Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Sarangolt faválasztékok tömör köbtartalmának meghatározása

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Sarangolt faválasztékok tömör köbtartalmának meghatározása"— Előadás másolata:

1 Sarangolt faválasztékok tömör köbtartalmának meghatározása
InnoLignum Erdészeti és faipari szakvásár „Fa, mint megújuló energiaforrás” konferencia Sarangolt faválasztékok tömör köbtartalmának meghatározása Nyugat-magyarországi Egyetem Innovációs Központ Pásztory Zoltán

2 Kutatás célja A sarang valós, tömör faanyag tartalmának „pontos” meghatározása Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre

3 Kutatás célja Sarang szállítás közben
Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre

4 Fotóanalitika I. Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk.
Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre

5 Fotóanalitika II. Transzformáció ismert koordinátájú pontok alapján
Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre

6 Fotóanalitika III.

7 Eredmények I. Felületmérés Mért sarang felület: 17,92 m2

8 Eredmények II. Felületmérés Több sor egy képen 17,75 és 6,19 m2

9 Fotóanalitika IV. Átszámítási (kitöltési) tényező meg-határozása a fotó színviszonyai alapján Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre

10 Fotóanalitika V. Ellenőrzés – Kézi körberajzolással

11 Fotóanalitika VI. Ellenőrzés – Egyéni köbözéssel Összesen: 3,94 m3

12 Eredmények III. Szoftveres osztályozás: 69,67%
Kézi körberajzolással: 69,21%

13 Eredmények IV. Kép minőség javítása szín és tónus kompenzáció (Pl. ködben) Eredeti képen: 65,82 % Kézi: 67,39 % Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre Módosított: 66,80 %

14 Eredmények V. Színjavítás célja Eredeti kép hisztogramja
Olyan dolgok, amikről és amik ellen tehetünk. Tantárgyszerkezet: Alapvetően a régi képzés „átmentése” történt meg (nem is lehetett mást) Sok tantárgy: összesen 534 különböző tantárgy! Történelmi okai vannak (még a régi súlypontokat tükrözi, elhibázott ösztönzési rendszer…) Példák kellenének!!! Gyakorlatiasság: Nagyon régóta hajtogatjuk, de nem sok minden történik… Egyik lehetőség: kompetencia alapú képzés (ld. később) Tartalom és módszerek: Tartalom: egy régebbi helyzetet tükröz; sokszor nem is korszerű. Változás kell a tantárgyszerkezetben, és a tantárgyak tartalmában is – kellemetlen, de szükséges! (Példák? – Rázós!) Módszerek: kénytelenek vagyunk pedagógiával foglalkozni! Utalás a júniusi tréningre Eredeti kép hisztogramja Módosított kép hisztogramja

15 Átmérő mérési lehetőség

16 Fixen felszerelt kamerával

17 Terepi számítógéppel

18 Összefoglalás Elmélet és megoldó algoritmusok rendelkezésre állnak
Gyakorlati mérések, modell tesztelése Szoftver fejlesztés Teljes mérő rendszer összeállítása, paraméterek beállítása Védelem (P /3)

19 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! Nyugat-magyarországi Egyetem Innovációs Központ
Pásztory Zoltán


Letölteni ppt "Sarangolt faválasztékok tömör köbtartalmának meghatározása"

Hasonló előadás


Google Hirdetések