M4 metróvonal beüzemelési folyamatai

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A kollektív munkajogi szabályozás az új munka törvénykönyvében.
Advertisements

Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben Készítette: Szilágyi Sándor szakképzési igazgató-helyettes január DSZC Brassai Sámuel.
Foglalási rendszerek és adók a szállásadásban Csapó László Attila Szent István Egyetem Közgazdaságtudományi Jogi és Módszertani Intézet Alkalmazott Informatika.
es vonal Fiumei út/Magdolna utca - Harangláb utca/Kozma utca 1. a.)A végállomásra való behaladást lehetővé tevő váltó elsődleges állítási lehetősége.
Keretrendszerek az online felnőttképzés támogatására Taletovics Márk DEXTER.
es vonal Lehel tér - Angyalföld kocsiszín kiágazások a.)Nincs biztonsági megállóhely a vonalszakaszon b.)Fiastyúk utca Újpest felé c.)A Gyöngyösi.
2011. évi CXXVIII. tv. a katasztrófavédelemről. Egységes állami katasztrófavédelmi szerv Integrált hatóság - tűzvédelem - iparbiztonság - polgári védelem.
Aktualitások és változások a pedagógiai szakszolgálati feladatellátásban 2016 őszén 1.
M ESTERPEDAGÓGUS SZAKTANÁCSADÓK FELADATAI. Megállapodás megkötése-aláírás után a HMPI-nek visszaküldeni, melyet az OFI-ba továbbítunk aláírásra Útiköltség.
Különadók 2011, Ágazati különadók 2010.december 4-től hatályos 2010.december 4-től hatályos Adókötelezettséggel érintett tevékenység kör: Adókötelezettséggel.
es vonal Jászai Mari tér - Haller utca/Soroksári út 1. a.)A Boráros téren menet a Jászai Mari tér felé b.)Az Eötvös téren menet a Jászai Mari.
Egységes, központi elektronikus nyilvántartás jön létre a korábbi széttagolt, és egymással nem kompatibilis, adathiányos korszerűtlen nyilvántartások.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
A szakiskolák aktuális problémái
Munkáltatói intézkedések közlésének Kttv. szerinti szabályozása
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
CAF URBOS 3/9 TÍPUSÚ VILLAMOS ÜTKÖZÉS VIZSGÁLATA
NIIF Behívás projekt aktualitások
A szerkezetátalakítási programban bekövetkezett változások
WORKSHOP A DUÁLIS KÉPZÉSEKRŐL
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
Strandok üzemeltetésének természetvédelmi vonatkozásai
JSA/LMRA – Veszélyazonosítás a munkavégzés előtt
Duális képzés a társadalmi felelősségvállalás szemszögéből
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Szupergyors Internet Program (SZIP) Jogi akadálymentesítés megvalósítása: Jogalkotással is támogatjuk a fejlesztéseket dr. Pócza András főosztályvezető.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
A pilóta nélküli és a pilóta által vezetett légijárművek
A közigazgatással foglalkozó tudományok

Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Az Európai Uniós csatlakozás könyvtári kihívásai
ESTUN szervo bemutatása
Civil szervezetek tapasztalatai a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében Dr. Nagy Márta Eger.
AZ AUTÓBUSSZAL VÉGZETT MENETREND SZERINTI SZEMÉLYSZÁLLÍTÁS ELINDÍTÁSA, HÁROM HÓNAPOS TAPASZTALATA DEBRECENBEN Budapest, Millenáris,
Kereskedelmi szerződések joga
SZÁMVITEL.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
A kiváltást tervezők / megvalósítók és Az fszk TÁRS projektje közti együttműködés rendszere EFOP VEKOP TÁRS projekt.
1993-as közoktatási törvény
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
A POSTAPARTNER munkaerő-piaci program
főigazgatóhelyettes, NSzFI
Tájékoztató az Önkormányzati ASP Projektről
Merre tovább a középiskola után?
2010. I-IV. hónap közlekedési baleseti statisztikája,
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Regionális workshop Zétényi Ákos.
Új pályainformációs eszközök - filmek
Szabványok, normák, ami az ÉMI minősítési rendszerei mögött van
KÖFOP VEKOP A közszolgáltatás komplex kompetencia, életpálya-program és oktatás technológiai fejlesztése A Döntőbizottság tapasztalatai.
TÁRGYI ESZKÖZÖK ELSZÁMOLÁSA
Dr. Bánky Tamás Építésfelügyeleti szakmai nap július 5.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Járműtelepi rendszermodell 2.
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
SOTER-LINE Soter-Line Oktatási, Továbbképző és Szolgáltató Kft.
Együtt Nyírbátorért Helyi Közösség
Válassza ki a Blaha Lujza tér végállomásra vonatkozó helyes állítást!
Online pénztárgépadatok felhasználása a kiskereskedelmi statisztikában
Dél-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ
Hol található biztonsági megállóhely a vonalszakaszon?
Országos Tűz- és Katasztrófavédelmi Konferencia
Pappné dr. Fülöp Enikő Nyírbátor Város Jegyzője OEVI vezető
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Autós - Motoros Iskola, Kiskőrös, Martini u. 1
Válassza ki a 28-as és 37-es jelzésű villamos Új köztemető (Kozma utca) végállomására vonatkozó helyes állítást! a.) A végállomásra való behaladást lehetővé.
Felvonók hatósági felügyelete
Előadás másolata:

M4 metróvonal beüzemelési folyamatai Darai Lajos

2014.Március 28 Átadtukü

Telepített rendszerek

M4 Informatikai rendszere

Beüzemelési sorrend Fontossága, egymásra épülő folyamatok Jármű tartampróbák (Üzemelő szakaszon fussa le a próbákat) Típus engedélyezési eljárás Sorozat járművek üzembe helyezése Minimum feltételek: Pálya kész állapota Vontatási áramellátás kész állapot Biztosítóberendezés alkalmassága a tartampróbákhoz Alapvető biztonsági kritériumok Vasútbiztonság (próbaüzemi utasítások) Résztvevők biztonsága (párhuzamos munkavégzések biztosítása) Havária esetek kezelése (menekítés, Tűzoltóság felszíni leálló helyei, oltóvíz biztosítása) Képzések a tartampróba lebonyolításra

„Járműtelep” biztosítóberendezés beüzemelés M4 metróvonal beüzemelési ütemei „Járműtelep” biztosítóberendezés beüzemelés „A” biztosítóberendezés beüzemelés „B” biztosítóberendezés beüzemelés Jármű tartampróbák Tesztelés és beüzemelési folyamat Vállalkozói sötétüzemi próbák Megbízói sötétüzemi próbák Hatósági sötétüzemi próbák Forgalmi próbaüzem Használatbavételi eljárás Felkészülés az üzemeltetésre Oktatások lebonyolítása Utasítások megírása

Üzem behelyezési folyamat

Gyári folyamatok

Gördülőállományi ATC üzembe helyezési folyamatok

A folyamat résztvevői

Forgalmi próbaüzem Üzemeltető próbái utasok szállítás mellett Rendszer rendelkezésre állásának mérése Hibák javítása, szoftvermódosítások Felkészülés a vezető nélküli üzemre Üzemeltetői gyakoroltatás Forgatókönyvek készítése a lehetséges üzemeltetési esetekre Havária esetek kezelésének gyakorlása (éjszakai üzemszünet, hétvégi vágányzárak) Katasztrófavédelem gyakorlatai Rendszer alkalmasságának bizonyítása az automata üzemre Járműkísérő nélküli üzem a járműtelepről való beálláshoz Járműkísérő nélküli üzem a végállomási fordítások során Járműkísérő a hátsó vezetőállásban Járműkísérő nélküli üzem csúcsidőszakokon kívül Járműkísérő nélküli üzem teljes üzemidőben Használatbavételi engedély kiadása

Hogyan tovább

Legfontosabb tapasztalatok Bonyolult informatikai rendszerekkel állunk szembe Szakítani kell a hagyományos folyamatokkal Nagyszámú interfész kell kezelni több vállalkozó bevonásával A próbák megindításakor nincs kész rendszer Szoftvermódosításokkal, működés finomításokkal kell számolni A szoftvermódosítások a validációs eljárások miatt időigényesek Hagyományos Dominó rendszert kezelők átállítása az új rendszerre Oktatói szimulátor szükségessége

Köszönöm megtisztelő figyelmüket