Isten hozott! A család mint nevelő, és a hit továbbadója.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Advertisements

CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS 27.Megoldás-Szociális védőháló.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
„NŐ AZ ESÉLY” TÁMOP B-2- 12/ A romák munkaerő-piaci reintegrációjának elősegítése, -A TÁMOP B-1-11/1kiemelt projektre épül,
A Non-Profit teljesítménymérés problémái (mérési és fejlesztési lehetőség) Márkus Gábor CVS, PVM, TVM, igazgató Stúdium Kft. Oktatás és Projekt menedzsment.
Menedék módszertan1 A Menedék Alapítvány küldetése Módszertani előadás.
Dr. Jakab Julianna Budapest, október 29.. A projekt célja, hogy támogassa a nők által tulajdonolt és irányított vállalkozások életlehetőségeinek,
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
Erkölcsteológia - I. Jegyzet: Dr. Veres András: Erkölcsteológia megtalálható.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
… HOL JÁR AZ ISTEN? BENNÜNKET ELFELEJT?. HOL? Dél-Baranya Kedvezőtlen gazdaságföldrajzi elhelyezkedés Rossz infasrtuktúrális ellátottság Alacsony képzettségi.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
Új irányok az emberi erőforrás gazdálkodásban Fiatal regionalisták VIII. országos konferencia Győr, október Szűcs Ágnes Nyíregyházi Főiskola.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Neveléssel a boldogabb családokért
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Szociális kompetencia
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
„Társadalmi Innovációk generálása Borsod-Abaúj-Zemplén megyében”
Segíteni vagy megmenteni
Érzelmek szerepe a kommunikációban
A Menedék Alapítvány ÉRTÉKEI
CSALÁDI SZOCIALIZÁCIÓ
A jó közérzet művészete
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
A katolikus óvodák feladata a Hit évében
1993-as közoktatási törvény
Konfliktusok az iskolában
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A házasság arcai Mihalec Gábor Adventista Családi Szolgálatok.
Az életvezetés etikája - a döntésről
A jó közérzet művészete
Projektmunka Földrajzolok
A beteggé válás folyamata
A márkázás Marketing gyakorlat 6..
Család és iskola Nevelés.
Zenei tehetségek mentorálása és egyéni fejlesztése
Diplomás kompetenciák elégedettség a munkával
Az orvostudomány és jóga gyakorlati összekapcsolása, alkalmazása az egészség megőrzése és betegségek kezelése során: Swami Sivananda Saraswati orvos-jógi.
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Környezeti Kontrolling
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
AZ INTÉZMÉNY NEVELÉSI CÉLJAI
Az iskolai szervezet és fejlesztése
TUDATOSSÁG ÉLJÜNK A JELENBEN.
Föderalizmus és decentralizáció kutatás svájci–magyar együttműködésben
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Családi vállalkozások
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
A katolikus óvodák feladata a Hit évében II.
A katolikus óvodák feladata a Hit évében III.
Jézuskától - Jézus Krisztusig
Készítette: Koleszár Gábor
Az Ökoiskola hálózat helyzete és tervei
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
11. óra Az Erkölcsi értékelések és Döntések gyakorlata – a szabá-lyozó, a vezető felelőssége Ii.
Előadás másolata:

Isten hozott! A család mint nevelő, és a hit továbbadója

„ A nevelés az élet szolgálata” – J.Kentenich Életre szóló hajlandóságok… A természetesre épül a természetfölötti Pl. A várakozásra való képesség Közelség, kötődés, törődés, szeretés, önzetlenség Találékonyság a kölcsönös elismerésben Szembenézni és érzékennyé válni a szenvedésre Személyes kapcsolódás intelligenciája, bizalom Vonzódás és egység Férfias férfiak, nőies nők Az egész személyt szeretni különböző dimenzióban Kitartás, lassú növekedés Empátia, játékosság, gyengédség, kockázatvállalás, döntésképesség ÉRZELMI INTELLIGENCIA KÉSZSÉGEK!!! Hogyan nevelhetők?

(M)Ilyen a gyermekünk? Hogy működik?

IQ-EQ viszonya, adottságok, készségek – avagy a bőrönd, a szerszámosláda…. Tudatalatti Tudatos

Adottságok és készségek – NEM a genetika dönt! MAGYARÁZAT ← → ÉLMÉNY, TAPASZTALAT, AZONOSULÁS „ A tudomány gyorsabban fejlődött, mint a lelkiismeret. ”(A. Einstein) KOGNITÍV KÉSZSÉGEK (IQ) AFFEKTÍV KÉSZSÉGEK KONATÍV KÉSZSÉGEK TÁRSAS KÉSZSÉGEK

ÉLMÉNY? TAPASZTALAT? AZONOSULÁS? !!!!!!!!! Az érzelmi intelligencia készségei: Érzések azonosítása és megkülönböztetése Azonosulás, együttérzés, empátia Moralitás Vágyteljesítés késleltetése Motiválhatóság (elevenség, vállalkozási kedv, életkedv, munkakedv) Játék, humor Kíváncsiság, érdeklődés Nyitottság, kapcsolatteremtés Egymásra figyelés, együttműködés Indulatkezelés, stressz- és konfliktuskezelés Kritika elfogadása Nonverbális kommunikáció

Az érzelmi nevelés kitüntetett helye: a család Az intézmények ennek folytatói, kiegészítői A szülői szeretet: Isten szeretetének transzparense Transzparens: átlátszó, nagy távolságról olvasható, érthető, átütő,/ világra hoz, teremt, létrehoz, előhív Feladat és lehetőség: Őt megjeleníteni a családban + mintává válni: Anya/Apa = én vagyok nagyban! Az anya: aki táplál, - tejjel ÉS mézzel aki az életet hordozza aki befogad és elfogad aki otthont teremt

Az apa: - a gondviselő erő És jóság - vezet, támaszt nyújt, bátorít - a boldogulási képesség első mintája - az „első külső személy” - a kötődésképesség alapja - a belső mérce tekintélyszemélye Az anyai és az apai szeretet: kiegészítő szeretet

Milyen ez a szeretet? Mint az Isten: MEGELŐZŐ → a nem létezőt kezdi el szeretni → „Kinézni belőle!” FELTÉTEL NÉLKÜLI → minden „ilyenségével” → a puszta létem értékes IGÉNYES → fegyelmezés, elöljárás, felelősség ADÁS Végtelenül igazságos + végtelenül irgalmas IRGALMAS → tévedni lehet, sőt kell! → „A kereszténység nem az isteni megjutalmazás, hanem az isteni irgalmasság vallása.” (Tilmann Beller)

A KAPCSOLAT mindennél fontosabb! - Nem jelent konfliktusmentességet! - Nem jelenti minden (nem létező) vágy kielégítését - Nem jelenti, hogy nem lehet szabaddá a kapcsolatban Hanem azt jelenti: fontosabb vagy a teljesítménynél, az igazamnál, a sikernél, a bizonyítványnál…  Mindennél fontosabb vagy nekem!

Na de ki képes erre? Csakis egy szent! „Szent az, akiben az Isten tevékeny!” Hitre nevelés: a természetesre épülő természetfölötti SOK ÉLMÉNY, TAPASZTALAT, AZONOSULÁS Az ILYEN – erre törekvő - keresztény család örömhír a benne élőknek - a világnak - MISA – nem az a legfontosabb, hogy „mi”nk van, hanem, hogy kicsodánk!

www.pecsirita.hu facebook.com/kulcsaneveleshez Viszontlátásra! www.pecsirita.hu facebook.com/kulcsaneveleshez