Kutatás gyakorlati, szakmai módszertana

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztató a licenszdolgozattal kapcsolatban
Advertisements

Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás
A „MODULFÜZET” készítette B a l á z s T a m á s. - T U D J U K…, - M E R J Ü K…, - T E S S Z Ü K.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A védés Ősz Rita.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
Online gazdasági informatika szótár fejlesztése OGIL Dr. Pitlik László, Pásztor Márta, Popovics Attila, Bunkóczi László, Pető István Szent István Egyetem,
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY 2010.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Szakdolgozat, mint a legjobb referencia a pályakezdéshez
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS FOLYAMATA
Kutatómunka a pszichológiában: gyakorlatok HEFOP 109-es pályázat
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Minőség 2012 – minőségbiztosítás a jövő szállodáiban Dr. Juhász László PhD BGF – KVIFK – Turizmus Intézet - Docens 1 Reformok útján Magyar Tudomány Napja.
Szállodák eredmény kimutatásának mutatószámai
Készítette: Magyar Orsolya
Hogyan írjunk szemináriumi és diplomadolgozatot?
Szakdolgozat címe Készítette: X.Y Miskolci Egyetem
Pedagógiai kutatás -kötelező tantárgy II. év, távoktatás Előadó: Szabó-Thalmeiner Noémi Tel:
Vizsga-dolgozat Téma: orvosi kóderndszerek vagy orvos- biológiai ontológiák (pl. nem tárgyalt kódrendszer ismertetése, előnyei, hátrányai; történelmi fejlődés.
SZAKDOLGOZAT CÍME szakdolgozat
Gazdasági ismeretek.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Központi Érettségi Nyílt Nap Szeptember 24.
Weszely Orsolya Observans Képzési Szolgáltató Kft.
A SZAKDOLGOZAT.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
TUDOMÁNYOS ELŐADÁS KÉSZÍTÉSE Kutatásmódszertan
Szakdolgozat címe Szakdolgozó neve Konzulens: Konzulens neve
Környezettan BSc Diploma előtt
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
Prof. Dr. Neményi Miklós tudományos és külügyi rektorhelyettes A doktori és publikációs adatbázis kialakításának elvei és megvalósítása Nyugat-magyarországi.
Nyitó konferencia szakmai elemei 1.Duális képzési filozófia alapelemei (10 parancsolata) 2.Duális képzések nemzetközi gyakorlatának összefoglalása 3.Duális.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.LuxJudit 2016.április 8.
Gazdaság és Vezetéstudományi Intézet - szakszeminárium dr.Lux Judit október 16.
Zsigmond Király Főiskola január Szakdolgozat prezentációja Zsigmond Király Főiskola január A szerző neve A SZAKDOLGOZAT CÍME.
Záróvizsga prezentáció május. 2 Záróvizsga prezentáció MIT BIZONYÍT A PREZENTÁCIÓ? ›A hallgató jártasságát a választott témában, a kommunikációs.
Szakdolgozatok védése
Szakdolgozatok védése
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Önértékelési projektterv
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
A problémafeltárás technikái
A hallgató neve A szak megnevezése Konzulens tanár: XY ÉV
előadások tervezése és kivitelezése Kovács Ilona egyetemi tanár
TÉMAVEZETŐI TÁJÉKOZTATÓ KMDI ÚJ KÉPZÉSI RENDJE
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Instrukciók a szakdolgozat prezentáció elkészítéséhez
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK „ Az intézményi felelősök felkészítése a Szakképzési Minőségbiztosítási Keretrendszer (SZMBK) követelményeinek figyelembevételével,
Tájékoztató a Református Tananyagfejlesztő Csoport munkájáról
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
A beadandó dolgozat és a prezentáció tartalmi és formai követelményei
Bemutatkozás A kutatás bemutatása
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Programjaink fizikából a es tanévben
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 3
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Az SZMBK Intézményi Modell
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
Címdia mindig azonos betűméretben, és stílusban!
KOMPLEX VIZSGA Tájékoztató
Előadás másolata:

Kutatás gyakorlati, szakmai módszertana http://www.hotel2022.hu/ Kutatás gyakorlati, szakmai módszertana Akadémiai írás Szakdolgozat írás Kutatás módszertan Szakdolgozat védése http://www.hotel2022.hu/szerzo-publikacioi-2016-04-15-10-57-55 Szerző Bevezetés a szállodák világába Szállodaüzlet vezetése Szállodavezetés Szállodagazdálkodás Szállodaüzemeltetés Gyógyszállodák és gyógyfürdők vezetése Nemzetközi szálloda(vállalat) vezetése Szerző publikáció, rövid publikációs gondolatok Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Szakdolgozat – Kutatás módszertan A szakdolgozatból ki kell tűnnie, hogy a hallgató megfelelő képességgel rendelkezik ahhoz, hogy szakmáján belül egy adott problémát elméleti (szakirodalom) és gyakorlati (alkalmazott kutatás) síkon megközelítve kifejtsen, elemezzen, értékeljen, önálló véleményt alkosson és arra megoldási, hasznosítási javaslatot tegyen. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

tudományossá (akadémia) Research Methodology The process used to collect information and data for the purpose of making business decisions. The methodology may include publication research, interviews, surveys and other research techniques, and could include both present and historical information. Tapasztalatok, adatok, ismérvek módszeres gyűjtése a kutatás, a jelenségek rendszeres és kimerítő, bizonyított feltárására teszi tudományossá (akadémia) a megfigyelést és a leírást. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Kutatás módszertan tantárgy célja felkelteni a hallgatók érdeklődést a turizmus adott területe iránt a hallgatókat megismertetni azzal, hogy az adott témakörön belül milyen szakmai  kérdéseket érdemes vizsgálni, melyek az aktuális problémák milyen témák voltak jellemzően feldolgozva a közelmúltban — azonos konkrét  témák / címek nem hagyhatók jóvá az egyes témakörökhöz honnan kérhetnek szakmai segítséget feldolgozási módszerek tipikus hibák, amibe „belefutottak” előző szakdolgozatírók Nem utolsó sorban fontos  figyelmeztetni a hallgatókat a folyamatos munkavégzésre, a  határidők, a szakdolgozat készítési követelmények  betartására. A témaválasztással kapcsolatosan a   pontosabb  téma  megjelölésekre, a cím mellé a  színvonalas  koncepció elkészítésére.  Üdvözlettel: Nagy Éva Korábban volt dissertation tantárgy kredittel Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Akadémiai írás Szakdolgozat Kutatás módszertan Védés 2018.07.21. 18:45 Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Akadémiai írás alapértékei megfelelően használt szakkifejezéseket tartalmaz fegyelmezett, mértéktartó érvelő megfogalmazásokat használ bizonyított érvek alapján fogalmaz (saját kutatás vagy hivatkozás) bizonyító hangnem jellemzi az írás stílust. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Figyelem ez gazdasági egyetem Tudomány célja A valóság törvényeinek, összefüggéseinek feltárása, megismertetése világos és egyértelmű érvelő bizonyítással. Az érthetőség kedvéért egyértelműen, pontosan fogalmazunk. Nagy számban használunk „terminus technicus” azaz szakkifejezéseket, érveléseket, meghatározásokat, definíciókat, levezetéseket, képleteket, bizonyításokat. Figyelem ez gazdasági egyetem Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

semleges harmadik személyt. Királyi többes Következetesen tartsuk fenn a hivatalos akadémikus stílust az írás során, azaz semleges harmadik személyt. A királyi többes szám megnevezéssel illeti a magyar nyelv, ezt a stílust. Ne fogadja el, hogy egy művön belül két stílus elfogadható. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Akadémiai írás művészete A hallgatók, hipotézist állítanak fel, megfigyelnek, mérnek, elemeznek, értékelnek és így alapfokon elsajátítják a tudományos írás művészetét. A tapasztalatok módszeres gyűjtése, a kutatás, a jelenségek rendszeres és kimerítő feltárására teszi tudományossá a megfigyelést. Az általános, hétköznapi, minden napos megismerés illetve ismertetés mögött a tapasztalat heterogén. A kidolgozott, megtervezett, módszeres és tudatos megismerés, a kutatott megismerés a tudományos esszé alapja. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Akadémiai írás a gyakorlatban Táblázat, kép szerkesztése Használjunk bátran képeket, táblázatokat, de ne legyen nagyon a lap egyharmadánál (nagyobb akkor melléklet). Két táblázat és vagy kép közt legyen szöveges rész. Kép Herendi burkolatú kávéfőzőgép 1966 Grasham Kávéház szerző ott dolgozott akkor Minden táblázatnak, képnek, diagramnak vagy diának, legyen sorszáma valamint címe, amely tükrözi a tartalmat, legyen forrás megjelölése és elkészítési dátuma. Minden táblázat, kép, diagram szerepeljen a táblázat listában, a mellékletek utáni szakaszban. Legyen a közvetlen közelben mindig utalás a táblázatokra, képekre, diagramokra vagy mellékletekre. Az 1. számú tábla jól mutatja, hogy ….. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Akadémiai írás a gyakorlatban Számok a szövegben Számok tízig, mindig írva legyenek betűvel (egy), csak tíz felett használjuk a numerikusszámozást (11). Százalékok A kifejezésnél legyen „százalék” kiírás, vagy % jel, de összhangban kell lenniük. Ne használja egyszerre a kettőt. Használjon teljes kiírást, nem számít, milyen nagy a szám. Hetvenhárom százaléka a szállodáknak 50 szobánál kisebb. Mellékletek Hatékonyan és okosan kell használni a mellékleteket. A szövegben győződjünk meg róla, hogy felhívtuk az olvasó figyelmét a függelékre. „Az 1. melléklet tartalmazza a teljes vizsgált adatsort.” Javasolt a mellékletek utalása lábjegyzet használattal. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Akadémiai írás a gyakorlatban Forrás és hivatkozás Kövesse a Harvard rendszert. (Raltson, 2010) Ez BGE - KVIK - Turizmus Intézet arculati elemének része.   Lábjegyzet használata A lábjegyzetet a szerző kiemeléseire, magyarázataira, értelmezésekre kell használni. Javasolt a használata, szükséges magyarázatoknál. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Akadémiai írás Szakdolgozat Kutatás módszertan Védés 2018.07.21. 18:45 Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Akadémiai írás - szakdolgozat Szakdolgozat, egy lehetőség a hallgató számára önálló publikálásra, kutatás végezésére egy adott témában elemző és értékelő képességének bemutatására Szakdolgozat feldolgoz, megvizsgál, elemez, értékel egy témát, egy problémát, egy felvetést és annak megoldására, gyakorlati felhasználására javaslatot ad (alkalmazott kutatás) Az akadémiai írás elvárja megfelelő elemzési és értékelési módszerek és hivatkozások alkalmazását.. A dolgozatban be kell mutatni a vonatkozó bizonyítékokat és indokolni a következtetéseket. Szakdolgozat kiemelten megjelenik a diploma értékelésében. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Szakdolgozat készítés célja Szakdolgozat célja: egy tudományos téma észrevétele, témaválasztás a témával kapcsolatos hipotézis felállítása a téma lényeglátó ismertetése cél részcélok felállítása a témával kapcsolatos szakirodalom áttekintése, ismertetése a téma kutatása másodlagos és elsődleges kutatási eredmények ismertetése javaslatok tétele az eredmények gyakorlati alkalmazására téma további kutatási lehetőségeinek bemutatása. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Akadémiai írás (szakdolgozat) struktúra BA 50-60 oldal Címlap Absztrakt Rövidítések Tartalomjegyzék (első oldal a terjedelem beszámításába) 1. Bevezetés 2. Szakirodalmi áttekintés 3. Kutatás elméleti módszertana 4. Szerző kutatásának részletes leírása 5. Kutatási eredmények leírása, elemzése 6. Következtetések, ajánlások, észrevételek 7. Zárógondolat (utolsó oldal a terjedelem beszámításába) Szóstatisztika Rövidítések, szakkifejezések jegyzéke Irodalomjegyzék Mellékletek Szakdolgozat védése Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Témaválasztás általános elvárásai Turisztikai és közgazdasági orientációjú legyen Valós problémát dolgozzon fel Aktuális legyen Önálló ötletet és kutatómunkát tükrözőn Legyen egyedi a téma megközelítése és feldolgozása Széleskörű szakirodalomra épüljön Elvárt, hogy ne csak hazai szakirodalmi forrásokat használjunk fel. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Témaválasztás általános elvárásai Témaválasztás bemutatása során tisztázzuk (10), hogy milyen témakörben kutatunk mi a témaválasztás indoklása mi tartozik a témakörbe (cím) mi a szerző hipotézise (ez a dolgozat eszméje), mit akarunk erről bemutatni, feltárni (dolgozat célja), milyen részcélokat kell teljesíteni a cél eléréséhez mire hasznosíthatók az elért eredmények (három – öt) milyen típusú kutatás harmonizál a téma kidolgozásával milyen kutatási eszközzel teljesíthető az adatgyűjtés milyen időbeosztással végezzük el a kutatást Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Témaválasztás általános elvárásai A nagyon preferált, a meglehetősen preferált, az elfogadottan preferált, a kevésbé javasolt és nem javasolt témaválasztási szinteket az 1. számú melléklet tartalmazza Elsőszintű témaválasztás Szakmai gyakorlattal kapcsolatos téma hasznos, mert lehetőség van a téma mélyebb megismerésére, a téma pontosítására, hat hónap alatt kutatásra, adatgyűjtésre konkrét javaslatok megtételére, amit a cég használhat három - öt kötelező javaslat megtételének megkönnyítésére a szakmai önéletrajzban és interjúknál évekig felhasználni, mert bizonyítja az elkötelezettséget és a szakismeretet. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Témaválasztás általános elvárásai Második szintű témaválasztás A hallgató egyéni felvetése, legyen bátor, hogy megtaláljon új ötleteket és azokat felvállalja. Hotel 2022 krédó harmadik eszméje „Törekedjünk ne csak jobbat, hanem mást csinálni” Célok Kiválóság Innovativitás Tanulás Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Témaválasztás általános elvárásai Harmadik szintű témaválasztás általános témái Turizmus makró, országos, regionális, kistérségi szintű témái. Turisztikai oktatás. Turisztikai vállalkozások általános gazdálkodási kérdései, makroszinten. Szálláshely szolgáltatás, utaztatási irodák, utazásszervezők, közlekedési vállalatok, rendezvényszervezők, műsorkészítők, foglalási szervezetek, szabadidős létesítmények. Szakmai, vezetői, irányítási, szervezeti témák. Vezetés esszenciájának, integrációjának és gazdálkodás esszenciájának területei. Hotel, szállás, szálláshely szolgáltatás, vendéglátás szektor, vezetési és gazdálkodási témái. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Témaválasztás általános elvárásai Téma gyakoriság Elkerülendő a témaismétlődés. A Főiskola könyvtárában, (Bory) elérhető az elmúlt évek szakdolgozatainak címei Három éven belül azonos téma nem engedélyezett és öt éven beül kerülendő ez alól kivétel az utókutatás illetve visszacsatoló kutatás. Javasolt a téma előzetes jóváhagyása a tanszéki koordinátorral illetve a kiválasztott akadémiai konzulenssel Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

A cím legyen rövid, tömör, nem túlterjengős, egy mondat. Szakdolgozat címe A cím legyen rövid, tömör, nem túlterjengős, egy mondat. Nem javasolt, de elfogadható az alcím használata. A cím utaljon a dolgozat témájára vagy például vizsgált szervezetre (kerülendő a szervezet pontos megnevezése) A cím egyértelműen jelezze a kidolgozandó témát. Minél pontosabb a cím annál jobban orientál a téma illetve annak közvetlen környezetében maradáshoz. A címben mindig jelenjen meg egy konkrétum. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Témaválasztás általános elvárásai Előzetes témajóváhagyás Minden egyes esetben téma, a hipotézis, a cél és a részcélok ismeretében dönt a képzés, szakdolgozatért felelős koordinátora. Magyar Turizmus Zrt kutatási csoportja által díjazott témák Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége által támogatott és díjazott témák 1. sz. melléklet „Témaválasztás preferencia listája” A Proposal Report, a Javaslat Jelentés, írásban történt visszaigazoló elfogadása ez a folyamat. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

1.1 Témaválasztás indoklása Bevezetés 1.1 Témaválasztás indoklása 1.2 Szerző hipotézise (kiemelve egy mondat) és magyarázat 1.3 Dolgozat célja (kiemelve egy mondat) és magyarázat 1.4 Feladatok, részcélok (sorszámmal, kiemelve) - két részcél szakirodalmi áttekintéssel kapcsolatos - két részcél a kutatás eredményeire utal, ezekre kell a kutatást fókuszolni - egy részcél a jövőképre utal, a felsorolás után magyarázatok, indoklások 1.5 Szakdolgozat felépítése, típusa, rövid felvezető ismertetése 1.6 Összegzés Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

1.1 Témaválasztás indoklása A téma kutatásának motivációs ismertetése. Érvelés a téma kutatásának relevanciája mellett, miért tartja a hallgató fontosnak, előre mutatónak, érdekesnek, egyedinek a témát. A téma és szerző kapcsolatának felvezetése. Elvárások a témaválasztáskor 1 A legyen téma, jelentős és turizmus orientált. 3. A téma tartalmazzon új elméleti, gyakorlati felvetést 4. A téma naprakész legyen és ne „lerágott csont” A téma legyen megvalósítható, megfelelően leszűkített Bizonyítsa a hallgató, a téma adataihoz való hozzáférését Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Új sorban lehet a hipotézis magyarázata és bővebb kifejtése 1.2 Szerző hipotézise „Kiemelve egy mondat” Új sorban lehet a hipotézis magyarázata és bővebb kifejtése Elvárások a szerző hipotézisével kapcsolatban Hipotézis, cím, cél, részcélok közt legyen összefüggés „Hipotézis görög eredetű szó, részben igazolt vagy nem igazolt tudományos felvetés” Pozitív kijelentő mondat, egy összefüggés bemutatása ok-okozatra. Felvetés mit akar a szerző, az dolgozatban, esszében bizonyítani vagy megkérdőjelezni. Két közgazdasági fogalom és azok összefüggése (Butik-szálloda, városi-szálloda – elérthető ár) http://idegen-szavak.hu/hipot%C3%A9zis Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

A dolgozat célja egy pontosan megfogalmazott és kiemelt mondat Cél jól láthatóan tűnjön ki a dolgozat szerkezetében. Mit akar elérni a hallgató a dolgozat létrehozásával A cél legyen minél szűkebb és fókuszolóbb A kiemelés után magyarázatokkal erősíteni a célmeghatározást Példa a dolgozat céljára „Helyszín, elérhető ár és minőség összefüggésének elemzése és az eltérések értékelése” Eltérő helyszín, minőség azonos kategória és árak összefüggése Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Sorszámokkal és kiemelve 1 ….. 2 3 4 5 …….. 1.4 Részcélok Sorszámokkal és kiemelve 1 ….. 2 3 4 5 …….. A részcélok lesznek az adott fejezet címek (szó szerint) Az öt részcélkitűzés legyen megvalósítható, de kihívást jelentő. Utána lehet magyarázó megjegyzéseket felvezetni. 1 - 2 Két részcél kapcsolódjon a szakirodalom 2.2 é 2.3 fejezet 3 - 4 Kettő az elsődleges kutatáshoz 5.2 és 5.3 fejezet 5 Egy a jövőlépre utal, az ajánláshoz kapcsolódik 6.3 fejezet Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

1.5 Szakdolgozat felépítése A dolgozat típusának rövid felvezető ismertetése És a hét fejezet tartalmának felvezetése Elvárás a fejezet tartalmazza a hat alfejezetet 1.6 Összegzés Bevezetés lezárása és átkötés a következő fejezetre (2. szakirodalmi áttekintés) Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Szakdolgozat témajavaslat Gyakorlati hely: Pozíció: Témakör: Cím: Szerző hipotézise: Dolgozat célja: Részcél 1: Részcél 2: Részcél 3: Részcél 4: Részcél 5: Elsőleges kutatás eszköze: Kulcsszavak: (öt - hét szó) Kötelező beadandó Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

2. Szakirodalmi áttekintés 2.1 Bevezetés A két szakirodalmi téma felvezetése A kulcsszavak elméleti felvezetése a cél. 2.2 Első téma szakirodalmi áttekintése, értékelés, első részcél szó szerint 2.2.1 Al-téma leírása (ha szükséges) 2.2.2 Al-téma (ha szükséges) 2.2.3 Al-téma (ha szükséges), de lehetőleg nem több Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Szakdolgozat struktúra 2. Szakirodalmi áttekintés 2.3 Második téma áttekintése, értékelése, második részcél szó szerint 2.3.1 Al-téma leírása (ha szükséges) 2.3.2 Al-téma (ha szükséges) 2.3.3 Al-téma (ha szükséges), de lehetőleg nem több Hivatkozások és azok összevetése és véleményezése Egy - egy témákra legyen három – öt szakcikk, hivatkozások Kiegészítő hivatkozásokkal együtt tíz – tizenöt hivatkozás (Harvard 2018) részletes URL vagy megjelenítés bibliográfiában Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Szakdolgozat struktúra Mindig történelmileg a kronológiai sorrendet követjük. Általában a nagy halmazból haladunk a kisebbek felé. Fontos a szakirodalmak hivatkozása és azok összevetése valamint szerzői véleményezése. Az alfejezetek követik a részcélokat. Minden szakirodalomra hivatkozott és felvezetett feladatra ismertetést kell adni. Mit ír a témáról a hazai és nemzetközi szakirodalom. Milyen hasonlóságok és eltérések vannak. A szakcikkek szerint mik az eltérések és mind ezekről mi a szerző véleménye 2.4 Összegzés Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Akadémiai írás Szakdolgozat Kutatás módszertan Védés Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Szakdolgozat struktúra 3. Kutatás módszertana 3.1 Bevezetés Kutatás általános, elméleti módszertanának szakirodalmi áttekintése valamint a dolgozat típusának felvezetése és a választás indoklása 3.2 Másodlagos kutatás (szekunder) módszertana Szakirodalom elméleti kutatásmódszertanának bemutatása 3.3 Elsődleges kutatás (primary) elméleti módszertana Elsődleges kutatás módszertanainak ismertetése és indoklása Adatgyűjtési technikák bemutatása és indoklás a kiválasztásra Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Szakdolgozat struktúra 3.4 Adatelemzés elméleti módszertanai Mennyiségi adatelemzési módszertanának ismertetése Minőségi adatok elemzési módszertana ismertetése Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

elméleti (theoretical) és gyakorlati (practical) stílus. Kutatás módszertan Szakdolgozat típusa A hallgató megválasztja a szakdolgozat típusát, stílusát a témához illően. A különböző szakmai iskolák eltérő csoportosításokat használnak. Az egyik ilyen lehetőség szerint két fő csoportot képzünk elméleti (theoretical) és gyakorlati (practical) stílus. Elméleti stílusba tartozik az elvont (Absract) csoport, melynek elemei koncepcionális – elméleti (Conceptional) kulturális – társadalmi (Cultural - Social), etikai – vallási (Ethical – Religious), filozófiai (Philosophical), matematikai (Mathematical) és esztétikai (Aesthetic). Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Alkalmazott kutatások elméleti stílus (Applied) elemei, Kutatás módszertan Szakdolgozat típusa Alkalmazott kutatások elméleti stílus (Applied) elemei, gazdasági (Economic) vezetői (Managerial) műszaki (Technical) politikai (Polical) társadalmi (Social). Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Gyakorlati (Practical) stílus Kutatás módszertan Gyakorlati (Practical) stílus irányított kísérletek (Constructed experiments) esettanulmány (Case Study) gyakorlati terep kísérletek (Field experiments) modellek (Models) szimulációk (Simulations) feltárt (Explored) felmérések (Surveys) akciókutatás (Action Research) megfigyelések (Observation) tapasztalati – résztvevő megfigyelés (Empirical) értékelések (Evaluations) fejlődési kutatás (Develpoment Research) Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Ötös szint - Esettanulmány – Case Study Kutatás módszertan Preferált stílusok Ötös szint - Esettanulmány – Case Study Négyes szint - Empirikus – Empirical Hármas szint - Felmérés - Surveys Kettes szint - Tervezés, fejlesztés - Develpoment Research Egyes szint - Kritikus értékelés – Critical Evaluation Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Akadémia írás szintek és terjedelmek Kutatás módszertan Akadémia írás szintek és terjedelmek - kisesszé 3 - 5 oldal egy részcél tanulmány 10 – 15 oldal két részcél nagyesszé, szakcikk 20 – 30 oldal két – három részcél Szakmenedzser 30 – 40 oldal három – négy részcél Bachelor of Art 50 – 60 oldal öt – hat részcél Master of Art 70 – 80 oldal hét – nyolc részcél Doktori 120 - 250 oldal kilenc-tizenegy részcél főiskolai jegyzet 250 - 300 oldal tizenöt részcél szakkönyv 600 - 700 oldal harminc részcél. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Adatgyűjtési módszerek Feltáró vizsgálat Esettanulmány tervezés Kutatás módszertan Adatgyűjtési módszerek Feltáró vizsgálat Esettanulmány tervezés Fókuszcsoport beszélgetés Interjúkészítés Meghallgatás Megkérdezés (szemtől szemben) Kérdőívek Felmérések http://etdk.kmdsz.ro/2011/dl/TKM_Kutatas_es_publikalas.pdf0 Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Értékelés és átkötés a következő fejezetre Kutatás módszertan 3.5 Összegzés Értékelés és átkötés a következő fejezetre Hivatkozások száma legalább három de lehet öt vagy több Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Akadémiai írás Szakdolgozat Kutatás módszertan Védés Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Szakdolgozat struktúra 4. Szerző kutatásának részletes leírása 4.1 Bevezetés Szerző kutatásának felvezetése Kutatásmódszertanának kiválasztásának indoklása Másodlagos kutatás bemutatása Elsődleges kutatás ismertetése 4.2 Kutatási ütemterv részletes leírása Ötlettől a lezárásig időrendi sorendben 4.3 Elsődleges kutatás részletes leírása Eszközök bemutatása, leírása, időpont, helyszín, kérdőívek, interjúkérdések, interjúalanyok 4.4 Adatelemzések és értékelések részletes leírása Szerző elemzéseinek bemutatása 4.5 Összegzés Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Szakdolgozat struktúra 5. Kutatási eredmények elemzése 5.1 Bevezetés Kutatási eredmények felvezetése 5.2 Kutatási eredmények elemzése, értékelése, bemutatása Harmadik részcél 5.2.1 Al-téma leírása (ha szükséges) 5.2.2 Al-téma (ha szükséges) 5.3 Kutatási eredmények elemzése, értékelése, bemutatása Negyedik részcél 5.3.1 Al-téma leírása (ha szükséges) 5.3.2 Al-téma (ha szükséges) 5.4 Összegzés Esszé, dolgozat kiemelkedő fejezete Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Szakdolgozat struktúra 6. Következtetések, ajánlások, észrevételek 6.1 Bevezetés 6.2 Következtetések Ötödik részcél szó szerint Annak felsorolása, hogy teljesültek a célkitűzések, részcélok A dolgozat elején felvezetett hipotézis és cél alátámasztása 6.3 Ajánlások, javaslatok, előterjesztések Kötelező három - öt konkrét javaslat Használjunk bullet módszert Egyéni vélemény a fejlesztésekre, javításokra. Megfogalmazott akciótervek rámutatnak, hogy mit tenne, mit javasol tenni a szerző. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Szakdolgozat struktúra 6.4 Észrevételek a kutatásmódszertanáról, kutatás értékelése Adat hozzáférés nehézségei, módszertan választás értékelése Az alkalmazott kutatási módszertan értékelése, megerősítése. Sikeres volt a módszertan vagy nem volt megfelelő választás a témafeldolgozásához. Az elvégzett kutatások erőssége, gyengesége, hiányossága. Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Szakdolgozat struktúra 6.5 További kutatási javaslatok, inspirációk Téma további kutatásaira javaslat Témák felvezetése, amelyeket érdemes tovább kutatni 6.6 Összegzés Fejezet lezárása és átvezetés a zárógondolatokra Zárógondolat Legalább háromnegyed vagy egyoldalas lezáró szakasz A szerző zárógondolatai, esszé lezárása Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Szakdolgozat struktúra Szóstatisztika Oldalak és szavak száma tartalomjegyzék elejétől zárószó oldalig Rövidítések, szakkifejezések jegyzéke Amennyiben több mint egy oldal, ha nem akkor az elejére Irodalomjegyzék Referencia lista (idézések) 20-25 elvárt Bibliográfia, minden adekvát szakirodalom Ábra vagy és képjegyzék Ábrák, képek felsorolása Mellékletjegyzék Mellékletek Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Szakdolgozat struktúra Szóstatisztika A dolgozat a tartalomjegyzék első oldalától az ezt megelőző oldalig Oldalak száma 58 Szavak száma 12.598 Egy oldal átlagos szószáma 217 Karakterek szóköz nélkül 86.251 Karakterek szóközzel 99.062 Bekezdések száma 791 Sorok száma 1.778 Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

Akadémiai írás Szakdolgozat Kutatás módszertan Védés 2018.07.21. 18:45 Dr. Juhász László PhD, MTA KT Tag, Szállodai Szakértő – szaktanácsadó, óraadó, nyugdíjas egyetemi docens 2018.07.21. 18:45

legalább 3 perc egybefüggő beszéd Vizsga Vizsgaelnök, társelnök, kérdezőtanár, kérdezőtanár Jegyzőkönyvvezető Konzulens, Opponens név és tételszám bemondása hangosan a bizottság felé fordulva nincs sorrend – kidolgozás – integrált válasz legalább 3 perc egybefüggő beszéd Kérdések és válaszok Elnöki orientáció Nincs értékelés 2018.07.21. 18:452018.07.21. 18:45 Dr. Juhász László PhD, University Docent, Hotel Expert, MTA Köztestületi Tag

Defend of Dissertation Opponent Evaluation and comments Academic Supervisor Aim Demonstrate You know & believe Topic Hypothesis Aims Results Suggestions Dr. Juhász László Ph.D., University Docent, Hotel Expert, Member of Hungarian Science Academic 2018.07.21. 18:45 55

Disszertáció védés (nem prezentálás) Védés 5 - 6 maximum perc nem több (hivatalosan 8 perc) sorrend konzulens tanárok szerint és azon belül alfabetikus 2 – 4 fő egyidőben Védés Állva, nem olvasva (papír, fal) de van súgó képernyő Mindenki volt akkor közös eredmény hirdetés Két jegy szóbeli vizsga védés (prezentálás, válaszok) 2018.07.21. 18:452018.07.21. 18:45 Dr. Juhász László PhD, University Docent, Hotel Expert, MTA Köztestületi Tag

A dia olvasható legyen (minimum 24 betűnagyság), Disszertáció védés A dia olvasható legyen (minimum 24 betűnagyság), színháttér és a betűk színének harmóniája, a témához igazodjon Sorszám (jobb fent), név (bal lent), cím, dátum Dia ne legyen zsúfolt (ez már az) Jobb a térkép, kép, diagram, mint a szöveg Ami ki van vetítve, azt elolvashatja a bizottság, ne azt mondjuk el. Prezentáció nem súgógép! Ne a vetítési falat nézzük, hanem a zsűrinek 2018.07.21. 18:452018.07.21. 18:45 Dr. Juhász László PhD, University Docent, Hotel Expert, MTA Köztestületi Tag

Prezentáció nyolc perc, inkább öt - hat, mint nyolc Disszertáció védés Prezentáció nyolc perc, inkább öt - hat, mint nyolc 1 név, cím, hipotézis, cél, részcélok (kötelező) (1. fejezet) szakirodalmak lényeges megállapításai, ha volt (2. fejezet) kutatás módszertan bemutatása, ha igazolt (3. fejezet) kutatás lényeges eredményei (kötelező) (4. fejezet) hipotézis alátámasztása vagy elvetése (5. fejezet) 3-5 ajánlás (kötelező), egyéni vélemények (5. fejezet) 7 reagálás konzulens és opponens értékelésére (kötelező) 2018.07.21. 18:452018.07.21. 18:45 Dr. Juhász László PhD, University Docent, Hotel Expert, MTA Köztestületi Tag

szálláshely, vendéglátás, utaztatás, rendezvényszervezés Be up to date or at least get out up to date Szakmai hírek, szakcikkek Turizmus szálláshely, vendéglátás, utaztatás, rendezvényszervezés Szálláshely, szálloda, szobák száma ) kínálat Vendégéjszaka, hazai, nemzetközi, nemzetiségek (kereslet) Átlagár, bevételek Nemzeti Turizmusfejlesztési Stratégia 2030 Hotelstars EU Munkaerőhelyzet Makrogazdaság Infláció, nyugdíjemelés Minimál bér, bérminimum Statisztika 2010 - 59 2018.07.21. 18:452018.07.21. 18:45 Dr. Juhász László PhD, University Docent, Hotel Expert, MTA Köztestületi Tag

http://www.hotel2022.hu/ Szállodavezetés és gazdálkodás elmélet összegzés Dr. Juhász László 2015.pdf Szállodák bevételei összegzés Dr. Juhász László 2015.pdf Szállodák jövedelmezősége összegzés Dr. Juhász László 2015.pdf Szállodai bevétel kimutatások Dr. Juhász László 2015.pdf http://www.hotel2022.hu/hotel_2022_media/files/akademiai-iras-dr.-juhasz-laszlo-2018.doc 2018.07.21. 18:452018.07.21. 18:45 Dr. Juhász László PhD, University Docent, Hotel Expert, MTA Köztestületi Tag