A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum 2009. december 10. dr. Molnár Klára igazgató, Magyar Adományozói Fórum
Miért aktuális? gazdasági krízis jellemzően kevesebb adomány átgondoltság
Mit jelent? A hatékony adományozás: ellenszolgáltatás nélkül valós társadalmi szükségletek kielégítésére irányulva tudatosan professzionálisan szervezett keret között jellemzően civil vagy non-profit szervezet illetve marginalizált csoport részére nyújtott pénz, termék, szolgáltatás, önkéntes munka, ösztöndíj, díj, CRM (Cause Related Marketing).
Miért éri meg? Az adományozó a támogatást kérők dömpingjét kiküszöböli, ezáltal kapacitást spórol számos csalódásoktól kíméli meg magát, mert adományai nem vesznek kárba adományozói tevékenységét könnyebben tudja kommunikálni így ismertsége, reputációja megnövekszik támogatása jobban hasznosul és adományaival értéket teremt
Lépések helyzetelemzés miért adományozzunk? (vízió, misszió, célok meghatározása) 3. hova adományozzunk? (támogatott- ügy/terület, célcsoport kiválasztása) 4. mit adományozzunk? (adomány típusának, mennyiségének, időtartamának eldöntése) 5. kinek adományozzunk? (adományozottak kiválasztása) 6. hogyan adományozzunk? (adományozási technikák) 7. visszacsatolás (adományok után követése)
Ki tud segíteni? MAF – alapítványi tagjaink tapasztalatira alapozva: több mint 10 milliárd forint kiosztott adomány több mint 4000 támogatott több, mint 15 év
Ars poetica Valljuk, hogy az adományozás is egy szakma, melyet meg lehet és meg is kell tanulni, ezért a MAF tagjai adományozással kapcsolatos tapasztalataikat egy tanulmány keretében összegezték, mely hamarosan elérhető szervezetünk honlapján.
www.donrosforum.hu Köszönöm a figyelmet!