A LOVAGI EPIKA.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Készítette: Szabóné L. Éva
Advertisements

PUBLIC RELATIONS Wekerle Sándor Üzleti Főiskola 2015/16-os tanév, II. félév Tóth Attiláné dr. harmadik foglalkozás.
Rendőrségi Oktatási és Kiképző Központ Polgári Válságkezelési Alosztály Felkészítés a rendőri békefenntartó tevékenységre ENSZ BÉKEFENNTARTÁS REFORMJA.
MIÉRT AZ AVASI FRANCIA NYEK?. MIÉRT FONTOS A NYELVTANULÁS? Használható nyelvtudás A nyelv nem cél, hanem eszköz Nyelvvizsgáért többletpontok a továbbtanulásnál.
Meghalt a király. Éljen a király! Balatoni Zsófia Szabó Anikó.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
A kétszintű történelem érettségi 2016/17 Simonkay Márton.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
Izrael „történelem előtti” kora. 0. Mi az a „történelem előtti kor”? A zsidó történetírás Kr.e körül jelent meg Kánaánban:  Az éppen megszülető.
Mozart: Varázsfuvola és Vörösmarty: Csongor és Tünde összehasonlítás.
Szent László- Könyves Kálmán Szent László- Könyves Kálmán uralkodása A királyi hatalom megszilárdítása
GYERMEKSZEGÉNYSÉG ELLENI PROGRAM A HEVESI KISTÉRSÉGBEN TÁMOP /
AZ EURÓPAI KULTÚRA ALKOTÁSAIBÓL KATTINTS.
Törökszentmiklósi Tagintézmény
a hét verse Erdős Virág: A legszebb vers barabás bíborka ajánlja 11.B
Barcsák Marianna KPSZTI
Könyvtár, Információs és Közösségi hely
A Blaha Lujza tér M végállomás átmenő vágánya melyik vágánnyal létesít kapcsolatot? Csak az Újbuda-központ M és a Móricz Zsigmond körtér M irányú vágánnyal.
DR. GÉGÉNYNÉ HORVÁTH TÜNDE
AWK ismétlés AWK: adatvezérelt nyelv:
„Mert Néha kell a romantika”
Kémiai receptorok.
A matematikatanítás aktuális kérdései február
A közigazgatással foglalkozó tudományok
HŐTÁGULÁS.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
A hazai gépjárművezető-képzés elméleti oktatásának közlekedésbiztonsági elemzése és hatása a kezdő gépjárművezetőkre Kiss Diána Sarolta Prof. Dr. Holló.
Az „Út a munkához” program évi változásai
A „fény százada”.
A Széll Kálmán tér irányú vágánnyal létesít közvetlen kapcsolatot b.)
TELEKOM A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN TRAN LAM PÉTER // PETER.
Főnix – me Megújuló Egyetem Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében.
Egyedi lánc Vázlat Alak, konformáció Szabadon kapcsolt láncmodell
A középkor kultúrája.
Használd a fantáziádat! Alkoss jeleket! Mire emlékeztetnek Téged?
A LOVAGI EPIKA.
Varázsfuvola Csongor és Tünde.
Filozófiai tudományágak (diszciplínák)
Délvidéki kirándulás
Nagy Király, Fenséges Úr, Király Isten Fia,
A SZÖSZI És a kvíz.
A Széll Kálmán tér irányú vágánnyal létesít közvetlen kapcsolatot b.)
Az egyéni és Szociális kompetenciák szerepe a karrierindításban
Érettségi eredmények május-június
Hogyan legyünk kiváló költők?
Középkor története 7. osztály
A tradicionalista (normatív) szemlélet korszaka az orosz irodalomban 1. Эпоха традиционалистского (нормативного) художественного сознания в русской литературе.
Hivatása bibliográfus
Új pályainformációs eszközök - filmek
Az ŐRSÉGBEN jártam Oud of Mooi ???? Saját fotóiból készítette:
A reneszánsz zene és tánc
A nemzeti irodalom megteremtése. 2.
Paulay Ede Az ember tragédiája.
Mit adtak nekünk a rómaiak?
LÁTOGATÁS GRACELAND-BEN
Válassza ki a Blaha Lujza tér végállomásra vonatkozó helyes állítást!
Scool-Túra Kft Miskolc Széchenyi út 36.
Családi vállalkozások
Szarvas Békéscsabától 47 kilométerre, a Hármas-Körös holtágának partján fekszik.
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
A tradicionalista (normatív) szemlélet korszaka az orosz irodalomban 2. Эпоха традиционалистского (нормативного) художественного сознания в русской литературе.
Németország BESZÁMOLÓ 2014
Magyar őstörténet tanuláshoz....
Hitoktatási továbbképzési nap, IV. 27.
Az „Út a munkához” program évi változásai
Vidékfejlesztési pályázatok megvalósításához útravaló
A reneszánsz művészet Giorgione: Ifjú képmása.
A tehetséggondozás kihívásai
Kirándulás a földalatti Padirac Barlangba
Nagybánya június 6..
Előadás másolata:

A LOVAGI EPIKA

LOVAGI EPIKA 1605 – Miguel Cervantes de Saavedra: Don Quijote rész, 6. fejezet – a könyvégetés Kánonképzés Ariosto – Tasso vita a XVI. századi Itáliában Arisztotelész: Poétika A valószerű és a fantasztikus elválasztása

A LOVAGI EPIKA A lovagi epika három tárgya: Breton tematika – sensus letteralis Antik tematika – sensus moralis Francia tematika – sesnsus hitoricus Res gestae – chanson de geste – eposz–RITUÁLIS Res fictae – roman – regény–MITIKUS Mindkettőben: Csodálatos hősök Történelmi emlékezet A regény: - Biográfia és enciklopédia

A LOVAGI EPIKA Írott és szóbeli kultúra határán (chanson, cantar, cantare) Két vezérmotívum: Keresztény – muzulmán konfliktus (duellum) Az idegen színrevitele Orientalizmus Morális kérdések A szerelem tematizálása

A LOVAGI EPIKA Chanson de geste Jogleur Első változat 1040 – 1115 közt Első fennmaradt szöveg: 1140-1170 közt (Oxford) Kb. 80 fennmaradt szöveg Tematika: Király Lovag Áruló, zendülő Egyéb HISPÁNIA: El cantar de Mio Cid El Cid Campeador (Rodrio Diaz de Bivar)

A LOVAGI EPIKA A KEZDETEK Roman d’Alexandre – Alberich von Bisinzo Roman de Brut – Wace KEREKASZTAL A RÉGI REGÉNYEK (1155-65) Anglonormann -Plantagenet (II. Henrik, Aquitániai Eleonóra) Roman de Thébes, L’Eneas, Roman Troie, Floire et Blancheflor (szerelem)

A LOVAGI EPIKA Chrétien de Troyes ARANYKOR (1165 – 1180) Chevalier de la Charrette (Lancelot) Chevalier au Lion (Yvain) Conte du Graal (Perseval) Gautier de Arras Erec et Enide; Ille et Galeron Alexandrinus (Roman d’Alexandre) Vers és próza elválása

A LOVAGI EPIKA Itália Ferrara XIV. század Ottava rima Entrée d”Esapagne Cantare Poema cavallersco Matteo Maria Boiardo: Orlando innamorato Keresztény-pogány és szerelmi tematika Ludovico Ariosto: Orlando furioso Szerelem és aktuálpolitika Vincenzo Brusantino: Angelica innamorata