Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez szükséges fejlettség felméréséhez Szakemberek felkészítése 2015. 06. 25. Mire jók a tesztek? Bass László gyógypedagógus,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Gyermekek a leszakadó világban Társadalmi állapotrajzok konferencia MTA Szociológiai Kutatóintézet november 19.
Advertisements

AZ OEFI TÁMOP / SZÁMÚ ”EGÉSZSÉGFEJLESZTÉSI SZAKMAI HÁLÓZAT LÉTREHOZÁSA” CÍMŰ KIEMELT PROJEKT KÖZNEVELÉSI ALPROJEKTJE FELADATAI
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
11 A szakképzés problémája, helyzete, irányai Dr. A szakképzés problémája, helyzete, irányai Dr. Garai Péter oktatási szakértő.
Dr. Vandlik Erika OEFI - Országos Addiktológiai Centrum Ifjúsági addiktológiai ellátás feltételeinek kialakítása a Norvég finanszírozási mechanizmus keretein.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
Téma: Demográfiai robbanás 1960 után a világban (típusok, országcsoportok, országok) Készítette: Király Klaudia Geográfus, MSc.
Solymosy József Bonifácz Egészségfejlesztési Osztályvezető NEFI Budapest, szeptember 29. Egészségfejlesztés az iskolai színtér vonatkozásában.
Komárom – Esztergom Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottság Hiányszakmák.
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
A képzett szakemberekért AZ ÖNÉRTÉKELÉS FOGALMA, LÉNYEGE, SZEREPE A MINŐSÉGFEJLESZTÉSBEN 3.2. előadás.
Demográfiai, iskolázási folyamatok és munkaerő kínálat Opponáló gondolatok Hablicsek László és Kutas János zárótanulmányához Készítette: Dr.
Energetikai tanácsadás Tervezés Energetikai tanúsítás Komplex kivitelezés Megvalósítási tanulmány Projekt finanszírozás Több mint 400 db kivitelezés több.
A járműipar gazdasági hatása a Közép- és Nyugat-dunántúli régiók fejlődésére Tóth Péter Győr, május 4.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET 2007 Menner Ákos. A minőségfejlesztés intézményi ritmusa Önértékelés 2006 Önértékelésből származó fejlesztési célkitűzések.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
9. rész. Egészséges táplálkozás 9.1. Kalóriaszükséglet Klikk a folytatáshoz.
A „Mintaprogram a minőségi időskorért” Pilote Project for Quality Ageing Az idősgondozás Magyarországon, elvek, szabályok, gyakorlat, intézmények Brettner.
Az időskorúak dialíziskezelésének epidemiológiája
Üzleti Statisztika és Előrejelzési Tanszék
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Megyei átlagos talaj pH-érték Osteoporosis % (primer-secunder) Csontritkulás és a környezet-elsavanyodás összefüggése (Osteoporosis Centrumok adatai,
NÉPEGÉSZSÉGÜGY MEGELŐZÉS, FEJLESZTÉS JÖVŐKÉP a Köz- egészségügye
Brikettálás – új innovatív technológia
Barcsák Marianna KPSZTI
Közösségi művelődés tanára Osztatlan mesterképzés
Dr. Kovács László Főtitkár
Gondoskodás Gyermekeinkért Közhasznú Alapítvány (Budapest)
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
AZ ISKOLÁSKORBA VEZETŐ
Óvodától az érettségiig - a kompetencia-alapú oktatás Szegeden
Zrínyi Ilona Elevi: Kajcsa Mónika si Mihály Denissza
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
Az Áldozatsegítő Szolgálat átalakulása
9. rész. Egészséges táplálkozás 9.2. Ideális testsúly
Helyszín Dátum Előadó Előadó szervezete.
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
Iskolaérettség.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A gyermekszegénység alakulása – 2007 kutatási eredmények ORSZÁGOS KONFERENCIA A GYERMEKSZEGÉNYSÉGRŐL Miniszterelnöki Hivatal – Miskolc Város Önkormányzata.
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Legfontosabb erő-fajták
A létminimum-számítás megújítása
ROTA STAND Felállást és átülést segítő eszköz.
Veszprémi Érseki Hittudományi Főiskola
„Adjunk esélyt mindenkinek
Alsó-ausztriai alapfokú oktatási intézmények
A regionális szintek hierarchikus rendszere
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
MIÉRT PISIL BE A GYEREK? Szabó László
Zanáné Haleczky Katalin október 09.
A térbeli szintek hierarchikus rendszere
IV. Demográfia Halandóság
egyutcás /szalagtelkes falu /útifalu
ÉRINTŐ Sajátos nevelési igényű gyermekek és fiatalok integrációs programja óvodától a munkába állásig TÁMOP A/
„Bakonyszentlászlói iskola fejlesztése”
Etikai dilemmák A Közszolgálatban
Belügyi Rendészeti Ismeretek
A regionális szintek hierarchikus rendszere
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
Iskolai szociális segítő
Intézményi szülői munkaközösségi értekezlet
Óvodából iskolába Iskolás lesz a gyermekünk Az iskolaérettség kérdései
tanév Iskolanyitogató
ÁLDOZATOK VILÁGNAPJA Február 22.
2018. március Budapest Kongresszusi Központ
Az ELTE Fogyatékosügyi Központ bemutatása
Óvodából az iskolába Készítette: Bóczi Zsuzsanna november 13.
Előadás másolata:

Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez szükséges fejlettség felméréséhez Szakemberek felkészítése 2015. 06. 25. Mire jók a tesztek? Bass László gyógypedagógus, szociológus 1

Az objektivitás igénye

110 cm – 18 kg KONCEPTUALIZÁLÁS Az iskolaérettség fogalma * szomatikus - testmagasság? - testsúly? - stb. * pszichés és * szociális érettség

110 cm – 18 kg OPERACIONALIZÁLÁS FUNKCIONÁLIS „hogy a gyermek lába leérjen a földre” „hogy megfelelő fizikai erőnléte legyen” INDIKÁTOR „a fizikai érettség megfelelő testmagasságot és testsúlyt jelent” STANDARD „ne térjen el nagymértékben az életkori elvárttól”

110 cm – 18 kg MÉRŐESZKÖZ

110 cm – 18 kg STANDARDIZÁLÁS – A NORMA „A Habsburg-monarchia területén a 18. században Magyarországon és Galíciában volt a legmagasabb a sorkötelesek testmagassága. A 19. század közepétől kezdve a galíciai és a magyar- országi sorkötelesek testmagassága 8 cm-t csökkent, és a legalacsonyabbak lettek a Monarchiában.”

110 cm – 18 kg STANDARDIZÁLÁS – HATÁRÉRTÉK TESTMAGASSÁG (cm) FIÚK LÁNYOK 3% 10% 25% 50% 5 éves 101 104 107 110 100 103 106 109 6 éves 113 116 112 7 éves 119 122 115 118

ADAPTÁLÁS 1914

ADAPTÁLÁS - 1972

KÖSZÖNÖM a mEGTIsztelő FIGYELMET! 10