Annex IV: Examples of national organizational structures to deal with drought 2. Nemzeti Aszálykonzultáció Budapest, 2014. október 16. Kolossváry Gábor OVF
Annex IV. melléklet: Nemzeti aszálykezelés szervezeti struktúrája Hatáskörrel rendelkező szerv Az Aszály Bizottság javasolt összetétele az irányítói, szakmai szint és az érintettek részvételének/bevonásának megjelölésével Az aszály-kezelés szervezeti felépítésének sémája
Az Aszály Bizottság javasolt összetétele az irányítói, szakmai szint és az érintettek részvételének/bevonásának megjelölésével Javaslat Új szervezet létrehozása helyett az Országos Vízgazdálkodási Tanács (vagy annak albizottsága) 1382/2013. (VI. 27.) Korm. határozat Hatáskörrel rendelkező szerv: Belügyminisztérium A megfelelő szereplők bevonásának biztosítása: állami vezetők, érintett országos hatáskörű szervek szakmai képviselői környezet- és természetvédelem, vízgazdálkodás, vízügyi igazgatási szervek irányítása, helyi önkormányzatok, területfejlesztés és területrendezés, agrárpolitika, agrár-vidékfejlesztés, halgazdálkodás, egészségügy, közlekedés, energiapolitika, államháztartás, világörökségek civil-, gazdálkodó-, és szakmai-tudományos szervezetek
Az Aszály Bizottság javasolt összetétele az irányítói, szakmai szint és az érintettek részvételének/bevonásának megjelölésével Részvízgyűjtő Vízgazdálkodási Tanács (RVT) működési területe megegyezik a Duna közvetlen, a Tisza, a Dráva és a Balaton részvízgyűjtőjének területével. Tagjai: részvízgyűjtő területén működő TVT-k által kijelölt személyek, államigazgatási szervek, érintett civil szervezetek, a működési területen tevékenységet folytató vízhasználók és szakmai tudományos szervezetek képviselői. Területi Vízgazdálkodási Tanács (TVT) működési területe megegyezik a vízügyi igazgatóságok működési területével. Tagjai: a fentiekhez hasonlóan, működési területükre nézve.
Az Aszály Bizottság javasolt összetétele az irányítói, szakmai szint és az érintettek részvételének/bevonásának megjelölésével Feladata a nemzeti aszály politika kidolgozásának felügyelete és koordinálása: az aszálykezelési terv (DMP) létrehozása és rendszeres felülvizsgálata; aszály monitoring program kidolgozása és működtetése; aszály korai riasztási rendszer kidolgozása és működtetése; az aszályok hatásainak rendszeres értékelése; a közvélemény tájékoztatása;a aszály helyzet esetén az alkalmazandó beavatkozások aktiválása az aszály súlyossági fokozata szerint (riasztás előtti, riasztási, vészhelyzeti); múltbeli és jelenlegi aszályok elemzése és értékelése az aszály-enyhítési program végrehajtása; az aszályt érintő határon átnyúló együttműködések koordinációja; kutatási, tudományos és oktatási programok kidolgozása.
Az aszály-kezelés szervezeti felépítésének sémája OVT RVT TVT IRÁNYÍTÓI SZINT . SZAKMAI SZINT ÉRDEKELTEK ÁLLAMI VEZETŐK, SZAKTERÜLETEK KÉPVISELŐI . SZAKMAI TUDOMÁNYOS SZERVEZETEK, CIVIL SZERVEZETEK VÍZHASZNÁLÓK