A programozás tanulási-tanítási folyamata

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kompetencia alapú oktatás TÁMOP pályázat Rumi Rajki István ÁMK Rum.
Advertisements

Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
Internet és tanulás – a 21. század kihívása
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Tantervi műfajok, a tanterv történeti fejlődése
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Számítógép az oktatásban Készítette: Halász Rita Tanár- informatikatanár MA 2010/2011.
Tanfolyam megszervezése Képzés módszerei SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet 2009/2010. I. félév Szeged.
Információs és kommunikációs technológiák a hazai és a francia közoktatásban.
Könyvtárhasználati verseny
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
A történelem tanításának és tanulásának módszerei és stratégiái 2007
Fontosabb fogalmak Képesség :
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
 Projekt menedzser: Nagy Sándorné  Projekt asszisztens: Dr. Csizmadia Péter  Pénzügyi vezető: Nogelyné Kulcsár  Mária  Szakmai vezetők: Odor Zsuzsanna.
Nemzeti alaptanterv Választható kerettantervek Vizsgák és mérések követelményei Helyi tantervek Oktatási program- csomagok A tanítás gyakorlata A háromszintű.
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Készítette Kovács Nándor KONRACB.PTE
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Az IKT-eszközök alkalmazásának és fejlesztésének pedagógiai támogatottsága évfolyam OKI-kutatás-fejlesztési projekt.
A pedagógusok valós igényei, a digitális tananyagfejlesztés aspektusai Eger, október 12.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
e-Learning a tanárképzésben
Az óratervezet, az óravázlat
NAT 2007 kompetenciák.
Bevezetés. A jó pap holtig tanul – tartja a mondás A múlt század közepéig azonban, általában, csak azokra az emberekre volt ez igaz,  akiknek a génjeiben.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
A magyar közoktatás- politika irányvonalának változásai 1998-tól 2006-ig Készítette: Kemenczky Zsuzsanna.
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS
ELEMÉR
Magyar nyelv és irodalom TÁMOP-tapasztalatok. Külső - negatív A pályázat csúszása  Előzetes tanfolyamok + tanácsadó hiánya  teljes tanácstalanság A.
Kompetensek lettünk? június 27..
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
IKT ÉS ISKOLAFEJLESZTÉS eLEMÉR Projektkonferencia –2010. okt. 21. Leövey Gimnázium, Budapest.
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Néder Katalin Ökoiskolai nevelési-oktatási program fejlesztése.
GRAFIKAI TERVEZÉS A TANULÁS MOTIVÁLÁSÁRA ÉS A LEMORZSOLÓDÁS KEZELÉSÉRE.
Debreceni Egyetem Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a Hajdú-Bihar megyei pedagógusképzésben. HEFOP / /1.0.
A TECHNIKA TANTÁRGY TÖRTÉNETI ELŐZMÉNYEI
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Benjamin Bloom: A nevelési célok taxonómiája
Készítette: Szalayné Tahy Zsuzsa – Szalay Sándor 1 A program megvalósulását az Apertus Közalapítvány támogatta. Számítógéppel segített módszerek a természettudományok.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
3. Technika és életvitel a kerettantervben
Pedagógus értékelési rendszer
Innovatív felsőoktatási módszerek
Az új köznevelési rendszer jellemzői és várható eredményei
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet TÁMOP B.2-13/
A virtuális víz nyomában. A témaválasztás indoklása: A környezetért érzett felelősség Ökoetika Vízkészlet végessége környezeti, társadalmi és szellemi.
A fizika tanítása a 2012-es NAT-hoz készült A kerettanterv szerint Egri Sándor Debreceni Egyetem, Fizikai Intézet
Új tanulási módszerek az informatikában Lakosné Makár Erika 1
ICT (Information and Communication Technologies) IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) IKT pedagógiai értelmezése ○ Informatika tantárgy ○ Más.
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Programozástudás hit vs. valóság
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Az informatika (programozás) oktatásának pedagógiai módszerei
Előadás másolata:

A programozás tanulási-tanítási folyamata Szalayné Tahy Zsuzsanna sztzs@caesar.elte.hu ELTE IK Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017

Learning Activity Unit 4. Pause 3. Experimenting 2. Trying 5c. Using Creating 1. Initial learning 5b. Using Modifying 5a. Using Repeating 4. Szünet 3. Alkalmazás 2. Kipróbálás 5c. Felhasználás Kreatív 1. Ismeretszerzés 5b. Felhasználás Módosított 5a. Felhasználás Ismétlő Bloom-féle taxonómia Értékelés Szintézis Analízis Alkalmazás Megértés Ismeretszerzés Ebbinghaus: felejtési görbe Tananyag tanításának tervezése Feladatok TZ Gyakorlás Vezetett próba Előadás Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017

Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017 Tanulás folyamata Ismeretszerzés Aktív Épp ez kell Kész kapcsolat Erős érzelmek Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017

Tanulás folyamata Ismeretszerzés Aktív Moderált Jegyzet Értelmezés Tananyag Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017 Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017

Tanulás folyamata Ismeretszerzés Aktív Moderált Passzív Szem előtt van Ismétlődő esetek Informális Reklám Környezet Alkalmazások Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017 Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017

Aktív Moderált Passzív Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017 Tanulás folyamata 1. Ismeretszerzés 2. Kipróbálás 3. Alkalmazás 4. Szünet Ismétlő 5. Felhasználás Módosított Kreatív Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017

Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017 Mérés, minősítés órai munka kész? röpdolgozat témazáró „Élet” önértékelés 1. 2. 3. 4. 5. Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017 ISSEP, Münster 2016

Alkalmazás a tantervekre NAT Kerettanterv 1. 2. 3. 4. 5. R M C 1. 2. 3. 4. 5. Technika… Informatika ISSEP, Münster 2016 Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017

Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017 Témahetek, szakkörök Pl. Scratch tanfolyam 2014 2015 2016 Vélemény Nagyon érdekes Érdekes Már megint? Hatékony? Érdeklődés Fejlődés Ismeretterjesztés 1. 2. 3. 4. 1. 2. 3. 4. 1. 2. 3. 4. Prog. tanfolyam Digitális témahét Kód órája Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017 ISSEP, Münster 2016

Szalayné Tahy Zsuzsanna sztzs@caesar.elte.hu ELTE IK Köszönöm a figyelmet Szalayné Tahy Zsuzsanna sztzs@caesar.elte.hu ELTE IK Szalayné Tahy Zsuzsanna InfoERA 2017