Csatlakoztatási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16 tájékoztató nap 2017. november
Kifizetési igénylések Műszaki, szakmai eredmények igazolása Tájékoztatás a KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16 támogatási konstrukció megvalósításáról KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16 felhívás megvalósítása Bevezetés Módosítási igények Kifizetési igénylések Műszaki, szakmai eredmények igazolása
A Felhívás célja A Felhívás célja: A felhívás az ASP Korm. rendeletben foglalt kötelezettségek végrehajtását támogatja az önkormányzatok számára nyújtott csatlakozási források biztosításával. Az egységesített önkormányzati elektronikus ügyviteli megoldások bevezetése országos szinten, az egyes települési önkormányzatok az önkormányzati ASP központhoz történő csatlakozásának megvalósításával. Az ASP Korm. rendelet alapján, az önkormányzati ASP központhoz történő csatlakozás során a települési önkormányzatoknál felmerülő egyes feladatok költségeinek támogatása a felhívásban foglalt feltételek szerint.
A Felhívás célja Az egyes települési önkormányzatok csatlakozásának kötelezettségét, feltételeit, határidejét, részleteit az ASP Korm. rendelet határozza meg. Az egyes települési önkormányzatok csatlakozásának konkrét ütemezéséről és a csatlakozási folyamatról az önkormányzati ASP központ működtetője nyújt részletes információt és támogatást. A támogatás feltétele az ASP Korm. rendeletben foglalt előírások és kötelezettségek betartása, az ott rögzített előfeltételek megléte.
Főbb adatok Pályázati szakasz lezárása: 2017. április 21. Utolsó döntés: 2017.07.24 (kifogások, egyéb problémák miatt) Támogatott projektek száma: 1226 db Támogatási összeg összesen: 8 349 064 101 Ft
Felhívás módosítása A pályázati szakasz lezárása utáni módosítás (2017.08.30) tartalma: Az ASP Korm. rendeletnek megfelelően az önkormányzat csatlakozása a Kincstár által biztosított adó szakrendszerhez ez esetben is kötelező a rendeletben foglalt ütemezés szerint, kivéve a helyi adókról szóló 1990.évi C. törvény 44.§ (2) bekezdésében felmentést kapott önkormányzatok esetében, akiknek legkésőbb 2021. január 1-ig kell csatlakozni az adó szakrendszerhez. Ezen időpontig a releváns interfész specifikációban meghatározott adatokat szolgáltatja az adattárház részére. Adatbetöltés az interfészes csatlakozás esetén, illetve további az interfészes csatlakozás részleteit tisztézó módosítás. Projekt befejezése: 2018. június 30.: valamennyi települési önkormányzat, valamint közös önkormányzati hivatalok székhely önkormányzata esetében, a 2. pontban meghatározott kivétellel: 2. 2019. június 30.: az ASP Korm. rendelet 5. mellékletében foglalt önkormányzat, valamint az interfésszel csatlakozó önkormányzat esetében
Módosítási igények Általános információk: A módosítási igények benyújtása az EPTK felületen történik. A projektben történt módosulástól számított 8 napon belül kell benyújtani az igényt. Az Irányító Hatóság dönti el, hogy a módosítás igényel-e okirat módosítást. Az okirat módosítás tipikus esete: támogatási összeg változása, jogutódlás. Okirat módosítás estén új okiratot küld a rendszer, változásbejelentés esetén csak a rendszerben történik a változás átvezetése. Tevékenységek között nem lehetséges átcsoportosítás Interfész csatlakozás esetén módosítási igény benyújtása szükséges, amiben a támogatás 30%-al csökkentésre kerül.
Módosítások tipikus esetei Költségvetés módosítás: Átcsoportosítás Eszköz paraméterek, darabszámok módosítása Záró határidő módosítása: Az ASP kormányrendelet 5. mellékletében jelölt kivételek esetén: 2019. június 30 lehet, Egyéb esetben: 2018. június 30. Jogutódlás: Új aláírási címpéldány Rendszerben az adatok átvezetése
Eddig tapasztalt problémák Nem EPTK-n nyújtják be Tevékenységek között kívánnak átcsoportosítani Nem megfelelő indoklás Nem szükséges önerőként feltüntetni a támogatáson felül felhasznált összegeket Bér+járulék sor (átcsoportosítás esetén) Ha az eszközbeszerzésben módosítás történik, hiánypótlásban fogjuk kérni az esetlegesen hiányzó eszközparamétereket Ha a valós beszerzési költséget kívánják megadni, az okirat módosítást eredményez, ugyanis az eszközbeszerzés tevékenységről sem lehet átcsoportosítani Eszközök módosítása esetén műszaki szakmai eredményeknél is át kell vezetni a változást
Kifizetési igénylések Általános információk: A felhívás keretében támogatott projektek költségei elszámolhatóságának kezdete 2014. január 1. a vége a projekt fizikai befejezés időpontja. A felhívás keretében kizárólag utófinanszírozású költséget lehet tervezni. 100% előleg miatt a kifizetéstől számított 12 hónapon belül elszámolás benyújtása kötelező. A felhívás keretében utófinanszírozású időközi kifizetési igénylés akkor nyújtható be, ha az igényelt támogatás meghaladja 1 500 000 forintot. Minimum kétszer szükséges elszámolást beadni, záráskor kötelezően.
Kifizetési igénylések Általános információk: Az elszámolható költségek valódiságát igazoló és alátámasztó, a kifizetési igénylésben benyújtandó dokumentumok körét a 272/2014. korm. rendelet 4. melléklete határozza meg. A benyújtandó, a 4. melléklet alapján záradékolási kötelezettséggel érintett dokumentumokat a kedvezményezett a projekt regisztrációs számának, és az „elszámoló bizonylat támogatás elszámolására benyújtásra került” szöveg feltüntetésével záradékolja. Nettó 1.000.000,- forint feletti megrendelés esetén, legalább három, egymástól független ajánlattevőtől származó, azonos tárgyú, összehasonlítható, érvényes írásos árajánlat megléte szükséges. Elszámolhatónak minősül a polgármesteri hivatal vagy közös önkormányzati hivatal alkalmazásában álló munkatársak személyi jellegű költsége is a vonatkozó szabályozás feltételeinek betartásával.
Kifizetési igénylések Általános információk: Elszámolhatónak minősül a polgármesteri hivatal vagy közös önkormányzati hivatal alkalmazásában álló munkatársak személyi jellegű költsége is a vonatkozó szabályozás feltételeinek betartásával. Számla esetén a számlának az Önkormányzat nevére kell szólnia, a Hivatal nevére szóló számla nem elszámolható. Egyetlen bizonylat kivétel: kiküldetési rendelvény. Az Irányító Hatóság minden esetben vizsgálja a releváns költségek, kapcsolódó számlák jelen Felhívásban, valamint a 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet 5. mellékletét képező Nemzeti szabályozás az elszámolható költségekről - 2014-2020 programozási időszak c. útmutatóban foglalt előírásoknak történő megfelelését.
Nem elszámolható költségek A támogatható tevékenységekhez kapcsolódóan nem elszámolható költségnek minősül mindazon költség, amely nem szerepel az 5.5. pontban, azon kívül semmilyen más költség nem számolható el, így különösen: amelyek nem felelnek meg az elszámolható költségekre vonatkozó általános feltételeknek, és a támogatási cél megvalósításával nincsenek közvetlen kapcsolatban szoftver (licence) önálló beszerzése tartalékeszköz beszerzése használt eszköz beszerzése üzemeltetés támogatási díj, garancia közbeszerzés lízingdíjak könyvvizsgálat helyi utazási költség egyéb közterhek (pl. cégautó adó) épületek építése, felújítása, átalakítása, javítások bekerülési költségei jutalom vagy olyan jutalom jellegű kifizetés, amely mögött a teljesítés nem igazolható a 272/2014. (XI.5.) Korm. rendelet 5. mellékletét képező Nemzeti szabályozás az elszámolható költségekről - 2014-2020 programozási időszak c. útmutató 5. fejezetében nevesített további nem elszámolható költségek.
Kifizetési igénylésekkel kapcsolatban Eddig felmerült problémák Nem elszámolható költségek megjelenése Hiányos dokumentáció Elszámolásnál legyen feltüntetve ASP Korm. rendeletnek megfelelő paraméterek kirészletezése: vállalkozói szerződésben, vagy számlán, vagy teljesítési igazoláson EPTK-n a tétel megnevezésnél elegendő egy sorba rögzíteni ha egy eszközből többet szerzett be, és az egységár megegyezik. Záradékolásban szükséges jelölni, ha egy számlából nem a teljes összeget kívánják elszámolni
Számla, vagy azzal egyenértékű bizonylat Kifizetés bizonylata Dokumentum mátrix Eszközbeszerzés: Számla, vagy azzal egyenértékű bizonylat Kifizetés bizonylata Szállítói szerződés vagy adásvételi szerződés vagy szerződés hiányában visszaigazolt írásos megrendelő vagy Szerződés vagy visszaigazolt írásos megrendelő hiányában nyilatkozat arról, hogy írásbeli szerződés nem történt Szállítólevél vagy átadás-átvételi jegyzőkönyv vagy üzembe helyezési okmányok vagy tárolási nyilatkozat (Tárolási nyilatkozat esetén legkésőbb a projekt megvalósítás befejezéséig az üzembe helyezési okmányt is csatolni kell)
Projekt megvalósításhoz közvetlenül kapcsolódó szolgáltatás: Dokumentum mátrix Projekt megvalósításhoz közvetlenül kapcsolódó szolgáltatás: Számla, vagy azzal egyenértékű bizonylat Kifizetés bizonylata Szerződés vagy szerződés hiányában visszaigazolt írásos megrendelő vagy szerződés vagy visszaigazolt írásos megrendelő hiányában nyilatkozat arról, hogy írásbeli szerződés nem történt Teljesítésigazolás az elvégzett szolgáltatásról/ minta a tárgyiasult szolgáltatásról A szakértői tevékenység tárgyiasult eredménye Résztvevő által aláírt jelenléti ív rendezvény esetén
Dokumentum mátrix Személyi jellegű költségek: Kifizetés bizonylata Munkáltatói igazolás a foglalkoztatásról (tartalmazva a projekt azonosítóját és a projektben elvégzendő tevékenység leírását, valamint a projektben történő munkavégzés időtartamát) Munkaidő-nyilvántartás (ha nem a teljes bérköltség kerül elszámolásra az adott projekt terhére) Célfeladatnál, megbízási szerződés esetén teljesítés igazolás/célfeladat teljesülésének igazolása Figyelem! A személyi jellegű költségek elszámolása a személyi jellegű költségek összesítőjén történik. Elszámoláskor egyéb dokumentum benyújtása nem szükséges, azok meglétét helyszínen vizsgálja az Irányító Hatóság.
Útiköltség, kiküldetés (napidíj és szállás) költsége: Dokumentum mátrix Útiköltség, kiküldetés (napidíj és szállás) költsége: Számla, vagy azzal egyenértékű bizonylat Kifizetés bizonylata Kiküldetési rendelvény/kiküldetési utasítás/menetlevél Figyelem! A személyi jellegű költségek jelenleg nem számolhatók el összesítőn. Az Irányító Hatóság szándéka szerint ez módosulni fog, és elegendő lesz összesítő benyújtása.
Műszaki szakmai eredmények igazolása Beszerzett, üzembe helyezett eszközök: Szerződés, számla, tételes lista a leszállított eszközökről, üzembe helyezési dokumentum Az üzembe helyezésre kérem fokozottan figyeljenek! Működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása: Képviselő testület által jóváhagyott és kihirdetett /közzétett szabályzat, rendelet, egyéb szabályozási dokumentum
Műszaki szakmai eredmények igazolása Ügyfelek által igénybe vehető, elektronikusan indítható ügytípusok száma: Nyilatkozat, elfogadott és kihirdetett/ közzétett szabályzatok és /vagy rendeletek, önkormányzati honlapon elérhető elektronikus ügyindítási lehetőség, ügyintézési felület képernyőmásolata (printscreen), útmutatók. Megfelelő minőségű, átadható adatállomány, sikeres migráció/adatbetöltés az egyes szakrendszerek tekintetében: Kincstár által kiállított igazolás, migrációs jegyzőkönyv, adattisztítási terv, adattisztítási jelentés.
Műszaki szakmai eredmények igazolása Önkormányzat által letesztelt, élesített keretrendszer és szakrendszeri csatlakozás, adatátadási folyamat: Tesztforgatókönyv, tesztelési jegyzőkönyv, dokumentált teszteset, jegyzői elfogadó nyilatkozat, Kincstárral megkötött Szolgáltatási szerződés. Különösen fontos a Kincstárral megkötött Szolgáltatási szerződés!
Köszönjük megtisztelő figyelmüket Köszönjük megtisztelő figyelmüket! Sikeres támogatási kérelem benyújtást! Széchenyi 2020 ügyfélszolgálat www.szechenyi2020.hu +36 1 896 0000