Digitális kompetenciák, áttekintés és lehetőségek a felnőttképzésben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Karakter kft. Bemutatása - történet Cégünk története 25 éves múltra tekint vissza, 1989 óta működik kft-ként, és jelenleg is Jász-Nagykun-Szolnok megye.
Advertisements

Szegedi Ipari, Szolgáltató Szakképző és Általános Iskola
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
ECDL A MÓRICZBAN Monoki Zsolt Informatika szakos középiskolai tanár
ECDL – Az elmúlt 15 év Várallyai László.
2013. évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései
Szakmatanulás érettségi után a Belvárosi Térségi Integrált Szakképző Központban (BeTISZK) 1073 Budapest Dohány utca 65.
Az Informatika-Számítástechnika Tanárok Egyesülete a tagjai által önkéntesen létrehozott, önkormányzattal rendelkező, közhasznú szervezetként működő jogi.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-
Távmunkások informatikai alapképzése
ECDL ELEKTRONIKUS HITELESSÉG, ELEKTRONIKUS ALÁÍRÁS MODUL
Media Smart Digitális Világ 1. MediaSmart Hungary Oktatás Közhasznú Nonprofit Kft.
SZEREP TANMŰHELY ESÉLYEGYENLŐSÉGI RENDEZVÉNY március 25. West Hungary Humán Szolgáltató Közhasznú Nonprofit Kft.
E URÓPAI P EDAGÓGIAI IKT J OGOSÍTVÁNY EPICT tanfolyam a Calibrate projektben Kárpáti
M ű szaki és Természettudományi Egyesületek Szövetsége Szabolcs – Szatmár – Bereg Megyei Szervezete.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
Ajánlás-változások Pedagógus-továbbképzés „Kongresszus után - a változások folyamatában” Konferencia Csillag Márta Budapest, május 27.
1 SZÁMÍTÓGÉP-KEZELŐ (-HASZNÁLÓ) SZAKKÉPESÍTÉS A képzés célja A számítógép-kezelő legyen alkalmas a társadalmi és gazdasági élet különböző területein, az.
Felnőttképzési bázisközpontok és hálózat fejlesztése projekt K o d o l á n y i János Főiskola.
Tananyag -koncepció. Célcsoport – céltevékenység Középiskolai tanulók A projekt keretein belül 1 -1 e-learning tananyagcsomagot.
Rövidtávú feladatok A tankönyvírás – e-learning anyag összeállítása.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Vállalati kapcsolatok fejlesztése Nógrád Megyei Szakképzés-szervezési Társulás.
P E D A G Ó G I A I K A R. Alapképzési (BA) s z a k o k Nappali tagozat SzakKöltségtérítésKépzési idő (félév) Andragógia Ft6 Gyógypedagógia 110.
ECDL Az ECDL European Computer Driving Licence - Európai Számítógép-használói Jogosítvány Az ECDL egységes nemzetközi szabályok alapján működő moduláris.
A PROJEKT KÉPZÉSI ÜTEMEZÉSE ÉS CÉLCSOPORTJAI Kaposvár, szeptember 8.
Tokaji Ferenc Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium

DÉMÉTER PROGRAM AZ ABA-NOVÁK KULTURÁLIS KÖZPONTBAN TÁMOP 3.2.3/09/ „Építő közösségek”, közművelődési intézmények az élethosszig tartó tanulásért.
Digitális kompetencia-fejlesztés TÁMOP /3
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
European Computer Driving Licence
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Miért a Közgáz? Iskolai ágazatok: 1.Általános közgazdasági ágazat + 1 év nyelvi előkészítővel Az első évben heti 15 órában tanítjuk az idegen nyelvet.
Hatékonyság. Ügyfélközpontúság. Modernizáció. Diplomás pályakezdők kiválasztása és beillesztése a MÁV csoportnál Kiss Mária Humánerőforrás fejlesztés vezető.
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
P e r f e k t 2010/ október szakképzés - felnőttképzés stratégia szervezet problémák megoldások szervezés.
TÁMOP-2.1.2/ Az eTanácsadó hálózat szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Digitális kompetencia fejlesztés Digitális írástudással a munkaerő- piaci aktivitás elősegítéséért.
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
A különböző eszközök egymáshoz való viszonya IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
„Újra tanulok” A Nemzeti Munkaügyi Hivatal képzési stratégiája Bálint István Foglalkoztatási főigazgató-helyettes.
IKER felülvizsgálata, referenciakeret bemutatása IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
A Képzési Csoport tevékenysége Budapest Esély Nonprofit Kft
Barcsák Marianna - KPSZTI
Digitális szakadék csökkentése Bálint Ákos projektvezető, KIFÜ
Barcsák Marianna KPSZTI
Rákosi Szilvia, szakértő, NJSZT
főosztályvezető-helyettes
Szociális terület képzési rendszerének tervezett módosításai
Közoktatási alapismeretek
Kompetencia alapú szakoktatás
ECDL A MÓRICZBAN Monoki Zsolt Informatika szakos középiskolai tanár
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Előadás másolata:

Digitális kompetenciák, áttekintés és lehetőségek a felnőttképzésben Rákosi Szilvia, szakértő, NJSZT

Digitális munkaerő-piaci igények Forrás: Informatikai Vállalkozások Szövetsége, Oktatási munkacsoport (2017. 11. 09)

Digitális kompetenciák - helyzetkép Digitális Oktatási Stratégia megállapításai: „több millió honfitársunk nem rendelkezik a mindennapi élethez szükséges digitális alapkompetenciákkal; relatíve kevesen jutnak el a digitális írástudás magasabb szintjeire; kevesen jelentkeznek és fejezik be sikeresen az IKT szakmai képzéseket; az IKT és a digitális tanulás potenciáljának kihasználása a felnőttkori tanulás területén igen alacsony; a felnőttek motivációja hiányzik a tanuláshoz; a kis- és középvállalkozások nem tartják fontosnak az alkalmazottaik kompetenciafejlesztését; nehéz az eligazodás, különösen az informatikai képzések között, nincs átlátható, egységes értelmezése a digitális kompetenciáknak; !? stb.”

DIGCOMP DigComp: A digitális kompetencia értelmezésének és fejlesztésének európai keretrendszere 1.0 (2013), 2.0 (2016) https://ec.europa.eu/jrc/en/digcomp A digitális kompetenciák területei: Információ és adatműveltség Kommunikáció és együttműködés Digitális Tartalom készítése Biztonság Probléma megoldás DigComp 2.1: The Digital Competence Framework for Citizens with eight proficiency levels and examples of use 2.1 (2017) 8 szint: kezdőtől a professzionális használóig

IKER - Infokommunikációs Egységes Referenciakeret http://emagyarorszag.hu/szakmai-dokumentacio/ - A digitális kompetenciák szintjeinek leírása 1-től 4-ig Felnőttképzési programok IKER1, IKER2 Önértékelő eszköz - tanulási eredmények deszkriptorai szerint =mit tud? mire képes? IKER3 fejlesztése – GINOP-6.1.2 és a VEKOP-8.5.4 tevékenységek között

Digitális készségek? Osztrák felmérés: A megkérdezettek 84%-a úgy érezte, hogy "nagyon jó" vagy "jó" ismerete van a digitális készségekről. A valóságban 49% rosszul teljesített a gyakorlati teszteken. A meglévő digitális készségek túlbecslésének tendenciája világméretű jelenség.

Forrás: http://ecdl.ch

Forrás: http://ecdl.ch

Forrás: http://ecdl.org/media/digcomp_brochure.pdf

Az ECDL nemzetközi adatai ECDL Foundation – 1997-től ICDL – az Európán kívüli országokban Elérhető 41 nyelven Több mint 100 országban Világszerte 24.000 vizsgaközpont Több mint 15.500.000 regisztrált hallgató

Az ECDL nemzetközi adatai ECDL TOP 10 – a regisztrált hallgatók száma alapján 2016 végéig

Ahol már felismerték és hatékonyan alkalmazzák az ECDL előnyeit

Ahol már felismerték és hatékonyan alkalmazzák az ECDL előnyeit

Ahol már felismerték és hatékonyan alkalmazzák az ECDL előnyeit

ECDL (ICDL) Kínában 5 NEW STRATEGIC PARTNERS ACCREDITED IN CHINA TO OFFER ICDL Apple Jam Technology(Beijing) Ltd. (苹果酱科技(北京)有限公司) - Beijing and surrounding areas near Beijing (北京以及北京周边地区) AMI Science & Technology Co. Limited (香港艾麦科技贸易有限公司) – Nanjing and surrounding areas near Nanjing (南京以及南京周边地区) Wintour Technology & Education (问途教育咨询有限公司) - Guangzhou, Hangzhou and surrounding areas near Hangzhou (广州,杭州以及杭州周边地区) Shang Hai Zi Jing Information Technology Pte Ltd (上海紫旌信息科技有限公司) – Shanghai (上海) Beijing Sihool Technology Pte Ltd (北京习和科技有限公司) – Shenzhen, Foshan (深圳,佛山)

ECDL (ICDL) Kínában 5 NEW STRATEGIC PARTNERS ACCREDITED IN CHINA TO OFFER ICDL Apple Jam Technology(Beijing) Ltd. (苹果酱科技(北京)有限公司) - Beijing and surrounding areas near Beijing (北京以及北京周边地区) AMI Science & Technology Co. Limited (香港艾麦科技贸易有限公司) – Nanjing and surrounding areas near Nanjing (南京以及南京周边地区) Wintour Technology & Education (问途教育咨询有限公司) - Guangzhou, Hangzhou and surrounding areas near Hangzhou (广州,杭州以及杭州周边地区) Shang Hai Zi Jing Information Technology Pte Ltd (上海紫旌信息科技有限公司) – Shanghai (上海) Beijing Sihool Technology Pte Ltd (北京习和科技有限公司) – Shenzhen, Foshan (深圳,佛山)

ECDL Magyarországon Az ECDL magyarországi bevezetése: 1997. december folyamatosan működő és megújuló, minőségbiztosított rendszer, Akkreditációs Bizottság, Minősítőbizottság, ECDL Iroda 18 év feletti regisztráltak száma az ECDL rendszerben: 260 720 (52,9%)

ECDL Magyarországon Vizsgák száma modulonként (1 hallgató átlagosan 4,83 vizsgán vesz részt.) modul nem felelt meg megfelelt Adatbázis-kezelés 37843 203190 ADVANCED Adatbázis-kezelés 11 13 ADVANCED Prezentáció 5 ADVANCED Szövegszerkesztés 14 36 ADVANCED Táblázatkezelés 28 111 CAD 16 134 Elektronikus aláírás 15 197 IKT pedagógusoknak 1 128 IT biztonság 291 5767 Képszerkesztés 2290 23712 OCR/JAWS 54 Online alapismeretek 31194 337831 Prezentáció 27283 300383 Számítógépes alapismeretek 70968 542816 Szövegszerkesztés 56167 363497 Táblázatkezelés 69473 271655 Webszerkesztés 4640 34332 300 245 2 083 861

ECDL a magyarországi munkáltatói igényekben 2017 szeptemberében: www.profession.hu www.jobinfo.hu www.workania.hu www.cvonline.hu https://allasportal.hu

Foglalkozások, amelyekhez ajánlott és/vagy feltétel az ECDL (a teljesség igénye nélkül) Adminisztrációs, pénzügyi, ügyfélszolgálati munkakörök: logisztikai adminisztrátor, intézeti ügyintéző, számla elemző, számlázó munkatárs, asszisztens, irodavezető, ügyfélszolgálati munkatárs, irodai írnok, személy- és munkaügyi ügyintéző, iskolatitkár, pénzügyi ügyintéző, igazgatási ügyintéző, titkársági ügyintéző, gazdasági ügyintéző, főkönyvi könyvelő, pénzügyi,-gazdálkodási előadó, gazdasági ügyintéző, gazdálkodási előadó, kisegítő nyilvántartó

Foglalkozások, amelyekhez ajánlott és/vagy feltétel az ECDL (a teljesség igénye nélkül) Humán munkakörök: pszichológus, nyelvtanár, tanácsadó, óvodapedagógus, óvodavezető, tanító, fogorvos, könyvtáros, diplomás ápoló, szemész, beteghordó, nőgyógyász, sebész, szakasszisztens, Fül-orr gégész, reumatológus, szakápoló, belgyógyász, gastroenterológus, FMRO szakorvos, pedagógiai asszisztens, védőnő, szociális ápoló és gondozó, művelődésszervező-könyvtáros, pedagógus, családsegítő

Foglalkozások, amelyekhez ajánlott és/vagy feltétel az ECDL (a teljesség igénye nélkül) Egyéb munkakörök: German Speaking Support Ambassador, pályakezdő munkatárs francia nyelvtudással, Application Administrator, Work-out Manager, munkavédelmi előadó, belső ellenőr, ügyvivő szakértő, versenyreferens, jegyző, intézményvezető, főelőadó, karbantartó, hatósági igazgatási szakügyintéző, élelmezésvezető, köznevelési szakmai referens, hatósági ügyintéző, útépítő és fenntartó technikus, tagintézmény-vezető, közegészségügyi-járványügyi szakügyintéző

Munkáltatók, ahol előny és/vagy szükséges az ECDL bizonyítvány megléte (a teljesség igénye nélkül) Üzleti szektor: IT Services Hungary, Focus Consulting Kft., Erinum Capital Zrt., PpS International Hungary Kft., stb… Állami szektor: Oktatási Hivatal, Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal, Belső-Pesti Tankerületi Központ, Bátonyterenyei Polgármesteri Hivatal, Szolnoki Tankerületi Központ, Községi Önkormányzat – Szászberek, stb… Egyéb: Magyar Tudományos Akadémia Titkársága, Kiszombori Szociális És Gyermekjóléti Intézmény, Beledi Általános Művelődési Központ, stb…

GINOP 6.1.2 kiemelt projekt és ECDL A digitális munkavállalói ismeretek megszerezésének lehetősége - VIZSGAMENTESSÉG 2 MODULBÓL

Digitális szakadék csökkentése (IKER képzések) GINOP-6.1.2-15 Digitális szakadék csökkentése (IKER képzések) Mutatók Célérték Tényérték Digitális kompetenciafejlesztési képzésen résztvevők száma 260 000 fő 105 387 fő Digitális kompetenciafejlesztés keretében tanúsítványt szerzők 234 000 fő 83 871 fő A kompetencia-alapú képzésekben bevezetett új tananyagok 4 db 2 db Referencia keretrendszer száma 1 db A képzésben résztvevő alacsonyan képzettek száma (a programba lépéskor legfeljebb alapfokú (ISCED 1) vagy alsó középfokú (ISCED 2) végzettséggel rendelkező résztvevők) 110 000 fő 40 363 fő A képzés során tanúsítványt, vagy bizonyítványt szerző, a programba lépéskor legfeljebb alapfokú (ISCED 1) vagy alsó középfokú (ISCED 2) végzettséggel rendelkező résztvevők száma 88 000 fő 32 894 fő

Pedagógus-továbbképzés és ECDL 277/1997. (XII. 22.) Korm. rendelet a pedagógus-továbbképzésről, a pedagógus-szakvizsgáról, valamint a továbbképzésben résztvevők juttatásairól és kedvezményeiről 5. § (2) A hétévenkénti továbbképzés …. teljesíthető ah) az információ-technológiai eszközök nyújtotta előnyök teljes körű kihasználása érdekében az informatikai írástudást szolgáló Európai Számítógép-használói Jogosítvány: ECDL, ECDL START vagy ECDL Select elvégzését igazoló okirat megszerzésével. (értsd: ECDL STANDARD, ECDL BASE) 4 modulos – ECDL BASE = 120 kreditpont 7 modulos – ECDL STANDARD = 120 kreditpont nem szükséges akkreditált tanfolyamra járni, a felkészülés az egyedi igényeknek, lehetőségeknek megfelelően történik: otthoni tanulás, konzultáció, távoktatás, stb.

Célcsoport óvodai nevelésben, iskolai nevelésben-oktatásban, kollégiumi nevelésben-oktatásban részt vevő pedagógusok

A kötelező hétévenkénti továbbképzés teljesítése, azaz a 120 kreditpont megszerzése: ECDL BASE kötelező modulok: Számítógépes alapismeretek Online alapismeretek Szövegszerkesztés

A kötelező hétévenkénti továbbképzés teljesítése, azaz a 120 kreditpont megszerzése: ECDL BASE választható modulok: Táblázatkezelés Adatbázis-kezelés Prezentáció Képszerkesztés Webszerkesztés IT biztonság IKT pedagógusoknak E-hitelesség, e-aláírás

A kötelező (további) hétévenkénti továbbképzés teljesítése, azaz a 120 kreditpont megszerzése: ECDL STANDARD kötelező modulok: Számítógépes alapismeretek Online alapismeretek Szövegszerkesztés Táblázatkezelés

A kötelező (további) hétévenkénti továbbképzés teljesítése, azaz a 120 kreditpont megszerzése: ECDL STANDARD választható modulok: Adatbázis-kezelés Prezentáció Képszerkesztés Webszerkesztés IT biztonság IKT pedagógusoknak E-hitelesség, e-aláírás

IKT pedagógusoknak modul Bevezetve: 2016 október Követelmény: IKT pedagógusoknak Syllabus Vizsgafeladatok: mintafeladatok elérhetőek a www.njszt.hu/ecdl honlapról

Felkészülés ingyenes képzési lehetőségek (pl. GINOP-6.1.2) konzultáció otthoni tanulás ingyenesen letölthető tankönyv: www.ecdl.hu

Felkészülés Tanfolyam tartása az NJSZT által kidolgozott oktatási anyag alapján kötelező a felkészítésen való részvétel ajánlott óraszám: 20-30 óra igazolás kiadása a képzésen való részvételről rugalmas képzési forma: önálló tanulás + kontakt órák, konzultációk átadásra kerülő további segédanyagok

Vizsgáztatás IKT pedagógusoknak ECDL modulvizsga a vizsgáztatásra bármelyik ECDL vizsgaközpont jogosult (a felkészítésen való részvétel nem szükséges) vizsgaszabályzatban rögzített feltételek

Akkreditált pedagógus-továbbképzési program Cím: Infokommunikációs technológia (IKT) pedagógusoknak – felkészítés ECDL vizsgára Alapítási engedély száma: 575-133/2017 Óraszám: 30 óra Az NJSZT a továbbképzés szervezésének jogát bármelyik képző intézmény részére rendelkezésre bocsátja

"A fejlődés ellen nincs gyógymód "A fejlődés ellen nincs gyógymód. Meg fog hiúsulni minden olyan törekvés, hogy biztonsági csatornákat találjunk a haladás mai, robbanékony változatai számára. Csak a szükséges emberi tulajdonságokat emelhetjük ki: türelem, rugalmasság, intelligencia". Neumann János (1903-1957)

ECDL fejlesztések A meglévő modulok folyamatos frissítése Social Media (Közösségi média) modulfejlesztés Mesterséges Intelligencia és robotika tananyag fejlesztés (Horizon 20/20 Ausztriával közösen)

Rákosi Szilvia, ECDL Iroda Köszönöm a figyelmet! Rákosi Szilvia, ECDL Iroda ecdl.iroda@njszt.hu