SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mintacím szerkesztése • Mintaszöveg szerkesztése – Második szint • Harmadik szint – Negyedik szint » Ötödik szint Tartalom- és módszerfejlesztés a Műegyetem.
Advertisements

„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
TÁMOP /A Személyiség kialakulása, fejlődése.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
A szaktanácsadás támogató szerepe
ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Mitől működik? Az optimális tanóra modellje A STEP 21 tanóra-diagnosztikai modell Szakmai információs nap a tanítási gyakorlatokról TÁMOP – 08/1/B
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt projekt Elítéltek többszakaszos,
A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar minőségügyi folyamatai szeptember 22.
E-learning alapú távoktatásos képzés
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A gyakorlatvezető mentor
D ISSZEMINÁCIÓS K ONFERENCIA „KEZEK” TÁMOP C-12/1/KONV Miskolci Egyetem Eszterházy Károly Főiskola Károly Róbert Főiskola VI. alprogram: Karrierszolgáltatások.
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Prezentáció címsor A TÁRSADALMI KOHÉZIÓT ERŐSÍTŐ BŰNMEGELŐZÉSI ÉS REINTEGRÁCIÓS PROGRAMOK MÓDSZERTANI MEGALAPOZÁSA” TÁMOP / kiemelt.
A szakképzés tartalmi szabályozása - Moduláris, kompetencialapú szakképzés -
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Dr Sediviné Balassa Ildikó: JUBILEUM UTÁN A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS JÖVŐJE Munkakultúra – Szakképzési Modellek OKTÁV RÁCIÓ február 4-6.
A gyakorlati képzés megújítása a pedagógia szakos képzésben
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Nem kötelezettség, mindkét fél számára lehetőség Duális képzés.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során: a elv alkalmazása Metodika és minőségbiztosítás a képesítések OKKR besorolása során:
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Sport és szervezetei január 18.. Személyes tapasztalatok: 3 év tanítási gyakorlat modul rendszerben Oktatás fókuszába, a gyakorlati megvalósíthatóságot.
Minősített szociális továbbképzés szakmai monitoringja Bagdy Emőke Szakmai Konferencia Salgótarján december 16.
1 SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS SZAKÉRTŐI MŰHELYMUNKA Február
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Az intézményi felkészülés módszertana 14. előadás.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Tervezési folyamat.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
A Gyulahús Kft. szerepe a projekt megvalósításban
Önértékelési projektterv
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Az SZMBK Modell alkalmazása az intézmény minőségirányítási rendszerek fejlesztésében 13. előadás 1.
Továbbképzés Ide írja be a tárgyat..
Fenntarthatóság – eredmények hasznosulása 6.2. előadás
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
KÖZÖS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (CQAF)  Szakképzési Közös Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) 1.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint ADOTTSÁGOK 4. 3
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével, a Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szintje szerinti önértékelésre” c. képzés RÉSZTVEVŐIT!

TRÉNEREK: …. és ….

A KÉPZÉS CÉLJA, FELÉPÍTÉSE Az SZMBK Keretrendszer kapcsolata az intézményi minőségfejlesztési rendszerrel A Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szintje szerinti önértékelésre történő felkészítés Hogyan dolgozunk? Előadás Gyakorlat – Módszer alkalmazása Intézményi párok munkája, kiscsoportos munka Prezentáció – Megbeszélés Konzultáció, tréneri visszacsatolás Résztvevői visszacsatolás, értékelés

A KÉPZÉS PROGRAMJA A képzés bevezetése, indítása Az SZMBK Keretrendszer alapelvei, követelményrendszere, kapcsolata az önértékeléssel Az önértékelés lényege, szerepe az intézményfejlesztésben, az intézmény minőségfejlesztési rendszerében A SZÖM célja, tartalma, a SZÖM II. Fejlesztési szint összefüggései, tartalmi elemei, követelményrendszere A SZÖM II. önértékelés folyamata Az önértékelés eredményeinek felhasználása, beépítése az intézmény fejlesztésébe Zárás

RÉSZTVEVŐK RÖVID BEMUTATKOZÁSA NÉV INTÉZMÉNY, BEOSZTÁS MINŐSÉGFEJLESZTÉSI / ÖNÉRTÉKELÉSI TAPASZTALAT ELVÁRÁSOK A KÉPZÉSSEL SZEMBEN KÉPZÉSSEL KAPCSOLATOS SZABÁLYOK

A KÉPZÉS „MŰFAJA” Tréning (edzés) Önmagunk fejlesztése - tanulás Kérdések, problémák, hibák megengedettek A visszacsatolások, megbeszélések, korrekciók nagyon fontosak Mások fejlesztése – tanítás, tapasztalatok megosztása, visszacsatolás Mások meghallgatása (aktív figyelem, tolerancia) Saját élmény, tapasztalat megosztása

ESZKÖZÖK Hallgatói segédanyag: Az előadásokhoz kapcsolódó ábrák Feladatok leírása SZÖM II. modell és Bevezetési útmutató Intézményi dokumentumok Intézményi célok (IMIP, PP, fejlesztési tervek) SZÖM I. szintű önértékelés dokumentumai Hallgatói értékelő kérdőív

RÉSZVÉTELI KÖVETELMÉNYEK A képzés 100%-án való jelenlét A képzés egyéni, páros, csoportos feladataiban való aktív közreműködés Záró vizsga feladat megoldása, legalább 65%-os eredmény elérése

KÉRDÉSEK

KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!