Regionális konferencia KTKT Egységes Iskola és Szakiskola Wattay Középiskola és Szakiskolája Regionális konferencia 2008. március 12. Szolnok
Statisztika A 9. évfolyamon 2+1 (reintegrációs) osztály vett részt A 10. évfolyamon 2 osztály A tanulók együttesen átlagosan több mint 90%-a vett részt a bemeneti mérés összes tesztjén A javítást 10 fő pedagógus segítette közvetlenül Az összes mérésben résztvett tanuló megismerte a mérési eredményeit (nyomtatott formában kapták kézhez; amit hazavittek) Az osztályfőnökök, osztályfőnöki órák keretében átbeszélték az eredményeket Szülői visszajelzésekkel kapcsolatban, szülői értekezleteken kerültek megbeszélésre az eredmények(több mint 50%-os szülői részvétel)
Tanulói, pedagógusi, szülői visszajelzések Külön nem lehet választani a visszajelzéseket, csak azt lehet elmondani, hogy mindenki örült az eredményeknek, azaz annak hogy kapott egy reális képet a kompetenciáiról, arról hogy most hol tart és mely készségek azok amiket határozottabban fejleszteni kell.
Mit kezdett a tanuló a visszajelzésekkel? Figyelmesen elolvasták önállóan, értelmezték, majd közösen az osztályfőnök segítségével levonták a konklúziókat Persze akadt olyan is aki hajtogatott repülőt belőle, de az ilyen esetekre határozottan felfigyelve külön gondot fordítottunk a jelentőségre, ezt követően realizálódtak a dolgok
Mit kezdtek a pedagógusok, tantestület a visszajelzésekkel? A pedagógusközösség az országos eredményekkel összehasonlítva (bár az országos átlag alatt vagyunk, de a tendenciánk „5-ös jellegű”) egyöntetűen respektálta a mérés-értékelés, a tanboxok és más hasznos eszközök egyértelmű nagyságrendekkel hatékonyabb közreműködését a kompetenciaalapú oktatásban.
Mit kezdtek a szülők a visszajelzésekkel? A szülők a visszajelzésekkel – elmondásuk szerint – többek lettek, hiszen így közelebb kerültek ahhoz, hogy mit nem tudnak, vagy hogy épp mit tudnak gyermekeik Illetve választ kaptak a jövőben milyen irányba kell „terelniük” a gyermeküket, s ezt is pozitívan ismerik el
Mi volt jó a visszajelzésekben? Ha valami véletlenül elkerülte figyelmünket, akkor arra most felhívták Közelebb kerültünk a reálisabb képhez mi is Az építő jellegű kritika mindig előremozdít
Mi volt rossz a visszajelzésekben? Említést kapott az a tény, hogy sok a „szöveg” Esetleg „rossz” az volt, amikor nem volt visszajelzés A szülők egy része nem tudta értelmezni a felmérést, vagy annak szerepét
Milyen fejlesztések történtek? Hangsúlyos a szociális érzékenység, önismeret, illem fejlesztése (projektnapokon belül is!) Szövegértési feladatok hangsúlyozása szintén nem elhanyagolható (több tantárgyi területen is) További területek: térbeli tájékozódás, logikai készségek finomítása
Esetleges javaslatok a visszajelzésekre Papíralapú kérdőívek készítésével Rövidebb, esetleg összevont kérdőívek Lehetne internetalapú a kitöltés (ezzel a kérdőívek javítása is leegyszerűsödne)
Javaslatok a kollégáknak a fejlesztésekre Érdemes energiát fektetni a projektnapokba – megtérül! Minél több új eszközt kipróbálni (a gyerekek szeretik, az óra hangulatát javítja stb.)
Köszönöm a figyelmet!