VASÚTI PÁLYÁK Alépítmény I Budapest 2013.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk... Hiányzik egy jól strukturált rendszer.
Advertisements

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore Közlekedési.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
Bevándorlók társadalmi beilleszkedése európai politika – közép európai valóság Kováts András Menedék – Migránsokat Segítő Egyesület.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
Szabadtéri rendezvények. A TvMI vonatkozik: OTSZ szerinti szabadtéri rendezvényekre szabadtéri rendezvény: az 1000 főt vagy az 5000 m 2 területet meghaladó,
1 VIII. VASÚTI PÁLYÁK TERVEZÉSÉTŐL A KIVITELEZÉSIG VASÚTI PÁLYÁS MÉRNÖKTOVÁBBKÉPZŐ Magyar Mérnöki Kamara Budapest, EU támogatású projektek.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás Értékelés – – – –2004- –Immateriális javak,
A Műszaki menedzserek elégedettségének a szintje a Dunaújvárosi Főiskolán! Készítette: Németh Nóra Nikoletta Konzulens: Dr. Keszi-Szeremlei Andrea.
TARTALOM BREVIÁRIUM – RÖVID MAGYARÁZATOK NÉGY ESZKÖZ BERUHÁZÁSTERVEZÉS ÉS -MENEDZSMENT Bevezetés Főszereplők Az eszközök Tanulság ESZKÖZÖK és ERŐFORRÁSOK.
Gyógy- és Strandfürdők Uszodatervezés. Kialakítás Szabadtéri – elsősorban sportolási (úszás, úszásoktatás) – másodsorban fürdési, napozási igények.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék ENERGETIKA VILLAMOS ENERGIA FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN.
Informatikai rendszerek általános jellemzői 1.Hierarchikus felépítés Rendszer → alrendszer->... → egyedi komponens 2.Az elemi komponensek halmaza absztrakciófüggő.
Debreceni SzC Brassai Sámuel Gimnáziuma és Műszaki Szakgimnáziuma Pályaválasztási tájékoztató 8. osztályos tanulók részére.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
EN 1993 Eurocode 3: Acélszerkezetek tervezése
3. tétel.
KSH Statisztikai koordinációs főosztály
Gyűjtőköri szabályzat
SZÁMVITEL.
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
Komplex természettudomány 9.évfolyam
Jogi alapismeretek 2013.
Kiegészítő melléklet és üzleti jelentés
Microsoft Office Publisher
A konszolidáció módszertanáról
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Tóth Gábor Heves Megyei Kormányhivatal Jogi és Koordinációs Főosztály
A KINOVEA mozgáselemző rendszer használata
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Országos Tűzvédelmi Szabályzat KÖZÖSSÉGI LÉTESÍTMÉNYEK,
KRE-AKTÍV motivációs projekt
R76 gyorsút M7 autópálya és Keszthely között
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZÁMVITEL.
SZÉCHENYI ISTVÁN EGYETEM
1993-as közoktatási törvény
Környezeti teljesítményértékelés
M4 metróvonal beüzemelési folyamatai
A földrajzi kísérletek szervezése és végrehajtása
SZÁMVITEL.
VÁRATLAN MŰSZAKI ESEMÉNYEK
MOZGÓ SZÍNPAD Molino Kft
Standardizálás.
A Dunához kapcsolódó lehetőségek Budapest közlekedésfejlesztésében
Kandó Kálmán.
Számítástechnika az UVATERV-ben
Önköltségszámítás.
Nyíregyházi Egyetem, Műszaki és Agrártudományi Intézet Jármű- és mezőgazdasági Géptani tanszék A ventilátoros permetezőgép üzemeltetési jellemzőinek.
INFOÉRA Zsakó László Informatikai tanárszak problémái ELTE Informatikai Kar Juhász István-Zsakó László: Informatikai.
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
A SZINTEZÉS A SZINTEZÉS. A SZINTEZÉS A SZINTEZÉS.
Felszín alatti vizek kémiai állapotfelmérése
Egymáson gördülő kemény golyók
Perspektív térábrázolás
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Hídtartókra ható szélerők meghatározása numerikus szimulációval
A turizmus tendenciáinak vizsgálata Magyarországon
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
Járműtelepi rendszermodell 2.
A Föld, mint égitest.
Áramlástan mérés beszámoló előadás
A dolgozói teljesítménymérés gyakorlata a százhalombattai Hamvas Béla Városi Könyvtárban Hamvas Béla Pest Megyei Könyvtár Minőségirányítási szakmai nap.
A részekre bontás tilalma és annak gyakorlati alkalmazása
Hagyományos megjelenítés
Üzlezi információelemző specializió
A statisztikus elemző specializió
Előadás másolata:

VASÚTI PÁLYÁK Alépítmény I Budapest 2013. Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Anyagmozgatási és Logisztikai Rendszerek Tanszék ÉPÍTŐGÉPEK MUNKACSOPORT VASÚTI PÁLYÁK Alépítmény I Összeállította: Gyimesi András Budapest 2013.

Vasúti pályák – alépítmény – alapvető kialakítások Töltés: Ha a vasúti pálya a terepszint felett halad, töltést kell építeni. A töltés jellemzői: magasság (m) koronaszélesség (k) rézsű rézsű körömpont talpárok Az alépítménykorona (a töltés felső része) a vágánytengelytől mindkét oldalra 4-5%-kal lejt (egyoldali esés is lehet) Gyimesi András 2013.

Vasúti pályák – alépítmény – alapvető kialakítások Bevágás: Ha a vasúti pálya a terepszint alatt halad, akkor a földmű felső síkja a terepszint alá kerül, így bevágást kell készíteni. Jellemző részei: mélység (m) koronaszélesség (k) rézsű rézsű körömpont oldalárok övárok Az alépítménykorona itt is lejt kétoldalra Gyimesi András 2013.

Vasúti pályák – alépítmény – alapvető kialakítások Vegyes szelvény: Ha a vasúti pálya nagyobb oldalesésű terepen halad, akkor vegyes (szelet) szelvényt kell kialakítani, melynek hegy felöli oldalán bevágást, a lejtő felöli oldalán töltést kell építeni. Az alépítménykorona itt is lejt kétoldalra Gyimesi András 2013.

Vasúti pályák – alépítmény – alapok - rézsű A vasútvonalak építésével kapcsolatos földművek kialakításakor, mint az előzőekben láthattuk, nem állunk meg a függőleges falú kialakításoknál, hanem a töltés anyagának illetve a bevágás talajminőségének megfelelő hajlású rézsűvel kell azokat kiképezni. Rézsűhajlás: jelölése ρ, a vasútnál az 1:1; 1:2; 1:1,5; 1:2 viszonyszámokat használják mint jelöléseket, szemben a közutasok által jellemzően használt 4/4; 5/4; 6/4; 8/4 kotangens viszonyokkal Gyimesi András 2013.

Vasúti pályák – alépítmény – alapok – szelvények Szelvényezés: A tájékozódás és az építmények, műtárgyak pontos helyének meghatározásának érdekében a vasúti pályákat 100 méterenként szelvényezik és a szelvényeket maradandóan megjelölik (szelvénykaró / szelvénykő). A szelvényezés „0” pontja a kezdő állomás felvételi épületének középvonala Páros jelek a pálya jobb oldalán, páratlanok a bal oldalon helyezkednek el (régebbi előírás szerint minden karó a pálya jobb oldalán helyezkedett el) A helymeghatározás „pályahely” szerint az előző szelvénykarótól a pálya tengelyében mért távolság és a pályatengelytől való távolság megadásával történik Gyimesi András 2013.

Vasúti pályák – alépítmény – alapok – szelvények Szelvényezés: Ha a pálya változása miatt a szelvényezés változik, nem szelvényezik újra az egész vonalat… A hosszeltérést egy 100 méternél hosszabb vagy rövidebb szelvénybe, az úgynevezett „hibaszelvénybe” vonják össze Gyimesi András 2013.

Vasúti pályák – alépítmény – tervezés, előkészítés Földművek építését előkészítő (tervezési) számítások Vasútépítés vagy pályafenntartási korrekciós munkák gazdaságos lebonyolítása érdekében, előzetes közelítő számításokat kell végezni a töltések és bevágások mennyiségének megállapításának érdekében. A számítások alapját a hossz és keresztszelvények és helyszínrajzok jelentik. Töltés keresztszelvény területe sík vízszintes terep  trapéz keresztmetszet  T=(k+x) m ferde terep  trapezoid  trapézra visszavezetés r redukciós érték bevezetésével. Gyimesi András 2013.

Vasúti pályák – alépítmény – tervezés, előkészítés Földművek építését előkészítő (tervezési) számítások Köbtartalom számítás két szomszédos keresztszelvény területéből és a köztük lévő távolságból: a számítás közelítő jellegű, pontossága függ a terephajlás mértékétől hossz szelvény alapján pontosított: Gyimesi András 2013.