„Mi terem a magyar szívébe” -népzenétől a drámáig Háry János nyomán – komplex tehetséggondozás NTP-MOI-15-0070.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

„Adj egy esélyt!” Sajtónyilványos projektzáró rendezvény Fekete Gabriella projektmenedzser.
TAMOP B-11/ „A fiatalok családi életre nevelését, a kismamák munkaerő piaci elhelyezését segítő, innovatív családbarát szolgáltatások.
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
Pedagógus Hivatás Munkacsoport dr. Liptai Kálmán az MRK alelnöke dr. Gloviczki Zoltán az MRK Pedagógusképzési bizottságának elnöke.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Tehetségpont - Akkreditációs eljárás Előadók: Dr. Mező Ferenc Szántó Judit
MMIK – „a befogadó intézmény” tradicionális múlt tradicionális múlt felkészült szakember gárda (humán erőforrás) felkészült szakember gárda (humán erőforrás)
Munkácsy Mihály Német Nemzetiségi Nyelvoktató Általános Iskola Pápa.
Az Országos Felnőttképzési Szakmai Központ éves tevékenysége, eredményei Évzáró értekezlet Budapest, december 16.
Az OKKER Pedagógiai Szolgáltató Intézet FODOR GÁBOR október 10. ÉRTÉK ÉS MIN Ő SÉG AZ OKTATÁSBAN.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
NTP-TSZV- M CSEÖH MŰHELYFOGLALKOZÁS Kutatási eredmények ismertetése Szegő Dóra.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Zala Megyei Irodája 2015-ben megvalósult programjaink.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
Összefüggő, egyéni gyakorlat. Bologna rendszerű mestertanárképzés.
Péli Kati gyógypedagógus (Éltes Mátyás EGYMI, Általános Iskola és Speciális Szakiskola)
A nemzetiségi nevelés-oktatás eredményei és hatékonyság mutatói a tótkomlósi Szlovák Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában és Óvodában Készítette: Laukó.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési rendszer A képzett szakemberekért Információgyűjtés.
Jó gyakorlat – A pályaorientáció szerepe az egyén életében, a szakember nézőpontjából Kiss István – tanácsadó szakpszichológus.
Projekt módszer óvodai alkalmazásának egy lehetséges változata Encsen „Jó gyakorlat” bemutatása Sárospatak, Léportné Temesvári Ildikó és Zsiros.
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
A Szociális intézményi férőhely kiváltási szakmai koordinációs műhely munkája – EFOP VEKOP/15 TÁRS PROJEKT bemutatása EFOP VEKOP
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Új típusú tehetséggondozás a gyógypedagógiában
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Szaktanácsadás 2015/2016 Készítette: Szabó Klára.
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
EFOP „Tehetségek Magyarországa” kiemelt projekt
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Köszöntünk mindenkit a Nyíregyházi Egyetem Nyílt Napján!
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kispálné Horváth Mária
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ
Teljesítményértékelési rendszer
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Mátészalkai Szakképző Iskola
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
Projektmunka Földrajzolok
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
Intézményvezetői célkitűzések
Horvátországi Magyar Pedagógusok Fóruma
Bemutatkozik az iskolapszichológus
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
Csecsemő- és kisgyermeknevelő alapképzési szak BA
DARUS.
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A Pénziránytű Alapítvány tevékenységének bemutatása
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Új nemzedék győri közösségi tér (Rómer ház)
Intézmény minőségirányítási programja
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
a Kölcsey Ferenc Református Gyakorló Általános Iskola
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
A tehetséggondozás kihívásai
Előadás másolata:

„Mi terem a magyar szívébe” -népzenétől a drámáig Háry János nyomán – komplex tehetséggondozás NTP-MOI-15-0070

"Mi terem a magyar szívébe„ A pályázat célja: A tehetséges fiatalok felkészítését végző művészetoktatási intézmények tehetséggondozó programjainak támogatása. Projekt kezdete: 2015.09.01 Projekt vége: 2016.06.30. NTP-MOI-15-0070

A pályázati projekt kötelező elemei: "Mi terem a magyar szívébe„ A pályázati projekt kötelező elemei: Legalább 60 órás tanórán kívüli, a fiatalok érdeklődési területeire épülő, új kezdeményezésű komplex tehetségazonosító, tehetséggondozó program megvalósítása, melynek eredményeképpen tárgyiasult alkotás jön létre. A pályázati projekt választott elemei: egy napos tanulmányi kirándulás 3 napos bentlakásos tábor NTP-MOI-15-0070

A PÁLYÁZAT MEGVALÓSÍTÓI: "Mi terem a magyar szívébe„ A PÁLYÁZAT MEGVALÓSÍTÓI: A program vezetője: Méri Judit ének-zene, történelem szakos tanár. Az intézmény zenetanárainak munkaközösség-vezetője. Meghívott szakemberek: Szőke Péter Népzenész a tiszakécskei Tisza 83 Citerazenakar vezetője és a kunbaracsi Kökény Citerazenakar művészeti vezetője. A népművészet ifjú mestere. Drávai Mária Magyar, történelem, dráma szakos középiskolai tanár. Drámapedagógusként komplex személyiségfejlesztő és kommunikációs tréningeket, drámafoglalkozásokat tart. A Tehetséggondozó Társaság mentora. NTP-MOI-15-0070

Tehetségsegítő szakemberek: "Mi terem a magyar szívébe„ Tehetségsegítő szakemberek: Antal Péterné - tanító és magyar szakos tanár, drámapedagógiai alapkurzust végzett. Barnáné Pittner Krisztina - ének-zene, karvezető és szolfézs szakos tanár. Méri Judit - ének-zene, történelem szakos tanár. NTP-MOI-15-0070

Önkéntes közreműködők: "Mi terem a magyar szívébe„ Önkéntes közreműködők: Bolya Katalin intézmény igazgató, magyar-történelem szakos tanár, kistérségi tanügy igazgatási szakértő Baginé Flack Tünde, iskolatitkár Gaál Andrea zongoratanár Ivony Edit ének-zene, történelem, zongora szakos tanár Pál Katalin ének-zene szakos tanár, hegedűtanár Petroné Dobos Katalin tanárnő NTP-MOI-15-0070

A program bemutatása A tehetséggondozás elemei "Mi terem a magyar szívébe„ „Minden állampolgárnak joga, hogy az iskola bevezesse a zeneművészet előcsarnokába, odáig, ahonnan beljebb és beljebb már a maga erejéből is el tud jutni.” – Kodály Zoltán A program bemutatása A pályázat célkitűzése, hogy a tehetséges fiatalokat a tehetséggondozó programokon keresztül felkészítse a rövid távú eredmények elérésére, ugyanakkor hosszú távon maradandó tudást és életre szóló motivációt kapjanak. A tehetséggondozás elemei Hagyományos népi hangszereink és ének oktatása. Dráma és színházművészeti foglalkozások , tematikus drámajáték változatos módszerekkel. A komplex tehetséggondozó programok eredményeként a projekt Kodály: Háry János adaptációjának bemutatásával zárul. NTP-MOI-15-0070

A pályázat résztvevői 20 fő dolgozott két tehetségműhelyben. "Mi terem a magyar szívébe„ A pályázat résztvevői 20 fő dolgozott két tehetségműhelyben. A népzenei műhely 10 tagja tehetségazonosítás során, önkéntesen, illetve korábbi tevékenységük alapján került a programba A dráma műhely 10 tagja a tehetségazonosítás során, illetve tanári meghívásra került be a programba. NTP-MOI-15-0070

"Mi terem a magyar szívébe„ Kultúrát nem lehet örökölni. Az elődök kultúrája egykettőre elpárolog, ha minden nemzedék újra meg újra meg nem szerzi magának.” /Kodály Zoltán/ Tehetségazonosítás Kertész Erzsébet Népdaléneklő verseny Iskolánkban 2. alkalommal rendeztük meg a Kertész Erzsébet Népdaléneklő versenyt. A verseny egykori kiváló zenepedagógusunk előtt kíván tisztelegni, akinek a keze alól sok tehetség indult el a zenei pályán. A verseny célja a jó hanggal rendelkező tanulók felismerése, magyar népdalkincsünk népszerűsítése, ezenkívül a társas kompetencia fejlesztése közös énekléssel. NTP-MOI-15-0070

"Mi terem a magyar szívébe„ NTP-MOI-15-0070

Kiegészítő tevékenységek bemutatása "Mi terem a magyar szívébe„ Kiegészítő tevékenységek bemutatása Játszunk Háry Jánost! A csoport Budapestre látogatott a Művészetek Palotájába, ahol először Ráhangoló zene-és drámapedagógiai foglalkozáson vettek részt a gyerekek, melyet az intézmény szakképzett előadója vezetett. A foglalkozás után megtekintettük a Játszunk Háry Jánost c. interaktív előadást NTP-MOI-15-0070

"Mi terem a magyar szívébe„ NTP-MOI-15-0070

A citerafoglalkozások vezetője: Szőke Péter népzenész "Mi terem a magyar szívébe„ Népzenei műhely - citera, népi ének Célok: a csoport tagjai a foglalkozásokon tanult népdalokat és népzenét önállóan és csoportban stílusosan tudják előadni. új ismeretekkel gazdagodjanak Magyarország népzenéjéről ismerjék meg a program vázát képező Háry János c. művet A citerafoglalkozások vezetője: Szőke Péter népzenész NTP-MOI-15-0070

"Mi terem a magyar szívébe„ NTP-MOI-15-0070

"Mi terem a magyar szívébe„ Dráma műhely Cél: a dráma tehetségműhely foglalkozásain fejlődjön önismeretük, tanuljanak meg egymásra figyelni, közösségben dolgozni. A műhelyfoglalkozás témája : a Háry János c. daljáték megismerése, dramatizálása A műhelyfoglalkozások vezetője: Drávai Mária drámapedagógus NTP-MOI-15-0070

"Mi terem a magyar szívébe„ NTP-MOI-15-0070

"Mi terem a magyar szívébe„ Előkészületek NTP-MOI-15-0070

"Mi terem a magyar szívébe„ NTP-MOI-15-0070

Jövőkép NTP- MOI-16-0100 „Egy húron pendülünk” "Mi terem a magyar szívébe„ Jövőkép NTP- MOI-16-0100 „Egy húron pendülünk” NTP-MOI-15-0070