Norvégiai szakmai út október

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
ÚJ TENDENCIÁK A MAGYAR SZAKKÉPZÉSBEN
Advertisements

A szakképzés fejlesztés irányai évfolyam beiskolázási létszáma 2009/2010.
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
Az országos mérések megújult rendszere
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Országos kompetenciamérés A mérési rendszer fejlesztése, az érettségi rendszer átvilágítása Pongrácz LászlóOktatási Hivatal Magyar Termék Nagydíj.
Értékelés a pedagógiában
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
Mérés, értékelés és minőségbiztosítás a közoktatásban
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Működőképes-e a területfejlesztés új rendszere Nagyházi György PhD hallgató RGDI - Győr.
A neveltségi szint mérése
A közoktatás „dobbantási” esélye Dobbantó Programindító Konferencia Setényi János 2008 Budapest.
Kormányszóvivői tájékoztató 1 A társadalmi bűnmegelőzés nemzeti stratégiája 115/2003. (X. 28.) OGY határozat. Cselekvési program 1009/2004. (II. 26.) Korm.
Az egészségügyi szakképzés fejlesztésének lehetséges irányai Kiss Mária Balatonfüred, augusztus 25.
A képzett szakemberekért Fejlesztés és szolgáltatás a szakképzésben. Budapest augusztus 27.
Nagykanizsa és Térsége TISZK Szakképzés – szervezési Kiemelten Közhasznú Nonprofit Korlátolt Felelősségű Társaság.
Pedagógiai szakmai szolgáltatás
„A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Közművelődési és Képzési Intézet jelene és jövője” augusztus 23.
Évindító Informatikai Szakképzési Fórum
A szakképzés helyzete Magyarországon
Iskolapszichológia a Nevelési tanácsadóban
INTEGRÁCIÓ A SZAKKÉPZÉSBEN (avagy TISZK?)
TISZK Tanácsadó Testülete. A tanácsadó testület véleményezi:A tanácsadó testület véleményezi: –az irányító szervezet működésének szabályait tartalmazó.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
BEVEZETŐ.
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
Az országos mérések megújult rendszere
Új esély: szak- és felnőttképzés a határ mentén Aktuális szakképzés - szervezési feladatok a törvényi változások és a TÁMOP3.2.2 kapcsán Környei László.
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
,,Önértékelés –Tanfelügyelet – Minősítés”
Learning by working! Dualizáció Magyarországon „A holisztikus megközelítés” Dr. SZILÁGYI JÁNOS Képzési igazgató Magyar Kereskedelmi és Iparkamara Magyar.
ÚJ ELEMEK A KÖZPONTI PROGRAMOKBAN Modláné Görgényi Ildikó főigazgató-helyettes május 17.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
Készítette : Fürtön Tamás 1 Mérés –értékelés a Norvég szakképzésben.
Szakmai tanulmányút NORVÉGIA ( – ) A bemutatót készítette: Dr. Csermák Károly Ph.D.
Norvég Oktatási és Kutatási Főigazgatóság - Megyei Önkormányzat Oktatási Hivatala - Városi Önkormányzat Oktatási Hivatala Intézményfenntartói rendszer.
Készítette: Nyul Gábor1 Mérés-értékelés Norvégiában Parlament Oslo felülről.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Írország, Dublin november Kontra Éva Széchenyi István Idegenforgalmi, Vendéglátóipari Szakképző Iskola és Kollégium Kecskemét, Nyíri út 32.
MAGYAR AGRÁRKAMARA Dr. Laczkó András „A kompetencia alapú moduláris szerkezetű új agrár szakmastruktúra bevezetésének elősegítéséhez és meggyorsításához.
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
Diákportfólió minden szinten a tanulók tudatos önfejlesztése érdekében
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Szécsényi Gyerekesély Program gyerekeket érintő szolgáltatásai
Barcsák Marianna KPSZTI
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Mérés-értékelési gyakorlatok tanulmányozása az európai szakképzésben
Mérés értékelés Dániában
Szakiskolai fejlesztési program
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Varró István Szakiskola, Szakközépiskola és Kollégium
Önfejlesztés és horizontális tanulás
MINŐSÉGBIZTOSÍTÁS A FELNŐTTKÉPZÉSBEN
Szakiskolai Fejlesztési Program I
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
2007.okt Készítette: Kohány Szabolcs
Mérés –értékelés a Norvég szakképzésben
Országos Kompetencia Mérés 2011
2007.okt Készítette: Dóczi Balázs
Kompetencia alapú szakoktatás
A PÁLYAORIENTÁCIÓ SZEREPE A KORMÁNYZATI FEJLESZTÉSEK SORÁBAN
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
Báthory Zoltán: Pedagógiai értékelés (A mérés, értékelés szerepe a pedagógiai folyamatban és az intézmény-rendszerben). MÉCS konferencia, Kecskemét,
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Előadás másolata:

Norvégiai szakmai út 2007. október 14-21. Tóth Ágnes Árpád Szakképző Iskola és Kollégium, Székesfehérvár

Intézményfenntartói rendszer Kormány Norvég Oktatási és Kutatási Minisztérium Alsó és Középfokú Oktatási Főigazgatóság Megyei Kormányzati Oktatási Irodák Megyei Oktatási Irodák Önkormányzati Oktatási Iroda Alsó és Alsó-középfokú Iskolák Felső-középfokú Iskolák

Oktatási rendszer, jogszabályok Oktatási Törvény (1994) Tudáspromóció (2006) Iskolarendszer (3 szint) Pályaválasztási tanácsadó jelenléte Képzési iroda/ koordinátor szerepe

Szakképzés szerkezete

Mérés- értékelés 1. Fajtái: diagnosztikus formatív szummatív Többféle módszer (pl.: portfólió, munkanapló, önértékelés) Kritériumok: 1- 6 Bloom- taxonómia

Mérés- értékelés 2. Pedagógus értékelés: vizsgabizottság önértékelés hospitálás Tesztek: (nyilvános) országos városi iskolai

Mérés- értékelés 3. 2007. 01. 01. törvény problémák megoldására Vizsgarendszer: évfolyamonként záróvizsga

Összegzés Hasonló problémák az iskolákban Lehetséges jó gyakorlatok Minőségbiztosítás helyzete

Köszönöm a figyelmet!