterjeszti a TVI vezetőjének A TVI vezetője dönt annak elfogadásáról

Személyi juttatások II. 1. HVI, OEVI vezetők személyi juttatására vonatkozó rendelkezések: A HVI, az OEVI vezetők személyi juttatásainak kifizetésére a TVI vezetője tesz javaslatot az NVI elnökének A HVI, OEVI vezetője önmaga számára díjat nem állapíthat meg!!! A választás személyi juttatásainak kifizetésére csak a pénzügyi elszámolás elfogadását követően kerülhet sor!!!! HVI, OEVI tagok HVI, OEVI vezetők

Pénzügyi elszámolás A HVI, OEVI a VPIR rendszerben elektronikusan számol el, a bizonylatokat feltölti a VPIR rendszerbe: A HVI, OEVI a pénzeszközök felhasználásáró bizonylatonként, jogcímenként A személyi juttatásokról név szerint, tételesen Tanúsítvánnyal együtt számol el - A bizonylatokat nem lehet JPG formátumban feltölteni!!

Pénzügyi rendelet – ellenőrzés HVI >> TVI A HVI, OEVI a választásokat követő 25 napon belül számol el a TVI felé HVI, OEVI tekintetében az elszámolások megalapozottságát a TVI ellenőrzi (a választást követő 45 napon belül). Az elszámolás elfogadásáról a TVI vezetője dönt A TVI az elszámolásokat felterjeszti az NVI részére Az NVI elnöke dönt az elszámolások elfogadásáról

HVI >> TVI A többletköltségek fedezetét az NVI az elszámolás elfogadását követő 8 munkanapon belül biztosítja a HVI, az OEVI részére Az elszámolás elfogadását követően a HVI, az OEVI eleget tesz visszafizetési kötelezettségének a fel nem használt támogatás tekintetében

Választás ellenőrzése A HVI, az OEVI a választási iroda részére megállapított támogatás felhasználásnak ellenőrzésére a választási iroda tagjának megbízást ad Helyszíni ellenőrzés a HVI-k tekintetében, a pénzeszközök felhasználását a TVI helyszíni ellenőrzés keretében is ellenőrizheti: Valamennyi bizonylat ellenőrzése, szabályozottság ellenőrzése, belső ellenőrzés megléte

Fontos információk

Fontos információk Személyi juttatásként kerül megállapításra Ellátási költségek (reprezentáció) Személyi juttatásként kerül megállapításra Reprezentáció feladása a KIR rendszerbe Bruttó összegként, azaz ÁFÁ-val növelt értéken szerepel Járulékának alapja: bruttó érték*1,18 Reprezentációs kiadás után fizetendő járulékok: 15 % SZJA 19,5 % EHO

Fontos információk 500 Ft alatti feladatelmaradás miatti tényleges visszautalások csak ha a közvetett költségek elszámolása után is keletkezik megtakarítás Levelező rendszer folyamatos nyomonkövetése VPIR felhasználói kézikönyv tanulmányozása Aktuális elnöki utasítások, tájékoztatók Választásokat követően is folyamatosan nézni a levelező, illetve a VPIR rendszert Választási pénzügyi értekezlet későbbi időpontban történik

Köszönöm megtisztelő figyelmüket és részvételüket! Elérhetőségek: Monostori Ibolya monostori.ibolya@szszbmo.hu 42-599-571 Stankóczi Miklósné stankoczine@szszbmo.hu 42-599-565 Medve Miklóst medve.miklos@szszbmo.hu 42-566-566