A cég helye a tulajdonos(ok) boldogság-portfóliójában

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Jánosi Beatrix szeptember 08.
Advertisements

A TESTÜLETI VEZETŐK ÉS TESTÜLETI TAGOK PROAKTIVITÁSÁNAK FEJLESZTÉSE (A FLOW ELMÉLET GYAKORLATI ALKALMAZÁSA A TESTÜLETI MUNKÁBAN) FLOW AKTIVITÁS EURÓPAI.
Információs és elektronikus szolgáltatások egy 3. generációs egyetemi modellhez: a coo-perencián innen és túl … Majó Zoltán fejlesztési igazgató Szegedi.
Hogyan valósítható meg mindez a közszférában?
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
„Légy az, aki lehetsz!” A mentalitás szerepe a tanácsadásban
KOOPERÁCIÓ ÉS VERSENGÉS
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Rab Árpád Űrhódító videojáték konferencia 2010 október 15., Budapest Tetszőleges kép A virtuális világok kutatásának megközelítési lehetőségei.
Béres Egészség Hungarikum Program Egészségboldogság Kutatás Sajtótájékoztató március 11.
Hogyan segítik a tanításkísérő szemináriumok az összefüggő egyéni szakmai gyakorlatot? ELTE PPK N. Kollár Katalin
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
PÉLDÁK, ÖTLETEK VITÁZÁSHOZ
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
MOTIVÁCIÓ.
Szigor vagy engedékenység a gyermeknevelésben
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Az öregedés művészete Bendel Beáta Bölön, 2007 október 21.
CARL ROGERS
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
SZTE BTK Spanyoltanár MA
Mérő László egyetemi tanár ELTE Gazdaságpszichológiai Szakcsoport
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
EURÓPAI TANÁCSADÓK SZÖVETSÉGE (ETSZ), European Consultants Unit (ECU)
Lehet-e a 21. században családi szerepekről beszélni?
A JÁTÉKTERVEZÉS PSZICHOLÓGIÁJA
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
Bevezetés a filozófiába
Fenomenológiai megközelítés
1. Szabadság és boldogság különféle értelmezése Dr. Skrabski Árpád főiskolai tanár Apor Vilmos Katolikus Főiskola Kass János: Az Isten tenyerén.
A nevelő munka tervezése intézményi szinten
Korai tehetségnevelés
Játszani tudni kell - A gamification szabályai az interneten
Hogyan fejlesszük ki magunkban a
Nehéz kérdések sorozat, Kaposvár, 2011., Jóföldi Endre.
Primer tapasztalatok, Cardiff országos, állami ösztönzések (The Learning Country, Flying Start, stb.) önkormányzati feladat és erőforrás – többszektorú.
Mérő László egyetemi tanár ELTE Gazdaságpszichológiai Szakcsoport Az üzleti gondolkodó tudománya február 25.
2. Döntéselméleti irányzatok
Egy gyermek története Gyermek pszichológiai vizsgálat és pszichoterápiás munka a Budaörsi Nevelési Tanácsadóban Készítette: Cz. Szabó Melinda, pszichológus.
A Szabolcsi Fiatalok a Vidékért Egyesület, a Svájci – Magyar Civil Alap Szociális szolgáltatások nyújtása tématerületére 2013-ban benyújtott „Tanítsuk.
Mire lehet/ne jó az iskola
Bölcsességek, aforizmák
A harmadik erő elméletei
Dr. Fülöp Gyula Új stratégiai kihívások
Maximális teljesítmény
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet 1051 Budapest, Dorottya u Az ökoiskolák előtt álló jelenlegi kihívások és a lehetséges válaszlehetőségek.
Egy iskola, ahol az ADHD-s gyerekek érettségiznek
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
Készítette:Tóth Sándorné
Az értékesítés két arca. SZTORI Szendrő Szabolcs (70) hegymászó és fotós igaz története A hegymászás, mint kihívás Tisztelni a hegyeket és szeretni Kitartás.
Mérő László egyetemi tanár ELTE Pszichológiai Intézet Kooperáció és versengés egyidejűleg Gyula, április 1.
Mérő László Egyetemi tanár ELTE Pszichológiai Intézet A 21. század motivációi Mozsár november 27.
Kamarai HR Konferencia GYMSKIK 2012.április 19..
Mérő László egyetemi tanár ELTE Pszichológiai Intézet Innováció Netlock, december 2.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Diákok a „második” sorból
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Hiteles Élet – Élménydús Élet
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Készítette: Werb Józsefné Regionális konferencia: KECSKEMÉT Külföldi tanulmányút: Mérés-értékelés fejlesztési terület NORVÉGIA OSLO október 14 -
ELTE Pszichológiai Intézet A mesterséges intelligencia a közeljövőben
Előadás másolata:

A cég helye a tulajdonos(ok) boldogság-portfóliójában Mérő László egyetemi tanár ELTE PPK Pszichológiai Intézet A cég helye a tulajdonos(ok) boldogság-portfóliójában Családi vállalkozók, Kempinski, 2017. október 5. mero.laszlo@ppk.elte.hu

A boldogság kutatása A pszichológia régen: „boldogtalanságkutatás” A betegségekből ismerhetjük meg az egészséges működést? „A boldog családok mind hasonlók egymáshoz, minden boldogtalan család a maga módján az.” Tolsztoj híres regénykezdése egy évszázadra félrevitte a pszichológiai kutatást! A modern kutatás fő eredménye: Minden boldog ember a maga módján boldog (és akkor persze minden boldog család is )

A boldogság három fő forrása Az emberi boldogság három fő összetevője: Pozitív érzelmek Tartalmas élet Elmélyült cselekvés A kutatások legfontosabb eredménye: A három komponens nem egyszerűen összeadódik, hanem felerősítik egymás hatását Mind önmagában is vezethet teljes értékű boldogsághoz Kevés emberben olyan intenzív közülük bármelyik, hogy önmagában teljesen elég legyen FLOW

A flow jellemzői Azonosulás a cselekvéssel Megfelelő nehézségű feladat Világos célok Azonnali visszajelzés Tökéletes koncentráció A kontroll feladása Az Én-tudat elvesztése Az időérzék időleges elvesztése A csipogós kísérletekben ezek jelezték legjobban előre a maximális boldogságpontszámú pillanatokat Csíkszentmihályi Mihály

A flow-tartomány Csíkszentmihályi ábrája A tengelyek: x: a képesség szintje y: a kihívás Szorongás Izgalom Aggódás Kontroll Apátia Unalom Relaxálás

A játék jellemzői - önmagában van a jutalma - kívülről nem motiválható - nem létfontosságú Idegélettani kutatások (Grastyán Endre) Létfontosságú, hogy időnként olyan dolgokat is csináljunk, amelyek nem létfontosságúak

Játék vagy flow? Közös bennük: nem létfontosságú kívülről nem motiválható önmagában van a jutalma, boldogságot ad Szóval: minden, ami lényeges Csíkszentmihályi és Grastyán eredményei ugyanannak az éremnek a két oldalát mutatják

A boldogság-portfólió Minden ember összállít magának egy számára többé- kevésbé optimális „portfóliót” ennek tartalma az élet folyamán persze változik A boldogság bizonyos formáit a társadalom elítéli például egy terrorista vagy egy sorozatgyilkos teljes mértékben boldog ember lehet! A modern gazdaság egyre inkább a boldogság-portfóliókról szól - a játékipar már régóta - a szórakoztatóipar is (Hollywood) - a CSR is egyre inkább standard üzleti tevékenységgé válik!

A boldogság-portfólió átalakulása Életszakaszonként „Aki ötvenévesen ugyanúgy látja a világot, mint húszévesen, az 30 évet elpazarolt az életéből” Az erőforrások változása miatt Unokáink kevésbé kényelmesen fognak élni, mint mi Az attitűdök változása miatt Rendre új boldogság-portfólió termékek jelennek meg

A cég a boldogság-portfólióban Pozitív érzelmek emberek vezetése, konfliktusok kezelése Tartalmassá teszi az életet a cég missziója, helye a világban céges értékek, családi értékek A mindennapi flow-élmények stratégiai tervezés, taktikai manőverek Ezek optimális aránya mindenkinél más

A 21. század motivációi Ez az „új gazdaság” új alapelve Az újfajta motivációk nem a Maslow-piramisról, hanem a legkülönbözőbb egyéni boldogságportfóliók kielégítéséről szólnak egyénre szabottan játékosan közösségien Ez az „új gazdaság” új alapelve

A tehetség 1. Tehetséges az, aki többet tud, mint amit tanult 2. Tehetséges az, akinek játék, ami másnak munka Somlyó Zoltán Osvát Ernő G. B. Shaw Albert Einstein „Csak a nevét kell megmon- danom neki” Személyes tapasztalatom

Mit csinálnál egy tehetséggel? – Megtanítanám köszönni! …a legáltalánosabb értelemben – Megtanítanám kooperálni… …és egyidejűleg versenyezni – Keresnék neki szakmai mentort …akit elfogad mesterének De a legfontosabb: ha mindezekre fogékonynak bizonyul, akkor hagynám játszani A B-612 bolygó felfedezése

a megismerés és az értékteremtés domináns módja." "A játék az lesz a 21. századnak, ami a munka volt legalább 300 évig az ipari társadalomnak: a megismerés és az értékteremtés domináns módja." Pat Kane

Köszönöm a figyelmet mero.laszlo@ppk.elte.hu