Norvégiai szakmai út 2007. október 14-21. Tóth Ágnes Árpád Szakképző Iskola és Kollégium, Székesfehérvár
Intézményfenntartói rendszer Kormány Norvég Oktatási és Kutatási Minisztérium Alsó és Középfokú Oktatási Főigazgatóság Megyei Kormányzati Oktatási Irodák Megyei Oktatási Irodák Önkormányzati Oktatási Iroda Alsó és Alsó-középfokú Iskolák Felső-középfokú Iskolák
Oktatási rendszer, jogszabályok Oktatási Törvény (1994) Tudáspromóció (2006) Iskolarendszer (3 szint) Pályaválasztási tanácsadó jelenléte Képzési iroda/ koordinátor szerepe
Szakképzés szerkezete
Mérés- értékelés 1. Fajtái: diagnosztikus formatív szummatív Többféle módszer (pl.: portfólió, munkanapló, önértékelés) Kritériumok: 1- 6 Bloom- taxonómia
Mérés- értékelés 2. Pedagógus értékelés: vizsgabizottság önértékelés hospitálás Tesztek: (nyilvános) országos városi iskolai
Mérés- értékelés 3. 2007. 01. 01. törvény problémák megoldására Vizsgarendszer: évfolyamonként záróvizsga
Összegzés Hasonló problémák az iskolákban Lehetséges jó gyakorlatok Minőségbiztosítás helyzete
Köszönöm a figyelmet!