Baranya Megyei Kormányhivatal

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre, illetékessége és eljárása a villamosenergia-, földgáz-, víziközmű-, távhő- és hulladékgazdálkodási közszolgáltatás.
Advertisements

A Végrehajtó Ügynökség, a pályáztatást támogató elektronikus rendszerek, valamint az elszámolhatóság főbb kérdéseinek bemutatása Németh Veronika – NFFKÜ.
1 A diasor hatályosítását végezte: dr. Szalai András, július.
Dél-alföldi Regionális Igazgatósága SAJTÓTÁJÉKOZTATÓ MÁJUS 17.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
A kifizetési kérelem összeállítása TÁMOP-3.2.9/B-08 Audiovizuális emlékgyűjtés.
A fogyasztóvédelemről szóló évi CLV. törvény módosításáról szóló évi LV. törvény A békéltető testületeket érintő változások Dr. Szomori Béla.
A részarány földkiadás során keletkezett osztatlan közös tulajdon megszüntetésének menete dr. Vigh Ágota földmérési jogi referens A MFTTT Pest Megyei és.
A munkahelymegőrző támogatás. Alapja  Az évi IV. tv. (a foglalkoztatás elősegítéséről és a munkanélküliek ellátásáról) 18. §.  A 6/1996. (VII.16.)
2015. november 18. Államigazgatási Kollégium ülés 1 A részarány földkiadás során keletkezett osztatlan közös tulajdon megszüntetése Fábián József földmérési.
A kamara szerepvállalása a felnőttképzésben évi LXXVII. tv. főbb rendelkezései Tv. hatálya elsődlegesen az állam által elismert vizsgával záruló,
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Tisztességes verseny a közbeszerzésben.
2009. május MŰSZAKI TÉRINFORMATIKA KONFERENCIA 1 Szabad forráskódú agrár ágazati téradat nyilvántartórendszer (VINGIS) Katona Zoltán (FÖMI) -
Egységes, központi elektronikus nyilvántartás jön létre a korábbi széttagolt, és egymással nem kompatibilis, adathiányos korszerűtlen nyilvántartások.
Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal Haditechnikai és Exportellenőrzési Hatóság Várható változások a hadiipari tevékenységi engedélyezés területén.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Munkáltatói intézkedések közlésének Kttv. szerinti szabályozása
Palotás József elnök Felnőttképzési Szakértők Országos Egyesülete
A közigazgatási hatósági eljárás szabályai
Az agrár-szakigazgatás szervezeti rendszerének változásai 2017-től
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Határozatok elismerése és végrehajtása az Európai Unióban
A közérdekű munka büntetés végrehajtása az önkormányzatoknál
Tájékoztató a Magyar Nemzeti Vidéki Hálózatról
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Pályaválasztási tanácsadás
Összeállította: Horváth Józsefné
A FELÜGYELŐBIZOTTSÁG BESZÁMOLÓJA A VSZT
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Jogszabályi és hatósági támogatás az elektronikus számlázáshoz
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
A kollektív szerződés Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Elektronikus irat (elektronikus dokumentum) és elektronikus aláírás
CSOPORT - A minőségellenőrök egy megfelelő csoportja
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
M4 metróvonal beüzemelési folyamatai
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
Határozatok Fajtái Ítélet per érdemében ítélet teljességének elve
Intézmény-akkreditáció szakképző intézmények kérelme esetén
középfokú felvételi eljárás
Dr. Hubai Ágnes Közbeszerzési Tanácsadók Országos Szövetsége, elnök
Jegyzői Értekezlet A településkép védelméről szóló évi LXXIV. Törvény végrehajtásának aktuális Önkormányzati feladatai Lukáts István.
Munkaügyi hatósági feladatok 2018.
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Környezeti Kontrolling
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
Kalibrálásról… egy kicsit másképpen
Budapest, február 5. Reszeginé Erdélyi Beáta
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
ÁLTALÁNOS FORGALMI ADÓ évi évközi változások
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
MFTTT április 20. Fővárosi és Pest Megyei Földmérő Nap 2016
Adatszolgáltatás a számlákról
Posteinerné Toldi Márta
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Kérdőív a Pénzmosás és terrorizmus finanszírozása megelőzésének és megakadályozásának ellenőrzésére Készítette: Dancsné Veres Mária 2/24/2019.
A FELMÉRÉSI, TÉRKÉPEZÉSI ÉS TERÜLETSZÁMÍTÁSI HIBA KIJAVÍTÁSÁRA IRÁNYULÓ ELJÁRÁS GYAKORLATI PROBLÉMÁI Beköszönő dia Varga Imre László földmérési szakügyintéző.
Helyi bíráló bizottság tagjainak megválasztása clld community led local development
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Helyi támogatási kérelmek benyújtásának ügymenete
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Értékeink mentén TOP Pályázat benyújtása.
Fehér Gyűrű Közhasznú Egyesület – TÁMOP 5.6.1/C projekt
Pappné dr. Fülöp Enikő Nyírbátor Város Jegyzője OEVI vezető
Kórházi és ágazati gazdálkodást érintő informatikai fejlesztések és az azokban rejlő lehetőségek Horváth Tamás Vezérigazgató CompuTREND Zrt.
KONFERENCIA KAFFEE projekt Óvári Márta Köznevelési Főosztály
Előadás másolata:

Baranya Megyei Kormányhivatal Élelmiszerlánc‐biztonsági és Földhivatali Főosztály Földhivatali tapasztalatok a projekt végrehajtása során Baranya megyében OSZTATLAN KÖZÖS TULAJDON MEGSZÜNTETÉSÉNEK SZABÁLYAIRÓL SZÓLÓ 374/2014. (XII.31.) KORM.RENDELET VÉGREHAJTÁSÁHOZ KAPCSOLÓDÓ TOVÁBBKÉPZÉS ÉS FÓRUM Dr. Gál Zoltán főosztályvezető

A részarány földkiadás során keletkezett osztatlan közös tulajdon megszüntetés ütemezése Baranya megyében I. ütem Pécsi Járás -2015. május-2017. szeptember II. ütem Komlói Járás - 2015. szeptember- IV. ütem Mohácsi Járás 2017. május-

I. ütem Pécsi Járás -2015. május-2017. szeptember 41 település 284 db földrészlet (273 befejezett eljárás) 729 fő kérelmező 4147 fő tulajdonos 3459 hektár megosztandó terület 1558 hektár kiosztandó terület

Előkészítés I. ütem Kérelmek, használati megállapodások szkennelése TAKAROS osztatlan közös modulban nyilvántartott adatok folyamatos karbantartása Egyeztetés az erdészeti hatósággal Mezőgazdász helyszínelés során feltárt változások 93 db Felmérési, térképezési, területszámítási hiba kijavítása 12 db

II. ütem Komlói Járás 2015. szeptember- 62 település 427 db földrészlet (15 folyamatban lévő, 412 befejezett eljárás ) 1042 fő kérelmező 4376 fő tulajdonos 4793 hektár megosztandó terület 2400 hektár kiosztandó terület

Előkészítés II. ütem Kérelmek, használati megállapodások szkennelése TAKAROS osztatlan közös modulban nyilvántartott adatok folyamatos karbantartása Egyeztetés az erdészeti hatósággal Mezőgazdászi helyszínelés során feltárt változások 82 db Felmérési, térképezési, területszámítási hiba kijavítása 10 db

IV. ütem Mohácsi Járás -2017. május - 42 település 442 db földrészlet (még nincs befejezett eljárás ) 1486 fő kérelmező 6273 fő tulajdonos 7028 hektár megosztandó terület 3005 hektár kiosztandó terület

Előkészítés IV. ütem Kérelmek, használati megállapodások szkennelése TAKAROS osztatlan közös modulban nyilvántartott adatok folyamatos karbantartása Egyeztetés az erdészeti hatósággal Mezőgazdászi helyszínelés során feltárt változások 71 db Felmérési, térképezési, területszámítási hiba kijavítása 5 db

Néhány fontosabb jogszabály változás 374/2014. (XII. 31.) Korm. rendelet (R.) 7. § Fontos változás 2016.01.06-tól minden tulajdonost postai vagy elektronikus úton értesíteni kell az eljárás megkezdéséről. Az R. 2017.06.17-től hatályos módosításai: 8. § (6) bekezdés: ortofotó is használható a keretmérés során észlelt térképezési hiba kijavítására. 10. § (1) bekezdés b) pont: művelési ág átvezetése után folytatható az eljárás (Fh. megállapítja, hogy az iny-i és természeti állapot megegyezik. 12. § (1) bekezdés: a megosztást az egyezségi okirat kelte idején fennálló tulajdoni hányadra kell elvégezni, sorsolás esetén az egyezségi okirat benyújtására nyitva álló határidőig lehet benyújtani. Az osztatlan eljárással kapcsolatban elmondható, hogy nem oldódik meg a teljes problémahalmaz, a földek egy része osztatlanban marad (nem beszélve az újonnan kialakuló osztatlan területekről).

Földhivatali tapasztalatok a projekt indulása előtt Az eljárás megindulása előtt a Földhivatal szokásos munkáinak végzése közben az érintett ingatlanokat igyekezett lehelyszínelni. Az észlelt erdő művelési ág változással csak akkor foglalkoztunk, ha az alrészlet a 400 m2-t elérte. Az erdészet kiadta a hatósági bizonyítványokat a tulajdonos kérelmére. Útügyi hatósággal egyeztettünk. Szolgalmi jogok: régi bejegyzésekről sokszor nincs semmilyen munkarész, ez problémát okoz. Nagyon fontos, hogy a TAKAROS osztatlan közös modulban minden kérelemmel érintett földrészlet feltöltésre kerüljön.

Földhivatali tapasztalatok a projekt végrehatása során (1) Az eljárás megindításakor a földhivatal, a jogi szolgáltató és a földmérő vállalkozó közötti részletes egyeztetés tisztázható az adatszolgáltatások a feladatok ütemezése és a kapcsolattartás, a keretmérés, a művelési ág változás, az egyezségi tárgyalás során készített és a folyamat végén elkészítendő, megosztási munkák dokumentumaival kapcsolatos részletek tisztázása, a rövid időszak alatt jelentkező nagytömegű feladatok ütemezése.

Földhivatali tapasztalatok a projekt végrehatása során (2) Cím adatok javítása. Az eljárást megindító értesítés kiküldésekor a visszaérkező nem kézbesített leveleket címzettjeit a kollégák megnézik a lakcímnyilvántartóban és az új címet átvezetik a nyilvántartásban. A keretmérés során észlelt erdők listáját a földhivatal küldte meg az erdészetnek, akik soron kívül kiadták a hatósági bizonyítványokat. Folyamatos egyeztetés a mezőgazdásszal a földmérő vállalkozó által javasolt művelési ág változásokkal kapcsolatban. A földhivatal az Fkbt. 12/G. § (2) bekezdésében meghatározott szempontoknak megfelelő osztás kiinduló helyére és irányára vonatkozó javaslatot tett az egyezségi tárgyalásra. Egyezségek születtek az esetek nagy részében, a jogi szolgáltató erősen képviselte az előre egyeztetett megoldást. A használati rend megállapodásokat a jogi szolgáltatók mindig figyelembe vették. Sorsolásra kevés esetben került sor: Pécs 4 eset, Komló 10 eset

Földhivatali tapasztalatok a projekt végrehatása során (3) A jogi szolgáltató az egyezségi tárgyaláson el is készítette az okiratot, így nem kellett összehívni az érdekelteket újra. Ez csak akkor okozhatott gondot, ha az egyezségben foglalt osztásirányt a Földhivatal megváltoztatta. Az egyezségi tárgyalás után rövid időn belül megszületett az osztásirány határozat, az egyezségi tárgyalás adataira figyelemmel. A Földhivatalban mindig elérhető volt olyan kolléga, akihez fordulhattak a szolgáltatók. Az eljárásban minden járásban 3 földmérő és a mezőgazdász vett részt (valamint általában három ingatlan-nyilvántartó).

Földhivatali tapasztalatok a projekt végrehatása során (4) Osztásirány határozatok kifüggesztési határidejét figyelni kell. Jegyzőket emlékeztetni kell, hogy időben küldjék vissza a kifüggesztett határozatot. Elkészült vázrajzok záradékolásánál az apró hibákat (elírások) telefonon egyeztettük, a földmérő hetente többször jött, és javította a hibákat.

Földhivatali tapasztalatok a projekt végrehatása során (5) Kollégáink nem várták ki a határidőket, hanem, ha mód volt rá soron kívül intézték az osztatlan feladatokat. Többször összeültek a földmérők, jogászok és ingatlan-nyilvántartók átbeszélni a részletkérdéseket. A nagy tömegben,rövid idő alatt végrehajtott postázási feladatok nagyon megterhelték a munkatársainkat.

Hátráltató tényezők Állami földek moratóriumát a jogi szolgáltatónak jelezte az NKP NKft., a Földhivatal nem tudott róla, amíg a szolgáltató nem adott tájékoztatást. Tulajdonviszonyok rendezését igénylő változások (ráépítés).

Jogorvoslatok Fellebbezés Pécs 2 db ingatlan-nyilvántartási határozat ellen 1 db helybenhagyva, 1 db megsemmisítve Komló 3 db osztásirány határozat ellen 3 db helybenhagyva 2 db ingatlan-nyilvántartási határozat ellen 2 helybenhagyva Tapasztalat: az ügyfelek problémája az osztásirány az esetek nagy részében. Az ingatlan-nyilvántartási határozatban támadják, a Megyénk gyakorlata az, hogy csak ingatlan-nyilvántartási szempontból vizsgáljuk. Bírósági jogorvoslat Pécs 0 db Komló 2 db, mindkettő olyan ügy, ahol az osztásirányt támadják az ingatlan-nyilvántartási határozatban. Az egyikben tegnap született helybenhagyó ítélet.

Ki az ügyfél? Földhasználók ügyfélként kívánnak belépni az eljárásba. Ket. 15. § (1) bekezdés szerint ügyfél az a természetes vagy jogi személy, továbbá jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet, akinek jogát vagy jogos érdekét az ügy érinti, akit hatósági ellenőrzés alá vontak, illetve akire nézve a hatósági nyilvántartás adatot tartalmaz. ügyfél szó a Ket.-ben 435-ször fordul elő, szerteágazóak az ügyféli jogosultságok

Tanulságok Nincs fontosabb, mint a kommunikáció, a folyamatos kapcsolat fenntartása a geodéziai vállalkozó, a jogi szolgáltató és a Földhivatal között. Megoldáskereső hozzáállás. Rugalmasság a jogszabályi keretek között. Kiemelten érdemes kezelni minden osztatlannal kapcsolatos részfeladatot, megtérül a befektetett energia.

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!