Munkafolyamat a 2D-től a 3D-ig!
Modell szabásmintáinak elkészítése: Első lépés Modell szabásmintáinak elkészítése: Alapszerkesztés alapján a PDS programban megszerkesztjük, modellezzük a modell alkatrészeit Bedigitalizáljuk a modell kézzel elkészített szabásmintáját
A modellhez használt alapszerkesztés
Második lépés Mindkét esetben ellenőrizni kell, hogy minden alkatrész meg van-e a modellhez, illetve pontosak-e az egyes alkatrészek. Használható varrásszélességgel ellátott, illetve varrásszélesség nélküli szabásminta is. Egyéni méret, széria, középméret ell. Fontos tudnunk, hogy milyen mérettel szeretnénk dolgozni.
A modell összeállítása
A PDS programban előkészített szabásminták
Harmadik lépés Modell importálása a V-Stitcher programba Alkatrészek elrendezése és beforgatása viselési iránynak megfelelően
A beimportált modell Fontos, hogy megjelennek a tükörképek, illetve a páros alkatrészek eddig nem látható párjai, illetve annyi alkatrész, amennyit a modell összeállítás során megadtunk.
Negyedik lépés A ruházat pozíciójának(rétegének), G-MAP meghatározása Az alkatrészek összevarrása(egy vonal, több vonal) Technológiai sorrend
Varrásvonalak A tükörképen automatikusan megjelenik az azonos varrásvonal.
Modell teljes összevarrása
Ötödik lépés A clusterek meghatározása Cluster:a ráterítés, emberre, próbababára terítés módja A clusterek 3D pontjának meghatározása (közelítés helyének meghatározása)
Clusterek
Hatodik lépés Modell anyagának kiválasztása (scennelés, tervezés), hozzárendelése a modellhez Kellékek kiválasztása (tervezés, scennelés), hozzárendelése a modellhez Próbababa méreteinek beállítása(női, férfi, gyermek) Aszimmetrikus testalkat nem szimulálható.
A próbababa lehetőségei
Az alapanyag hozzárendelése a modellhez Fontos az anyagismeret. A modell ragasztás technológiájának meghatározása.
Hetedik lépés Szimuláció Viselési környezet Viselési pozíció Próbababa mozgathatósága, lehetőségei Fénykép, teljes panoráma kép Internetes kommunikáció Gardrób szekrény
Szimuláció
Az alapanyagban rejlő lehetőségek Színek, mintaelem mérete,,iránya, átlátszóság, fényesség alkatrészenként változtatható.
A modell bekerül a gardrobszekrénybe A számítógép szimulációjának ideje lerövidül, ha egy modell egyszer már felöltöztettünk. Fontos szerepe van az egymásra öltöztethetőségnek(G-MAP)
Nyolcadik lépés Szabásminta vonalainak és kényelmi bőségének ellenőrzése viselés közben Esetleg minimállis változtatások szimulációja
Ellenőrzés és módosítás
Nyomástérkép
Fénykép készítése a modellről
Köszönjük a figyelmet!