Műtét előtt- műtét után

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kapcsolattartás a szülői házzal
Advertisements

A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Pályaorientációs és álláskeresési tanácsadói szolgáltatások
A gyermekjóléti alapellátások aktuális kérdései
VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.
A koragyermekkori nevelésről
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
Összetett diagnosztikus és terápiás modell a Gézengúz Alapítvány betegellátási rendszerében.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
1)A szakszerű egészségügyi ellátás biztosításához jutás szükségességének felismerése – Mikor, milyen esetekben hívjunk orvost? 2)A beteg gyermek ellátásával.
A pedagógus, aki az IPR mögött van
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Falus Iván 7. Nevelésügyi Kongresszus Budapest Augusztus 26.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A fogyatékos emberek szükségletei a támogatott lakhatási formákban Siketvak személyek szükségletei F ogyatékos E mberek Sz ervezeteinek T anácsa – Királyhidi.
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Resztoratív módszerek az iskolában
(Program-akkreditációs lajtsromszáma: PL-2661)
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
PROTOKOLLTERVEZET családok átmeneti otthonai részére
Munkamegosztás és együttműködés Iskolapszichológia a nevelési tanácsadó ellátó rendszerében Horváth Ágnes Klinikai szakpszichológus Zuglói Nevelési Tanácsadó.
Az óvoda-, és iskolapszichológia szakmai feladatkörei
Ajánlás a nevelés és az oktatás újjáépítésére 2010.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Integráló iskolák a közoktatásban
TEHETSÉGGONDOZÁS MAGYARORSZÁGON 2010-BEN Nyíregyháza, október 3.
Pedagógiai munka a Nevelési Tanácsadóban
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
A projekt általános szakmai célkitűzései
TÁMOP /1 Együtt az alapszolgáltatások fejlesztéséért Hartal Katalin Marcali Kistérségi Többcélú Társulás.
A beiskolázás előkészítése
Előadó: Dr. Nagy Erzsébet Debrecen, január 29.
A nevelési program, mint a fejlesztés stratégiája
Korai fejlesztés fontossága
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása Társadalmi Megújulás Operatív Program „Fény vagy Te is ragyogj hát” TÁMOP /
Kistérségi fejlesztési mátrix a Kisteleki kistérségben március 31.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Ismerj meg! Fogadj el! Érzékenyítő team tagjai: Gyurina Éva Hegedűsné Somogyi Beáta Nagyné Tóth Ibolya TÁMOP
A SZÜLŐI KOMPETENCIA TÁMOGATÁSA A KAPOSVÁRI EGYETEM GYAKORLÓ ÓVODÁJÁBAN Budapest augusztus 31.
Intenzív családi foglalkozások o családi apartmanok számának bővülése o két napos programok.
II. Kerületi PSZSZ Honfiné Nagy Andrea Gál Nóra
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Készítette: Tóthné Babó Szilvia
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
A dajka a nevelés folyamatában
NEMZETI FEJLESZTÉSI TERV
Csonka Martin A hallókészüléktől a bilaterális cochlea implantációs műtétig Kaposvár,
Ágazatközi együttműködés
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Tantestületi elemzés, szülői kérdőív
„Együtt, eredményesen”
Vezetői célok és feladatok
avagy a megismerési folyamatok probléma alapú tervezése
Tájékoztató a logopédiai ellátás változásairól
A tanulók foglalkoztatását áthatja:
Kik vagyunk A Babagenetika mozgalom egy személyes történeten alapuló
Gyermek- és ifjúságvédelem, vezetői felelősség és támogatás
Előadás másolata:

Műtét előtt- műtét után Volt egy álmom…………. Nagyné Heidenwolf Erzsébet szurdopedagógus erzsi0110@gmail.com

Műtét előtt- nem volt CI Korai diagnózis-felkutatás Auditív-verbális módszer A hallásnevelés fontossága Az audiológiai ellátás minősége Szülő, mint partner

1998 Első cochlea implantált gyermek intézményünkben Telefon - két hét múlva műtét - ijedtség - meglepetés - tennem kell valamit - Soros projekt

Műtét előtt- ma Felkészülés a CI műtétre Pedagógiai szempontok - felkutatás - pedagógus felkészültsége- mikor ajánlom a CI-t Szülő felkészítése - információk (egymástól,interneten, szülői szervezeteken keresztül) - pszichés felkészítés (hallássérülés elfogadása, elvárások, szülői kompetenciák erősítése) Gyermek felkészítése (életkori sajátosságok, 2.CI) Orvosi szempontok- team munka

Műtét után Szurdopedagógus –felkészültség (technikai, módszertani) Szülői elvárások – családi intenzív fejlesztés, szülőklub Gyermek fejlesztése - hallásra épített terápia - egyéni utak Állítás - együttműködés az állítást végző szakemberekkel - audiológiai gondozás

Köszönöm a figyelmet!