Regionális konferencia

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Témavezető tanár: Kerekes Noémi Készítette: Somogyi Ildikó
Széchenyi István Gimnázium Nyitott nap negyedikeseknek november 27.
„Ezt egy életen át kell játszani”
KOMPLEX TANÁCSADÓI RENDSZER
Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
as tanév Záró értekezlet.
a szülői elégedettségmérés legfontosabb eredményeiről
Iskolai Közösségi Szolgálat Definíció Cél Folyamat Példák Demokratikus Ifjúságért Alapítvány.
Saját modul megvalósítása DROGPREVENCIÓ as tanévben Készítette : Szegedi Károlyné.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Zákányszéki Általános Iskola és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény prezentációja 2009.
Országos kompetencia mérés A kompetencia mérés:  4., 6. és 8. évfolyamokon mérik a tanulók képességeit ált. iskolában, ill. a 10. évfolyamon középiskolában.
Új skála – új lehetőségek Egy kis ízelítő. Egységes skála (1)
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A Mályi-projekt. Bevezető A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is A projekt ötlete: találkozni a gyerekekkel iskolán kívül is Olyan.
Középpontban a fejlődés
ELEMÉR
TAMOP-2.2.3/B-09/ Nyomonkövetési munkacsoport.
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Ha javítani szeretnénk az eredményeken
Minőségfejlesztés Szülői elégedettség mérés március Készítették: Kemény Viktória, Pástiné Rozinay Ágnes, Tölgyesi Henrietta.
Az országos mérések megújult rendszere
A felmérés időpontja: május 28.. MÉRT TERÜLETEK:  matematikai eszköztudás  szövegértési képességek  háttérkérdőív kitöltése (szülők, tanulók)
Országos kompetenciamérés
A jogszabályi változások megvalósulása és hatása intézményi szinten Fővárosi helyszín Készítette: Kállai Gabriella ONK, Budapest november 4.
Egy hivatal tanulási szokásai NAGY LÉTSZÁMÚ KÉPZÉS NAPLÓÁLLOMÁNYAINAK ELEMZÉSE.
A 2007/2008-as tanév bemeneti kompetenciaméréseinek tapasztalatai a Rétközi Szakiskolában.
Szakmai képzés A 9-10 évfolyam Pályaorientációs osztály 10. évfolyamot végzett tanulók számára (2 év) bolti eladó  élelmiszer- és vegyiáru- eladó  ruházati.
ÉRTÉKELÉSI GYAKORLAT A SZAKISKOLÁKBAN konferencia előadás október 4. Dr. Ranschburg Ágnes
PÁLFFY MIKLÓS KERESKEDELMI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
Idegenforgalmi, Kereskedelmi és Vendéglátó Szakképző Iskola Sopron Kompetencia mérések azok visszajelzései és hatása a napi munkára.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Mérés-értékelés konferencia március 12. Szolnok.
Tovább együtt eredményesen … A FELSŐ TAGOZAT ÍGY.
Mérés-értékelés konferencia március 28. Eger.
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
Wesselényi Miklós Középiskola, Szakiskola és Kollégium Nyíregyháza.
9-10-es bemeneti mérések és visszajelzések Barabás György M ű szaki Szakközépiskola és Szakiskola Sárvár.
MÉCS CSEPELI VENDÉGLÁTÓIPAR SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA 1212 BUDAPEST PETŐFI TÉR 1. telefon/fax:
Köszöntjük a konferencia résztvevőit! Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt konferenciája november 5. Pilisborosjenő.
Trefort Ágoston Szakképző Iskola Sátoraljaújhely.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai Jókai Mór Szakképző Iskola Bonyhád.
Inczédy György Szakközépiskola és Szakiskola Iskolánk idén 125 éves, a térség legrégebbi szakképző intézménye. Szakmák Vízvezeték- és vízkészülék-szerelő,
PÉCSI KERESKEDELMI, IDEGENFORGALMI ÉS VENDÉGLÁTÓIPARI SZAKKÖZÉPISKOLA ÉS SZAKISKOLA.
DARUS a gyermekekért.
Tehetséggondozás mozgóképkultúra és médiaismeret
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
A 2007/2008. tanév bemeneti kompetenciamérés tapasztalatai
SZFP II. Mérés-értékelés Fejlesztési Szakterület
Az iskola legfontosabb statisztikai adatai
Széchenyi István Kereskedelmi és Vendéglátóipari Szakképző Iskola
Móricz Zsigmond Gimnázium, Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégium
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Szent László Középiskola Szekszárd
Regionális konferencia
Szociális kompetencia
Szakiskolai fejlesztési program Mérés-értékelés projekt
A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle A szobor benne van a kőben, csak ki kell bontani belőle! Michelangelo.
A szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatainak hasznosítása
TANULÓINK SZFP-II programban résztvevő osztályok:
Tolna Megyei Önkormányzat Hunyadi Mátyás Középiskolája és Szakiskolája
Fő épület 1. Oktatás módszertani megújulás Kooperatív tanulási módszer Projekt alapú módszer.
Dobos C. József Vendéglátóipari Szakképző Iskola Budapest
LEHETŐSÉGEK AZ ISKOLAI KERÉKPÁROS KÖZLEKEDÉSRE NEVELÉSBEN
Bolyai Farkas Szakképző Iskola
Előadás másolata:

Regionális konferencia KTKT Egységes Iskola és Szakiskola Wattay Középiskola és Szakiskolája Regionális konferencia 2008. március 12. Szolnok

Statisztika A 9. évfolyamon 2+1 (reintegrációs) osztály vett részt A 10. évfolyamon 2 osztály A tanulók együttesen átlagosan több mint 90%-a vett részt a bemeneti mérés összes tesztjén A javítást 10 fő pedagógus segítette közvetlenül Az összes mérésben résztvett tanuló megismerte a mérési eredményeit (nyomtatott formában kapták kézhez; amit hazavittek) Az osztályfőnökök, osztályfőnöki órák keretében átbeszélték az eredményeket Szülői visszajelzésekkel kapcsolatban, szülői értekezleteken kerültek megbeszélésre az eredmények(több mint 50%-os szülői részvétel)

Tanulói, pedagógusi, szülői visszajelzések Külön nem lehet választani a visszajelzéseket, csak azt lehet elmondani, hogy mindenki örült az eredményeknek, azaz annak hogy kapott egy reális képet a kompetenciáiról, arról hogy most hol tart és mely készségek azok amiket határozottabban fejleszteni kell.

Mit kezdett a tanuló a visszajelzésekkel? Figyelmesen elolvasták önállóan, értelmezték, majd közösen az osztályfőnök segítségével levonták a konklúziókat Persze akadt olyan is aki hajtogatott repülőt belőle, de az ilyen esetekre határozottan felfigyelve külön gondot fordítottunk a jelentőségre, ezt követően realizálódtak a dolgok

Mit kezdtek a pedagógusok, tantestület a visszajelzésekkel? A pedagógusközösség az országos eredményekkel összehasonlítva (bár az országos átlag alatt vagyunk, de a tendenciánk „5-ös jellegű”) egyöntetűen respektálta a mérés-értékelés, a tanboxok és más hasznos eszközök egyértelmű nagyságrendekkel hatékonyabb közreműködését a kompetenciaalapú oktatásban.

Mit kezdtek a szülők a visszajelzésekkel? A szülők a visszajelzésekkel – elmondásuk szerint – többek lettek, hiszen így közelebb kerültek ahhoz, hogy mit nem tudnak, vagy hogy épp mit tudnak gyermekeik Illetve választ kaptak a jövőben milyen irányba kell „terelniük” a gyermeküket, s ezt is pozitívan ismerik el

Mi volt jó a visszajelzésekben? Ha valami véletlenül elkerülte figyelmünket, akkor arra most felhívták Közelebb kerültünk a reálisabb képhez mi is Az építő jellegű kritika mindig előremozdít

Mi volt rossz a visszajelzésekben? Említést kapott az a tény, hogy sok a „szöveg” Esetleg „rossz” az volt, amikor nem volt visszajelzés A szülők egy része nem tudta értelmezni a felmérést, vagy annak szerepét

Milyen fejlesztések történtek? Hangsúlyos a szociális érzékenység, önismeret, illem fejlesztése (projektnapokon belül is!) Szövegértési feladatok hangsúlyozása szintén nem elhanyagolható (több tantárgyi területen is) További területek: térbeli tájékozódás, logikai készségek finomítása

Esetleges javaslatok a visszajelzésekre Papíralapú kérdőívek készítésével Rövidebb, esetleg összevont kérdőívek Lehetne internetalapú a kitöltés (ezzel a kérdőívek javítása is leegyszerűsödne)

Javaslatok a kollégáknak a fejlesztésekre Érdemes energiát fektetni a projektnapokba – megtérül! Minél több új eszközt kipróbálni (a gyerekek szeretik, az óra hangulatát javítja stb.)

Köszönöm a figyelmet!