Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Délvidéki kirándulás 2012.10.04-2012.10.07.

Az előadások a következő témára: "Délvidéki kirándulás 2012.10.04-2012.10.07."— Előadás másolata:

1 Délvidéki kirándulás

2 Indulás napja Mai napon reggel fél 8 – kor indultunk az iskola elől 25 diák és 3tanár kíséretében. Első megállónk egy zsilip volt… Következő megállónk Zomborban volt. Zombor az egykori Bács-Bodrog megye székely városa volt. Itt a városházát néztük meg. A városháza egyik termében volt felállítva a Zentai csatáról festett egyik legnagyobb,legszebb kép.

3 Városnézés Város nézés következet….

4 Schweidel József Schweidel József emlékműt néztük meg.
Az emlékműnél Kovács Dorottya mondott emlékbeszédet. Az emlékbeszéd után megkoszorúztuk.

5 Dohány múzeum Kis utazás után a dohány múzeumot látogattuk meg.
Sok érdekességet láttunk itt. A dohány múzeum mellett ugyan annál a bácsinál volt kovács múzeum is,amit szintén megtekinthettünk. Akinek kedve támadt az kint az udvaron tekerhetett eredetti cigarettát is.

6 GMO-s vita az iskolában.
Kis buszozás után odaértünk az iskolába. Ott azokkal a diákokkal,akik nálunk vendégeskedtek azokkal folytatuk le a békés vitatkozás a gén módosított nővények előnyéről és hátrányáról. A vitában négy vegyes csoportokra osztottak minket. Mindenkinek a GMO mellet vagy ellen kellet érvelnie. Tanáraink bemutatása után mi következtünk.

7 Szoba elfoglalás. Ahol elszállásoltak minket az tulajdonképpen egy vadász ház volt. Az emeleten 7 lányt tudtak elszállásolni. Én egy három ágyas szobába kerültem, Timivel és Bözsivel. A mi szobánk a kertre nézett rá. A fiúk tőlünk 500 méterre voltak elszállásolva.

8 Második nap. Mai napunkat az iskola tangazdaságában kezdtük. De voltak akik az iskolában maradtak sajtot készíteni. A tangazdaságban dolgozókat külön szedték. Volt akik szüreteltek,mások traktoroztak,egyesek tápot kevertek,voltak akik savanyú földet készítettek és akik paprikát szedet.

9 Fociztunk… Az iskolában előadtuk az Október 6. Aradi vértanukról a megemlékezési műsorunkat. A műsor után levezetés képen a fiúk fociztak a délvidéki magyarok ellen. Sajnálatosan kikaptunk,ugyanis a bíró nem volt pártatlan csak a hazai csapat javára fújt.

10 Zentai csata műemlék Mai napon a Zentai csata műemlékét néztük meg.
Ott egy kis összefoglaló pár mondatban elmondták,hogy mi történt. Utána Temerinbe mentünk,ahol szintén előadtuk az ünnepi előadásunkat. (Aradi vértanuk) Temerinbe kivonultunk a temetőbe,ott megkoszorúztuk azt az emlékhelyet ami az akkori áldozatoknak lett állítva.

11 Városnézés….

12 2012.10.07.Szabadka Utolsó napon Délvidéken Szabadkára mentünk el.
Ott a városházát néztük meg és a főteret. Szabadkán a piacon kaptunk másfél órát,hogy körbenézzünk és aki akart vásárolhatott is. Utána Palicsi tavat néztük meg. Elbúcsúztunk két délvidéki kísérőtanárunktól és megindultunk hazafelééé….

Letölteni ppt "Délvidéki kirándulás 2012.10.04-2012.10.07."