Törvénytől sújtva: a direkt marketing a túlélés útján?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
EGYENLŐ BÁNÁSMÓD A FOGLALKOZTATÁSBAN
Advertisements

Milyen folyamatok zajlanak a Direkt Marketingben? Hivatal Péter Direkt Marketing Szövetség elnöke.
Hírlevél küldés WEB-SET-tel. Törvényi háttér • évi XLVIII. törvény a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól (reklámtörvény)
Szektorális adatvédelem
A Sajtóinfo online kommunikációs szolgáltatásáról Batki Zsolt kommunikációs tanácsadó (ELTE BTK Kommunikáció Tanszék, Sajtóinfo szolgálat),,Marketing,
Milyen jogsértésért mennyit kell fizetnünk? – kockázatmátrix az e- kereskedelem és az online marketing területén Dr. Ormós Zoltán Ormós.
Adatvédelem a munkahelyen
A direkt marketing fogalma
PÉNZÜGYI INFORMÁCIÓS OSZTÁLY Vám- és Pénzügyőrség Központi Bűnüldözési Parancsnoksága Budapest, április 16.
Olcsóbb és több demokrácia! A Fidesz- Magyar Polgári Szövetség javaslatai az olcsóbb választásért.
Szektorális adatvédelem. 3 kiemelt téma 1. közvetlen üzletszerzési célú adatkezelés 2. munkahelyi adatkezelés 3. kamerajog.
PMSZ adatvédelmi workshop Dr. Kulcsár Zoltán. A személyes adatok védelme évi LXIII. tv. Személyes adat [Avtv. 2. § 1. pont] További fogalmak [Avtv.
„Igazságügyi könyvszakértés és a könyvvizsgálat kapcsolata”
Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis
Adatvédelmi kérdések egy online tartalomszolgáltató mindennapi gyakorlatában Adatvédelem napja 2009.
Dr. Markovich Réka főtitkár Magyar Reklámszövetség Változások szerkezetben és érdemben Az új reklámtörvényről 1.
Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
A személyes részvétel előnyei Legyünk jelen! Piac & Profit Demcsák Mária alapító főszerkesztő.
Hogyan lehet a növekedést fenntartani adózás helyett? Előadó: Gurabi Attila
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
Közigazgatási Reform Programok IH dr. Bálint Ákos főigazgató ÁROP és EKOP Félidőben 2:0 Dr. Bálint Ákos főigazgató KRPIH - NFÜ Budapest, április.
„Geotermia a XXI. században” Kistelek február 26. Geotermia hasznosítás a bányatörvény módosításának tükrében Szabados Gábor elnök Magyar Bányászati.
A kommunikációs mix elemei
A környzetjogi szabályozás módszere. A szabályozás lényege (különösen a jogi szabályozásé), hogy nem organikus, természetes módon fejlődik, hanem szabályok.
4. A nyilvánosság – a civil társadalom éltető kerete. Civilség és közhasznúság.
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Az online reklám esete a joggal
A H ARMADIK ORSZÁGBELI ÁLLAMPOLGÁROK KÉPESÍTÉSÉNEK ELISMERÉSE Mészáros Gábor október 21.
Elektronikus kereskedelem
A nyelvhasználat szabályozásának problémái Szlovákiában.
eEgészség – Digitális Aláírás (TTP) státusz a projekt 11. hetében „A digitális aláírás egészségügyben való alkalmazhatóságát lehetővé tévő módosítandó.
A KOMMUNIKÁCIÓS MIX-STRATÉGIA ALAPJAI
Jegybankfüggetlenség Magyarországon Hamecz István Németország, mint modell? konferencia Budapest, október 21.
A diplomás pályakövetés egyes jogi aspektusai Dr. Görög Márta, SZTE ÁJTK egyetemi docens Szeged, április 29.
Mire is ösztönöz a hazai távhő szabályozási modell? november 6. Magyar Távhőszolgáltatók Szakmai Szövetsége Magyar T á vhőszolg á ltat ó k Szakmai.
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
A statisztikai adatvédelem szabályozása az Európai Unióban MTA Statisztikai és Jövőkutatási Tudományos Bizottsága Statisztikai Tudományos Albizottsága.
Az EU panaszmechanizmusai a gyakorlatban Dr. Bendik Gábor ügyvéd Levegő Munkacsoport
A társadalmi egyeztetés alapfogalmai Oprics Judit Társadalmi egyeztetés támogatása program vezetője február.
11. Az ambassador-modell. Az adatbázissal kapcsolatos követelmények
NEMZETKÖZI BANKOLÁS Moór Marianna Március 27.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Célzott partnergyűjtés (lead generation) IDG Magyarországi Médiaszolgáltató Kft Budapest, Madách Imre út Tel: (1) Médiaajánlat Új,
2003. november 25.FVM e-agrárium1 Magyar Információs Társadalom Stratégia e-agrárium Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium Informatikai Főosztály.
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Direkt marketing A digitális reklám eszközei Kemecsei Attila.
A MARKETINGKOMMUNIKÁCIÓ VONAL ALATTI ESZKÖZEI
DM Szenzor Iparági statisztika február.
A reklámtörvény és a hatályos adatkezelési szabályok III. Mfor Marketing Konferencia április 22.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
DM Szenzor 2012 Iparági kutatás Vámos-Hegyi Attila elnök.
BEMUTATKOZÁS Magyar Fényreklámgyártók Szövetsége KÖZGYŰLÉS április 7.
#15-25 Youth Marketing Forum
A közigazgatási eljárás II.
Újratervezés a hazai közigazgatási eljárásjogban
Lear Corporation Magyarország Kft.
Célpiaci marketing.
Elektronikus aláírás és iratkezelés
LEHETŐSÉGEK ÉS BUKTATÓK Mikor működik a CRM és mikor nem?
Elektronikus számlázás - technológiai tapasztalatok
Első vállalati tapasztalatok az EU felvétel után
Kovács Gergely Péter Bevezetés
A GDPR alkalmazása Dr. Bokros Attila LL.M.
2016 Mobil appok.
Értékesítési oktatás Előadó: [Név].
A statisztikai adatvédelem szabályozása az Európai Unióban
Előadás másolata:

Törvénytől sújtva: a direkt marketing a túlélés útján? Hivatal Péter Direkt Marketing Szövetség elnöke

Szerepe → kommunikációs mix része Direkt Marketing 1989 előtt Ø 1990-1995 fejlődés áruküldés nagy reklámcégek 1995-1998 stagnálás 1998-2008 fejlődés, háttéripar Szerepe → kommunikációs mix része

Direkt Marketing méretei 1989 Ø 1995 10 mrd HUF 2006 28,7 mrd HUF 2007 35,1 mrd HUF 2008 39,5 mrd HUF A kommunikációs „torta” → 16,5%!

Direkt Marketing szabályozása 1989-1992 nincs szabály 1992-1995 Adatvédelmi törvény → teljes tiltás 1995-2008 Opt-in szellemű törvény (Kutatás és közvetlen üzletszerzés) Pozitív hozzájárulás néhány kivétellel

Opt-out = negatív hozzájárulás Lakcímnyilvántartó Nyilvános listák Más hasonló tevékenységet végző cégek listái

Előnyei Teljes magyar lakosság Jó minőségi lista (frissítés) Elfogadható árszint Szegmentálási lehetőségek (kor, lakóhely stb.) Korlátozottan → érdeklődési körre utaló adatok

Hátrányai Közös Robinson lista hiánya Listabróker tevékenység tiltása

Sok módosítás → sok zavar Új szabályozás 2008 → módosítás a gazdasági reklámtörvényen belül → eredeti javaslat: teljes opt-in → lobbizás után: opt-out kivételek maradnak, de szigorítások minden hozzájáruló nyilatkozatban lakcím saját ügyfelek esetén újabb pozitív hozzájárulás minden postai DM-ben lemondást lehetővé tevő térítésmentes válaszlevél Sok módosítás → sok zavar LOBBY

Újabb módosítások Új szabályozás 2009 Postai DM esetén csak az első megkeresésnél kell válaszlevél E-mail címes adatbázis esetén nem kell lakcím Túlélhető Politikai pártok konszenzusa → nyugodt fejlődés? 2008 → módosítás a gazdasági reklámtörvényen belül → eredeti javaslat: teljes opt-in → lobbizás után: opt-out kivételek maradnak, de szigorítások minden hozzájáruló nyilatkozatban lakcím saját ügyfelek esetén újabb pozitív hozzájárulás minden postai DM-ben lemondást lehetővé tevő térítésmentes válaszlevél Sok módosítás → sok zavar LOBBY

Köszönöm a figyelmet! 1134 Budapest, Tüzér u. 39. • Tel.: 416 6397 • Fax: 342 0536 • www.dmsz.hu