„Német Nyelvi Diploma”

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A levéltár Országos Tudományos és Felsőoktatási Szakmai Központ tevékenységei.
Advertisements

– A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény – A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény – A nevelési-oktatási intézmények működéséről.
Budapest, október 26. MLSZ Játékvezetői Bizottság.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Kókai Ivett közismereti igazgatóhelyettes Érettségi vizsgák 2013/2014. tanév, május-június.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Az új közbeszerzési törvény megalkotásának körülményei, várható jövőbeli változások május 26. Dr. Kovács László Miniszterelnökség Közbeszerzési Szabályozási.
Hogyan készüljünk a francia nyelvi érettségi változásaira?
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
A kétszintű történelem érettségi 2016/17 Simonkay Márton.
MESZK Gyermekápolási Szakmai Tagozat Beszámoló Bognár Lászlóné tagozatvezető.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Érettségi tájékoztató 2015/ Értékelt vizsga: 290/ 301 Érdemjegy54321 Darabszám
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
Oktatói elvárások, oktatói vélemények a hallgatókról Cserné dr. Adermann Gizella egyetemi docens DUE.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
FELVÉTELI Berzsenyi Dániel Gimnázium 1858
Mercedes-Benz-Iskola
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
Berényi Eszter – Damásdi Judit
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
Emelt szintű érettségi előkészítő választás 2017/2018.
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Gyűjtőköri szabályzat
ÉRDI VÖRÖSMARTY MIHÁLY GIMNÁZIUM
Pályaválasztási tanácsadás
Új továbbképzési lehetőségek tanároknak és oktatóknak
Kispálné Horváth Mária
D Á N I A 2007.november Készítette: KOVÁCSNÉ NAGY MÁRIA.
szakmai referens, országos versenyszervező
A kétszintű érettségi.
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
A VERESEGYHÁZI KATOLIKUS GIMNÁZIUM felvételi tájékoztatója a 2018/2019-as tanévre „Ahol ugyanis ketten vagy hárman összegyűlnek az én nevemben, ott vagyok.
középfokú felvételi eljárás
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
„Általunk lesz jobb!” EURÓPAI IFJÚSÁGI HÉT 2008.
Válaszok a globális oktatáspolitikára
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
A gyermeki jogok érvényesítése
Érettségi élő idegen nyelv
Merre tovább a középiskola után?
DARUS.
tanév 1. félévében szakmai gyakorlatot teljesítőknek
Emelt szintű érettségi előkészítő választás 2018/2019.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Kétszintű érettségi vizsga
Programjaink fizikából a es tanévben
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
A pályafutás fő állomásai
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
A kétszintű érettségiről
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
Belügyi Rendészeti Ismeretek
Érettségi tájékoztató 2019
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
KATONAI MŰSZAKI DOKTORI ISKOLA Alapítva: 2002 évben
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
A tehetséggondozás kihívásai
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Kattintson a megfelelő gombra a vetítés elkezdéséhez!
Előadás másolata:

„Német Nyelvi Diploma” Szülői értekezlet Téma: DSD 1 vizsga „Német Nyelvi Diploma” 2018. november 7. 17:00 óra Juhászné Bóka Szilvia igh@zugloihajos.hu

Pilotprojekt DSD 1 Magyarországon Nemzeti Erőforrás Minisztérium Deutsche Kultusministerkonferenz 2010/2011 bevezetésre került nagyobb létszámmal évente bővül az iskolák száma

DSD 1 vizsgaszint A2 - B1 szint nemzetközileg összehasonlítható nyelvi tudásszint vizsgák több mint 60 országban DSD 1 – csak kéttannyelvű és nemz. iskolákban Mo.-on akkreditált vizsga a DSD iskolákban az iskolai németoktatás része - ingyenes

Nyelvi szintek A1 C2 A továbbhaladás általános feltételei a 8. évfolyam végére (PP) DSD 1 = KER: B1

Közös Európai Referenciakeret: nyelvi szintek A Alapszintű nyelvhasználó (Basic User) A1 Minimumszint (Breakthrough) A2 Alapszint (Waystage) B Önálló nyelvhasználó (Independent User) B1 Küszöbszint (Threshold) B2 Középszint (Vantage) C Mesterfokú nyelvhasználó (Proficient User) C1 Haladó (Effective Operational Proficiency) C2 Mesterfok (Mastery)

Követelmények B1 szinten Tartalom, nyelvhelyesség Folyamatosság, interakció Koherencia PP Cél: 8. év végére B1-es nyelvi szint (jeles/jó) külső mérés: vizsga

NYELVI SZINTEK (Európai Tanács) Vizsgák A1   A2 B1 B2 C1   C2 GOETHE / OSZTRÁK-INTÉZET Goethe-Zertifikat A1 (S/F) ÖSD A1 ÖSD Kid A1 Goethe-Zertifikat A2 (S/F) ÖSD A2 ÖSD Kid A2 Goethe-Zertifikat B1 (E/J) ÖSD Zertifikat B1 Goethe-Zertifikat B2 ÖSD Zertifikat B2 Goethe-Zertifikat C1 ÖSD Zertifikat C1 GDS ÖSD C2 /W NYELVVIZSGA (KOMPLEX EGYNYELVŰ) - ALAP KÖZÉP FELSŐ A2 - B1 DSD 1 B2 - C1 DSD 2  

Eredmények az elmúlt 7 évben (%)

Nyelvi készségek szerint

B2 –középfokú komplex nyelvvizsga Eredményes vizsgát tett tanulók száma

B2 –középfokú komplex nyelvvizsga https://nyugdijbiztositas.tcs.allamkincstar.gov.hu/m/2018/Nyelvvizsga-djhoz-nyjtott-tmogats-irnti-krelem.pdf csak egy nyelvvizsgát térítenek vissza (34.500 Ft), amelyet 2018. január 1 után szereztek, nem számít viszont, hogy van-e az illetőnek már más nyelvből megszerzett vizsgája

Folyamatok heti 5 németóra + németül tanított tantárgyak anyanyelvi tanár(ok) kiegészítő feladatok a tananyag mellé: tesztek (LV, HV), levél- és fogalmazásírás stb. differenciált foglalkozások délután tehetségprogram, versenyek szakkör, (nyelvvizsga)előkészítő 6. és 8. évfolyamon: német csereprogram házi vizsgák 4., 6. és 7. évfolyamon (A1, A2 és A2-B1 szinteken) célnyelvi mérés

Egyéb iskolai lehetőségek: kiegészítő olvasmányok, szorgalmi feladatok, kiselőadások tanulmányi kirándulások / projektek, témanapok német nyelvű vezetésekkel + feladatokkal nyelvi tábor

Egyéb önálló lehetőségek: iskolai könyvtár – olvasmányok, rejtvények, német társasjátékok német adók (ismeretterjesztő műsorok, filmek stb.) interneten játékos (hangos) feladatok, rejtvények autentikus olvasmányok nyelvtanulás: folyamatosság – rendszeresség – szorgalom – önállóság

Célirányos felkészülés tanórán 1-1 nyelvi készség íráskészség halláskészség technika ! olvasási készség (Modelltest) szóbeli: beszélgetés általános témákról, prezentáció: téma kiválasztása, anyaggyűjtés, rendszerezés, vázlat, előadás kidolgozása, sok gyakorlás

A DSD 1 vizsga lebonyolításának időbeosztása december eleje – létszámjelentés, szakvélemények (Nevelési Tanácsadó) (online, utólagos jelentkezés nincs) a prezentációs témák (konkrét cím) leadása Pilotprüfung: február, du., két csoportban - konferencia és „vizsga-bemutató” (4-6 hetedikes tanuló) – részvétel kötelező!

hallásértés (40 + 10) közben szünet írásbeli kommunikáció (75) Írásbeli vizsga: márc. 14. csütörtök de. Szóbeli vizsga: febr. 28. - ápr. 14. olvasásértés (60 + 10) hallásértés (40 + 10) közben szünet írásbeli kommunikáció (75) szóbeli vizsga (15) – két vizsgabizottság, két nap, külön beosztás szerint

Eredmények Központi javítás Eredmények mind a négy vizsgarészhez külön-külön, pl.: A diplomák (vizsgabizonyítványok) megküldése (2019. június) Ünnepélyes átadás (évzáró) ??? Olvasásértés B1 Hallásértés B1 Írásbeli kommunikáció A2 Szóbeli kommunikáció B1

A négy készségszinten elért eredmény egyenlő arányban oszlik meg. 25% 25% 25% 25%

1. vizsgarész: Olvasott szöveg értése 5 feladattípus (60 + 10 perc) Megoldó lap – fekete toll!!! Jelölések!!!! 1. Hiányos szöveg pótlása megadott szavakkal ill. felirat hozzárendelése szöveghez 2. Hozzárendelés (pl. szituáció és hirdetés) 3. Igaz-hamis döntések 4. Feleletválasztás 5. Rövid szövegek és feliratok egymáshoz rendelése

2. vizsgarész: Hallott szöveg értése 5 feladattípus (40 + 10 perc) 1. Hallott jelenetek képhez rendelése 2. Hallott rövid szövegekhez feleletválasztás 3. Igaz-hamis döntések 4. Összefüggő szöveghez feleletválasztás 5. Rövid tudósításokhoz cselekmények hozzárendelése

Egy témához 4 tanulói vélemény Fogalmazási követelmény 3. vizsgarész: Írásbeli kommunikáció Feladat: olvasói levél írása (75 perc) Egy témához 4 tanulói vélemény Fogalmazási követelmény 1.rész: A megnyilvánulások indirekt visszaadása. 2.rész: A témához a mondanivaló kifejtése. 3.rész: Saját álláspont megfogalmazása. Íráskép, olvashatóság, elrendezés stb. Javítás!!!

4. vizsgarész: Szóbeli kommunikáció (3x5 perc) Cél Előírás Feladattípus 1. Beszédkészség általános mindennapi élet szituációi kérdések adott kérdéskatalógus alapján irányított beszélgetés + prezentáció 2. Beszédkészség összefüggő előadás felvilágosítást adni egy ismert témáról választott témában prezentáció + a prezentációra vonatkozó kérdések

Prezentáció Témaválasztás – november 16-ig, módosítás: december 10-ig. Érdeklődés, tapasztalat a témához!!! Szerkezet. Fontos aspektusok a témához kitűnnek-e. Elrendezés: logikus, áttekinthető. Esztétikum + láthatóság. Kép / szemléltetés és előadás összhangja. Mo. – No. vonatkozások fellelhetőek-e – nem követelmény Felkészülés: témaszűkítés, szelektálás, vázlat, tartalom, szókincs, időzítés, gyakorlás, gyakorlás, gyakorlás…

Egyebek a szóbelin külön időbeosztás, de min. egy órával korábban itt kell lenni eredményhirdetés (nem hivatalos) a szóbeli után további információk: tanulók, e-ellenőrző, e-mail, honlap

Az eredmények kiértékelése, a pontok és a nyelvi szintek átszámolása Olvasásértés: B1 24 – 15 pont A2 14 – 9 pont Nem felelt meg 8 -0 pont Hallásértés: B1 24 – 16 pont A2 15 – 9 pont Nem felelt meg 8-0 pont Írásbeli kommunikáció: B1 24 – 12 pont A2 11 – 8 pont Nem felelt meg 7-0 pont Szóbeli kommunikáció: B1 24 – 12 pont A2 11 – 8 pont Nem felelt meg 7-0 pont

„Glück ist meist nur ein Sammelname für Tüchtigkeit, Klugheit, Fleiß und Beharrlichkeit.” Charles Kettering

Eredményes felkészülést kívánunk minden tanulónak! Kérdések www.dsd-iskolak.org www.auslandsschulwesen.de Eredményes felkészülést kívánunk minden tanulónak!