Közösségben ,együtt eredményesebben

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Ráczné Dr. Rózsa Katalin projektvezető A DASZK fő feladatai TÁMOP /2-2F
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Közművelődési szakmai továbbképzések, helyük a felnőttképzés rendszerében; az akkreditáció folyamata A közösségi művelődés felnőttképzési feladata Nemzeti.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Ruska Mónika – Mobilitás Országos Ifjúsági Szolgálat - Fiatalok Lendületben Programiroda.
Nagyprezentáció Társaság a Lakásépítésért Egyesület lobby tevékenység a magyarországi lakásépítések élénkítése érdekében Előadó:
MIBŐL VALÓSULHATNAK MEG A HELYI STRATÉGIÁK? REGIONÁLIS PÁLYÁZATI FORRÁSOK.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
TÁMOP B-13/ SZAKMAI-MÓDSZERTANI TÁMOGATÁS A KOMPLEX TELEPPROGRAM ÉS AZ ELNÉPTELENEDŐ FALVAK TÁRSADALMI GAZDASÁGI FOLYAMATAINAK MEGFORDÍTÁSÁT.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Hol tartunk… Beszámoló –Mérleg –Eredménykimutatás Értékelés – – – –2004- –Immateriális javak,
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK I. Előadó: Bod Péter Ákos.
Bemutatkozás Fodor Noémi Gépészmérnök – mérnöktanár Környezetirányítási szakértő TAR-ZERT Auditor Minőségirányítási vezető.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Intézmények közötti egyéni átvezetést segítő programok.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
Dr. Szűcs Erzsébet Egészségfejlesztési Igazgatóság Igazgató Budapest, szeptember 29. ÚJ EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI HÁLÓZATOK KIALAKÍTÁSA ÉS MŰKÖDTETÉSE.
Turisztikai desztináció- menedzsment és klaszter Tóthné Bánszki Zsuzsa Észak-magyarországi Regionális Fejlesztési Ügynökség Kht.
A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE május 26.. A KÖZBESZERZÉS JÖVŐJE Beszerzés vs. közbeszerzés Az új közbeszerzési törvény tükrében Willinger Kornél NVMT Elnökségi.
NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület NSZFI SZFP Programkoordinációs Iroda Minőségfejlesztési Terület Teljesítményértékelési.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
BEST-INVEST Független Biztosításközvetítő Kft.. Összes biztosítási díjbevétel 2004 (600 Mrd Ft)
1 Számvitel alapjai Gazdálkodás:a társadalmi újratermelési folyamat szakaszainak (termelés, forgalom, elosztás, fogyasztás) megszervezésére, az ahhoz rendelkezésre.
Work-based Learning in CVET Az ALFA KISOSZ Érdekvédő és Képző Egyesület szerepe a projekt megvalósításában Előadó: Czibula Zoltán igazgató ALFAKÉPZŐ.
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Kőszegi Forrás- Kőszeg
Keresztyén Ifjúsági Dicsőítő Csoport
Nemzeti Erőforrás Minisztérium Oktatásért Felelős Államtitkárság
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Az „első lépés” TÁMOP
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Kihívások a LEADER program eredményes végrehajtásában
ŐRSÉGI TÖBBCÉLÚ KISTÉRSÉGI TÁRSULÁS
„Csellengő fiatalok” Az ifjúságpolitika komplexitása
Mayer József Budapest február 27.
A lifelong guidance (LLG) rendszer magyarországi megalapozásának kvalitatív vizsgálata (6 fókuszcsoport) július Kovács Attila
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Foglalkoztatási Paktumok az EU-ban
A közigazgatással foglalkozó tudományok
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Önkormányzati Fejlesztések Figyelemmel kísérése II.
Menedzsment és Vállalatgazdaságtan PhD Menedzsment alapok
A MOTIVÁCIÓ SZEREPE ÉS HATÁSKÖRE A KÖZOKTATÁSBAN ÉS A FELSŐOKTATÁSBAN
Az ifjúsági közösségek szerepe a helyi kulturális életben
A kistérségi gyerekesély programok eredményei
Szervezetfejlesztés II. előadás
A család – és gyermekjóléti szolgálatok rögös útjai
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
Konfliktusok az iskolában
Integrált Közösségi Szolgáltató Tér
Az ÁFSZ feladatai az „Út a munkához” program végrehajtásában
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
CONTROLLING ÉS TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT DEBRECENI EGYETEM
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM
A hatékony adományozás eszközei igazgató, Magyar Adományozói Fórum
„ Egy hatékony iskolai egészségnevelési program – az egyik legköltséghatékonyabb beruházás, amit egy nép (állam) csak megtehet annak érdekében, hogy párhuzamosan.
Környezeti Kontrolling
Szervezet-fejlesztés
Felnőttképzés a közművelődésben
A csoportok tanulása, mint a szervezeti tanulás alapja
Szakképzési Önértékelési Modell II. Fejlesztési szint EREDMÉNYEK 4. 8
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
Lorem ipsum.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
U8 – U10 célok a szezonra.
Céges értekezlet címe Előadó.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Kovács Ibolya szociálpolitikus Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
IT biztonsági monitoring eseményfelügyelet, bizonyítékok,
Előadás másolata:

Közösségben ,együtt eredményesebben

Milyen lakóhelyre vágyunk? Minőségi és megfizethető otthon Munkalehetőség , jó minőségű és megfizethető szolgáltatások Egy közösség, ahol jó lakni és dolgozni Lehetőség arra, hogy bekapcsolódjon a közösség életébe és hatással legyen arra, ami történik Lehetőség arra, hogy megvalósítsa érdeklődését és elképzeléseit (Community Agenda)

Szeretnénk,ha településeink megmaradjanak élhetőnek A fenntartható település: A fenntartható települések kielégítik a ma és jövő lakóinak, gyerekeiknek és más használóinak sokféle igényét. Hozzájárulnak ahhoz, hogy minőségi életet éljenek az emberek, és lehetőségeket és választásokat biztosítanak számukra. Úgy teszik mindezt, hogy közben hatékonyan használják az erőforrásokat, javítják a környezetet,erősítik a társadalmi kohéziót és javítják a gazdasági jólétet. Sir John Egan

Warren: a közösség öt funkciója: A szocializáció, melyen keresztül a közösség bizonyos értékeket olt tagjaiba.  A gazdasági boldogulás funkciója – a közösség megélhetési lehetőséget biztosít tagjainak. Társadalmi részvétel, teljesítve a társasági élet iránti általános igényt. Társadalmi kontroll, megkövetelve a közösség értékeinek betartását.  Kölcsönös támogatás, mely folyamat segítségével a közösség tagjai megvalósítják azokat a feladatokat, amelyek túl nagyok, vagy túl sürgősek ahhoz, hogy egy egyedül álló személy kezelni tudja.

Közös a felelősség! Vannak-e eszközeink? A mai napig hajlamosak vagyunk először elvárni, aztán eltűrni, végül megreklamálni, hogy a dolgok nem jól mennek, hogy mások alakítják településünk, térségünk, régiónk jövőjét, okozzák lemaradását. Van-e lehetőség érdemben befolyásolni azt? Fontos hogy minden település, térség használva a kulturális területen régóta ismert település és közösségfejlesztési ismereteket, közös célokat megfogalmazva, építve a helyi adottságokra , az érintettek közös elszánásával tegyen önmagáért. Ez az igazi kihívás!

Közösségfejlesztés? Közösségfejlesztő tevékenység, amely az egy földrajzi területen belül egymás mellett élő emberek közös cselekvési potenciáljának növelésére irányul. Módszer, amelynek segítségével egy csoport megálmodhatja jövőképét, kitűzheti stratégiai céljait, elkészítheti stratégiai tervét és akciókba kezdhet annak megvalósítására.

Ki legyen, lehet a kezdeményező, kikkel foghat össze és hogyan? Új szemlélet Kezdeményezők (hivatalból vagy önkéntesen) Bevonva a lehetséges „társakat” önkénteseket Bevetve egyszerű módszereket Tudatosan Közösen tervezve, cselekedve, értékelve…….örülve

A közösségi tervezés folyamata Az „ügy” meghatározása Az érintettek számbavétele -kit érdekelhet, kit érint Bevonni a legérintettebbeket a tervezésbe Adatgyűjtés,SWOT,elemzések Tervek,prioritások Döntések Közös megvalósítás Folyamatos visszacsatolás

Mire jó? Mikor kezdeményezzük? Vannak elképzeléseink és jó lenne ezt másokkal együtt megvalósítani! Sokunkat érdeklő témában jól akarunk együttműködni (közös érdek, közös cél). Szeretnénk, hogy a térségünk fejlesztési elképzeléseiben a mi vágyaink is benne legyenek Ha a mi problémáinkat kell megoldani Ha azt szeretnénk hogy a településünket illető források jól hasznosuljanak….. ………….

A közösségi tervezés előnyei, haszna: valós igényeken alapul, illetve igényeket támaszt sok nézőpontú, több érdek képviseli magát a helyi erőforrások jobban mozgósíthatók, helyi tudások és készségek hasznosulnak közösségszervező hatású, az érintett csoport tagjai konszenzusra jutnak, közös megértési alapjuk lesz elkötelezettséget szül, az érintettek magukénak érzik a folyamatot, önfenntartóvá is válhat a folyamat a közösség önállósodik, más problémák megoldását hatékonyabban végzi!!!

Közösségi tervezési technikák Közösségi beszélgetések Tervezési alkalmak Munkamegosztás Visszacsatolás Közös döntések Közös értékelés!!!! BEVONÁS - BEVONÓDÁS

Tudatos építkezés egy-egy ügy kapcsán tanulságok beépítése a következő akcióknál Mit, milyen adottságokat sikerült jól hasznosítani Kik voltak a „motorjai” a közös munkának Hogyan teremtettük meg a személyes motiváltságot Milyen forrásokat használtunk Hogyan bántunk a nyilvánossággal Mik a résztvevők további „szívügyei”