A programkövetelmény javaslatok formai és tartalmi követelményei

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A felsőoktatási szakképzési programok
Advertisements

2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről
FSZOE szakmai nap OKJ –hoz kapcsolódó kérdések.
Aktualitások a szakképzésben
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
„Szakmai gyakorlat a felsőfokú szakképzésben” WORKSHOP A szakmai gyakorlat megszervezése gazdálkodó szervezetnél, gyakorlóhelyek kiválasztása, minősítése.
1 A felnőttképzés aktuális jogi környezete Nagy Zsolt.
A FELNŐTTKÉPZÉS SAROKKÖVEI:
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Soós László NGM Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály
Az OKJ bevezetésének, a szakmai vizsgáztatásnak jogszabályi háttere.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Munkaerőmigránsok és hazatérők - kísérlet a válság hatásának mérésére
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Munkahelyi egészség és biztonság
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Szakképzési programok kidolgozása az FSZ szakképesítésekhez
dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ
Egységes, új szakmastruktúra, piacképes programok Budapest december 6.
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS ÁLTALÁNOS ÉS SPECIFIKUS JELLEMZŐI HOGYAN TANÍTSUNK EREDMÉNYESEBBEN? TANÉVNYITÓ SZOLNOK, VIII.
Kompetencia alapú új moduláris képzés
A szakképzés változása napjainkban Feigl Ágnes 2006 ETI.
Szakképzési dokumentumok
Új elemek a szakképzési dokumentumokban Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes október 5.
NAK, Szakképzési Igazgatóság
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Reguly Antal Szakképző Iskola és Kollégium
TÁMOP Nagyrendezvény. Magyarországi szakképzési rendszer változások I.  2011 új szakképzési törvény  2012 szeptember 01 köznevelési törvény hatályba.
See-Reuse Tananyagok. P1. OKJ-s technikus tananyag Megújulóenergetikai technikus képzés szakmai tananyagának kidolgozása –Szakképesítés megnevezése: Megújulóenergetikai.
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
2014. november Rendek Tímea
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
Szakképzési közfeladatok a Kamarában
Gépgyártástechnológiai technikus
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Az Országos Képzési Jegyzék és a szakmai és vizsgakövetelmények Bruckner László.
A felsőoktatási gyakorlóhelyek nyilvántartása november 27. Laczky Gabriella.
A felnőttképzés szakmai programkövetelmények nyilvántartása, eddigi tapasztalatok Dr. Markovszky György Program Bizottság elnöke április 1., 9.,
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
A javaslattevők által készített szakmai programkövetelmények szakszerű kidolgozása, tartalmi és formai követelmények A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNYEK SZAKSZERŰ.
1. szekció – A) képzési kör workshop/műhelymunka Szegény embert az A) is húzza! FSZOE szakmai nap Október 27. és november 6. Helyszín: NSZFH, 1085.
Fényreklámgyártó szakma hivatalos szakképzési lehetőségei Csányi Róbert NSZFH
1 A SZAKMAI ÉS VIZSGAKÖVETELMÉNYEK JOGSZABÁLYI KÖRNYZETE Laczkovich Jánosné Budapest, március 13.
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
Alternativitás a szakképzésben Budapest október 14.
12. modul Szakmai követelmények 2 óra gyakorlat Dr. Henczi Lajos Madarász Erik Torma Gabriella Szakmai támogató: Schindler Rózsa.
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
MKIK – Rettegi Zsolt, felnőttképzési szakértő
12. modul Szakmai követelmények - 2 óra gyakorlat nexon
Tűzvédelmi Szabályzat
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Zalaegerszeg Megyei Jogú Város munkaerőpiaci helyzete
Soós László Szakképzési és Felnőttképzési Főosztály szakmai tanácsadó
szakmai programkövetelmények Program Bizottság elnöke
A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNYEK SZAKSZERŰ ÖSSZEÁLLÍTÁSA
Kompetencia alapú szakoktatás
Egészségügyi ellátás tárgyi és humán erőforrás feltételeinek szabályozása.
Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
eddigi tapasztalatainak ismertetése és a tanulságok
Felsőoktatási Szakképzés
Előadás másolata:

A programkövetelmény javaslatok formai és tartalmi követelményei Dr. Henczi Lajos felnőttképzési szakértő 2016. október 18. Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kereskedelmi és Iparkamara

Releváns jogszabályok 2013. évi LXXVII. törvény a felnőttképzésről 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet a felnőttképzési szakmai programkövetelmények nyilvántartásba vételének követelményeiről és eljárási rendjéről, valamint a szakmai végzettség megszerzésének igazolásáról)

Szakmai programkövetelmény célja, tartalma „A” képzési kör - SzVK „B” képzési kör - SzPK (egységes követelményrendszer - 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet a technológia)

Szakmai programkövetelmény fókusza Foglakoztatás (munkakör, tevékenység, munkaterület)

Eltérő logika Akkreditáció (KP) SzPK (szakmai követelmények - tanulási eredmények)

Elutasítás/nem kerül nyilvántartásba hiánypótlást követően sem felel meg a követelményeknek a tervezett képzés nem tekinthető szakmai képzésnek a szakmai programkövetelmény és a szakmai végzettség megnevezése megegyezik vagy megtévesztésig hasonló a szabályozott szakmák megnevezésével a szakmai követelmények leírása és a szabályozott képzések közötti átfedés OKJ szakképesítés 40% OKJ részszakképesítés 60% felsőoktatási szakképzés 40% mesterképzés 40% nincs koherencia: a szakmai programkövetelmény javaslat alapján megszerezhető szakmai végzettség nincs összhangban a szakmai követelmények leírásával, a bemeneti feltételekkel, a legjellemzőbb tevékenység, munkaterület leírásával

Nem tekinthető egyéb szakmai képzésnek a kompetencia megszerzése/fejlesztése nem foglalkozás, vagy munkakör, munkatevékenység elvégzésére irányul szakmaspecifikus kompetenciákat nem tartalmaznak (kizárólag társas vagy személyes kompetenciák fejlesztését szolgálják) szabadidős/hobbi tevékenységekre, életvezetési technikák fejlesztésére, általános műveltség növelésére, munkatevékenységhez nem köthető, életminőség javítására szolgáló tevékenységekre irányulnak a szinten tartó képzés a munkavállalói kulcskompetenciák fejlesztését szolgálják (pl. munkavégzés szemléletére, munkaszervezésre, saját tevékenység monitorozására irányuló képzések)

SzPK (SzVK) és a KP Mit? SzPK - Követelményrendszer (tanulási eredmények) Hogyan? KP – útvonal és feltételrendszer (2013. évi LXXVII. törvény 12. § (1)

GYIK Amennyiben a szakmai programkövetelmény több modulból áll, a KP csak abban az esetben tekinthető a szakmai programkövetelmény alapján megvalósult képzésnek, amennyiben a képzés során az összes modul megvalósításra került? 2013. évi LXXVII. törvény 12. § (2) b)

Kik tehetnek javaslatot 2013. évi LXXVII. törvény 18. § (4)

Közkincs Bárki képzési programot készíthet hozzá

Az SzPK-t véglegesnek kell tekinteni. Módosítható Az SzPK-t véglegesnek kell tekinteni? Módosítható? Törölhetik a nyilvántartásból? „Be van fejezve a nagy mű, igen. A gép forog, az alkotó pihen. Év-milliókig eljár tengelyén, Míg egy kerékfogát újítni kell.”

Módosítás lehetséges! Kik kezdeményezhetik? Az OKJ módosításának eljárásrendje 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet 3. § (1) „Mind a hét – az MKKR 3. szintjére sorolható – szakmai programkövetelményben az alábbi elemeket kérjük a lentiek szerint módosítani: 1. A szakmai végzettséggel megszerezhető kompetenciákkal új, önálló tevékenység, munkaterületi feladat végezhető el 2. Iskolai előképzettség: alapfokú iskolai végzettség 3. Szakmai előképzettség: szakmai előképzettséghez nem kötött 4. Egészségügyi alkalmassági követelmények: nem szükséges ( 5. Előírt gyakorlati idő: nem szükséges …”

Lehet törölni is az SzPK-t a nyilvántartásból! 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet 3. § (3)

SzPK formai követelmények A javaslatnak tartalmaznia kell [Fktv. 18. § (4) ]: a szakmai programkövetelmény megnevezését, az OKJ szerinti szakmacsoport megjelölését, az MKKR szerinti besorolást, a képzés megkezdéséhez szükséges bemeneti kompetenciákat, az iskolai és a szakmai előképzettséget, az egészségügyi alkalmassági követelményeket, valamint az előírt gyakorlatot, a szakmai végzettséggel ellátható legjellemzőbb tevékenység vagy munkaterület rövid leírását, minimális és maximális óraszámot - INTERVALLUM a szakmai követelmények leírását, az elméleti és gyakorlati képzési idő arányát, a szakmai végzettség megszerzését igazoló dokumentum kiadásának feltételeit.

Minek nevezzelek? A munkaterület leírása Az épület villamos berendezés kialakítás keretében fogyasztásmérő helyet alakít ki, elosztó berendezést, erősáramú- és épületinformatikai vezetékhálózatot, világítási berendezést és készüléket, villámhárító berendezést, fotovoltaikus berendezést szerel, épület villamos berendezést, készüléket javít, karbantart, kezelését betanítja. Az ipari villamos berendezés szerelése során kapcsoló berendezést, elosztó berendezést köt be, szerel, ipari energia elosztó vezeték- és kiskábel hálózatot épít, szerel, vezérlő- és szabályozókészüléket, berendezést szerel, ipari villamos berendezést, készüléket javít, karbantart, kezelését betanítja. A villamos gép és berendezés szerelése során egyen- és váltakozó áramú forgógépet, transzformátort telepít, működtet, villamos gépet üzemeltet, karbantart, készüléket javít, karbantart, kezelését betanítja. A villamos csatlakozó berendezés szerelése során szabadvezetéki oszlopot, tartószerkezetet és csatlakozó szabadvezetéket létesít, szerel, kisfeszültségű kábelt fektet, munkája során villamos ellenőrző méréseket, vizsgálatokat és beállításokat végez a megfelelő eszközök alkalmazásával. Munkáját műszaki dokumentáció alapján, a szakmai szabályok és követelmények figyelembevételével végzi, munkájáról dokumentációt készít.

Minek nevezzelek? A munkaterület leírása Felsőoktatásban oktató vagy gyakorlatvezetői feladatot ellátó szakemberként szakmai tudása mellett tudásátadási, tanulásirányítási feladatokat lát el nappali és más képzési formában (levelező, távoktatás) tanuló hallgatók körében. Az adott szak képzési és kimeneti követelmények ismeretében szakszerűen (tanulási eredmény alapon) megtervezi az általa irányított oktatási folyamatot, ismeri a hallgatók jellemzőit, különösen vonatkozik ez a felnőtt tanulókra, a tanulás segítéséhez, támogatásához adekvát módszereket és eszközöket választ, a tanulási eredményeket szakszerűen és objektíven értékeli.

A szakmai programkövetelmény megnevezése Felsőoktatási tutor képzés SZAKMAI VÉGZETTSÉG MEGNEVEZÉSE Felsőoktatási tutor 

Helyesen nevezték-e el az engedélyezett képzési programot? Felsőoktatási tutor képzés – „Képzők képzője” A képzés felnőttképzési nyilvántartási száma: E-000530/2014/B002 

Elfogadható-e az alábbi modul megnevezése? A programkövetelmény megnevezése: „Postai küldeményfelvevő” Az 1. sz. modul megnevezése: „Ügyfélszolgálati szolgáltatói magatartás”

Koherencia deficit Koherencia deficit: amikor szakmai végzettség nincs összhangban a szakmai követelmények leírásával, a bemeneti feltételekkel és a munkaterület leírásával. Hiánypótlás nélküli elutasítást von maga után!

Junior biztosítási munkatárs A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNY MEGNEVEZÉSE Junior biztosítási munkatárs SZAKMAI VÉGZETTSÉG MEGNEVEZÉSE A MUNKATERÜLET LEÍRÁSA A Junior biztosítási munkatárs végzettséggel rendelkező személy munkája során – a biztosítási üzletkötő utasítására, irányításával és felügyeletével ellátja – a biztosításkötéssel kapcsolatos adminisztratív résztevékenységeket. A biztosítási üzletkötő által megadott szempontok szerint képes az ajánlati dokumentumokat kiegészíteni. A vonatkozó belső ügyrend elvárásainak megfelelően elvégzi a kötvények és évfordulós levelek postázását. Az intézményrendszer előírásainak megfelelően ellátja a szerződések nyilvántartását. Eleget tesz a díjhátralék beszedésére vonatkozó utasításoknak. A szervezeti kultúra prioritásainak megfelelően segíti a biztosítási üzletkötőt a munkaszervezési feladatok ellátásában. Mivel önálló értékesítési tevékenységet nem végez, ezért belátja annak jelentőségét, hogy a biztosítási szerződések tartalmáért a biztosítási üzletkötő viseli a felelősséget.

ÉRTESÍTÉS hiánypótlásáról Értesítem, hogy a szakértői szakvélemény figyelembevételével a Program Bizottság a … napján tartott ülésén a … nyilvántartási számú felnőttképzési szakmai programkövetelmény javaslat hiánypótlásáról döntött. Indoklás: A szakmai programkövetelmény és a szakmai végzettség megnevezése nincs összhangban a szakmai végzettséggel ellátható legjellemzőbb tevékenység, munkaterület leírásával. A megnevezésben szerepel a „junior” kifejezés, azonban a munkatevékenység leírásából, illetve a szakmai követelményekből nem derül ki, hogy miért „junior” biztosítási ügyintéző. A javaslat nem felel meg az 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet 2 § (1) ac) pontjában foglalt követelményeknek.

Junior biztosítási munkatárs A MUNKATERÜLET LEÍRÁSA A Junior biztosítási munkatárs végzettséggel rendelkező személy munkája során – a biztosítási üzletkötő utasítására, irányításával és felügyeletével ellátja – a biztosításkötéssel kapcsolatos adminisztratív résztevékenységeket. A biztosítási üzletkötő által megadott szempontok szerint képes az ajánlati dokumentumokat kiegészíteni. A vonatkozó belső ügyrend elvárásainak megfelelően elvégzi a kötvények és évfordulós levelek postázását. Az intézményrendszer előírásainak megfelelően ellátja a szerződések nyilvántartását. Eleget tesz a díjhátralék beszedésére vonatkozó utasításoknak. A szervezeti kultúra prioritásainak megfelelően segíti a biztosítási üzletkötőt a munkaszervezési feladatok ellátásában. Mivel önálló értékesítési tevékenységet nem végez, ezért belátja annak jelentőségét, hogy a biztosítási szerződések tartalmáért a biztosítási üzletkötő viseli a felelősséget.

Junior biztosítási munkatárs SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK LEÍRÁSA Képesség Képes megkülönböztetni az életbiztosítások fő típusait. A biztosítási üzletkötő által megadott szempontok segítségével képes az életbiztosításokhoz kapcsolódó ajánlati dokumentumokat kiegészíteni. Képes szakszerűen használni a nyilvántartó rendszereket. Képes a vagyon-, illetve lakásbiztosításhoz kötődő fogalmakat felismerni, értelmezni és használni. A biztosítási üzletkötő által megadott szempontok segítségével képes a lakásbiztosításokkal összefüggő ajánlatokat kiegészíteni. Az intézményi elvárásoknak megfelelően képes a dokumentumokban szakszerűen és érthetően használni a biztosításokhoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatások főbb jellemzőit.

ÉRTESÍTÉS hiánypótlásáról Értesítem, hogy ….. hiánypótlásáról döntött. Indoklás: A legjellemzőbb munkatevékenység ellátásához szükséges tanulási eredményeket a szakmai programkövetelmény javaslat csak részben tartalmazza. A munkaterület leírásában számos olyan tevékenység, feladat szerepel, amelyekre a képzés nem készít fel, azaz nem találhatóak meg a szakmai követelmények között. Például a munkaterület leírásában szerepel, hogy „ elvégzi a kötvények és évfordulós levelek postázását”, „Eleget tesz a díjhátralék beszedésére vonatkozó utasításoknak.” stb., ezekre a tevékenységekre azonban a szakmai követelmények nem készítenek fel. A javaslat nem felel meg az 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet 2 § (1) ac) pontjában foglalt követelményeknek.

Junior biztosítási munkatárs SZAKMAI KÖVETELMÉNYEK LEÍRÁSA Felelősség, autonómia Tudatosan alkalmazza az intézményi szabályokat. Új munkaszervezési megoldásokat kezdeményez.

ÉRTESÍTÉS hiánypótlásáról Értesítem, hogy ….. hiánypótlásáról döntött. Indoklás: A szakmai követelmények tanulási eredmény alapú leírásában több helyen kategória tévesztés van. Pl. „ Tudatosan alkalmazza az intézményi szabályokat. ” „Új munkaszervezési megoldásokat kezdeményez” stb. - nem felelősség, autonómia elem, hanem képesség elem. A javaslat nem felel meg az 59/2013. (XII. 13.) NGM rendelet 2 § (1) ac) pontjában foglalt követelményeknek.

(Modulrendszerű felépítés esetén) a modul megnevezése A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNY MEGNEVEZÉSE Krupié SZAKMAI VÉGZETTSÉG MEGNEVEZÉSE Modul megnevezése Szerencsejátékok vezénylése és felügyelete Fogadja a vendéget, kérésre felvilágosítást ad a játéktermi szolgáltatásokról, kérésre bemutatja a játéktermi gépek használatát, gondoskodik a gépek üzemképességéről, meghibásodás esetén javíttatásukról, tájékoztatja a vendéget a játékszabályokról, az egyes játékokhoz szükséges zsetonokat, eszközöket a játékosok rendelkezésére bocsátja, kezeli a pénztárgépet, vezeti a játékokat, felügyeli a játékok szabályszerűségét, műszak- és feladatbeosztást készít munkatársai számára, értékeli a beosztott munkatársak munkáját, napi/heti jelentést készít, elszámol a bevétellel.

A szakmai végzettség megszerzéséhez szükséges releváns kondíciók minimális óraszám képzési formák (csoportos képzés, egyéni képzés, távoktatás) elmélet és gyakorlat aránya

Képzési forma A SZAKMAI PROGRAMKÖVETELMÉNY MEGNEVEZÉSE: KANDALLÓKÉSZÍTŐ A képzés „Csoportos képzés” képzési formában megvalósítható? igen A programkövetelmény modul megnevezése: Kandalló készítési technológiák fejlődése A képzés „Távoktatás” képzési formában megvalósítható? A programkövetelmény modul megnevezése: Kandallókészítés a gyakorlatban A képzés „Csoportos felkészítés” képzési formában megvalósítható?

Csoportos képzés és/vagy távoktatás (e-learning) a képzési idő több mint felében egyedül, önállóan, a távoktatási tananyagba épített iránymutatás mellett tanul CSOPORTOS KÉPZÉS (opció) 50%-ban vagy kevesebb, mint felében egyedül, önállóan, a távoktatási tananyagba épített iránymutatás mellett tanul. Az irányított önálló tanulás óraszáma beszámít a képzési időbe! (Az egyéni tanulás időtartama viszont nem!)

Munkakör megnevezése és besorolása A FEOR-08 foglalkozási struktúrája   Főcsoportok Csoport Alcsoport Foglalkozás S.sz. megnevezése száma 1. Gazdasági, igazgatási, érdek-képviseleti vezetők, törvényhozók 4 8 33 2. Felsőfokú képzettség önálló alkalmazását igénylő foglalkozások 25 112 3. Egyéb, felsőfokú vagy középfokú képzettséget igénylő foglalkozások 26 101 4. Irodai és ügyviteli (ügyfélkapcsolati) jellegű foglalkozások 2 6 5. Kereskedelmi és szolgáltatási foglalkozások 9 41 6. Mezőgazdasági és erdőgazdálkodási foglalkozások 16 7. Ipari és építőipari foglalkozások 14 73 8. Gépkezelők, összeszerelők, járművezetők 12 50 9. Szakképzettséget nem igénylő (egyszerű) foglalkozások 3 7 27 0. Fegyveres szervek foglalkozásai Összesen 42 116 485

Etikus hacker FEOR besorolása SZAKMAI VÉGZETTSÉG MEGNEVEZÉSE: Etikus hacker ISKOLAI ELŐKÉPZETTSÉG: gimnáziumi érettségi végzettség A képzés összes óraszáma: 216-264 FEOR főcsoport megnevezése: 2. Felsőfokú képzettség önálló alkalmazását igénylő foglalkozások FEOR száma: 2144

Jó SzPK-át készíteni nem ördöngösség! “Az ésszerűen élő ember alkalmazkodik a világhoz. Az ésszerűtlenül élő ragaszkodik ahhoz, hogy a világot próbálja magához igazítani.”

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!